کد خبر: ۱۷۸۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰
در آستانه سفر اوباما؛

۴۵۲ زندانی در میانمار آزاد می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسانه‌های دولتی میانمار اعلام کردند که این زندانیان با هدف نشان دادن حسن نیت و گسترش روابط دو جانبه با آمریکا آزاد می‌شوند.

یک مقام وزارت کشور میانمار گفت که زندانیان سیاسی در میان زندانیانی هستند که آزاد خواهند شد با این حال وی از ذکر تعداد آزاد شدگان خودداری کرد.

انجمن کمک به زندانیان سیاسی اعلام کرد که اظهارات دولت میانمار را مورد بررسی قرار خواهد داد اما تا آنجا که گفته شده حداقل یک زندانی سیاسی آزاد شده است.

به خانواده‌های زندانیان از پیش اطلاع داده شده بود که خود را برای آزادی عزیزانشان آماده کنند چرا که اغلب زندان‌های این کشور از مراکز شهری بسیار دور هستند.

طی یک سال گذشته میانمار اصلاحات بسیار گسترده‌ای را انجام داده است. این کشور که از سال ۱۹۶۲ تحت حکومت نظامی و با قدرت نظامیان اداره می‌شد اکنون یک دولت نیمه نظامی دارد که اکثر ژنرال‌های سابق برکنار شده و با برگزاری انتخابات و دادن مجوز به برگزاری تظاهرات‌ها، کاهش سانسورها و آزادی زندانیان سعی دارد چهره‌ای مردمی‌تر از خود نشان دهد.

آمریکا آزادی زندانیان سیاسی در میانمار را خواستار شده است حدود ۷۰۰ زندانی از ماه مه ۲۰۱۱ تا ژوئیه ۲۰۱۲ آزاد شده‌اند.

در ماه سپتامبر نیز عفو عمومی اعلام شد اما این عفو شامل ۸۸ زندانی خاص که گفته می‌شود به زندان‌های طولانی مدت محکوم هستند نمی‌شد.

اوباما اولین رئیس جمهوری آمریکا است که بین ۱۷ تا ۲۰ نوامبر در جریان سفرش به جنوب شرق آسیا به میانمار می‌رود. وی قرار است از کشورهای تایلند و کامبوج نیز دیدار کند.

به گزارش ایسنا؛ اوباما قرار است روز دوشنبه با تین سین، رئیس جمهوری میانمار دیدار کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین