پخش تبلیغات تلویزیونی انیمیشن "تهران ۱۵۰۰" در تلویزیون ، گمانه زنی ها در مورد "ممنوع التصویر" شدن مهران مدیری در تلویزیون را تشدید کرده است.
۰۳:۱۱
۱۳۹۲/۰۱/۱۷
به گزارش آفتاب نیوز،آفتاب: در تیزر انیمیشن "تهران ۱۵۰۰" که چندیست در تلویزیون پخش می شود، به نام تک تک بازیگران از جمله هدیه تهرانی، شریفی نیا، رادان، حبیب رضایی، گوهنر خیراندیش، شریفی نیا و ... اشاره می شود، به جز مهران مدیری بازیگر نقش نخست این انیمیشن!
این درحالیست که شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که طی بخشنامه ای به همه شبکه های صداوسیما، نشان دادن تصویر مهران مدیری و حتی پخش صدای او و اشاره به نامش، ممنوع گردیده است!
پیش از این، تلویزیون که باران کوثری بازیگر سینما را هم ممنوع التصویر کرده، در یکی از تیزرهای مربوط به فیلمی که او در آن ایفای نقش می کرد، تنها صدای او را پخش کرد و از نشان دادن تصویر و اشاره به نام او، ممانعت به عمل آورد.
قابل ذکر است، داستان انیمیشن "تهران ۱۵۰۰" درباره پیرمردی است به نام اکبر با بازی استاد مهران مدیری که ۱۶۰ سال سن دارد و در آستانه مرگ از نوه اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می خواند می خواهد که به زمین برگردد و اول ازدواج کند و بعد مدرکی را پیدا کند مبنی بر اینکه او در دهه ۱۳۶۰ در نمایش های سیاه بازی شرکت داشته است .اکبر این گواهی را می خواهد برای اینکه آرزوی او این است که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود .نوه او با ورود به ایران گرفتار دردسرهای شهر تهران در چند دهه بعد می شود.یک راننده تاکسی جوان با بازی بهرام رادان نیز گرفتار عشق این خانم می شود و………
با توجه به فروش خوب این انیمشین در سینماهای کشور، در صورت حضور مدیری در تبلیغات تلویزیونی، احتمال جهش شدید فروش "تهران ۱۵۰۰" بسیار بوده است.
به گزارش انتخاب،البته بسیاری از منتقدان سینمایی، انتقادات زیادی نسبت به ضعف داستان این انیمیشن مطرح کرده اند و تنها حسن آن را "ساختار مناسب" و "افکت های تصویری" عنوان کرده اند که تا به امروز در سینمای ایران بی سابقه بوده است.
مهران مدیری نمونه ی یک هنرمند واقیه،اصلا مشکلش اینه نمی تونه سیابازی کنه ،و آدمی ک بی ریا و بدون توجه به چپ و راست کار کنه حتما جلوشو میگیرن؛سیاست ما تو فرهنگ و اقتصاد و همه مسائل وارد شده!اگه یکم واسه مردم احترام قائل بودن مدیری و امثالش تو حاشیه نبودن!
از ماست که بر ماست
به صورت واقعیت اینه که فعلا از برنامه های ایشان محروم هستیم / حتی اگه تخلفی هم داشته 1 - لطیف تر از این هم میشد با وی برخورد کرد 2 حق دوستداران ایشان است که بدانند چرا ...
وقتی تو مرد هزار چهرش اینو میگه که تو این مملکت هیچکی سرجای خودش نیست وقتی تو شبهای برره اوضاع اجتماعی ایران رو بیان میکنه جای بسی تامل داره کسایی که این برنامه ها رو پخش میکنن بعدا میفهمن منظور از این برنامه ها چی بود - درود بر شرف استاد مدیری
جناب اقای مهران مدیری لطف کردن صدا وسیمای ایران تحریم کردن
خدا رو شکر که ما میتونیم این گوهر با ارزش رو در دیگر عرصه ها ببینیم ....اونهایی که قدر این چنین اساتید رو نمیدونن
من ارادتمو نسبت به ایشون از اینجا اعلام میکنم و عاشقانه دوستش دارم
مهران مدیری فقط یه دونست
من بااسم مهران مدیری زندگی می کنم!مهران مدیری یکی ازبهترین هنرمندان ایرانیه وواقعآداره توایران برای ماایرانی هاعمرشوتلف می کنه!حیف که اینجوری جواب زحمتاشومیدن!حیف این ستاره ی بزرگ!حیف!
اقای مدیری یکی از هنر پیشه های مطرح کشورمون هستن.نیازی به تعریف نیست همه ایرانیها میدونند.تو روزهایی که خنده به لبامون نمیاد با سریالهای قشنگش خنده و به ما برمیگردونه.پس دعا کنیم واقعیت نداشته باشه
مهران مديرى تنها طنز پردازى هست كه تعريف طنزو در فيلمهاى پرمعنيش معنى ميكنه زنده باد مهران مديرى
طنز فقط خنداندن مردم نيست در طنز بايد مشكلات و خلا جامعه رو بيان كرد كه فقط استاد مهران مديرى جرات بيانشو داره
زنده باد مهران مديرى زنده باد مهران مديرى
مهران مديرى تنها طنز پردازى هست كه تعريف طنزو در فيلمهاى پرمعنيش معنى ميكنه زنده باد مهران مديرى
طنز فقط خنداندن مردم نيست در طنز بايد مشكلات و خلا جامعه رو بيان كرد كه فقط استاد مهران مديرى جرات بيانشو داره
زنده باد مهران مديرى زنده باد مهران مديرى
آقای مدیری ممنوع التصویر نشدند فقط به خاط این که نخواستند سریال قهوه تلخ رو به تلویزیون بفروشند ارتباطشون با تلویزیون قطع شد وگرنه ممنوع التصویر شدنشون فقط یه شایعه است.....
بهتره شما هم درباره چیزی که نمی دونین اظهار نظر نکنید این طوری خیلی بهتره.....
من یک ایرانی هستم واول به قوانین مملکتم احترام می گذارم اقای مدیری یک هنر مند است ولی فقط به خاطر خنداندن مردم که نباید یک نفر رو تمام وکمال قبول داشت همه باید به قانون احترام بگذارند
بنظر من به این زودی های زود ما هنرمندی مثل مهران مدیری را نخواهیم داشت.الان اذیتش میکننتد ولی روزی حسرتش رو میخورند.هرگز آقای ضرغامی با این مجموعه فعلی که در اختیار داره نمیتونه با ماهواره رقابت کنه
در همین چند روز پیش تصور بفرمایید اگر استاد مدیری برنامه میساخت ایا مردم میرفتن بشینن آکادمی موسیقی فلانی رو تماشا کنند؟
تو سين مثل سريال من هم تصويرشو ديدم هم صداشو شنيدم.شايد من خواب ديدم.شايد شما خواب ديدي آقاي نويسنده.آخرش بگيد كي خواب ديده.كيه؟كيه؟كيييييييييييييييييه؟
حتما حق وحساب برادرای ....و....و....و...نداده شده ممنوع التصویر لطفا شماره حساب بدید مردم میریزن به حسابتان والبته خدا به حسابتان خواهد رسید انا لله شدید عقاب
آدم موفق همه جا حسود داره .اولا که در که ایشون استادن .درش شکی نیست . هرکی هم چشم دیدن موفقیت اقای مدیری رو نداره یه نگاهی به خودش بندازه وببینه که واسه شاد کردن مردم چکار کرده. بیچاره مردم که از داشتن یه هنرمند هم محرومند.
کلی میخورن بعضی ها کاری نمیکنن..
فقط زورشون به مهران مدیری و علیخانی و فرزاد حسنی ......بقیه میرسه.......این چه کاریه خوب.....به قول اون دوستمون دارش بزنین خلاص دیگه.........
باسلام،خانم محترمه،اینگونه با تمسخر راجع به قوانین کشور حرف نزنید.منظورتان از کدوم قدیس چیه؟لازمه ممنوع التصویری افراد که همه اش توهین به مقدسات نیست
ناشناس
آقا ناصر قانون مملکت شما نانوشته است. تقی به توقی بخوره طروفو ممنوع التصویر که هیچ ممنوع النفس هم می کنن.
علی
با دذود من هم با ناشناس و فریبا خانم موافقم . ناصر آقا شما را به تعقل گرایی دعوت میکنم. ای مملکت ما اینجوریه کیفی و میلی و رابطه ای است (همه چیزش)
سید
ناصر تو تو نظر ندی نمیشه؟ اعصاب همه رو بهم میریزی با حرفای بدون منطق و حساب کتابت
رهگذر
چه خبرتونه دعوا راه انداختین!!!تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!بی دلیل که کسی رو ممنوع الحضور و تصویرو صوتو ضبتو ...نمیکنن!
من
اون یک فراموسنری میتونه باشه .....
از قهوه تلخش معلوم بود
احمد
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
عجب!
شما سین مثل سریال رو ندیدید ظاهرا
اینهمه در مورد کارای آقای مدیری بحث شد. پنجاه بارم اسمشون اومد. چطور توی همون تیزر تهران 1500 تصویر آقای مدیری پخش میشه؟
اینا عجیب نیست یه خورده؟
همینجوری یه چی میگیدا...
ايشون هم ميتونست ماننده خيلي از بازيگر هاي ديگه كه ممنوع التصوير شدن به خارج از ايران بروند و فيلمهاي زد ايراني بسازنداما اين بزرگوار به جاي انتقام جويي با فداكاري لبخند رو به لب هاي ما اورد و ويلايه من هيچ چيزي به جز ضرر مالي براي ايشون نياورد لازم به ذكر است ايشون براي خنداندن شما يك انگشت خودش را از دست داد باور نداريد تحقيق كنيد
واقعابرا بعضي ها متاسفم