کد خبر: ۱۹۰۶۵۳
تعداد نظرات: ۷۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل با جهان

دکتر روحانی: دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد

صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایشی که حامیانش برای دعوت از او ترتیب داده بودند حضور یافت و برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام کاندیداتوری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس سیاسی: این کاندیدای انتخابات شعار خود را "دولت تدبیر و امید" اعلام کرد و گفتمان خود را بر پایه "نجات اقتصاد"، "احیای اخلاق" و "تعامل با جهان" دانست.


به گزارش آفتاب، دکتر حسن روحانی تاکید کرد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، منشور حقوق شهروندی را برای مردم تدوین خواهد کرد. او همچنین فرهنگ پویا، اقتصاد شکوفا و سیاست راهگشا را اهداف دولت آینده دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی سخنان خود را با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه آغاز کرد و از آن حضرت طلب یاری کرد.

این عضومجمع تشخیص مصلحت نظام به روح درگذشتگان زلزله بوشهر سلام فرستاد و از خداوند برای بازماندگانشان طلب صبر کرد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که زندگی مردم بوشهر با سرعت به حالت عادی بازگردد.

روحانی پس از ارسال سلام و درود به امام، شهیدان و حاضران سالن گفت: سلام من به ایرانی که چهره اش مدتی است غبار آلود است. سلام من به اسلام و انقلابی که عده ای از نام آن سوء استفاده کرده اند و شعارهای بی محتوا و بداخلاقی را پای انقلاب نوشته اند. سلام بر پیر قد خمیده ای که نامش را نمی دانم. وقتی از او سوال می کنم می گوید، نام من آزادی است.

وی ادامه داد: امروز ایران روزهای خاصی را می گذراند . سرمایه های زیادی در این سال ها از دست رفت یا به آن ها ضربه های سخت وارد شد.

روحانی اینگونه دنباله کلامش را گرفت: از اخلاق می گویم که امروز نورانیت آن در جامعه کم شده است. اخلاق در جامعه، اخلاق در سطح حاکمیت، اخلاق در میان مدیرانی که گاهش سخنانشان با واقعیت سال ها فاصله دارد.

وی ادامه داد: از تدبیر و عقلانیت می گویم که امروز با رفتارهای احساسی و گاهی بی منطق با فقدان تدبیر مواجه است. از توسعه و پیشرفت می گویم که فقط نام زیبای آن باقی مانده و درخشش خود را از دست داده است.توسعه و پیشرفتی که در این 8 سال می بایست شاهد شکوفایی آم می بودیم.

دکتر حسن روحانی در ادامه به درآمدهای ارزی کشور طی سال های اخیر اشاره کرد: میزان ارزی که در تمام دولت سازندگی از نفت و گاز عاید کشور شد کمتر از 24 درصد درآمد ارزی 8 سال اخیر بود و تمام ارزی که در دولت اصلاحات به دست آمد کمتر از 27 درصد این دوره 8 ساله بوده است.

وی افزود: در این شرایط چقدر شرم آور است که بانک مرکزی کشور سکوت می کند و IMF اعلام می کند که رشد اقتصادی ما در سال گذشته، منفی بوده است. این برای اولین بار است که بعد از جنگ تحمیلی رشد اقتصادی کشور منفی می شود. آن هم در شرایطی که این میزان درآمد ارزی عاید کشور شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود گفت: از کارآمدی می گویم که در طول این مدت آمار، فراون داده شد اما فعالیت های زیربنایی، کمتر دیده شد.

وی افزود: دیگر نگویم از قانونمندی و قانون مداری که چه بر سر آن آمد. از رضایت عمومی که به خاطر بداخلاقی ها و گسترش فساد به سمت بی اعتمادی در حرکت است. از امنیت و عدالت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که سرنوشت ناخوشایندی پیدا کرده است. دیگر نگویم بر سر منزلت و کرامت انسانی چه آمد.

دبیر اسبق شورای امنیت ملی کشور گفت: ایران روزهای سختی را می گذراند. اکنون زمان فداکاری و زمان حماسه است. از روزهای حساس سخن می گویم به واسطه چالش های منطقه ای و بین المللی. به خاطر تحریم ها. به خاطر مشکلات فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی. حساسیت به خاطر سوء مدیریت هاو مدیریت اقتصادی کشور به جای اینکه با تدبیر و اتکا به قدرت مردم، پیام رشد پایدار را به جهان بدهد. پیام ضعف به تحریم کنندگان می دهد.

وی به مشکلات فعلی اقتصاد اشاره کرد: تورم بالای 30 درصد است. کاهش قدرت خرید پول ملی به کمتر از نصف رسیده است. بیکاری بالای 13 درصد و رشد اقتصادی صفر و یا حتی منفی است. این در شرایطی است که در این سال ها بیشترین درآمد ارزی نصیب کشور شد. در طول 8 سال 700 میلیارد دلار درآمد ارزی کشور بود که باید در کنار ظرفیت های ملی ما را به اهداف سند چشم انداز که اجرای آن از سال 84 آغاز شد، نزدیک می کرد.

روحانی افزود: قرار بود رشد اقتصادی به 8 درصد برسد و نرخ های بیکاری و تورم تک رقمی شود.

حسن روحانی گفت: همه ضعف ها را نمی توان پای تحریم نوشت. همین مدیریت بود که تحریم را به سخره می گرفت و آن را کاغذپاره لقب می داد در حالی که می توانستیم تحریم ها را با تدبیر و عزتمندانه، قابل اجتناب و قابل تقلیل کنیم.

وی ادامه داد: این ضعف مدیریت ها حاصل چه عواملی است. مگر نهادها و ساز و کارهای اندیشه ای در نظام اجرایی منحل نشد؟ مگر سازمان مدیریت بسته نشد؟ مگر شورای پول و اعتبار تعطیل نشد؟ یا آن زمان که وجود داشت تصمیماتش وتو نشد؟ مگر در کمیسیون های اجرایی و دولت شاهد این میزان به هم ریختگی نبودیم؟ تصمیمات بی ثبات و در حال تغییر به حدی است که طی 5 ماه، 60 تصمیم ارزی مختلف گرفته شد.

روحانی دلایل بروز مشکلات فعلی را اینچنین برشمرد: جانشین شدن تصمیمات فردی به جای عقل جمعی؛ گسستگی پیوند نظام اجرایی با نخبگان علمی و دانشگاهی؛ عدم استفاده از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی؛ بازگشت به عقب در رویکرد تصدی گرایانه دولت در اقتصاد حتی بنگاه های عمومی که به ظاهر شکل غیردولتی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه سخنانش گفت: ایران روزهای سخت و حساسی را می گذراند. در این شرایط وظیفه ما چیست؟ من به عنوان فرزند ایران و سرباز انقلاب چه وظیفه ای دارم؟ مگر آنچه در حوزه و دانشگاه آموختم و آنچه در تمام این سال ها تجربه کردم، سرمایه ملی نبوده است؟ در این شرایط حساس چه باید کرد؟ آیا نباید رئیس جمهوری بار مسوولیت را بر دوش بگیرد که ملی بیاندیشد؟ نه حزبی که مستقل و معتدل باشد. کارآمد باشد. بین الملل نگر باشد.برنامه محور و مشورت پذیر باشد. مسوولیت پذیر و پاسخگو باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این شرایط حساس و ویژه من به خاطر احساس مسوولیت شخصی و فردی و به خاطر نظر مشورتی بزرگان نظام، بزرگانی که برای من همواره مورد تکریم بوده اند؛ بزرگانی که سال ها با آن ها و در کنارشان کار کرده ام؛ عزیزانی که در مجالس و مجامع مختلف در کنار هم بودیم؛ احزاب، تشکل ها، متخصصان و فرهیختگان و همه آن هایی که با زبان های مختلف به بنده گفته اند که بیا و این مسوولیت را بپذیر، به میدان آمده ام. چراکه به آینده امید دارم. امید به راه حل برای مشکلات دارم.

وی با اشاره به اینکه پیش پای ملت ایران بن بست نمی بینم، افزود: باید تدبیر جای بی تدبیری و خرد جمعی جای تصمیم فردی را در کشور بگیرد. باید باور کنیم که مردم باید حاکم باشند پس نخبگان، فرهیختگان و سرمایه های ملی باید نظر دهند و از نظراتشان استفاده شود. روزگار، روزگار فداکاری است نه تن آسایی و عافیت طلبی. آبروها را باید هزینه کنیم و برای عظمت ایران بزرگ کمر همت ببندیم.

وی در ادامه از مشکلات کنونی کشور گفت و افزود: متاسفانه در حال حاضر سرمایه های صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل است. سرمایه های عظیم کشاورزی به خاطر بی تدبیری از حداکثر استفاده محروم مانده. موقعیت منطقه ای بی نظیر کشور بی استفاده رها شد. ما همه چیز داریم و فقط یک مدیریت کارآمد و متواضع کم داریم. می توان با یک روابط بین المللی قوی به عزت و شرافت ملی بها داد و با مهارت مذاکراتی، روابط را در مسیر برد-برد قرار داد. سیاسیت خارجی علم است، هنر است و ما نیاز به دانشمندی هنرمند داریم که تجربه لازم را در این زمینه داشته باشد. دوران جدید مدیریت کشور باید نه بر پایه ستیزه جویی و تناقض ها بلکه با گردهمایی ها و وحدت ها و جذب انسان های مخلص، کارآمد و صادق، بنا نهاده شود. دولتی موفق خواهد بود که فرا جناحی باشد. نمی شود با یک جناح کشور را اداره کرد اگر می شد که الان باید رضایت وجود داشت. کشور را ملت اداره می کند نه یک حزب و یک جناح. باید هر انسان کارآمدی که آماده فداکاری است و نظام و قانون اساسی را قبول دارد به کار بگیریم.

حجت الاسلام روحانی در ادامه به بیان چند پرسش پرداخت و از روند کنونی انتقاد کرد: چرا این همه بازنشستگی های زودهنگام با دلایل واهی در دانشگاه ها داریم؟ چرا بخش بزرگی از مدیران توانمند کشور را منزوی کرده ایم؟ بزرگان و نخبگان کشور سرمایه های ملی هستند مگر شما حق دارید آنها را تلف کنید؟ مگر شما حق دارید چهره بزرگان و زحمت کشان را با تهمت، افترا و دروغ منکوب کنید. باور کنیم که ما مالک کشور نیستیم. رییس دستگاه اجرایی کشور باید ایمان داشته باشد که صرفا یک امانتدار از سوی مردم است. با چه حقی هر روز دست توی جیب مردم می کنیم و نصف پول مردم را برداشت می کنیم؟ ارزش پول ملی را نصف کرده ایم و هنوز شعار می دهیم؟ احساس مالکانه بر مردم را کنار بگذاریم. در دوران جدید ملاک شایستگی است و نه وابستگی. در این دوران باید رفع تنش ها در روابط بین الملل در دستور کار قرار گیرد و این ها با تدبیر و امید شدنی است. نیاز به فرهنگ پویا، اقتصاد شکوفا و سیاست راهگشا داریم. همه مردم کشور باید احساس عدالت کنند. عدالت یعنی فرصت برابر برای هر ایرانی. حقوق برابر برای همه مردم در قانون اساسی مقرر شده است. اگر بار مسئولیت اجرایی کشور، توسط مردم بر دوش من گذاشته شود منشور حقوق شهروندی تدوین خواهم کرد. در منشور حقوق شهروندی تمام مردم احساس برابری خواهند کرد مطابق قانون اساسی.

وی با خواندن دو بیت شعر از دولت تدبیر و امید گفت: مسلمانان مرا وقتی دلی بود / که با وی گفتمی گر مشکلی بود / به گردابی چو می افتادم از غم / به تدبیرش امید ساحلی بود. گفتمان من نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل با جهان خواهد بود. من دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد.

روحانی در میان تشویق حضار اینگونه سخنانش را پایان داد: زنده باد صداقت، زنده باد اخلاق، زنده باد حقوق شهروندی، زنده باد اعتدال، زنده باد تدبیر، زنده باد امید، زنده باد اسلام و زنده باد ایران. ما حماسه سیاسی را به فرمان رهبری در 24 خرداد خواهیم آفرید و با دولت تدبیر و امید، حماسه اقتصادی را هم خواهیم آفرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۲
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
34
131
دکتر روحانی: دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد
این هم سر همون حرف هست که اقای رئیس شعار انتخاباتی اش بود که می خواست نفت را بر سر سفره ها بیاورد
راستگو و درستکار ؟؟؟؟!!!! کلمه ای که این روز ها اصلا معنی نمی دهد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
بازم شعار درمانی
علی علوی
|
United States of America
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
52
79
عالی امدی. جاناسخن دل مامیگویی.به موقع امدی.ازشماکه قبول مسئولیت کردی وامدی بایدتشکرکرد.واز همه انهاکه زمینه سازشدند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
نه که تا وقتی سر کار بود از این کارها کرده که بعدا هم بکنه؟مردم ما کی عاقل میشن و فرق شعار و واقعیتو میفهمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
31
79
مثل دولت پاک ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
19
101
بسیار عالی
به شخصه امیدوارم اصباح طلبان به اجماع برسند و با یک کاندید وارد میدان شوند . زمان زمان نجات کشور از دست بی کفایت ها فرا رسیده.
مهدی کوچک زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
112
27
شما اگر راستگو و درستکار بودید مردم در سال 76 به آن شکل به خاتمی پناه نمی بردند و او نیز اگر سیاستش بر راستگویی و درستکاری استوار بود مردم در 84 به احمدی نژاد پناه نمی بردند و در انتخابات آتی با احترام به انتخاب مردم راستگویان درستکار را مردم برخواهند گزید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
برپا به افتخار آفتاب عزیز ...
منصوریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
دروغگو ترین تاریخ ایران انشاءالله سپری خواهد شد.با انتخاب دکتر روحانی
بزبزه قندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
22
59
درود بر دولت تدبیر و امید ...
مهدی کوچک زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
82
11
انتشار نظری که در بالا نوشتم یک درستکاری است تا ببینیم در ادامه چه می کنید به همین بی رحمی و بی انصافی که دوران هشت ساله را مورد هجمه قرار دادید دوران حاکمیت جناح خودتان به ریاست آقای هاشمی را هم نقد خواهید کرد. اگر کردید با استدلال ملاک حال فعلی افراد است در موردتان اظهار نظر خواهد شد
پاسخ ها
یک رزمنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
اقای کوچک اف. 8سال کشور با همت شماها به یک ویرانه تبدیل شده؟؟!! تنها راه نجات کشور رای به روحانی است . متحجرانه. خوارج گونه عمل کردید؟! واخرش هم انحراف از اصول انقلاب وتبدیل به دشمنان ارمانهای امام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
11
112
اقای روحانی شما در مقایسه با احمدی نزاد و قالیباف و پورمحمودی و رضایی و دیگران مطمئنا بهتری اما خواست ملت ایران امثال خاتمی است
پاسخ ها
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
مطمئنا همين طوره و آقاي روحاني به مراتب خيلي بهتر از بقيه كانديداها است ولي به شرط اينكه حكومت بزاره بعد از رسيدن به رياست جمهوري كارهاي لازمه رو انجام بده.
خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
31
107
من دیگه در هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
12
41
سلام و آرزوی توفیق دارم.
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
26
43
دکتر جان خوش آمدی
ما با جان و دل حمایتت می کنیم . هیچ انتظاری هم نداریم. فقط کشور عزیزمان ایران را آباد کن. واقعا از این تند روهای پر مدعا خسته شدیم. خدا قوت
كيان
|
Austria
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
20
39
درود بر شما، شجاعت و صراحت شما قابل تحسين است ولى هنوز شما شروع نكرديد همه ى افراطى ها از هر دو جناح تخريب شما را اغاز كردند انها دنبال بى ثبا تى و بى قانونى هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
8
75
اکنون مدتی است که لعنت می‌فرستم به آن روزهایی‌ که امکان استاد شدن در یک دانشگاه خوب دنیا را از دست دادم و با تصوری که از دوران پرشکوه خاتمی داشتم به کشور برگشتم تا منشاء کمک و حرکت مثبتی در مسیر علم باشم. اما اکنون‌ در جایی ایستاده‌ام‌ که‌ ۷ سال از بهترین و پرانرژی‌ترین دوران آکادمیک خود را در دولت .. محمود احمدی نژاد دروغگو سپری کرده‌ام. اکنون دیگر میزان ویرانی‌هایی که از خودشیفتگی و بیسوادی محمود احمدی نژاد ناشی شده آنقدر زیاد است‌ که حتی اگر با احتمال ناچیزی، دولت صالحی هم بعد از این عصر تاریک‌ بلیه هزاره سوم سر کار بیاید، بیش از یک دهه زمان لازم است که ویرانگری‌های محمود احمدی نژاد را جبران کند. برای همین مدتهاست که تلاش می‌کنم خودم را قانع کنم که از ایرانی بودن خدا حافظی کنم تا دست کم فرزندان من در فضایی بزرگ نشوند که ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
4
32
ایرانی وشیعه و.........رابایدازکرات دیگه واردکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
6
42
اگر دروغگويان ونابكاران بگذارند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
20
53
اقای روحانی قطعا در بین کسانی که اعلام نامزدی کردند بهترین است. او فردی ریشه دار/ خوش فکر و از همه مهمتر متعادل است.
پاسخ ها
محمداسماعیلید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
خداکنه اینجوری باشه
ahmad
|
Germany
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
13
49
اگر آقای هاشمی وآقای خاتمی شما را تایید کنند من حتما به شما رای خواهم داد اگر بخواهم رای بدهم ومطلب بعد اینکه شما باید موضع خودتان را در برابر کسانی مثل حسین شریعتمداری مصباح یزدی جنتی مرتضوی بطور شفاف مشخص کنید همین الان . هم با این وهم با ان نمیشود . ببخشید دوره صلح مطلق ها گذشته . یا با ما یا با اونا؟
لهراسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
17
43
اگه آقای هاشمی یا خاتمی نیان به شما رای می دم به خاطر صداقت و اسقلال رای و مدیریت که در شما سراغ دارم.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
6
34
درود بر اصلاحات و اصلاح طلبان!
کی میشه مثل خاتمی ها رو ببینیم
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
6
29
سلام بر اخلاق،
سلام بر اسلام،
سلام بر ایران،
سلام بر عقلانیت ،
سلام بر امید ..
از اهالی سار کاشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
6
38
اگر هاشمی و خاتمی از روحانی حمایت کنند حماسه سیاسی مردم، ایشان را از سایر رقبا پیش خواهد انداخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
7
26
با توجه به سوابق اقای روحانی بهترین گزینه هستنداالبته امیدوارم دوستانی که نظر موافق با ایشون دارن فقط به دادن نظر مثبت در اینجا اکتفا نکنن و تمام تلاش خودشون رو جهت رای اوری ایشون انجام بدن همونطور که دوستان میدونن توده های مردم با دنیای اینترنت اشنا نیستن رفتن به میون توده ها و تبلیغ برای اقای روحانی و روشن کردن مردم در مورد وضعیت کشور از وظایف ماست
آرمین
|
China
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
13
34
شک نکنید خاتمی و اصلاح طلبان و هاشمی از روحانی حمایت میکنن؛امیدوارم دکتر عارف ؛رضایی و بقیه اصلاح طلبان به نفع دکتر روحانی کنار بکشن؛به امید پیروزی اصلاحات و شکست اقتدارگرایان(قالیباف؛ولایتی؛احمدی نژاد؛مصباح و...)
پاسخ ها
ایوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
من هم امیدوارم که میانه رو های هر دو جناح از ایشان حمایت کنند ولی آقای رضایی که اصلاح طلب نیست!
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
18
15
اصولا سوال من اینه که کی گفته روحانی اصلاح طلبه؟ سانسورچی!! به نظر تو روحانی اصلاح طلبه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
4
28
اگر توانستید به اندازه یک هیئت دولت افراد راستگو در این مملکت پیدا کنید تشکیل دولت بدهید. دروغ و ریا در این مملکت به دلیل سیاست زدگی در همه امور شایع شده و اخلاق از بین رفته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
6
20
کی میگه ایشون اصللاح طلبه؟
کدوم سابقه اصلاح طلبی رو داره؟
اتفاقا اصولگرا ها میخوان یه فرد اینچنینی رو وارد گود کنن تا بعد از شکستش بگن اصلاح طلبان جایگاه ندارن بین مردم،یکم بیدار باشید
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
بابا جون اين بنده خدا خودش هم كه نگفته من اصلاح طلب هستم و به عنوان كانديداي اصلاح طلبان معرفي نشده كه.
ندبمی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
16
20
به امید زنده هستیم درود بر دکتر روحانی ادم روشن و راستگو
مسعود از مشهد
|
Germany
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
11
38
ما رای بده نیستیم آقای روحانی عزیز!
تحریم
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
15
3
آفتاب عزیز . نظری که داده بودم خیلی تو ذوقتون زد ؟ که نشان ندادید ؟ ننگ با رنگ پاک نمی شود . مگر نه ؟ لابد شما هم همپیمان این دولت راستگویان هستید !!!!!!!!!!! نه ؟!!!!!!
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
6
14
سلام.انشاالله سربلندي و سرافرازي ايران عزيز با حضور دكتر با تجربه در سياست خارجي و مديريت داخلي كشور حاج حسن روحاني گرانقدر
nima
|
United States of America
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
5
3
chera nazare mano nazadi aftabbbbb?
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
6
18
اصلاح طلبان آسيب هاي زيادي از سال ٨٨ به اينور در صحنه هاي سياسي ديده اند. به شخصه تا حالا مواضع ايشان را در برابر حقوق پايمال شده اصلاح طلبان نديده ام. با اينكه ايشان فردي موجه هستند ولي در مواقع و موقعيت هاي حساس گذشته مواضع ايشان در دفاع از اصلاح طلبان شفاف نيست
اسلام کرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
1
19
اگر نظر اجماعی اصلاح طلبان آقای دکتر روحانی باشد باید به آن احترام بگذاریم و یاد بگیریم به تفکر رای بدهیم نه به شخص . اگرچه شخص کاندیدا هم مورد خوبی است و نباید بازگشت به عقب داشت با کاندیدا کردن آقایان هاشمی و خاتمی. فقط یادمان باشد اینها اگر از روحانی حمایت کردند ماباید اطاعت کنیم
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
5
12
ثقدیم به اقای دکتر روحانی که در سیل تهدید و تحریم و ناامیدی، میهن عزیزمان را در کناربزرگان وطن، کشتیبانی مظمئن خواهد بود.
ای دل ار سیل فنا بنیاد هستی برکند
تا تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور
nima
|
United States of America
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
5
2
sobh nazar dadam age mishe bezanid age na ham dige saytetoon nemiam
مدیر پایگاه باسلام لطفا با فونت فارسی نظرات خود را درج فرمائید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
0
13
اینکه دولت راستگو و درستکار تشکیل بشه ،تجربه دولت "پاک"احمدی نژاد به ملت نشان داد که جز حرکت در مسیر دموکراسی وحقوق حقه ملت ایران میسر نیست. فقد حکومت واقعادموکراتیک با قوه قضاییه مستقل سازو کارهای جلوگیری از فساد و دروغ سازی در سطح جامعه را دارد ولا غیر.مگر اعضای کابینه جملگی امام زاده باشند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
7
7
جناب دکتر ملت ما بر اساس کفایت افراد وشعار هر چند هم که واقعی باشد رای نمیدهند بر اساس جو حاکم بر دو روز قبل از انتخابات رای می دهند.پس هر چند که احترام زیادی برایتان شجاعتتان قایل هستم پیشنهاد میدهم شرکت نکنید در غیر اینصورت منتظر تخریبتان باشید.
نیما
|
United States of America
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
1
10
سلام.نظرم فارسی بود.در مورد تخصص وتعهد دکتر روحانی و مدارج علمیشون.حدود یک صبح.ای میل هم زدم.اصرار من به خاطر وطنم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
6
17
فقط خاتمی بیاید رای میدهیم همین
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
1
13
هزاران بار: زنده باد اخلاق، زنده باد صداقت، زنده باد حقوق شهروندی، زنده باد اعتدال، زنده باد تدبیر، زنده باد تدبیر و امید، زنده باد اسلام، زنده باد ایران.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
4
13
فقط خاتمی بیاید رای میدهیم همین
یوسف
|
Netherlands
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
5
11
سلام به دولت تدبیر و امید
با سابقه خوبی که دکتر روحانی داره انشالله که ایران را با تدبیر و صداقت و شجاعت و اخلاق وامید از این گودالی که اقتدارگرایان بی سواد ایران را رها کردند خارج میکنه و ایرانی مقتدری که به شهروندانش اهمیت بده!
خودمونیم دکتر روحانی هم مثل اقای خاتمی خوش قیافیت هاااا...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
1
12
باید خوشحال شویم که بازهم شعار سازندگی و اخلاق می شنویم تا مثلا رفع فتنه از عالم. سیاست متعادل ملی که در کشورهای ازاد وجود دارد یکشبه بدست نیامده. بیایید آگاه و عاقل باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
0
20
با كدام تشكيلات وسازمان راستگوو غير فاسد مي خواهد صداقت ارائه دهد ؟ رشوه وفساد تمام شئون دولت ونظام اداري وحتي قضائي كشوررا فرا گرفته ، مگر مي شود با اين ها صداقت را در كشور جاري كرد ؟
پاسخ ها
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
باهات خيلي موافقم
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
2
11
امیدوارم که شما راست گفته باشید و ارامش را برای جامعه به ارمن بیاورید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
17
1
آقا شما از دولت راضی؟من شخصا راضیم یکم مشکل داره ولی چاره ی نیست دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
8
12
آخرین دولت واقعی راستگویان و درستکاران‌ دولت علی‌ (ع) بود که بیش از ۴ سال دوام نیاورد و آخرش هم به دلیل اینکه عدالتش واقعی بود و از جنس سخیف و حماقت‌بار‌ .. نبود ترورش کردند.
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
18
5
صل علی محمد یاور رهبر آمد خامنه ای زنده باد روحانی پاینده باد
حامیان گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
7
1
آنرا که فضل و دانش تقوا مسلم است هر جا قدم نهد قدمش خیر مقدم است انشاء الله رئس جمهور آینده و خطیب توانای نماز جمعه تهران ثابت خواهد کرد که مالک اشتر علی خواهد بود مالک اشتر علی خوش آمدی خوش آمدی
حبیب الله
|
Germany
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
3
4
اگر ایشان اصلاح طلب هم نباشند اما شخصیت عاقل و با درایتی هستند که خوب است مشروط بر اینکه هاشمی وخاتمی نیایند و از ایشان هم حمایت کنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
0
0
جنا ب آقای روحانی اگرچه درست وصحیح اظهارنموده اند اما اگر واقعا وعملا پایبند به اصول منطقی واسلامی هستند چرا در مقابل انتقاد های مطرح شده حتی یکبار اقدام عملی از ایشان جهت تخیریب نکردن کشور دیده نشد! جز اینست که حرفهای ایشان نوشداروی بعد از مرگ سهراب است وزیان وخسارتی که به کشور وملت ایران وارد شدرا هیچکس وحتی چندین نسل هم نمی تواند جبران کند.پس حداق برنامه مدون وقابل اجرا ارائه وخودتان را بر اساس آن ارزیابی کنید.........
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
1
2
با سلام و احترام:
فریدون فرخ فرشته نبود
ز مشک و ز عنبر سرشته نبود
ز داد و دهش یافت ان نیکویی
تو داد و دهش کن فرشته تویی
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
4
4
درورد و صد درورد بر دکتر حسن روحانی
هزاران بار: زنده باد اخلاق، زنده باد صداقت، زنده باد حقوق شهروندی، زنده باد اعتدال، زنده باد تدبیر، زنده باد تدبیر و امید، زنده باد اسلام، زنده باد ایران.
همشهری قدمت بر روی چشانمان
هر جا که بودی باعث خیر و صلاح شدی بدور از هرگونه غوغا سالاری و... توان بازسازی این مخروبه راداری
هر که فکر اسلام -ایران -تدبیر -صبر -وو... را داشته باش انتخابش شمایی نه خاتمی نه هاشمی می ایند از الان فکر کابینه قوی باش
دوستت داریم حتما می خواهم کاری اگر بتوانم انجام دهم برای سربلندی ایران و اسلام عزیز و شما
تبلیغ شما خیلی ضعیف است
خواهش می کنم از بگم بگم فاصله بگیرید
شما خیلی با پتانسیل هستید با زبان منطق و بدور از تخریب دیگران موفق می شوی
از اخلاق فاصله نگیرید
و در صد رای شما بالا است و هزاران نکته مثبت دیگر و.....

برای نجات از مشکلات و با توکل بخدا تحرک بیشتر و فعال سازی ستادها و....
از حامیان جدید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
5
5
به عنوان یک حامی پیشنهاد میدهم در صورت صلاحدید دیدار با مراجع مخصوصا حکیم متعالی علامه ایت الله العظمی جوادی آملی روحی له الفدا را بخاطر کوری چشم بدخواهان در اولویت قرار دهند چون چشم وچراق ما مراجع هستند از آنها به یک اشاره مردم به صف کشیدن تاکوربا دددشمنانی که نمی توانند مردم قیور را ببیند
پاسخ ها
یاور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
آقا حامدغلط املایی زیاد داری
قلی
| Netherlands |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
و همچنین حضرت ایت الله العظمی یوسف صانعی حفظه الله تعالی
یاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
0
4
خدایا راه راست ودرست رو خودت نشونمون بده خدایا به همه ایرانیا قدرت درست تصمیم گیری بده بلکه بتونیم سربلند باقی بمونیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
1
7
نظرات گوناگون جالبند و البته قابل احترام. به نظر من نگرش به انتخابات آینده باید بر این چهاچوب استوار باشد که چگونه می توان در عرصه کشورداری اصلاحات قابل دوام ایجاد کرد. شما اگر همسایه بد داشته باشید که نمی توانید هر روز با او دعوا بگیرید. آنهایی که فکر می کنند نمی توان با شرکت در این انتخابات به این هدف رسید قطعا کنار خواهند نشست. اما بقیه باید فکر کنند کدام کاندید بهترین گزینه است. ما همیشه دنبال اصلاحات سریع هستیم. شاید بهتر باشد اصلاحات آرام و تدریجی اما قطعی را دنبال کنیم. برای این کار باید بینش سیاه و سفید را کنار گذاشت و کمتر بر روی شخصیت افراد و بیشتر بر روی برنامه سیاسی-اقتصادی آنها تکیه کرد. خوشبختانه این روزها کمتر می شنویم که اقتصاد مال خر است ! این خود یک پیشرفت است. راستگویی آنقدر مهم نیست که برنامه حل مشکلات مردم مهم است چون سیاستمدار راستگو نمی شود و راستگو سیاستمدار. لذا خاتمی ساستمدار خوبی نمی شود! احمدی نژاد سیاستمدار بهتریست اما متاسفانه توخالی ، دچار توم و فاقد مشاورین سواددار است. کاندیداها را بر حسب برنامه هایشان قضاوت کنید و انتظار رفتار پیغمبرانه نداشته باشید. اول بلوغ سیاسی سپس بهبود اقتصادی و سیاسی.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
4
با توجه به زمان اندک باقی مانده تا انتخابات و با توجه به اینکه تخریب ها علیه ایشان آغاز شده، آیا به فکر ایجاد رسانه جهت رساندن پیام ایشان به مردم هستید؟
راستگوl
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
2
ما تورا برای برقراری رابطه ودوستی باتمام دولتهای دنیا(غیر از بورکینافاسو وکره شمالی وچند کشور کوچک دیگه)می خواهیم اگر هستی دربرنامه وشعارهایت بران تاکید کن
راستگوl
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
1
ایران زنده باد اصلاحات زنده است تا هاشمی خاتمی وروحانی وما(اکثریت مردم ایران)زنده هستندوبه لطف الهی وکردار خودشان چراغ اقتدارگرایان دیگه نفتی براسوختن ندارد و...
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
1
0
من كه آقاى ابوترابى را اصلح تر مى بينم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین