کد خبر: ۱۹۱۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱

حداقل حقوق بازنشستگان ۷۰۰ هزار تومان است

بر اساس مصوبه هیات وزیران درباره افزایش ۲۵ درصدی مستمری، حداقل حقوق بازنشستگان ۷۰۰ هزار تومان است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فارس به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران مصوبه هیات وزیران درباره افزایش مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده برای اجرا ابلاغ شد.

تصویب‌نامه در خصوص افزایش مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ 11فروردین1392 بنا به پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (96) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب1354ـ تصویب نمود:

1ـ مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده به میزان بیست و پنج درصد افزایش می‌یابد.

2ـ پس از اعمال افزایش یادشده، حداقل دریافتی ماهیانه افرادی که میزان سابقه پرداخت حق بیمه آنها سی سال و بیشتر باشد، (اعم از سابقه پرداخت حق بیمه واقعی و نیز سنوات ارفاقی که به موجب قوانین مختلف نظیر اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور ایجاد شده است) مبلغ هفت میلیون (7.000.000) ریال تعیین می‌شود.

3ـ اجرای تصویب‌نامه شماره 26580/ت42471هـ مورخ 9/2/1388 در خصوص مستمری‌بگیران بهره‌مند از حمایت یارانه‌ای دولت، منوط به پیش‌بینی ردیفی جداگانه در لوایح بودجه سنواتی و پرداخت اعتبار مربوط به سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین