کد خبر: ۱۷۳۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵

حکم آیت الله نوری درباره دلالی ارز و سکه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان در استفتایی دیدگاه خود را درباره سوداگری در بازار ارز و سکه را اعلام فرمود.

چندی است که بازار برخی از کالاها دچار التهاب است و همواره بر قیمت کالاها افزوده می شود و در این بین نرخ تورم برخی کالاها مانند ارز و سکه بیشتر است به صورتی که هر روز شاهد رشد قیمت آن هستیم، برخی از افراد که سابقه ای در این کسب ها نداشتند هم وارد این صنف شده تا به درآمدی برسند. برخی هم به سودهای کلانی رسیدند.

پرسش: با توجه به بازار ملتهب بعضی از کالاها مانند ارز و سکه، حکم کسانی که با امید سودهای کلان وارد این بازار شده و به التهاب آن دامن می زنند، چیست؟، و آیا درآمدهای گاها زیاد، ناعادلانه و بدون تلاش این افراد از این بازارهای ملتهب حلال است؟

پاسخ: اگر ورود این افراد بر بازار اثر بگذارد و موجب کمبود کالا شود، بازار داغی درست کند حرام است و این کسب برکت نخواهد داشت. 

مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
0
0
این حکم در ارتباط با رفتار دولت هم در بازار میشود یا فقط برای مردم است
ناشناس
|
Iraq
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
0
0
ّببخشید اگر کسی حرف شما اقایان محترم را گوش می داد و حلال و حرام را قاطی نمی کرد مگه اوضاع ما این بود با حقوقی که می گرفتم می توانستم در ماه هم اجاره بدم هم اقلام مورد نیاز رابرای خانه ام بخرم متاسفانه اجاره را که حتما باید بدهم و مجبورم از شکم زن و بچه ام کم کنم واقعا اینجا مقصر کیست ؟؟؟ آبا اونهایی که اینطور با بازار بازی می کنند آه و حسرت زن و بچه من وامثال من دامنش بگیره فقط می ترسم تر و خشک باهم بسوزه اگه زلزله به تهران بیاد فکر کنید ببنید چی می شه !!! آذربایجانیها ..... یکشبه همه چیزشون از دست دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
0
0
به نام خدا ، آقای آیت اله نوری عزیز ، این دلالی ها و گرانی ها ، تنها ، دو مورد از منکرات و مشکلاتی است که در اجتماع ما وجود دارد . منکرات زیادی از قبیل ، گرانفروشی ، احتکار ، قاچاق مواد مخدر و مصرف آن ، دزدی از بیت المال و حق الناس ، تکدی گری ، زنان و کودکان خیابانی ، اختلاس ها و دلالی ها توسط مسئولین و کارمندان بانکها و خیلی ازمردم و همینطور خیلی از معضلات و منکرات دیگر می باشد .
امید است که شما آقایان مراجع ، حداقل در هفته ، یک بار ، با
جلسات مشورت و شورا ( که از سوره های بزرگ قرآن می باشد ) ، در رابطه با این مشکلات ، با مردم و مسئولین ، جلسات مشاوره و راهنمایی را گذاشته و حرام بودن اینها را به طور دائم به مردم گوشزد نمایید ، مخصوصا" با روابط دوستانه ای که با بیشتر بازاری ها و مردم دارید ، موفق خواهید شد .
در کنار همه این مسائل ، ساده زیستی را به همه مردم و
مسئولین ، امر به معروف نمایید .انشاءالله .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
0
0
یک بدبخت :
حاج آقا ما که نه داریم بخوریم نه داریم خرید کنیم
آقا زاده ها و بزرگ زاده ها هستند که می خرند و می فروشند و در عمل هم به حرف ها و حکم های شما اهمیت نمی دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
0
0
با این وضعی که بعضی از خدا بی خبر ها براه انداخته اند مطمئن هستم که خشم و غضب خداوند در راه خواهد بود و متاسفانه ما نیز به آتش آنها خواهیم سوخت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
0
0
شاید لازم است علما عزیز این جمله را در نظر بگیرند: اثر کدام یک از این جملات بیشتر است:
1- عالم محضر خداست
2- تحت کنترل با دوربین

به نظر من دومی بنابراین لازم است به جای شعار کمی هم در عمل مردم ببینند که افرادی که خود را دیندار معرفی می کنند آبرو دین را نبرند. امروز در جلسه ای شرکت کرده بودم که افرادی با تحصیلات بسیار بالا در آن بودند و همگی ادعای دین و جای مهر بر پیشانی. چنان توهین ها، دروغگویی ها و غیبت هایی می کردند و در هز زمینه هم برای پیشبرد منافع شخصی یک آیه قران و یک حدیث اضفه می کردند. با این افراد امیدی برای دین نمی ماند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین