کد خبر: ۱۷۷۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷

تشریح برنامه‌های رزمایش ولایت 4

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا در نشست خبری امروز برنامه ها، اهداف و پیام رزمایش مدافعان آسمان ولایت را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه این رزمایش به صورت مشترک بین سپاه و ارتش و بسیج برگزار می شود ، گفت: وسعت منطقه رزمایش 8500کیلومتر مربع و در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، و بخش هایی از استان فارس برگزار می شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه این رزمایش به صورت عملی و پرحجم در چهار روز برگزار می شود، گفت: سامانه هایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرند رادارهای دوربرد ثابت و تاکتیکی ، سامانه شنود الکترونیکی ثابت ،تاکتیکی و شنود پرنده های الکترونیکی ، دیده بان های هوشمند الکترونیکی، هواپیماهای پدافندی ، شکاری ، بمب افکن کشور نارنجی (دشمن فرضی )، هواپیماهای ترابری ، سوخت رسان ، هواپیماهای بدون سرنشین می باشد .

وی همچنین اظهار داشت: سامانه های جنگ الکترونیک آفندی و پدافندی، سیستم های موشکی از نوع پست، متوسط و بالا و همچنین توپخانه هایی با کنترل راداری و بدون رادار از دیگر تجهیزات و سامانه های مورد استفاده در این رزمایش بزرگ است.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا با بیان اینکه این رزمایش با سایر رزمایش های برگزار شده توسط نیروهای مسلح تفاوت دارد، گفت: در رزمایش های گذشته نیروها خودشان رزمایش را طراحی و اجرا می کردند اما در رزمایش پدافندی به صورت دوسویه و مشترک و با حجم وسیع توسط ارتش و سپاه برگزار می شود و طراحی و اجرا در آن متفاوت است چرا که سامانه ها از چگونگی حمله و اجرا خبر ندارند اما باید سیاست متناسب با آن را در نظر بگیرند.

امیر اسماعیلی در خصوص اهداف برگزاری رزمایش گفت: نمایش بخشی از قدرت پدافندی کشورمان در این رزمایش اجرا می شود.
وی همچنین اظهار داشت: ارتقای رزمی نیروها و تجهیزات، تمرین تاکتیک های جدید و نوین متناسب با تهدیدات روز جهان به صورت آشکارا و برخی نیز در لایه های پنهان در این رزمایش اجرا می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء گفت: همچنین چابکی و چالاکی سامانه ها وعناصر پدافند و همچنین پدافند غیرعامل در بعد استتار و اختفاء نیروی انسانی و فریب دشمن از دیگر اهداف این رزمایش است.

امیر اسماعیلی همچنین اظهار داشت: جنگ الکترونیک از سوی دشمن فرضی به صورت آفندی انجام شده و از سوی قرارگاه نیز به صورت پدافندی مقابله می شود.

وی تصریح کرد: در این رزمایش تمام سامانه های بومی و بهینه شده ، سامانه های متصل به پهپادها و شنود الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

امیر اسماعیلی در ادامه افزود: 8 هزار نیروی عملیاتی، پشتیبانی و پشتیبانی عملیاتی از ارتش، سپاه و بسیج در این رزمایش بزرگ حضور دارند.

وی همچنین یکی دیگر از اهداف مهم رزمایش را کنترل وضعیت بحرانی در حین بحران خواند و گفت: همتاسازی و آموزش نیروها یکی دیگر از اهداف این رزمایش است.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء با بیان اینکه از هواپیماهای بدون سرنشین نیز در این رزمایش استفاده می شود، گفت: به دو منظور یکی انهدام هواپیماهای دشمن و یا نشاندن آنها توسط سامانه های جنگ الکترونیک و همچنین استفاده از پهپادها برای شناسایی دشمن می باشد.

امیر اسماعیلی پیام این رزمایش بزرگ را برای کشورهای منطقه و همسایه پیام صلح و دوستی و ثبات منافع مشترک با کشورها و دولت های همسایه خواند و اظهار داشت: سیاست های جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به هر تهاجمی از سوی کشورهای متهاجم پاسخی جدی خواهد بود.

انواع پهپادهای مورد استفاده در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا اظهار داشت: در رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 4 دو نوع پهپاد، یکی پهپاد هدف از نوع ملخ دار و از نوع جت و دیگری پهپاد شناسایی متقارن مجهز به دوربین ها و سنسورها مورد استفاده قرار می گیرد. 

به گزارش خبرنگار مهر امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا در نشست خبری امروز برنامه ها و اهداف رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 را تشریح کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از وی پرسید با توجه به اهمیت استفاده از پهپادها در رزمایش ها و جنگ الکترونیک چند نوع پهپاد در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 مورد استفاده قرار می گیرد گفت: در این رزمایش دو نوع پهپاد یکی پهپاد هدف از نوع ملخ دار و از نوع جت و دیگری پهپاد شناسایی متقارن مجهز به دوربین ها و سنسورها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: این رزمایش به صورت مشترک بین نیروی زمینی ، دریایی و هوایی ارتش و همچنین نیروی هوایی و زمینی سپاه و بسیج در منطقه ای به وسعت 850 هزار کیلومتر در استانهای خراسان شمالی، رضوی و جنوبی ، سیستان و بلوچستان ، کرمان، هرمزگان و بخش هایی از منطقه استان فارس انجام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین