کد خبر: ۱۷۵۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

جزئیاتی از اصلاح قانون انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از نهایی شدن طرحی خبر داد که بر اساس آن حد‌اقل سن برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 40 یا 45 سال و حداکثر سن 75 سال در نظر گرفته شده است.

محمدابراهیم رضایی گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در حال بررسی و تصویب طرحی است که در آن سقف سنی برای شرکت نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری 75 سال در نظر گرفته شده و کف سنی 40 سال که برخی از نمایندگان سن 45 سال را برای این طرح پیشنهاد کرده‌اند.

وی افزود: در طرح جدید داشتن سواد خواندن و نوشتن تنها ملاک و معیار برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نیست و نامزدها باید دارای سابقه مدیریتی باشند.

نماینده مردم خمین در خانه ملت خاطرنشان کرد: بر اساس طرح مذکور نامزد مورد نظر برای انتخابات ریاست جمهوری باید دارای 8 سال سابقه وزارت بوده و 300 نفر از سیاسیون که در رزومه کاری خود سابقه کاری حداقل استانداری یا مشاغل هم‌تراز به بالاتر را داشته باشند وی را از نظر توان مدیریتی تأیید کرده و از نظر مذهبی نیز فرد مورد نظر باید صلاحیتش به تأیید شورای مدیریت حوزه علمیه قم برسد.

به گزارش فارس،نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تلاش ما بر‌آن است تا این طرح در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اجرایی شود اظهار داشت: در این طرح نظرات شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دولت و وزارت کشور نیز جلب شده است و طرح مذکور در هفته اول کاری مجلس پس از تعطیلات به صحن علنی مجلس خواهد آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین