کد خبر: ۱۸۲۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷

لاریجانی: باید به دنبال فرمول کاهش هزینه‌ها باشیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی امروز در جمع برخی از مسوولان استان قم که در منزل پدر وی حضور یافته بودند، با اشاره به اهمیت و تاثیر کاهش هزینه‌ها در جامعه، عنوان کرد: در وضعیت اقتصادی کشور همه باید به دنبال یافتن فرمولی مناسب در جهت کاهش هزینه‌های جاری و اجرایی باشند.


رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به آیت الله بهشتی رییس دانشگاه قم تصریح کرد: دانشگاه و یا هر ارگان دیگری می تواند به دنبال ایجاد منابع اقتصادی جدید برای جبران اعتبارات و بودجه های جاری باشد.


لاریجانی با تاکید بر افزایش ظرفیت های فرهنگی و پژوهشی نیز خاطرنشان کرد: برای تربیت انسان های متخصص و متعهد باید برنامه های فرهنگی به ویژه قرآن محوری در مراکز علمی و دانشگاهی مورد ارزیابی بیشتری قرار گیرد.


انتقاد لاریجانی از دفن اموات در خارج شهر


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه، با ابراز خرسندی از دفن شهدای گمنام در دانشگاه های استان، عنوان کرد: این اقدام بزرگ فرهنگی، تاثیر بسزایی در ایجاد بار معنوی و فرهنگی در سطح دانشگاه ها با توجه به حساسیت های موجود در فضاهای دانشگاهی دارد و بسیاری از ارزشها و معنویات را احیاء می کند.


لاریجانی همچنین در خصوص دفن اموات در خارج از شهر اظهار داشت: در سنت های دینی ما، تاکیدات فراوانی در زمینه دفن اموات در داخل شهرها و روستاها شده است تا مردم در کنار کارهای روزمره خود مرگ را نیز از یاد نبرند.


وی اذعان کرد: در دین مبین اسلام توجه به حیات و مرگ در کنار هم مورد تاکید می باشد و مرگ جزء جداناپذیری از زندگی و حیات جاودانه است، اگرچه باتوجه به مشکلات بیان شده درخصوص ترافیک و یا مشکلات بهداشتی باید شرایطی برای دفن شهداء و یا علماء و مراجع و شخصیت های بزرگ دینی در داخل شهر در نظر گرفته شود.


رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در فرهنگ غرب، یکی از معماری های مهم جداسازی قبور از زندگی مردم بود تا مسئله مرگ به فراموشی سپرده شود و مردم بدون اندیشیدن به مرگ به جریان زندگی بیهوده و پوچ گرای خود ادامه دهند.


لاریجانی افزود: این در حالی است که اسلام همواره بر فراموش نکردن مرگ تاکید داشته و مرگ تذکری برای زندگی بهتر انسان و از یاد نبردن خدا در امور می‌باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه برای ارائه اوراق مشارکت های مردمی با نرخ ۲۰ درصد مطابق با تورم فعلی نیز اقدام شود، گفت:برای تامین اعتبارات و بودجه های مورد نیاز باید طرح های اساسی طبق نیازسنجی ها ارائه و در جهت تامین اعتبارات به ویژه در زمینه پروژه های مهر ماندگار تمهیداتی اندیشیده شود.


مناطق کم جمعیت با نیازسنجی فرصت‌های اقتصادی را بدست آورند


نماینده مردم قم در مجلس، همچنین در ادامه دیدار خود، با اعضاء شورای شهر دستجرد دیدار و گفت و گو کرد و مشکلات اقتصادی این منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: مناطق کم جمعیت شهری برای به دست آوردن فرصت های اقتصادی در ابتدا باید با نیازسنجی و ارائه طرح های تولیدی، در جهت ایجاد بسترهای اشتغال تلاش کنند.


لاریجانی در خصوص انتقال دامداری‌ها به خارج از مراکز شهری نیز یادآور شد: انتقال مراکز دامی به خارج شهر تنها راهکاری برای توسعه این ظرفیت های تولیدی ارزشمند و سودآور نیست بلکه باید در راستای سرمایه گذاری و رفع مشکلات تولید نیز راهکارهای خوبی با توجه به نیازسنجی منطقه ای ارائه گردد.


وی افزود:در زمنیه دامداری و کشاورزی مسوولان شهرها باید در جهت جذب سرمایه گذار برای ایجاد بسترهای اقتصادی پایدار تلاش کنند که برگزاری همایش جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قم فرصتی مغتم برای جذب سرمایه گذار در اجرای طرح های مهم اقتصادی با توجه به ظرفیت های موجود می باشد.


رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نیروهای بومی با شناختی که از ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی دارند قطعا می توانند طرح ها و ایده های اقتصادی پویا و سودآوری را ارائه کنند به خصوص برای نیروهای جوان و مستعد نیز باید برنامه های راهبردی اقتصادی مناسبی تعریف شود.


تشکیل شرکت های تعاونی در روستاها باید تشکیل شود


رییس مجلس شورای اسلامی یکی از راهکارهای مهم اقتصادی را تشکیل شرکت های تعاونی در روستاها و شهرها برشمرد و عنوان کرد: با تشکیل شرکت های تعاونی و انسجام نیازها، ارائه تسهیلات و تخصیص بودجه و اعتبارات به مراتب آسان تر خواهد شد و بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی رفع می گردد.


به گزارش ایسنا،لاریجانی همچنین در دیدار با حجت الاسلام سید حسین میرمومنی امام جمعه کهک در خصوص مشکلات موجود در این منطقه گردشگری قول مساعد برای حضور در جلسه ای پیرامون بررسی مشکلات اعلام شده داد.


در این پایان دیدار علی لاریجانی همچنین یکی از سرمایه گذاران و کارآفرینان قم در زمینه صدور مجوزهای لازم در فعالیت های اقتصادی با وی گفت‌وگو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
0
آقای لاریجانی! شما خودتان بیش از پنج سال است رییس مجلس هستید و نتوانستید راهکار ارایه نمایید . پس دراین مدت چه کرده اید؟
فروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
0
همین مونده وسط شهر قبرستون بزنید تا یاد خدا بیفتیم .ما که با این زندگی های عادی فقط یاد خدا سرپا نگهمون داشته . هر کسی خدا را فراموش کرده خونشو ببره کنار قبرستون بسازه .
فضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
0
آقای رییس،فقط جلوی ریخت وپاش هارا بگیرید وبابرنامه به همراه بازرسی باحساب وکتاب پیش بروید بقیه حل خواهد شد .
دکتر، تاحالا کجابودید ؟کفکیر به کف دیک خورد صدایش درآمد؟
فکر نمی کنید کمی دیرشد ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین