کد خبر: ۱۹۰۲۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳

​مصباح‌یزدی: مخالفت با ولایت‌فقیه در حد شرک به خدا است

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: یکی از علل اصلی عدم ایمان واقعی به ولایت فقیه، کم‌کاری و سستی ما در این 35 سال بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت​الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه با اشاره به اینکه در فرهنگ شیعه، واژه ولایت جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: به وفور در آیات و روایات با مسأله ولایت رو به رو می‌شویم و اگر زمانی مسأله ولایت کمرنگ شده بود، به برکت امام خمینی(ره)، فرهنگ ولایتمداری در جامعه احیا شد و توجه مردم به آن جلب شد.

وی با اشاره به اینکه ابهام‌هایی در مورد این واژه در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد، اظهار داشت: اما گاه تقدسی که مردم برای آن قائلند، سبب شده کمتر در مورد آن ابهامات سخنی بر زبان برانند. به عنوان نمونه اینکه در بسیاری از روایات قبولی همه اعمال و عبادات وابسته به پذیرش ولایت امیرالمؤمنین(ع) شده است، و یا سالها عبادت در بین رکن و مقام و صفا و مروه بدون پذیرش ولایت امیرالمؤمنین(ع) بی‌اثر تلقی شده است، چگونه قابل توجیه خواهد بود، در حالیکه به فرمایش خداوند متعال هرکس ذره‌ای کار خیر انجام دهد، آن را در آخرت خواهد دید؟

این عضو مجلس خبرگان پیش از این در دیدار با جمعی از پاسداران گفته بود « ولایت فقیه در زمان معصوم هم وجود داشته و مخالفت با آن، درحد شرک بالله است». این بار نیز اوبا اشاره به اینکه عدم ایمان واقعی نسبت به ولایت‌فقیه در بسیاری از مردم از روی قصور است، افزود: البته یکی از علل اصلی این امر بعد از گذشت 35 سال از تشکیل نظام اسلامی، کم کاری و سستی ما بوده است که آنگونه که باید مسأله ولایت‌فقیه را تبیین نکرده ایم که طبق فرمایش معصومین(ع)، مخالفت با ولایت‌فقیه در حد شرک بالله است، و خدا نکند که این کم کاری ما به خاطر منافع شخصی مان بوده باشد!

آیت​الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه آشنا کردن مردم با مسأله ولایت‌فقیه یکی از مقدس‌ترین کارهاست، اظهار داشت: بسیاری از ما در این 35 سال غفلت کردیم، به گونه‌ای که باید فتنه‌ای مانند فتنه 88 پیدا شود و شوکی به جامعه وارد شود تا عده‌ای به خود بیایند و بفهمند جایگاه ولایت‌فقیه کجاست.

به گزارش خبرآنلاین، «نباید از خط ولایت فقیه فاصله بگیریم» از تاکیدات پیاپی آیت​الله مصباح یزدی است که به سئوالات و شبهات درباره اینکه چرا ‌ولایت فقیه تنها شکل حکومت دینى است؟ نیز پاسخ داده است. رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  با بیان اینکه ایمان به ولایت‌فقیه در واقع همان ایمان به ولایت ائمه اطهار(ع) است، ادامه داد: اگر ولایت‌فقیه نباشد، همه دین در کشور و حتی جهان مورد تهاجم قرار می‌گیرد همان‌طور که در فتنه 88 دیدیم کسانی به میدان آمدند و فتنه گردانی کردند که حتی به امام حسین(ع) که غیر مسلمانان نیز به ایشان جسارت نمی‌کنند، توهین کردند. لذا اگر ما در این زمینه کوتاهی کردیم، باید استغفار کرده و در صدد جبران برآییم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
32
ازاحمدی نژاد چه خبر جناب مصباح!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
0
3
ای کاش گناه تهمت ناحق زدن به خلق خدا هم در حد شرک به خدا محسوب میشد
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
1
جناب استاد مخالفت با احمدی نژاد چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین