کد خبر: ۱۷۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۰

نیروی قدس، ‌چالشی نوظهور برای آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : این ادعاها با هدف پررنگ کردن نقش و دخالت سپاه قدس در عراق صورت می گیرد. به گفته این منابع، ماهیت موقعیت سلیمانی در سپاه ایران به گونه ای است که او را در برد رادارهای آمریکا قرار می دهد. او به عنوان فرمانده نیروی قدس مسئول فعالیت های برون مرزی سپاه و به ادعای مجله آمریکایی تایم مشاور ویژه رهبر ایران در مسائل عراق و افغانستان است. 

در طول مدت فعالیت سیمانی و احمد وحیدی، فرمانده پیشین این سپاه، تقریبا تمامی فعالیت های برون مرزی ایران در دهه گذشته به نیروی قدس مربوط می شود. به نوشته واشنگتن پست، ‌نیروی قدس در اغلب کشورهایی که دارای اکثریت مسلمان هستند عواملی دارد و هدف آن «ایجاد رابطه با مبارزان اسلامی و گروه های رادیکال و حمایت مالی از این گروه ها یا شخصیت های اسلامی است که به اصول و اهداف سیاست خارجی دولت ایران اهمیت می دهند». 

در این میان جوسازی هایی صورت می گیرد و منابع غربی برخی فعالیت های قدس را هشداردهنده می دانند به طوری که بنا به نوشته روزنامه پست در سپتامبر 2003،‌ نقش این گروه در فعالیت های ضد آمریکایی حتی بیشتر از جنبه های دیگر آن بوده است. برخی تحلیلگران غربی معتقدند تاکنون بحث هایی که بر سر شیوه صحیح سیاست آمریکا در قبال ایران صورت گرفته پیرامون برنامه هسته ای ایران بوده ولی آنها بر این مسأله تأکید می ورزند که شاید زمان آن رسیده باشد که فعالیت های سلیمانی و نیروی قدس هم در چنین مباحثی وارد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۸۴/۰۷/۱۴
0
0
بنام خدا

نيروي قدس در طول دوران جنگ نژادي و فاشيستي
صربها برعليه ملتهاي بالكان كمكهاي زيادي به ملت و دولت قانوني بوسني و همچنين كرواسي كرد.
رزمندگان و امدادگران ايراني با هدايت و حمايت نيروي
قدس سپاه توفيق يافتند جان صدها هزار انسان دردمند
و رنجديده را در يوگسلاوي سايق نجات دهند.
مساعدتهاي نيروي قدس فقط شامل امدادرساني
و پشتيباني نيروهاي مدافع مسلمان و كروات نبود.
حاتمي كيا نيز فيلم خاكستر سبز را با كمك نيروي
قدس در بوسني و كرواسي ساخت.
نادر طالب زاده نيز مجموعه تلويزيوني خنجر و شقايق را
با كمك نيروي قدس ساخته است.
چند نفر از نيروهاي ايراني در جريان جنگ صربها عليه مسلمانان بوسني به شهادت رسيده اند كه از ميان آنها
سيد حسين نواب محقق و نويسنده و عكاس ايراني از
همه مشهورتر است.
يادش بخير و گرامي باد
دانش معتمدي
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۸۴/۰۷/۱۴
0
0
هوالمحبوب براستي جنايتكارترو خبيث تر از دولتهاي استعمارگر غربي وجود دارد در حاليكه آنها به خود اجازه مي دهند در هر كجاي دنيا لشگر كشي كنند و در هر كشور جاسوسان خود را گشيل كنند و در هر كشوري كه مي خواهند سيستم اقتصادي سياسي و فرهنگيش را مورد هجوم قرار دهند تحمل اين را كه يك كشور براي از امنيت خود سپاهي داشته باشد كه براي حفظ امنيتش ديدي جهاني داشته باشد اما اين حق مسلم ايران است و آنها مطمعن باشند هر ايراني در هر جاي جهان يك پاسدار ايران است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین