کد خبر: ۱۷۰۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹

زينت سواحل مازندران با زباله!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اشاره به وجود معضل زباله در تمامی شهرهای مازندران، گفت: به دلیل کمبود زمین و بالا بودن سطح آب های تحت الارضی در استان‌های شمالی با مشکل دفع و امحای زباله در تمامی شهرهای استان مواجهیم. 

علی حجازی شامگاه دوشنبه 13 شهریور امسال در نشست خبری به مناسبت بیست و یکمین سالروز تاسیس سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران، اظهار كرد: در بابلسر معضل جمع آوري زباله از شدت بیشتری برخوردار است و زباله‌ها در اطراف دریا و رودخانه موجود است.

وی افزود: در سفرهای استانی براي مدیریت پسماند اعتبار قابل توجهی لحاظ شده که با پیگیری‌های استاندار اعتبار برای شهرداری‌های ساری و نوشهر محقق شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران تصريح كرد: در صورتی که قرار باشد شهر پاکی داشته باشیم باید مردم در جمع آوری و امحای زباله با شهرداری همکاری داشته باشند در غیر این صورت شهرداری‌ها موفق نخواهند بود.

حجازی خاطرنشان کرد: براي حل معضل زباله در شهرهای آمل، بابلسر و بابل مقرر شده است با توجه به مشکل کمبود زمین در استان‌های شمالی، کارخانه بازيافت زباله ساخته شود و از حداکثر امکانات بهره گیری شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی این سازمان پشتیبانی، برآورده کردن و انجام خدمات مورد نیاز شهرداری‌هاست، افزود: قصد ما این است که پژوهشکده‌ای با عنوان پژوهشکده شهرداری‌ها براي بررسی مشکلات شهرداری‌ها دایر شود.

وی با بیان این‌که ایجاد کارخانه کمپوست با جدیت بیشتری در مازندران دنبال می‌شود، ادامه داد: ساخت کارخانه کمپوست در منطقه شرق مازندران در شهرستان‌های بهشهر، نکا، گلوگاه، خلیل شهر و رستم کلا با محوریت بهشهر پیگیری می‌شود.با افتتاح آن معضل زباله شهرهای شرق استان رفع خواهد شد. 

حجازی با اشاره به این‌که احداث نیروگاه تولید برق از زباله از یک سال و نیم گذشته در شهرهای ساری و نوشهر دنبال شده است، افزود: پیمانکار این پروژه، انتخاب و اعتبار اختصاص یافته است؛ امیدواریم با راه‌اندازی نیروگاه تولید برق از زباله در شهرهای ساری و نوشهر، مشکل جمع آوري زباله در اين استان برطرف شود.

وي با تاکید بر اینکه اصلی ترین هدف ما این است که درآمد پایدار و مستمری برای سازمان همیاری شهرداری های مازندران ایجاد شود، گفت: ایجاد کارخانه آسفالت بتن آماده و کارگاه سنگ شکن تولید مصالح سنگین از اقدامات ما در این راستا است که امیدواریم بتوانیم در طي یک ماه آینده در اين زمينه آغاز به کار کنیم.

حجازی با اشاره به انعقاد قراردادی در منطقه ولشت زیر نظر شورای شهر مرزن آباد براي رشد گردشگري در اين منطقه، خاطرنشان كرد: مراحلی تکمیلی این کار در حال انجام است؛ قرار است جایگاه تفریحی و توریستی در این منطقه احداث شود که با توجه به جاذبه های گردشگری آن، درآمدهای پایدار را براي سازمان در پي خواهد داشت.

به گزارش ایسنا،مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های مازندران اظهار كرد: پیگیر این هستیم محل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران را در زمینی به مساحت 1000 مترمربع با سطح اشغال 500 مترمربع در 7 تا 10 طبقه در مرکز مازندران احداث کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
0
0
سلام ، در این مورد خاص ، هم مدیریت ها خیلی ضعیف و ناشیانه عمل می کنند و هم اینکه خیلی از مردم ، فرهنگ عادی روزانه را نداشته و همینطور آشغال از خود به جا می گذارند .
مدیریت ، اگر خیلی قوی باشد ، با شعارهای خوب ، سطل آشغلهای زیاد و تمیز و همینطور از طریق رادیو و تلویزیون و بلندگوها ، فرهنگ نظافت را به مردم گوشزد می کنند .
هرکجایی ، بی برنامه گی ، بی نظمی و کثیفی بود ، از مدیریت ضعیف آنجا ، گله مند باشید که نتوانسته با ابتکار عمل و قاطعیت این مشکلات را حل کند ، و مخصوصا" اگر مدیریت ها ، قدیمی و مداوم باشد ، که دیگر این میزها ، جزو میراث پدرانشان می شود و کی میتواند به آنها انتقاد و یا پیشنهاد سازنده ای ، بدهد !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
0
0
جهت رفع مشکل ریختن زباله در مکان های عمومی لازم است ابتدا فرهنگ سازی و به طور همزمان سطل آشغال در همه مکان ها نصب شود. کافی است سالی 2 مرتبه دانش آموزان را جهت جمه آوری زباله های فضای سبز اطراف مدرسه ببرند (در بسیاری از کشورها برای مثال در فرانسه انجام می شود) تا این کودکان هم خود رعایت کرده و هم به والدین خود تذکر خواند داد. در ضمن در مورد شمال کشور اگر دقت کرده باشید به محض اینکه خانمی قصد ورود به آب را داشته باشد نیروی انتظامی با موتور به سمت آنها حجوم می برند ولی اگر یک کامیون زباله کنار ساحل خالی کنید محال است جلوی شما را بگیرند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین