کد خبر: ۱۸۲۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۲

پزشکیان:‌ خاتمی طبق قانون می‌تواند به رسایی پاسخ دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مسعود پزشکیان در همین راستا به خبرنگار ایلنا اذعان داشت: ‌ رسایی امروز نام آقای خاتمی و تعدادی از نامزدهای انتخابات سال ۸۸ را در نطق خود آورد و پیرامون آن‌ها مطالبی را گفت که طبق آئین نامه آن‌ها می‌توانند پاسخگو باشند.

پزشکیان ادامه داد: ‌قانون و آئین نامه برای همه یکسان است‌‌ همان طور که آقای هاشمی پاسخ رسایی را داد این افراد هم می‌توانند پاسخشان را به هیئت رئیسه بفرستند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: ‌ این درست نیست که با ادعای اعتقاد پشت سر آدم‌ها حرف می‌زنیم و کسانی را متهم می‌کنیم که هنوز اتهام آن‌ها در هیچ دادگاهی ثابت نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: ‌ این مساله به اعتقاد من پیگرد قانونی دارد. هیئت رئیسه از نظر قانونی موظف است که هر کدام از این افراد اگر جوابیه‌ای فرستادند جوابیه آن‌ها را اعلام وصول و قرائت کند.

این نماینده مجلس یادآور شد: ‌ در خصوص افراد دیگر هم همین قانون صدق می‌کند.

پزشکیان گفت: ‌مثلا من مجرمم به دلیل اینکه مجرم هستم نمی‌توانند بگویند از خودت دفاع نکن. نمی‌شود هر تهمتی را به من بزنند و بگویند از خودت دفاع نکن.

وی ادامه داد: ‌ البته که نماینده حق اظهار نظر دارد اما حق توهین، تهمت و افترا را ندارد. افراد باید اظهار نظر کار‌شناسی کنند و دلیل بیاورند و بر اساس دلیل دیگران را متهم کنند. نه اینکه بر اساس اینکه نماینده هستیم، بدون دلیل آبروی دیگران را بریزیم.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که آیا این افراد پاسخ رسایی را خواهند داد یا نه؟ خاطرنشان کرد: بستگی به کرامت و بزرگی آن‌ها دارد. خیلی وقت‌ها ممکن است ناحق گفته شود اما فرد جواب هم ندهد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: تصور می‌کنم کسانی که این طور تهمت می‌زنند خیلی از این حرف‌ها به ضررشان تمام می‌شود. اگر دلیلی داریم باید شکایت کنیم و افراد در دادگاه پاسخگو باشند. چه لزومی دارد از پشت تریبون آبروی مردم را ببرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
شأن خاتمی وهاشمی اجل از این است که به همچون رسایی جواب بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
0
رسایی چنان به بهانه دین وانقلاب ونظام ورهبری انقلاب وسوء استفاده از نماینده بودن می رود که گویی تا کنون این رسایی بوده که انقلاب اسلامی را حراست وپاسداری نموده است ویادش رفته است که رهبر کبیر انقلاب درمورد هاشمی چه بیان فرموده است "هاشمی زنده است چون انقالب زنده است " ویا حضرت امام خامنه ای فرمودند "هیچکس برای من هاشمی نمی شود " اقای رسایی نام شمارادر اواسط دهه سه بعد ازپیروزی انقلاب شنیدیم انهم بالباس روحانی که باید الگو باشیدنه اینکه از تریبون ملت تهمت وافترا ونسبت ناروا به دیگران وکسانی که در راه به ثمر رسیدن انقلاب امام راحل را یاری نمودند وزندان وتبعید شکنجه شدند کسی لباس پیامبر رابه تن نموده به من عامی چه درسی باید بیاموزد ومن چه کلماتی ازاورا سرمشق ادبیات روزمره درجامعه ام قرار بدهم جای تاء سف است که شما در کسوت قانون وقانونگذار مبادرت به بیان حرفهای غیر قانونی می کنید وظیفه نماینده مردم درمجلس چیست
توسی
|
United States of America
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
0
افرین بر هاشمی و خاتمی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین