کد خبر: ۱۹۱۴۲۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷

استاندار سیستان و بلوچستان: دعای خیر شهدای گمنام دلیل کمترین تلفات و خسارت ناشی از زلزله 7/7 ریشتری بود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: لطف الهی و دعای خیر شهدا و استقبال پرشور و تکریم مردم استان به پیکر مطهر شهدای گمنام مهمترین دلیل کاهش چشمگیر تلفات جانی و خسارات مادی زلزله بزرگ 7/7 ریشتری در استان بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مهندس ˈحاتم ناروئیˈ پنجشنبه شب در نشست ستاد حوادث سیستان و بلوچستان به منظور جمع بندی وضع زلزله سراوان، سوران و خاش افزود: زلزله شهرستان سراوان در دنیا بی سابقه بود زیرا زمین لرزه ای با این قدرت باید نه تنها سراوان و سوران، بلکه تمام استان را زیر و رو و با خاک یکسان می کرد؛ اما به لطف و عنایت پروردگار، دعاها و نمازهای شبانه مردم مؤمن و خداجوی استان و مهمتر از همه حضور پیکر مطهر شهدای گمنام و تکریم قابل توجه مردم استان به ساحت مقدس آنان، موجب شد کمترین تلفات و خسارات را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مردم سیستان و بلوچستان در سالروز شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان چهار شهید گمنام بودند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زلزله، حادثه ای است که باید به نحو شایسته مدیریت شود، افزود: خوشبختانه زلزله 7/7 ریشتری روز سه شنبه استان بخوبی مدیریت شد.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد، دچار فراموشی تاریخی می شوند در حالی که باید از حوادث و زلزله های متعددی که تاکنون در کشور رخ داده تجربه و درس بیاموزیم.

ناروئی ادامه داد: در حوادث غیر مترقبه عجله و شتاب، مشکل ساز می شود؛ باید با تدبیر و اندیشه این قبیل حوادث را مدیریت کرد.

وی با تقدیر از دستگاههای مختلف بویژه نیروهای امدادی و سایر ادارات و سازمانهای دست اندرکار و فعال در منطقه حادثه دیده، گفت: امنیت و آرامش از لحظات نخست حادثه با حضور نیروها و دستگاههای امدادرسان و نیروهای انتظامی، امنیتی، سپاه و بسیج در مناطق زلزله زده برقرار بود و هیچ مشکل خاصی بوجود نیامده است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: رییس جمهوری، معاون اول ریاست جمهوری، مجلس، وزارت کشور و سایر مسؤولان کشوری از لحظات نخست حادثه در تماس با استاندار در جریان امور قرار گرفتند و بر کمک رسانی از سایر استانها و اعزام نیرو و امکانات تأکید کردند که ضمن تقدیر از تمامی این عزیزان اعلام شد که استان همه امکانات و توانمندیهای لازم را برای امداد رسانی دارد.

وی اظهار داشت: استانداران سایر استانها بویژه استانهای همجوار نیز در تماس های متعدد آمادگی خود را برای کمک رسانی اعلام کردند که از تمامی آنان تقدیر شد.

وی با تقدیر از رسانه های ارتباط جمعی استان تصریح کرد: اطلاع رسانی بموقع و صحیح توسط مسؤولان دست اندرکار و رسانه های ارتباط جمعی موجب شد تا شایعات و جو سازیهایی که از سوی رسانه های بیگانه در حال شکل گیری بود، خنثی شود.

ناروئی افزود: خوشبختانه حادثه زلزله به بهترین نحو ممکن مدیریت و اقدامات لازم برای امداد رسانی بخوبی انجام شد. 

به گزارش ایرنا، زلزله 7/7 ریشتری روز سه شنبه و 10 پس لرزه آن تاکنون، تنها یک کشته و 12 زخمی برجای گذاشت که سه نفر آنان بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
شایا تجلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
0
54
خدا بهتون توفیق بده
اما جناب استاندار محترم
علت تخریب و تلفات کم کاملا مشخص است
با ربط دادنش به مسائل معنوی بازی با معنویات است ...
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
0
56
اقای استاندار خون شهدا حرمت داره با این حرفا حرمت شکنی نکنید هرچند بعید میدونم این چیزارو درککنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
1
38
ای کاش دعای خیرشون به شنبه هم می رسید.
جانباز
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
1
39
ای کاش دعای خیر شهدا نصیب اوضاع داغون این مملکت و مسوولینش بشه
صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
1
34
عجب روزگاری شده... کشته زیاد می دهیم میفرمایند علتش معصیت مردم و زیاد شدنه منکراته...
شکر خدا کم که میشه اینجوری تحمیق میکنند ملت رو...
ناگفته نماند منت دار روح والای شهدای گمنام هستیم همیشه
گوریو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
0
29
خوب راهشو یاد گرفتید
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
0
24
خدایا خودت کمک کن تا مسئولینی که با رابطه به مسند قدرت رسیدند از توهم خارج شوند و کمی به حرفی که میزنند فکر کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
0
40
یعنی در اذربایجان بم بوشهر و سایر جاها شهدا نفرین کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خجالت هم خوب چیزیه.امیدوارم که به حق خوب پاک شهدا در همین دنیا شما عوام فریبان کیفر کارهاتون رو ببینید و مطمئن هستم که میبینید به امید اون روز
عیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
0
11
با افزایش عمق کانون زلزله وسعت منطقه ای که لرزش رو احساس میکنن بیشتر میشه اما انرژی وارد شده به سطح زمین کمتر میشه. شما فر کنید یک بمب در عمق 2 متری زمین منفجر شود یا همان بمب در عمق 10 متری سطح زمین، قطعا نتایج کاملا متفاوت خواهد بود. اصولا شدید ترین زمین لرزه ها در شرق دور رخ میده که عمقی کمتر از 30 کیلومتر و شدتی بیش از 7 ریشتر دارند.
مساله به این سادگی رو چرا به مسائل دیگه ربط میدید مثل اینه که من ادعا کنم به علت دعای منه که نور خورشید در زمستان مردم رو اذیت نمیکنه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین