کد خبر: ۱۸۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۴ - ۰۸:۵۴

چاوز چشم به ایران دوخته است

آفتاب‌‌نیوز : اظهارات روز يكشنبه رابرتسون كه زماني يك نامزد جمهوريخواه رياست جمهوري و يك رهبر محافظه كاران مسيحي بود چند هفته پس از آن ايراد شد كه وي با درخواست خود از واشنگتن براي به قتل رساندن چاوز چپ گرا يك توفان مطبوعاتي راه انداخت .

"خوزه ويسنته رانگل " معاون رئيس جمهوري ونزوئلا به خبرنگاران گفت: "كمترين چيزي كه مي‌توان گفت اين است كه اين مرد ديوانه است . اين يك حرف مفت و نامعقول است."

وي گفت: "برخي از سياستهاي شمال (آمريكا) يك نفر را مجبور كرده است به اين سياستها نه از طريق تجزيه و تحليل معمول سياسي بلكه از طريق گروهي از روانپزشكان و روانشناسان يا حتي جادوگران بنگرد."

اظهارات ماه اوت رابرتسون در مورد قتل چاوز بر شكاف سياسي عميقي كه بين ونزوئلا يك توليدكننده نفت و آمريكا از زمان انتخاب چاوز در سال ‪ ۱۹۹۸‬تحت شعار مردمي از بين بردن فقر در ونزوئلا وجود داشت صحه گذاشت.

واشنگتن ادعا مي‌كند چاوز يك افسر سابق ارتش پس از متحد شدن با فيدل كاسترو رئيس جمهوري كوبا براي تضعيف مردم سالاري در كشورهاي همسايه به طور فزاينده يك فرد خودكامه و مايه دردسر در منطقه شده است. 

چاوز كه ميليونها دلار درآمد نفت را صرف برنامه‌هاي اجتماعي براي قشر فقير جامعه‌اش كرده است اين اتهامات را رد مي‌كند.

رابرتسون در برنامه " گزارش بخش آخر" سي ان ان گفته بود كه چاوز قصد دارد يك ديكتاتوري در ونزوئلا ايجاد كند و آن را به سراسر آمريكا جنوبي گسترش دهد .

وي ادعا كرده بود كه چاوز در حال مذاكره با ايرانيان براي گرفتن مواد هسته‌اي است و كمي پس از يازده سپتامبر ‪ ۱/۲‬ميليون دلار پول نقد در اختيار اسامه بن لادن قرار داده است .

چاوز در صدد برقراري مناسبات نزديكتر با ايران ، روسيه و چين در زمينه‌هاي سياسي و انرژي بر آمده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین