کد خبر: ۱۸۰۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۳

ایران ‌هسته‌ای تهدیدی برای موجودیت اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فرانسه گفت: با وجود اینکه سازمان ملل در ۲۹ نوامبر طرح محمود عباس را پذیرفت و ارتقای فلسطین به جایگاه ناظر غیر عضو این سازمان را تصویب کرد، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، هنوز شریکی جدی برای صلح است.

پرز افزود: من تلاش کردم او را از رفتن به سازمان ملل بازدارم و به وی گفتم اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست اما فکر می‌کنم او هنوز شریکی جدی برای صلح است و مردی جدی و قابل احترام است.

شیمون پرز گفت: رئیس تشکیلات خودگردان با رفتنش به سازمان ملل با وجود اعتراضات قوی آمریکا و اسرائیل که مذاکرات را تنها راه تشکیل کشور مستقل فلسطینی می‌دانند شجاعت خود را نشان داد.

وی در ادامه مدعی شد: محمود عباس احساس کرد که آمریکا، اروپا و دیگر جهانیان دست از حمایت وی برداشته‌اند بنابراین خواست کاری بکند و این اقدام محمود عباس موجب بی‌اعتمادی شد که می‌توانست روی ندهد.

شیمون پرز گفت: گروه چهارجانبه در خاورمیانه (آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) باید دوباره به نهادی برای مذاکره تبدیل شود زیرا مشروعیت دارد.

وی افزود: کمیته چهارجانبه کار خود را خوب آغاز کرد اما به دلایل مختلف متوقف شد و اکنون معتقدم که باید به مذاکره بازگردند و البته مذاکرات پس از انتخابات پارلمانی آتی در اسرائیل و روی کار آمدن دولت جدید ممکن است.

پرز درباره موضوع برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: اسرائیل همچنان معتقد است که ایران هسته‌ای تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است.

رئیس رژیم صهیونیستی، ایران را مرکز تروریسم در جهان دانست و گفت: دستیابی ایران به بمب هسته‌ای خطری واقعی است.

شیمون پرز گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باید در مقابل تهران جدی باشد و خط قرمز را تعیین کند و در این باره اسرائیل برای تضمین امنیت خود به هیچ طرفی تکیه ندارد.

رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره به اعتماد این رژیم به آمریکا گفت: باراک اوباما مردی جدی است و من مطمئنم که نمی‌گذارد ایران به بمب هسته‌ای دست یابد و حتی اروپایی‌ها نظیر پوتین نیز همین گونه خواهند بود.

به گزرش فارس،شیمون پرز گفت: اسرائیل امیدوار به حل پرونده هسته‌ای ایران به دور از به کارگیری خشونت است.

وی افزود: اگر حل این قضیه به راه‌های غیرنظامی ممکن باشد چرا قبول نکنیم چه کسی خواهان ریخته شدن خون است اما گزینه نظامی باید در پس این تحرکات باقی ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
0
0
سلام :
به امید روزی که جهانی عاری از سلاحهای هسته ای ، داشته باشیم و این شامل تمامی کشورها شود .
رامين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
0
0
دشمن يكى هم زياده، ولى دوست هرچه بيشتر بهتر، مردم ايران ارامش ميخواهند بايد به كى بگن خدايا؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین