کد خبر: ۱۹۰۲۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸

کاخ نیاوران از برنامه‌ی بازدید گردشگران خارجی حذف می‌شود؟

رییس جامعه‌ی تورگردانان ایران گفت: کاخ - موزه‌ی «نیاوران» به‌دلیل رفتار نادرست مدیر این مجموعه با گردشگران خارجی، از برنامه‌ی تورهای ورودی حذف خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سال گذشته هیأت وزیران مصوبه‌ای را با موضوع افزایش نرخ ورودی محوطه‌ها، سایت‌های تاریخی و موزه‌ها صادر کرد که با واکنش تورگردانان ایرانی مواجه شد، چراکه پکیج سفر ایران به خارجی‌ها فروخته شده بود و دیگر امکان اضافه کردن نرخ‌ها نبود. از نظر تورگردان‌ها، این مسأله احتمال حذف سفر به ایران یا کاهش تعداد تورها را بیشتر می‌کرد.

محمدشریف ملک‌زاده - رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - برای کنترل این شرایط، بخشنامه‌ای را صادر کرد تا موزه‌ها، سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی با آژانس‌های گردشگری که نامه‌ی جامعه‌ی تورگردانان را دارند، برای دادن تخفیف روی بلیت‌ها هماهنگی کنند. در این‌باره، ابراهیم پورفرج به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در همه‌ی کشور، این بخشنامه اجرا شد، به‌جز مجموعه‌ی تاریخی - فرهنگی نیاوران.

او ادامه داد: بیشتر سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی در اجرای این بخشنامه، همکاری خوبی با آژانس‌های گردشگری و تورهای خارجی داشتند، بویژه اصفهان که شاهکار کرد و امکانات خوبی را در اختیار تورهای گردشگری قرار داد و در این مدت هم کوچک‌ترین مشکلی برای گردشگران به‌وجود نیامد.

رییس جامعه‌ی تورگردانان ایران بیان کرد: تنها جایی که در این مدت هیچ همکاری‌ای با آژانس‌ها و تورهای گردشگری نداشت،‌ مجموعه‌ی تاریخی - فرهنگی نیاوران بود که مدیر آن با تکذیب صدور چنین بخشنامه‌ای، ما را بسیار اذیت کرد.

وی اظهار کرد: بلیت ورودی به این مجموعه برای خارجی‌ها 15هزار تومان است و برای دیدن هر کدام از کاخ‌های آن باید پنج‌هزار تومان ورودی پرداخت شود. در حالی‌ که براساس بخشنامه‌ی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تورهایی که از طرف جامعه‌ی تورگردانان معرفی می‌شوند، همان قیمت قبلی را می‌پردازند.

پورفرج افزود: به‌خاطر رفتار نامناسب مدیر این مجموعه، ما از آژانس‌های گردشگری درخواست می‌کنیم که نیاوران را از برنامه‌ی بازدید تورهای گردشگری حذف کنند و کاخ گلستان یا سعدآباد را جایگزین آن کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
تام سایر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
5
1
کاخ نیاوران را به خاک وخون میکشیم
شایا تجلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
3
مدیر لجباز محور
و تدبیر رفتار متقابل
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
2
بهتر است که این مدیر را حذف کنید نه کاخ را !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین