کد خبر: ۱۷۱۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵

احمدی‌نژاد: درسفر به نيويورک جهت برون‌رفت ازمشكلات جهان راه‌حل‌‌هايی ارايه خواهيم داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در آستانه آخرين سفر خود به نيويويرك اعلام كرد كه در اين سفر جهت برون‌رفت از مشكلات كنوني جهان راه‌حل‌هايي را ارائه خواهيم داد. 

احمدي‌نژاد در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با برنامه سفرش به نيويورك جهت شركت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت: در جريان سفر به نيويورك و شركت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد چند كار ويژه در دستور كار است كه البته در فرودگاه مهرآباد در هنگام ترك تهران جزييات بيشتر آن را اعلام مي‌كنم.

وي با اشاره به سخنراني‌اش در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت:‌در اين سخنراني به بيان مواضع جمهوري اسلامي ايران در مورد مسائل جهاني و مشكلاتي كه اكنون در عرصه جهاني شاهد آن هستيم مي‌پردازم و راه‌حل‌هاي برون‌رفت از آن را ارائه خواهيم كرد.

وي با بيان اين‌كه امسال سال آخر است كه به عنوان رييس‌جمهور در اين مجمع شركت مي‌كنيم، افزود :‌ از حضور چندساله‌مان در اين مجمع جمع‌بندي خواهيم داشت و همانطور كه گفتم براي برون‌رفت از مشكلات كنوني جهان راه‌حل‌هايي را ارائه خواهيم داد.

وي همچنين به انجام ملاقات‌هاي دو جانبه با مقامات شركت كننده درمجمع عمومي سازمان ملل متحد و همچنين دبيركل سازمان ملل متحد اشاره كرد و گفت:‌ در اين ملاقات‌ها سياست‌هاي عمومي جمهوري اسلامي ايران را دنبال مي‌كنيم و بر گسترش روابط دو جانبه با كشورها تاكيد خواهيم كرد.

وي همچنين اظهارداشت: ملاقات‌ها و نشست‌هاي خاصي را به عنوان رييس جنبش نم خواهيم داشت كه اين ملاقات‌ها در زمينه ارتقاء و تغيير ساختارهاي جنبش خواهد بود و راجع به برخي از معضلات در برخي از مناطق بحث و گفت‌وگو خواهيم كرد و اميدواريم كه توافق اوليه براي ايجاد ساختارهاي لازم براي جنبش عدم تعهد را داشته باشيم.

وي همچنين گفت‌وگو با رسانه‌ها ، ملاقات با ايرانيان خارج از كشور و همچنين ديدار و گفت‌وگويي با گروه‌هاي گوناگون آمريكا را از ديگر برنامه‌هاي اين سفر عنوان كرد و گفت:‌در اين ارتباط جلساتي به صورت بحث و گفت‌وگو برگزار مي‌شود و به برخي از سوالات جواب داده مي‌شود و بخشي نيز به صورت سخنراني برگزار خواهد شد.

وي افزود: برنامه مفصلي براي سفر تعيين شده است و اميدواريم كه وظيفه‌اي كه بر دوش‌مان است را به خوبي انجام دهيم.

وی كشورمان همچنين با حمايت از تيم ملي فوتبال كشورمان اظهار داشت: بايد حمايت‌هاي لازم از اين تيم صورت بگيرد، تا بتواند به رقابت‌هاي جام جهاني صعود كند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در ارتباط با فوتبال كشورمان و نگراني‌هايي كه در اين ارتباط وجود دارد گفت: درست است كه نگراني‌هاي وجود دارد، فوتبال در كشور ما طرفداران زيادي دارد، ورزشي استخوان‌دار و ريشه‌اي است ما بازيكنان خوبي داريم و اين روزها فوتبال ما در آستانه برگزاري مسابقات جهت شركت در جام جهاني است. همه فدراسيون و مديران بايد كمك كنيم تا فضا در اين زمينه آرام باشد و تيم بتواند به خوبي در مسابقات شركت كند.

وي افزود:‌البته مشكلاتي وجود دارد و اين مشكلات بايد به روش صحيح پيگيري شود، البته من نمي‌خواهم قضاوت كنم، اما نبايد يك مساله‌اي يا بهانه‌اي باعث شود كه تيم فوتبال مورد هجوم سنگين قرار بگيرد ما بايد همه كمك كنيم كه ورزشكاران ما با موفقيت از اين مرحله عبور كنند.

وی با بيان اين‌كه من از همه رسانه‌ها و مردم مي‌خواهم كه كمك كنند كه تيم ملي از اين مرحله به خوبي عبور كند و مسائل فرعي اصل مساله را تحت حاشيه قرار ندهد، اظهار داشت: تيم فوتبال ما تيم خوبي است ، بازيكنان ما بازيكنان خوبي هستند و بايد بتوانند با قدرت به جام جهاني صعود كنند و اين نيازمند پشتيباني همگاني است از آن طرف مديران مربوطه نيز بايد توجه كنند كه همه مردم به فوتبال حساس هستند و برايشان اين موضوع مهم است. بازيكنان خوبي كه در تيم نيز داريم بايد در ميدان همت ايراني خود را به خوبي به نمايش بگذارند و نشان دهند كه بازيكنان خوبي هستند و تاكتيك‌ها را به خوبي پياده كنند و از طرف ديگر به خاطر برخي از انتقادات و فضاسازي‌ها دلسرد نشوند ،‌همت كنند، اينجا عرصه‌اي نيست كه بتوان بعدا جبران كرد و ما اين توان را داريم كه جزء 10 الي 12 تيم اول دنيا قرار بگيريم، همانطور كه واليبال ما اين گونه شد و جهاني شد.

وي تصريح كرد: اين ظرفيت وجود دارد و بايد همت و اراده به كار برده شود تا ما از اين مسابقات به خوبي عبور كرده و در سطح بالاتري قرار بگيريم كساني كه در مورد برخي از مسائل نيز دغدغه دارند، اين مسائل را به بعد موكول كنند و همه از تيم حمايت كنيم. 

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد همچنين بعد از گفت‌وگوي كوتاه با خبرنگاران از نمايشگاه عكس شهداي اقليت‌هاي ديني كشور كه در حياط دولت برگزار شده بود، بازديد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
ای کاش برای برون رفت کشورمان از مشکلات هم راه حل ارائه می نمودند
ناشناس
|
Sweden
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
جالبه ایشون در استانه هر سفر به سازمان ملل می فرمایند یرای حل مشکلات جهان راه حل ارائه می دهند! سئوال اینست که اولا حل مشکلات جهان چند بار راه حل می خواهد؟ دوما نتیجه عملی راه حل های قیلی ایشون چیست؟ سوما ایا بهتر نیست ایشان اول راه حل برای ایران امروز ارائه یدهند و بعد به مشکلات جهانی یپردازند؟ از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
مغزم داره سوت می کشه اخه ادم چی بگه !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
خسته نباشند!!!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
خوشم ار این مسخره بازباش میاد
خخخخخخخخ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
بفزمایید شما را بهجان عزیزانتون قسم، این وقت ارزشمند را برای کفار صرف نکنید، اینجا ما مسلمانها داریم زیر چرخهای فقر له میشویم> صواب داره دعاتون میکنم. یک فکری هم برای برون رفت از بیچارگی ما بکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
...
آخه چقدر اعتماد بنفس ؟؟؟!!!
خدایا به حق خودت قسمت میدیم ، این یه ساله رو زودتر پیرمون کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
توروخدا برای برون رفت کشور ازاین گرونی ایده وطرح بدین لطفا جهان پیش کش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
جز خنده وحرص چیز دیگری از این صحبتها عایدمون نمی شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
0
0
یه مثلی هست که میگه لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره شده مثل ما
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین