کد خبر: ۱۷۱۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۲

گسترش روابط ایران واندونزی به دیپلماسی جدید نیاز دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر اندونزی در ایران گفت: برای گسترش روابط ایران واندونزی نیاز به یک دیپلماسی جدید داریم تا براساس آن شناخت مقامات و مردم دو کشور از یکدیگر ارتقاء پیدا کند.

ˈدیان ویرنجوریتˈ چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: این دیپلماسی به این معنی است که ارتباطات دو کشور تنها به دیدار مقامات و دیپلمات ها خلاصه نشود، بلکه آن تمام اقشار جوامع دو کشور را در بر بگیرد.

به گفته وی در قالب این دیپلماسی دو کشور نه فقط در زمینه تجاری که در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و امثال اینها بایستی با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

وی فقدان این نوع دیپلماسی در روابط ایران و اندونزی را درعصر ارتباطات و اطلاعات و با وجود حضور قوی و گسترده رسانه ها بسیار عجیب دانست وگفت: البته من اعتقاد دارم که رسانه ها با وجود داشتن تاثیرات شگرف در روابط کشورها با ارائه مطالب جهت دار زمینه دور شدن وبی اعتمادی دو طرف را نیز می توانند فراهم بیاورند.

به گزارش ایرنا، این دیپلمات اندونزیایی در این خصوص به اطلاعات سراسر کذب رسانه های غربی درباره مسائل ایران و اندونزی اشاره کرد و گفت: ممکن است مخاطبان اندونزیایی این رسانه ها درباره ایران و مخاطبان ایرانی آنها درباره اندونزی، دیدگاه های منفی و غیرواقع پیدا بکنند.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به اینکه به نقش این رسانه ها در تقویت و تعمیق روابط بین الملل نمی توان امید بست، یادآور شد: رسانه های غربی بطورمعمول تحت کنترل چند کشور هستند و تنها از دریچه منافع آنها به انتشار خبر می پردازند.

وی با تاکید بر این موضوع که کشورهای مستقل برای مقابله با انحصار رسانه ای غرب، رسانه های خود را تقویت و روابط آنها را با یکدگر تعمیق ببخشند، خواستار گسترش روابط رسانه های ایران و اندونزی شد.

ˈدیان ویرنجوریتˈ در کنار فعالیت های رسانه ای برای نزدیکی بیش از پیش دو کشور به یکدیگر، خواستار تبادل گردشگر و ارتباط چهره به چهره مقامات و مردم ایران و اندونزی با یکدیگر شد.

وی در این خصوص به ذکر یک مثال پرداخت و گفت: مثلا من نمی توانم تنها با خواندن یک مطلب در رسانه ها مبنی بر بالا بودن توان و ظرفیت های جزیره قشم برای سرمایه گذاری، این موضوع را بپذیرم، بلکه معتقدم باید به قشم سفر کنم و از نزدیک با این ظرفیت ها آشنا شوم و مضاف بر اینکه این آشنایی نباید صرفا محصول دیدار با مقامات بالا جزیره باشد، بلکه بطورحتم باید با اقشار عادی و از طیف های مختلف نیز دیدار و با آنها گفتگو نمایم.

سفیر اندونزی در ایران ظرفیت های همکاری ایران واندونزی را در عرصه های مختلف بسیار بالا خواند و با اظهار تاسف از اینکه این ظرفیت ها هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است، از عزم راسخ خود برای فراهم ساختن زمینه مساعد برای بهره برداری از آنها تاکید کرد و در این راه خواستار همکاری اقشار مختلف بخصوص رسانه ها در دو کشور شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین