کد خبر: ۱۷۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۵

آماده‌باش استان‌های هم‌‌مرز با عراق برای كنترل و مقابله با وبا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در روزهاي گذشته اخباري مبني‌ بر شيوع بيماري وبا در منطقه سليمانيه عراق منتشر شد و در پي آن، امروز رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت از آماده‌باش استان‌هاي هم‌ مرز با عراق براي كنترل و مقابله با اين بيماري خبرداد. 

به گزارش ایسنا، در روزهاي گذشته اخباري مبني‌ بر شيوع بيماري وبا در منطقه سليمانيه عراق منتشر شد و در پي آن، امروز رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت از آماده‌باش استان‌هاي هم‌ مرز با عراق براي كنترل و مقابله با اين بيماري خبرداد.

دكتر محمدمهدي گويا گفت: هر چند خبر شيوع بيماري وبا در سليمانيه عراق هنوز رسماً تاييد نشده، اما بلافاصله پس از شنيدن اين خبر استان‌هاي مرزي در حالت آماده باش قرار گرفتند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هيچ موردي از وبا در استان‌هاي مرزي از جمله خوزستان مشاهده نشده، با اين وجود اين استان‌ها در حالت آماده‌باش هستند.

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت بر رعايت نكات بهداشتي و استفاده از آب آشاميدني سالم تاكيد و به مسافران توصیه کرد: در صورت سفر به کشور عراق، از خرید موادغذایی بین‌ راهی خودداری کرده و نسبت به تهیه آب آشامیدنی سالم اقدام كنند.

گويا، اسهال آبکی را از نشانه‌های بیماری وبا دانست و از ساكنان مناطق مرزي خواست در صورت مشاهده علائم اسهال، از مصرف خودسرانه دارو خودداری و سريعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین