کد خبر: ۱۷۱۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۵

محمدعلی کلی اسطوره بوکس جهان نشان آزادی دريافت کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلی کلی ستاره سابق بوكس جهان به دلیل فعاليت‌های بشردوستانه و کارهای خیریه، نشان آزادی دریافت کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از مجله "دنیای مشاهیر" قهرمان سابق بوکس از چند دهه پيش در راه آزادی های مذهبی و حقوق شهروندی تلاش‌های فراوانی داشته است.

محمد علی کلی بوکسور مسلمان آمریکایی که هم اکنون هفتاد ساله است ، طی مراسمی در فيلادلفيای آمريکا اين نشان را دريافت کرد.

این قهرمان بزرگ بوکس علاوه بر عرصه ورزش در مواضع بشردوستانه و حمایت از آزادی و احترام به ادیان شهرت جهانی دارد.

محمدعلی کلی از مخالفان جنگ در ویتنام بود و به دلیل مخالفت با سیاست جنگ و عدم مشارکت در آن به 5 سال زندان محکوم شده بود.

او در یکی از مصاحبه هایش گفت ترجیح دادم به زندان بروم اما با جنگ و خونریزی مخالفت کنم. او همچنین از مخالفان جنگ عراق بود.

به دلیلی ناتوانی کلی و اختلال در تکلم، یولاندا همسر او در این مراسم به جای او صحبت کرد. یولاندا روز پنجشنبه هنگام مراسم کسب جایزه "آزادی " ضمن اشاره به فعالیت های انسانی این قهرمان سابق بوکس گفت:" دریاف این جایزه افتخاری بزرگ و بی‌نظير برای محمد علی کلی است".

اسطوره بوکس آمریکا در سال 1981 پس از پشت سر گذاشتن دورانی باشکوه در رشته بوکس، به دلیل بیماری پارکینسون با این رشته ورزشی خداحافظی کرد و به امور خیره پرداخت.

نشان آزادی در ایالات متحده آمریکا به عنوان بالاترین نشان شهروندی در این کشور به شمار می رود و شخصیت هایی چون نلسون ماندلا رئیس جمهور پيشين آفريقای جنوبی ، کوفی عنان، جیمی کارتر و میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق دیگر چهره های سرشناسی هستند که پیش از محمدعلی کلی این جایزه را در آمریکا دریافت کرده بودند. {$old_album_171514}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین