کد خبر: ۱۹۱۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
حسن روحانی در جمع مردم شهرکرد:

تمرکززدایی از نظام اداری، راه توسعه استان‌هاست

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جمع مردم شهرکرد گفت: سفرهای انتخاباتی را از چهارمحال و بختیاری شروع کردم چون می خواهم صدایم از بام ایران به گوش هموطنان عزیز برسد. این استان منشع حیات است و آب را برای استان های متعدد و بخش وسیعی از کشور تامین می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: وی ادامه داد: تیپ قمر بی هاشم  که اکنون به لشکرد تبدیل شده، در دوران دفاع مقدس، در همه عملیات ها غیور و خط شکن بود. این سرزمین همواره پاسدار ایران و اسلام بوده است.

روحانی همچنین از هم دوره ای های تحصیل در حوزه علمیه قم یاد کرد و گفت: همشاگردی های چهارمحالی و بختیاری، همواره درسخوان و مهذب بودند. در مجلس شورای اسلامی نیز شهیدان استکی، سخت کوش و شجاع بودند.

به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری، استان چهارمحال و بختیاری، سرشار از استعدادهای طبیعی است و می تواند یکی از مراکز پرجاذبه تورسیتی کشور باشد. امر توریسم یک عامل بزرگ برای رشد اقتصادی بسیاری از کشورهاست. سال گذشته برخی از کشورها، حدود 40 میلیون توریست داشتند که می توان به ایتالیا با 46 میلیون و ترکیه با 33 میلیون گردشگر خارجی اشاره کرد. در حالی که ایران از ظرفیت های تاریخی و طبیعی بیشتری نسبت به این کشورها برخوردار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید به توریسم به عنوان یکی از ابزارهای اشتغال توجه کرد. متاسفانه برخی ها فکر کردند با وام طرح های زوده بازده، اشتغال ایجاد می وشد در حالی که این نوع وام ها، بیکاران را به بیکاران بدهکار تبدیل کرد. مردم به اشتغال پایدار نیاز دارند نه قرص مسکن.

وی افزود: بیکاری بلای جامعه است و نباید آن را فقط یک مساله اقتصادی دانست. بیکاری جوانان را نه فقط از نان بلکه از اخلاق و ایمان نیز دور می کند.

وی با اشاره به تاثیر شرایط اقتصادی و اجتماعی نامطلوب بر رشد مصرف مواد مخدر گفت: در برنامه دولت آینده توجه ویژه ای به کاهش این آسیب دارم. اینها فرزندان این کشور هستند که عده ای شیاد، آنها را از خاواده های شان ربوده اند.

روحانی اتصال خط آهن به استان چهارمحال و بختیاری ار ضروری دانست و گفت: از زمان حضور در مجلس اول، بارها از  سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه آن زمان خواستم که خطوط راه آهن را توسعه، دو خطی و برقی شوند. همه بخش های تولیدی از جمله صنعتی و کشاورزی، به کمک راه آهن می توانند به سرعت رونق پیدا کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شرایط مساوی، اولویت باید با نیروهای بومی باشد تا از ظرفیت های انسانی کشور در همه استان ها به خوبی استفاده شود. اطمینان مردم به نیروهای بومی و دلسوزی آنها می تواند سرعت و دقت اجرای کارها را افزایش دهد.

روحانی یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید را تمرکز زدایی دانست و گفت: متاسفانه همه چیز را در تهران جمع کرده ایم. اگر کسی می خواهد طرحی را اجرا کند، نباید در خیابان های تهران بین اداره های مختلف دولتی سرگردان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در کشور اسلامی مالزی، طرح شاهراه اطلاعاتی را اجرا کرده اند و هر شهروند می تواند از طریق یک کارت الکترونیکی، همه خدمات دولتی و عمومی را دریافت کند. در این کشور ظرف 24 ساعت، مجوز اینترنتی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی صادر می شود. در دنیای سرعت، رایانه و اینترنت، بسیاری از سازمان های اداری ما، اسیر کاغذبازی هستند. یک سرمایه گذار خارجی می خواست در ایران هتل 5 ستاره بسازد. بعد از 6 ماه معطلی در اداره های مختلف، از سرمایه گذاری صرفنظر کرد. نیازمند اصلاح نظام اداری هستیم. باید تهران را آزاد کنیم تا بتوان کشور را زودتر آباد کرد. تفویض اختیار به استان ها می تواند راهگشا باشد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: اگر می خواهیم رشد و توسعه کشور سرعت یابد، باید سعه صدر داشته باشیم و هر کسی لایق است، میدان کار پیدا کند. احزاب برای نشاط سیاسی و رقابت انتخاباتی خوب هستند ولی نباید نظام اداری را هم گرفتار جناح و حزب کنیم.

همه ایران اعم از زن و مرد، برای کشور و انقلاب و جنگ فداکاری کردند و حق دارند در توسعه کشور و منافع آن سهیم باشند.رئیس جمهور باید خود را خدمتگذار همه مردم و کشور بداند نه شهر و استان خاص و دوستان نزدیک خود و جناح وابسته.

به گفته وی، نسل جوان و بانوان در حرکت آینده کشور جایگاه ویژه ای دارند. برای اشتغال جوانان و حقوق زنان باید اقدام های جدی صورت گیرد.

این دانش آموخته حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، از افراطی گری و عجله در تصمیم گیری، در این کشور زیان های زیادی دیده ایم و بهتر است میانه روی کنیم. هرگز در عمرم تصمیم یک شبه نگرفته ام. تصمیم ها باید با مشورت و اندیشه حاصل شود. مگر یک مسوول می تواند هر چه دلش خواست بگوید یا هر طور خواست عمل کند و هزینه آن را گردن مردم بیندازد؟ با دنیا معتدل باشیم و عاقلانه رفتار کنیم که البته حل مسایل با جهان، در شرایط فعلی کاری سخت و پیچیده است.از مسیر برقراری روابط سالم با دنیا، می توان گشایش برای اقتصاد، جامعه و مردم ایجاد کرد و مسیر توسعه کشور را باز کنیم.

حسن روحانی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان استان چهارمحال و بختیاری که گفت برخی به دولت اصلاحات و تیم مذاکرات هسته ای آن زمان اتهاماتی وارد می کنند، گفت: در 29 مهر 1382 ، مذاکرات تهران بر اساس نظر سران نظام انجام گرفت. 12 روز بعد از آن نیز رهبر معظم انقلاب، این مذاکرات را تایید و تحت نظارت خود دانستند و نتیجه آن را شکست توطئه امریکا دانستند. این مذاکرات، راه را برای روند توسعه انرژی صلح آمیز هسته ای هموار کرد. از جمله دستاوردهای آن می توان تولید 3000 سانتریفوژ، تکمیل UCF اصفهان و تکمیل آب سنگین اراک و طرح های زیرزمین نطنز دانست. ثمره دیگر آن، دور کردن کشور از جنگ و شورای امنیت بود.

گفتنی است قبل از سخنان دکتر روحانی، حجت الاسلام و المسلمین علوی عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به توانمندی های حسن روحانی گفت: همانطور که انسان می تواند بین خوشبختی و بدبختی انتخاب کند، ملت ها نیز می توانند بین عزت و سربلندی یا سرنگونی،  یکی را انتخاب کنند. ملتی که آگاهی را برگزیند و با ظلم و ستم، فساد و بداخلاقی بستیزد، به سعادت می رسد.

به گفته وی، یکی از وظیفه های جمعی مردم، برپا داشتن عدالت در بین خودشان است. همچنین مسوولیت ها را به عنوان امانت به افراد لایق و اهل بدهند. اگر کسانی که لیاقت ندارند در جایگاه های تصمیم گیری قرار گیرند، دامن همه مردم را می گیرد.امروز ملت ایران در آستانه انجام تکلیف حساس انتخابات ریاست جمهوری است. به کسی رای بدهیم که اقتصاد ایران را از این وضعیت نجات بدهد. سیاست خارجی را در جهت تامین منافع و عزت مردم ایران به کار گیرد و نیروهای انقلاب را که پراکنده شده اند، دور یک میز جمع کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
0
0
باسلام رییس ستاد انتخاباتی که برای لردگان انتخاب کردید واقعافعاله اگه آقای روحانی تمام شهرها همچون مسئولهی داشته باشه قطعا رییس جمهوره انشالله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین