کد خبر: ۱۹۱۷۰۷
تعداد نظرات: ۱۳۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

وقتی خرّم سلطان و ارمیا نفس صداوسیما را می‌گیرند!

را می‌گیرند! از اینها گذشته هیچکس هنوز به سوالات کلیدی افکار عمومی پاسخ نداده که اگر مطابق قانون ممنوعیتی وجود دارد، پس این همه -میلیون ها دستگاه - تجهیزات پیشرفته ماهواره ای از کجا می آید؟ توسط چه کسانی وارد می شود؟ و چرا سرِ مرزها جلوی این تجهیزات گرفته نمی شود؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ماهواره پدیده‌ای است که به جای مواجهه درست با آن، سال‌ها است صورت مساله‌اش پاک می‌شود در حالی که به گواه آمارهای رسمی و غیر رسمی درصد بالایی از ایرانیان ماهواره دارند و برنامه‌های آن را می‌بینند.

خبرآنلاین نوشت: دیشب ماهواره همسایه داشت فلان برنامه رو نشون میداد...؛ خود شما چندبار این جمله را به زبان آورده اید یا از زبان دوست و همکار شنیده اید و بعد هم کلی با تمسخر خندیده اید؟

چند سالی است که این شوخی بی مزه بین همه ما جریان دارد. مثل یک رازِ مگو که از قضا همه دنیا از آن خبر دارند و تبدیل به یک شوخی تلخ شده است. گمان می کنم دیگر همه باید بپذیریم که تعارف بس است.

ماهواره پدیده ای است که به جای مواجهه درست با آن، سال هاست صورت مساله اش پاک می شود. به گواه آمارهای رسمی و غیررسمی درصد بالایی از ایرانیان ماهواره دارند و برنامه های آن را می بینند. برخوردهای مختلف غلاظ و شداد و ممنوعیت های بی نتیجه هم نه تنها تاکنون هیچ تاثیری نداشته بلکه موجب گسترش و ترویج آن هم شده است. این کار متناوباً ریسیورها و دیش های مدل بالاتر را به بازار سرازیر می کند. همان آمارها طبیعتاً نشان خواهد داد که صددرصد آنها که ماهواره شان جمع می شود، به فاصله یکی دو روز، به راحتی دوباره صاحب ورژن پیشرفته تر این تجهیزات می شوند. این ها قابل انکار نیست.

آنها که صورت مساله را پاک کرده اند از این غافلند که خدمتی بزرگ تر از این نمی توان به شبکه های ماهواره ای کرد. ظاهراً همه فراموش کرده ایم که ده ها نهاد، در این باره مسئولند که شاید تنها وظیفه یکی دوتایشان (از جمله پلیس)، مقابله سلبی و توام با شدت عمل است و بقیه تماماً موظف به اقدامات اثباتی اند. بعضی هایشان باید فرهنگ سازی کنند، بعضی باید قوانین مفید و کاربردی تصویب کنند، بعضی باید بودجه کافی به تولید و برنامه ریزی تخصیص دهند، بعضی هایشان باید برنامه جذاب تولید کنند، بعضی ها باید فقط فکر کنند و.... اما ظاهراً همه، وظایفشان را فراموش کرده اند، دست‌جمعی خودشان را به بی خبری زده اند و دارند فقط خودشان را گول می زنند.

علاوه بر اینها ممنوعیت هایی که در عرصه رسانه برای حرف زدن دراین باره پدید آمده است هم، امکان تحلیل، آسیب شناسی و آگاه سازی را از کارشناسان می گیرد و مخاطب را دودستی تقدیم رقیب می کند.

این وسط مثل همیشه تنها به بخش سلبی و مقابله خشن توجه جدی نشان داده می شود. آدم یاد حکایت آن سه بنده خدا می افتد که قرار بود زمین را حفر کنند، لوله ای نصب کنند و بعد چاله را پر کنند و اگر لوله گذار غایب باشد، باز هم دو فرد دیگر بدون لوله گذاری، زمین را می کَنَند و بعد هم پر می کنند!

از اینها گذشته هیچکس هنوز به سوالات کلیدی افکار عمومی پاسخ نداده که اگر مطابق قانون ممنوعیتی وجود دارد، پس این همه -میلیون ها دستگاه - تجهیزات پیشرفته ماهواره ای از کجا می آید؟ توسط چه کسانی وارد می شود؟ و چرا سرِ مرزها جلوی این تجهیزات گرفته نمی شود؟

در میانه این همه سیاست های غلط، سوء مدیریت، کم کاری و خواب غفلت، میلیون ها نفر دارند حریم سلطان می بینند، با شعر یادت نره و چراکه نه همراه می شوند، بفرمایید شام تماشا می کنند، برای آکادمی موسیقی از تلفن های مختلف رای می فرستند، بحث های داغ خانوادگی شان درباره آینده رابطه مثلث یشیم، چنار، توپراک و سرگذشت یوسف و حوّا و لامیا و ایزل است و حول محورِ تحلیل دشمنی خرّم با ماهی دوران و والده سلطان یا خوشمزگی های سنبل خان و سرنوشت ابراهیم پاشا و نگار کالفا دور می زند. هنوز بحث اول شدن ارمیا و حذف شدن امیرحسین، داغ است. برای خیلی ها اخبار یعنی 60 دقیقه و خیلی ها اخبار فرهنگی شان را از شباهنگ کسب می کنند و تحلیل هایشان را از افق. داروهای لاغری، موسسات کاشت مو، افزایش قد و کِرِم های رنگ و وارنگ دکترمظاهری و ... برای خودشان جای محکمی توی خانواده ها باز کرده اند. حالا دیگر نه تنها برنامه دکتر هلاکویی پربیننده است بلکه سی دی های او دست به دست می چرخد.

در خیلی از میهمانی ها سرِشام، بحث مِین کورس و استارتر  و این شوخی که از یک تا ده به میزبان چند می دهند متداول است، تیرامیسو حالا مثل شیرینی دانمارکی و زبون توی همه قنادی ها هست، توی دشت و صحرا خیلی ها دارند می گویند؛ اینجا فلانجاست مام فلانی ایم، آی لاو یو پی ام سی، یا توی آسانسور و کلاس درس و بیمارستان و دستشویی دارند برای سالی تاک، ویدیو می گیرند. بچه ها را به سختی می شود از پای شبکه پرشین تون بلند کرد. همین کودکان یا نقاشی می کشند یا با اسلحه اسباب بازی عکس می گیرند و می فرستند برای دکتر کپی.

یکی از دوستان که اخیراً سفری به ترکیه داشت نقل می کند کودک چهارساله اش در جزیره بیوک آدا از مادر پرسیده که؛ مامان اینجا خونه لامیا نیست؟!  خدا می داند ترکیه با همین سریال ها به قاعده چند هزار میلیارد برای تاریخ و فرهنگ و گردشگری اش تبلیغ موثر کرده و ما هم در خلاء خوراک فرهنگی خودمان، هرچه را سریال های ترکی – راست و دروغ – به خوردمان دادند، پذیرفته ایم. وقتی تلویزیون خودمان علاقه ای به شناساندن شاه عباس و نادرشاه و کوروش و کریم خان زند ندارد، سلطان سلیمان عثمانی با کلی ضعف و تحریف، می شود مرد اول شب های زنان و مردان و کودکان و نوجوانان ما. چرا نشود؟ واقعاً چرا که نه؟!

وقتی بخشی از تاریخ این سرزمین از کتاب های درسی حذف می شود و  انگار کوروش و داریوش و خشایار و نادر هرگز وجود خارجی نداشته اند، چرا نباید توقع داشته باشیم کودک و نوجوان ایرانی تاریخ عثمانی و سلطان سلیمان و شاهزاده مصطفی را بهتر از تاریخ پرافتخار ایران بشناسد؟ جداً جای شرمندگی است.

وقتی برنامه های کودک تلویزیون ما از هر خلاقیت و جذابیتی خالی می شود، چرا یکی دو شبکه خارجی نیایند و این فضای خالی را با انواع و اقسام  کارتون ها پُر نکنند؟ کارتون هایی که بعضاً تصاویر خشن و یا غیرمتعارفشان، مناسب این رده های سنی نیست. وقتی تلویزیون ما دوست دارد هم فیلم های سینمایی امریکایی پخش کند و هم سروتهش را بزند و حتی برایش داستان جدید بنویسد، چرا کلی شبکه مثل قارچ نرویند و صبح تا شب فیلم پخش نکنند؟

تو را به خدا از خط قرمزها و محدودیت های ناگزیر حرف نزنیم که این خط قرمزها از فرط سلیقه ای شدن و نامشخص بودن و تنگ و تار بودن امان همه را بریده اند.

گاهی هم برنامه ریزان ما از کارها و ایده های آن طرفی ها الگو می گیرند؛ وقتی بعضی تلویزیون های آنها صبح تا شب سریال ها و فیلم های سال های گذشته تلویزیون و سینمای خود ما را پخش می کنند، تازه حواس تلویزیون خودمان جمع می شود که می توان شبکه نمایش و آی فیلم و تماشا را با نمایش تکراری همین فیلم ها و سریال ها پر کرد. یا وقتی می بینند که مردم به فلان شبکه که فقط مستند پخش می کند اقبال نشان می دهند، یک شبکه مستند تاسیس می کنند و همینگونه است ماجرای تاسیس شبکه پویا که مشابه یکی دو شبکه ماهواره ای فقط کارتون پخش کند. ناگفته پیداست که موفقیت چنین اقدامات واکنشی و تقلیدی و توفیق شان درجذب مخاطبانی که به آن یکی شبکه عادت کرده اند، چقدر دشوار است و نیاز به محتوای فوق العاده دارد.

قرار شد تعارف نداشته باشیم؛ قضیه ماهواره گسترده تر و جدی تر از این حرفهاست. عامی و نخبه هم نداریم، روشنفکر و امّل هم نداریم، پیر و جوان وکودک هم نداریم. ماه و خورشید همین آینه می گردانند.

با یک نگاه، حریم سلطان و عمرگل لاله و عشق و جزا و ... را باید به عنوان یک فرصت نگاه کرد. فرصتی برای بیدار شدن مدیران تلویزیون و ترغیب آنها برای آنکه تکانی به خود بدهند و از بی اعتنایی به نیازها و خواست های مردم دست بردارند. این برنامه ها ثابت می کنند چقدر کم کاری و سوء مدیریت در تلویزیون و البته سینمای ما بیداد می کند، که چقدر پول کلان و ارزشمند بیت المال دارد به دلیل نابلدی و بی کفایتی در حوزه فرهنگ هرز می رود، که چقدر بی خیالی و سهل انگاری در مدیریت فرهنگی ما وجود دارد. اینها ثابت می کنند که ما چقدر نسبت به ظرفیت های داستانی، تاریخی، فرهنگی، اسطوره ای و گردشگری مان بی توجهیم. در تلویزیون ما بحران خلاقیت وجود دارد؛ خلاقیت در مدیریت و خلاقیت در برنامه سازی. این برنامه ها ثابت می کند چقدر خلاقیت در مدیریت و برنامه ریزی و برنامه سازی در تلویزیون ما عنصری کمیاب و حتی نایاب است.

متاسفانه باید اعتراف کرد در حال حاضر رقابت تنگاتنگی میان سه چهار شبکه تلویزیونی فارسی زبان برون مرزی برای جذب مخاطب ایرانی داخل کشور در جریان است و صداوسیمای ما بیشتر در نقش یک ناظر بی آزار، بی هدف و ناامید در این بازی نقش آفرینی می کند که نیازی هم به شرکت در رقابت نمی بیند.

شبکه ای با تنها شش هفت ساعت برنامه در روز - که کمتر از نیمی از آن تولیدی است-  با سه چهار بار تکرار در شبانه روز، صدا و سیمای ما با این عرض و طول را مستاصل کرده است؛ چرا واقعاً؟ آن یکی شبکه با چهار تا سریال ترکی زیر متوسط توانسته آنچنان مخاطب انبوهی را جذب کند که شگفت آور است. واقعاً چطور؟

این وسط تلویزیون ما دارد چکار می کند؟ نگویید آنها دارند پول بی حساب خرج می کنند – که می کنند – که این دلیل ابداً قابل قبول نیست. سازمان صدا و سیمای ما با بودجه و درآمد هنگفت، ده ها شبکه، صدها ساعت برنامه در روز، هزاران نفر پرسنل و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بسیار وسیع، اصلا قابل مقایسه با هزینه و امکانات هیچکدام از آنها نیست. واقعاً نیست. و نگویید که جذابیت های آنها خط قرمزی است و دست شبکه های داخلی از این بابت بسته. این هم اصلاً پذیرفتنی نیست. هروقت تلویزیون خودمان درست عمل کرده و برنامه جذابی نزدیک به سلیقه عمومی و خواست مخاطبان تهیه و درست عرضه شده، اقبال مخاطبان را نیز به همراه داشته است. سریال های خوب گذشته مثل هزاردستان، امام علی، مدار صفردرجه، صاحبدلان و میوه ممنوعه یا همین مختارنامه و شوق پرواز و خیلی قبل تر سربداران، سلطان و شبان، گرگ ها، ابن سینا، روزی روزگاری و ... هرکدام توانسته اند در زمان خود مخاطبان انبوه را به خود جلب کنند. حتی سریال هایی مثل زمانه یا  قبل تر ستایش و قبل ترش نرگس با وجود تمام انتقاداتی که به آنها وارد است  توانستند نظر جمعی از بینندگان تلویزیون را معطوف به خود کنند. یا مثلاً همین سریال پایتخت با وجود برخی کاستی هایی که دارد با خلق شخصیت های جذاب، موقعیت های کمیک و روابط صمیمانه و باورپذیر ایرانی، توانسته به کیفیت استاندارد برسد، رضایت بسیاری از مخاطبان را جلب کند و به شبکه های آن طرفی ترجیح داده شود. یا وقتی کلاه قرمزی شروع می شود همه قید ماهواره را می زنند تا شیرینکاری های فامیل دور و پسرعمه زا و پسرخاله را ببینند. و مثلاً نود که رسماً تلاش شبکه های آن طرفی را برای ساخت برنامه ای مشابه ناکام گذاشت و رادیو هفت که یک اتفاق خیلی خوب و دلنشین در تلویزیون این روزهاست.

واقعاً کجایند سریال هایی که خیابان ها را خلوت می کردند؟ کجاست یک مسابقه تلویزیونی اریژینال جذاب مثل مسابقه هفته، که اصطلاحاتش بعد از نزدیک به دو دهه هنوز ورد زبان هاست؟ کجاست برنامه ای که دوروزه فراموش نشود و در یادها بماند؟ یکی در این مملکت پیدا نمی شود که یک تَلِنت شو جذاب بسازد؟ آدم های خلاق تلویزیون ما کجا هستند؟

اما بداقبالی را ببینید که همین تلویزیون خودمان با کمال بی ذوقی و بی سیاستی، یا از برخی برنامه های ماهواره ای و ایده های آنها گرته برداری می کند – که طبعاً برابر اصل هم نیست – و یا با همان برنامه ها شوخی می کند و قصد دارد با استفاده از علاقه مندی های مخاطبان و با تکیه بر پیش زمینه ذهنی آنها با تمسخر برنامه های اصلی ایجاد جذابیت کند. جای تاسف است که همین شوخی ها دقیقاً کارکرد ضد خود را پیدا می کنند و به تبلیغ مستقیم و مفت و مجانی برای برنامه های مورد اشاره بدل می شوند. آنها که برنامه های اصلی را ندیده باشند به تماشای نسخه اصل ترغیب می شوند.

ضمناً با این برنامه، تلویزیون رسماً پذیرفته  که اکثریت مردم ایران بطور گسترده ماهواره تماشا می کنند. یکی نیست بپرسد، اگر مردم ماهواره تماشا نکنند اصلاً این برنامه شما برای کسی دیدنی است؟ در آن صورت اصلاً شوخی های شما را کسی می فهمد؟ واقعاً چرا باید این همه هزینه شود تا این دوستان برنامه ساز بی ذوق بنشینند بارها و بارها برنامه های ماهواره را ببینند تا بتوانند با جزییات کامل از آنها تقلید کنند و به خورد خلق الله بدهند؟ جداً فکر می کنند مردم با دیدن این برنامه های جلف، از ماهواره متنفر می شوند؟ یا اینکه به سرعت برای خلاصی از شرِّ همین برنامه های لوس و بی مایه، کانال را عوض می کنند و به نسخه اصل پناه می برند؟

اتفاقاً مخاطبان تلویزیون ایران بیش از میزانی که ما تصور می کنیم قانع هستند. اما توقع آنها و اعتمادشان، یک حداقل دارد که متاسفانه تلویزیون ما مدت هاست از رسیدن به آن کف و حداقل، ناتوان است. قضیه اصلی، بودجه نیست، کم کاری و سوء مدیریت است و کارهایی که به کاردان سپرده نمی شود، مشکل در سختگیری ها و خط قرمزهای تنگ و بی مورد است، درخانه نشین کردن چهره ها و مجریان و بازیگران مورد علاقه مردم و فراری دادن مدیران، برنامه سازان، فیلمنامه نویسان و کارگردانان کار بلد است، در فاصله گرفتن از نیازها و خواست های مردم و نشناختن علائق آنهاست، در فهم نادرست از مفهوم جذابیت، در غفلت از کارکرد رسانه تلویزیون و نشناختن اهمیت و وسعت نفوذ آن و در یک کلام، احترام نگذاشتن به مخاطب است وگرنه، نه بودجه تلویزیون ما کم است و نه سوژه برای تولید برنامه های قابل توجه مردم کمیاب. آنچه کم است مدیریت و ذکاوت و تخصص است و بس. تلویزیونی که یه حبه قند در آن سانسور می شود تکلیفش روشن است. قبول کنید که اعتماد کردن به چنین تلویزیونی کار بسیار دشواری است.

با این حساب دو راه بیشتر نداریم؛ یا باید بپذیریم که مخاطبان ما کج سلیقه اند و برنامه های آن ور آبی را به برنامه های جذاب شبکه های داخلی ترجیح می دهند و یا بپذیریم که برنامه هایمان یارای رقابت با برنامه های آنها را ندارند که شوربختانه در هر دو حالت قافیه را باخته ایم و متاسفانه میدان را کاملاً واگذار کرده ایم.

اگر خوراک فکری و فرهنگی برنامه های ماهواره ای را نامناسب می دانیم – که در بسیاری موارد اینگونه است – و اگر فکر می کنیم در فرهنگ و جامعه خودمان به اندازه کافی سوژه سالم و جذاب برای برنامه سازی وجود دارد که بتواند مخاطب ایرانی را راضی و از تماشای برنامه های آنطرفی ها بی نیاز کند و اگر معتقدیم برنامه سازان توانا و خلّاقی داریم که حریف آنها می شوند، پس باید دست بجنبانیم. همین حالا هم خیلی دیر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳۹
بدبخت
|
United States of America
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
12
454
به این میگن سیما بعد از 34 سال بهترین برنامه اون میشه کلاه قرمزی؟؟؟؟؟
پاسخ ها
همسر مهربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
ببخشید آقای بدبخت ولی برنامه کلاه قرمزی هیچ ربطی به صدا وسیمای بدبخت تر ما نداره.
این برنامه پر از خلاقیته.
ناچاره تو یک همچین فضایی پخش بشه!
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
تو را خدا بغير از الاف كردن و وقت خودمان را خراب كردن از فيلم خرم سلطان چيزي آيدمان مي شود. بنظرم فيلم فوق طرفداراش آدامهايي با سطح تحليل بسيار پايين هستن ،اگه حريف وزير جنگم مش شدم عمرا اين فيلم را مي ديدم. خواهشا زود نظر ندهيد اول فكر كنيد و بعد خودتان قضاوت كنيد.
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
آقا مهدی سطح تحلیل بالا ،
"علاف" را این جوری می نویسند
"عاید" را هم اینجوری می نویسند
محض اطلاع
شریف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
17
319
تنها علاج ماهواره در این مملکت ایجاد کانال خصوصی است و بس!
پاسخ ها
كوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
فرضا كانال خصوصي ايجاد بشه ميخاد چي پخش بكنه
000
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
17
245
اخ قربونت گل گفتی باید ایرانی بشیم و فیلمهای ایرانی بسازیم چون مردم این را میخواهند قربان شما سرباز کورش بزرگ
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
9
527
شبکه های تلوزیونی ما هیچ فرقی باهم ندارند
همشون تو پخش عزاداری با هم رقابت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
ایول
دربند
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
7
410
صدا و سیما تا زمانی که دست افراد تنگ نظر و وابسته به یک جریان فکری خاص و فاقد سلایق متنوع باشد و حقایق را وارونه جلوه دهد وحتی تاریخ معاصر را سانسور کند ، اوضاعش بهتر نخواهد شد.
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
دمت گرم...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
حرف حساب جواب نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
12
350
وقتی بخشی از تاریخ این سرزمین از کتاب های درسی حذف می شود و انگار کوروش و داریوش و خشایار و نادر هرگز وجود خارجی نداشته اند، چرا نباید توقع داشته باشیم کودک و نوجوان ایرانی تاریخ عثمانی و سلطان سلیمان و شاهزاده مصطفی را بهتر از تاریخ پرافتخار ایران بشناسد؟ جداً جای شرمندگی است.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
دقیقا نظرات متن رو منتشر کردی ایول
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
18
259
یادش بخیر برره و مرد هزار چهره و ستایش و سربداران وسلطان شبان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
متاسفانه الان فقط روی فیلم هایی سرمایه گذاری خوبی می شود که جنبه سیاسی داشته باشند و از واقعیات جامعه به دور باشند.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
5
204
کاش اونایی که باید بشنون به گوششون برسه.این زلزله کی میاد دیگه من اعصاب ندارم
پاسخ ها
نازنین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
عزیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییزم
خیلی باحال بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
4
80
افسوس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
12
162
ایرانی ایران رو از یاد برده ،فکر کنم کشور ما اشغال شده و ظاهرا بیگانگان از تاریخ و گذشته گان ایران وحشت دارند
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
به این میگن استعمار فکری (جدیدترین نوع استعمار).
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
4
184
خود شکن آینه شکستن خطاست! صدا وسیما سالهاست که به بیراهه می رود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
8
132
واقعا زيبا واقعيت را گفتي.چرا بايد اينگونه باشه؟؟؟؟؟؟؟ من فكر ميكنم دليلش نابودي ايران و ايراني است.!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
4
137
با سلام
بنظر من تلوزیون یک ناظر بی طرف و بی آزار نیست بلکه در رقابت با شبکه هایی که نام بردید از موضع فلاکت محض و درماندگی و خاری اصولا کاری از دستش بر نمی آید چرا که دغدهای مدیران آن اساسا مردم عادی و پر کردن اوقات آنها و کار فرهنگی کردن نیست. مهم اینست که که مثلا به فلان آقای مسئول گفته نشود بالای چشمت ابروست و عشق است از دعوت دوستان خودی و خوش و بش راجع به انتخابات. اگر هم فرصتی شد برمایه چراغ را بسازند و خودشان برای خودشان نوشابه باز کنند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
3
84
راستش حرفی برای زدن ندارم.مطلبی که نوشتید کاملا درسته و هر چیزی بخوام بگم تایید مطالبیه که نوشتید.متاسفانه به این مسایل در زمینه های مختلف عادت کردیم و حساسیت جاشو به بی تفاوتی داده
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
9
112
وقتی برنامه مسابقه میزارن همش درمورد مسائل اسلامیه نه حتی کوچکترین اشاره به مسائل علمی چه انتظاری دارید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
جذابیت نداشتن مسابقه ها ربطی به اسلامی بودن و سوال دینی پرسیدن نداره چون به هر حال اطلاعات دینی هم جزو اطلاعات عمومی حساب میشه و بعدش اینکه فکر کنم فقط تو برنامه های شبکه رادیو معارف از این جور مسابقه ها هست!! مشکل مسابقه های ما نداشتن مجری خوب و یه مسیر خوب برای مسابقه است (البته به نظر من)
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
جناب ناشناس خوب یکی اصلآ مسلمان نیست و مسیحیه یا ارمنی یا .... این اطلاعات عمومی شما میگین چه بدردش میخوره؟!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
3
100
تلويزيون علاج داره کانال رو عوض ميکنيم يا ميزنيم ماهواره ميبينيم از دست اين گروني ها چکار کنيم جز خودکشي راهي نداره بايد کانال مرگ بزنيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
3
162
فرزندم از من پرسيد سعدي افشار كي بود بابا فوت شد من هم گفتم هنرمند تئاتر كمدي سپس پرسيد پس چرا ما تا حالا تو تلويزيون نديديمش ساكت شدم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
بجاش از صبح تا شب قرائتی و پناهیان و آخوند های جورواجور پخش میکنند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
169
صدا و سيما هنوز نمي داند كه موسيقي مجاز است يا خير . پس از 34 سال هنوز جرئت پخش و نمايش آلات موسيقي را ندارد.!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
1
184
وقتي سخنراني مرسي تو پخش زنده جلوي اونهمه دوربين تحريف ميشه توقع دارين تاريخ تحريف نشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
از آن موقع بجز ورزش و مستند طبیعت هیچ برنامه تلویزیونی حتی اخبارش را هم قبول ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
راست گفتی
دبیرعلوم اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
100
درمدارس درس تاریخ ودرسریالهای سیمااتفاقات تاریخی چنان یکطرفه شده وگذشتگان رالعن ونفرین می گندکه درسی ملال آور شده درحالی که بیشتردانش آموزان پای ثابت سریال ذکر شده ماهواره می باشند
آذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
1
99
واقعا از اين نويسنده ممنونم حرف دل خيلي هارو زديد احساس كردم خودم اين مقاله رو نوشتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
10
118
وسط پخش فوتبال زنده اروپایی میگن ادامه برنامه بعد از شنیدن اذان..!!!!
چی میشه یکم به شعور مخاطب احترام بزارن؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
83
جالب باید بگم قبلنها فیلم ما میساختیم ترکیه گپی میکرد ولی الان صنعت فیلمسازی م به گرد ترکیه هم نمیرسند
. راستی چرا رشته زبان از دوره دبیرستان میخواهد خذف شود
حقوق دان
|
Turkey
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
1
73
قانونی که برخلاف خواست عمومی جامعه باشد متروک می شود چون مردم به آن پایبند نمی شوند اگر حتی قانونی باشد که ماهواره جمع شود - می بینیم که ظرف کمتر از یک هفته دوباره همه ماهواره تهیه کرده و استفاده می کنند- شایسته است قانون گذاران این مسله را بررسی کنند و اگر این چنین قانونی باشد یا اجرا نکنند یا منسوخ شود- مطالبی که نوشتید کاملا درسته و حرف دل همه است . دست مریزاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
4
76
ﻫﻤﻮﻧﻂﻮﺭ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﻤﻮﻥ ﮔﻔﺖ ﻫﺪﻑ ﻧﺎﺑﻮﺩﻱ ﻓﺮﻫﻨﮓ اﻳﺰاﻧﺰﻣﻴﻦ ﺑﺪﺳﺖ ﺧﻮﺩ اﻳﺮاﻧﻴﺎﺳﺖ.ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ و ﻛﻤﺨﺮﺟﺘﺮﻳﻦ ﺭاﻩ.
پاسخ ها
شناسنامه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آخه داداشه من اين فيلم تو تركيه درست شده واسه ملت تركيه! نه واسه ايران!
سريال حضرت يوسف يادته؟ ما اونو به خاطر عربستان،تركيه،مصر و ... ساختيم؟ نه ساختيم كه ملت خودمون ببينن! پس نگو ميخوان ايراني رو خراب كنن! تو سريال حريم سلطان(محتشم يوزيل) حتي يه كلمه فارسي هم حرف نزدن ! چه برسه بخوان به ايران لطمه بزنن!
سناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
57
مطلب بجا و خوبی بود .سپاس از نویسنده افتاب.
انا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
51
فکر کنید کجای کارتان اشتباه بوده که مردم مخاطب این برنامه ها شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
آخه بلد نيستند فكر كنند!!!!!!
سناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
41
مطلب بجا و خوبی بود .سپاس از نویسنده افتاب.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
3
48
چرا اسمی از برنامه مکعب برده نشد؟جمعه ها ساعت 20
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
راست گفتی. من همیشه مکعب رو با بازی های تلویزیون ایران مقایسه میکنم که یه مجری بی مزه و حوصله سر بر داره و جایزشم 20 یا 30 هزار تومن بیشتر نیست!!! خخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
7
116
صداو سیمای ایران شده آکادمی مارش عزا و مداحی... بابا تا کی باید عزادار باشیم؟؟؟؟
پاسخ ها
سیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
ربطی به عزاداری نداری
برنامه باید قوی باشه
شاد و عزاداری هردو لازمه
نه این که روز ایام عید فطر برنامه ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
بازیکن تیم عربی(حریف استقلال) میگفت در ورزشگاه آزادی به جای شادی و نشاط صداح نوحه می اومد
ما به استقلالی ها حق می دیم نتیجه نگیرند.
ميهن دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
1
56
واقعاً جاي تأسف براي مديران سيماي اين خاك
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
4
42
تکبیر
فاقد ماهواره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
70
تلويزيون ما شده فقط تبليغ كرم حلزون
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
75
مامان من وقتی می خواستیم ماهواره بگیریم کلی مخالفت مییکرد ، حالا شب که میشه میگه بزنید فلان کانال ببینم سریالا چی شد....!!1
پاسخ ها
كلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
واي نگو!! مامانه من ميگفت ماهواره بياد من از اين خونه ميرم!!!!!!!!!
ولي الان 4ساله ما***** خريديم! مامانم كه هنوز خونست كه هيج، به ما فرصت نميده اصلاً نگاه كنيم!!!
ninja
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
52
واقعاً من موندم چطور ....... !؟با این مطالب خوبش که واقعاً نمیدونم با چه جراتی نویسنده نقل میکنه . به هر حال تشکر میکنم که تو این دستگاه های دولتی کسی هم هست که حرف دل مردمو بزنه.
پاسخ ها
عباس
| Netherlands |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
میدونی چرا . بهت میگم . چون توی این کشور آزادی بیان نیست.
ج ل ا ل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
36
ضعف صدا وسیما در عدم تبلیغ ملی گرایی..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
1
27
از تفسیری که کردی معلومه همه برنامه ها رو حفظی!!!
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
30
وقتی بعضیا نمی خوان اصالت خودمونو بشناسیم چرا که رو نیاریم به همچین چیزایی باعث این همه آشفتگی مسئولین هستن...الگی گردن مردم نزارین
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
1
55
صدا و سیما فقط بلده نام گذاری سال ها رو تکرار کنه هی تکرار کنه هی تکرار کنه
بیشتر به مسخره کردن میمونه
نمیدونم خود آقا هم متوجه شدن یا نه؟؟
نوریه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
1
40
اتفاقاٌ بهتره هرچه اینطوری ادامه دهند یعنی هرچه پادشاهان واجداد مارا از کتابها،صداوسیما ازفرهنگ واز... دور کنند واخبارها وتاریخ ها را تحریف کنند بیشتر خودشان از چشم افتاده اند و دیگه کسی به آنها و نه گفته هایشان را گوش میدهد.
مهران از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
49
سلام
یه چیز میگم بین خودمون باشه.من خودم کارمند یکی از مراکز صداو سیمای یکی از شهرستانهای ایران عزیز هستم.در ضمن نصاب ماهواره هم هستم.وقتی همکاران ومخصوصا" مدیران محترم اداره ی ما از من میخوان براشون ماهواره نصب کنم بعضی هاشون روزهای اول دنبال نصب شبکه فارسی 1برای خودشون بودند (که البته بدلیل اینکه میدانم خوب و بد چیست براشون این شبکه مذخرف رو نمیگرفتم)اونوقت من چی باید بگم؟آقا مشکل اینه که دروغ تو این مملکت پر شده.چه این انقلاب بخواد و چه نخواد،ما کوروش و داریوش داشتیم .اونم چند تا داریوش.داریوش اول داریوش دوم.... وقتی میشنویم که داریوش کانال سویز را ساخته.وقتی تخت جمشید رو به این عظمت میبینیم.وقتی عقب افتادگی 250ساله این مملکت رو از ممالک دیگر میبینیم.چیزی برای گفتن نداریم.بزودی باید پراید1500هزارتومانی را باید پول الگانس بدیم بخریم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
8
84
تا زمانی که در ایران به جای ساخت فیلم کوروش وداریوش و...... فیلم مختار ویوسف ساخته میشود عاقبتش همین است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
گل گفتی
کاوه
|
Germany
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
46
چندی پیش انیمیشن فریدون شاهنامه را تماشا میکردم باور کنید چقدر به ایرانی بودن خود و گذشته ام افتخار کردم خوبست از این نوع کارها برای نسل جوان بیشتر تهیه شود تا با فرهنگ و گذشته خود آشناتر شوند.
شيفته عطر ولايت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
156
9
كي گفته بهترين برنامه صدا و سيما كلاه قرمزيه؟!! اين همه برنامه خوب پخش ميشه. فيلم مثلا از كلاه پهلوي ديگه بهتر؟! لابد فيلم سينمايياي هاليوود رو انتظار دارين صحنه هاي معاشقه رو هم تلويزيون پخش كنه؟!!! يه عده مثل نويسنده اين مطلب فقط جنبه هاي منفي و قسمت خالي ليوان رو دوست دارن ببينن. بله اونايي كه دوست دارن به جاي تبليغ اسلام و تاريخش مثل زمان ستمشاهي كوروش و داريوش تلويزيون بذاره يا توي برنامه هاي سياسيش فتنه گر و شخصيت مسئله دار دعوت كنه به خواسته شون نميرسن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
ببخشید شما قرصاتو خوردید. کمی استراحت کن بهتر میشی!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
این عطر شما کم کم داره همه را مسموم و نابود می کنه .
کویر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
بشششششین بابا.حجاب خانومای سریال کلاه پهلوی که خیلی بهتر از الآنه. چرا الکی می گن کشف ججاب شده حتی یک تار موی اونا هم پیدانیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
بهتر نیست اول فکر کنی بعد حرف بزنی.اخه ادم این قدر کوته فکر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
شما زندگی کوروش و داریوش رو بفرما مطالعه کن بعد اظهار نظر .در اینکه رژیم پهلوی از اونور بوم افتاد شکی نیست و ولی ما هم از طرف دیگه بوم افتادیم.اونا با نشون دادن 24 ساعته کوروش دل مردم رو زدن شما هم با نشون دادن 24 ساعته برنامه های مذهبی.
قاسم نایبی
|
United States of America
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
5
43
نگارنده ی محترم با سلام.معلوم است که نوشته ها وحرفهایت از سر سوزاست بسیار صریح وبی تعارف بود اما باور کن نرود میخ آهنین برسنگ!بسیار متاسفم بگویم گاهی وقت ها نمی شود که نمی شود!برادر من هنوز ما با ماهواره مشکل قانونی داریم .ما بر سرمان برقع کشیده ایم اما پایین تنه مان را عریان به حال خود رها کرده ایم!ما سرمان را دوست داریم زیر برف فرو ببریم.ما دوست داریم ادای ریش سفیدها را در بیاوریم رئیس سیمای ج ا ا به جای رسیدگی به کلاه قرمزی وعرعر الاغ ها وجیگرها یش از نامزدهای ریاست جمهوری قبل از موعد قانونی دعوت می کند وخط ومشی تعیین می کند مجریان تلویزیون واخبار سیما نمایندگان مجلس هستند!هرچی کشتی گیر ورزمی کار وهنرپبشه است یا نماینده است یا عضو شورای شهرها!ما با شبکه های اجتماعی مشکل داریم اما در ظاهر!در باطن جامعه چیز دیگری جریان دارد.این جریان بسیارقوی است.این جریان را کسانی به راه انداخته اند که برای رفت وروب مساجد وگلاب پاشی مزارشهدا وبزرگداشت کتاب وشعر وداستان وادبیات تقویم درست کرده اند وسالی یک روز باید پاس داشته شوند!!!صد افسوس!برادر من پس از 35 سال از وقوع اقلاب اسلامی که قرار بود موازین حکومتی عدل علی (ع)اجرا وپیاده شود یک کسی ،مسلمانی با یقه ای سفید تر از برف در همین سیمای ج ا ا می گوید من به میلیاردر شدنم پس از انقلاب افتخار می کنم!!!!!!!!!!!!!!در حال که فردایش قرار است پیکر شهدای مفقود الاثر 30 سال قبل را که در بیابانها ی عراق پیدایشان کرده اند دور حرم حضرت معصومه (س)طوف داده به روستاهایشان بفرستند!برادر نویسنده می دانم از سر درد نوشته ای اما من نویسنده نیستم ومجالی هم برای اینکار باقی نیست!من خود به دلیل عدم اصلاح امور کشور وزندگی ووخامت بیش از پیش امور مردم مسلمان آرزوی مرگ عاجل برای خودم دارم بسیار یسیار شرمنده از شما.
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
4
61
برادر من ، تلویزیون حتی در تبلیغ ارزشهای دینی و انقلابی هم که ادعای آن را دارد مشکل دارد ، مثلاٌ در این کشور کسی دیگر نیست غیر از آقای استاد رحیم پور که عصرهای جمعه ما را هدایت کند ، یا کسی غیر از استاد شریعتمداری (سردار قلم) ، که به مردم آگاهی سیاسی بدهد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
1
48
اينها با اين دهن كجي به فرهنگ وتمدن ايراني خود را نابود مي كنند.
rainbow
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
4
46
این خیلی بی عدالتی که افرادی نظرات شخصی خودشون رو به یک جامعه تحمیل کنند.با شما هستم اقای صدا وسیما
پریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
4
43
وقتی برای اسطورها و تاریخ ایران ارزش قائل نیستم نتیجه همین میشه صدا و سیما نمیتونه سریال در مورد اساطیر ایرانی مثل رستم و سهراب و ....... یا کورش و داریوش و ...... بسازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
99
3
بسمه تعالی شبکه های مختلف صدا و سیما دارای برنامه های متنوع و سریال های مناسبی است که برای سرگرمی کاملا کافی است فقط مشکل اصلی اخبار آن میباشد که بهترتیب اهمیت خبر نیست به ترتیب اشخاص مرتبط با خبر در قانون اساسی است همچنین زیاده از حد جهت دهی میشود که گاها با واقعیت زاویه زیادی پیدا میکند اگر این مشکل حل شود کسانی که علاقه به فیلم های لختی ندارند فقط صدا و سیما را نگاه میکنند از زحمت کشان سیما قدردانی نیز میگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
انشا میخونی؟؟ کج سلیقگی امثال شما کشور رو به قهقرا برده...
aryo
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
برادر چشمها را باید شست
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
1
36
این نوشته را باید به گوش آنان رساند که فیلم ها و محصولات فرهنگی برای نمایش از فیلتر انان می گذرند.
آره کشوری که با دستان خود هویت خودش را خاک پوش کرده است باید نسل جوان آن هویتی دیگر برای خود جست وجو کنند.
خرم سلطان و ایزل نشان دهنده این نمی تواند باشد آیا که بینندگان ایران از تماشای برنامه ها سیاه وسفید و عوام فریبانه خسته شده ان؟!د.یکی مجری شده است و داد اخلاق و معنویت می دهد و اگر اندکی صبور باشیم می شنویم که چگونه عزت و ناموس دختری را به تاراج برده است.وای برما و وای برانان که اینگونه ملت را به تمسخر گرفته اند.
ماهواره اگر بد است که بد است پس چه شده است شما را که مبلغ همین بد شده اید؟!
شما خوب باشید که نیستید!
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
2
70
به نظرم این خبرتون عالی بود ،من که انقدر از صدا وسیما دروغ شنیدم که دیگه اعتمادی به این رسانه دروغ ندارم و ماهواره رو ترجیح میدم
بهارک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
0
34
من خودم خیلی نارحت ام هر جا که میرم صحبت از خرم سلطان و....چرا نباید تلویزیون ما این کمبودرو جبران کنه تامن به جای اینکه دلم میخواد فقط موسیقی گوش کنم به جای pmc شبکه کشور خودم رو بگیرم فقط موسیقی گوش کنم در صورتیکه اصلا تلویزیون ما به این قضیه فکر نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
3
18
سلام خودمونیم شما که ماهواره را ترکوندی ....شاید هم ایثار کردی و واسه نوشتن این مقاله مجبور شدی همه کانالها رو بترکونی ....
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
16
خیلی عذر میخوام
واقعا عذر
اما انگار خودت همیشه پای ماهواره میشینیا!!!!!!!!!!!ولی انصافا حرف دل منو زدی
ممنون
شیوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
5
31
بهتره بگیم آسوده نخواب کوروش که سلیمان زنباره شده سلطان جوانان ایرانت...کاش من زمان کوروش زندگی میکردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
15
خيلي خوب مستدل و عالي بود . ولي كو گوش شنوا مسئولين صدا و سيما سرشان را هم چون كبك در برف كرده اند و حقايق را نمي خواهند ببينند . ضرب المثلي هست كه مي گويد كسي كه خواب است را مي توان بيدار كرد ولي كسي كه خودش را به خواب زده نمي شود ؟!!
پاسخ ها
kka
| United States of America |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
کو گوش شنوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
19
چه انتظاری داریم،اقتصاد،سیاست،ورزش،فرهنگ... کجاش خوبه که محصولات تلویزیونی و سینمایی مون خوب باشه
نیکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
10
یعنی ما این همه فیلم ساز برجسته داریم این همه رمان قشنگ و ناب فارسی داریم یکی نیست اینارو سریال کنه تا دیگه نشینیم توپراک و یاشیم ببینیم رمان بامداد خمارو اگه سریال کنن
رمان تاریخی فراوونه هم جذاب هم میتونه تاریخ کشورمونو نشون بده به خدا هیشکی نمیشینه سریال مسخره شمیم عشقو ببینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
16
دستت درد نکنه با این گفته ها . این مسئولان چرا فکر میکنند که برنامه های صدا و سیما خیلی جذابه ؟ ما هر وفت تلویزیون رو روشن کردیم یا عزاداری بود یا نوحه سرایی یا به قول خودشون میز گرد های مسخره. فیلم ها و سریالهاشون هم توش عزاداریه . روزهای جشن هم یه برنامه شاد و کمدی نداریم . قربونش برم 12 ماه از سال فقط عزاداری میکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
16
ما هویت تاریخ گذشته خود را فراموش کرده ایم بیاید با ساختن فیلم های تاریخی هویت از دست رفته خود را بازیابیم سلطان سلیمان درست از سلاطین قدر عثمانی بوده ولی ما در دوره صفویه سلا طین قدرتمندی در رویارویی با عثمانیان داشتیم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
3
29
حقیقتاً لذت بردم از خوندن افکارت روی کاغذ
به قول یکی از استادای دانشگاه تهران " ما باید پوتین بپوشیم و صبح تا شب تلاش کنیم فاصله ی خیلی طولانی که ایران از کشورهای پیشرفته داره ابت بمونه و بیشتر نشه، اگه تو کشور خفقان نیست من چرا باید با اسم و ایمیل جعلی نظر بدم، دانشگاه هم وضعش افتضاحه، الان برای ایام فاطمیه توی دانشگاه تهران تمام فضای یک سمت دانشگاه تهران را مسدود کرده اند و روی آسفالت دیوار خشتی ساختن و کلی کلی پول خرج کردن و وقتی ازش دیدن می کنی فقط تبلیغ نفرت از همدیگر و غصب فدک و غصب خلافت و داستانهای تکراری چندین بار شنیده است. سر کلاس یکی از استادا گفت ایشالا درست میشه،،، هممون خندیدیم.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
آقا رضا یه نگاهی به تاریخ شاهان گذشته بینداز ببین در طول این چند صدسال...نقشه کشور ما چقدر بوده و
آخرین قطعه ای که از ایران توسط شاه ملعون و بی کفایت جدا شد بحرین بود که در سال 1350 هجری شمسی اتفاق افتاد
تنها دوره ای که همه جهان روبروی ایران ایستاد ولی یک وجب از خاکش رو نداد دوره انقلاب اسلامی بوده.....
اون هم به برکت همین مراسمات مذهبی و ایمان مردم بود....
البته هنوز بچه ای که بدونی ایثار مکتب شهادت فاطمیه یعنی چه؟؟؟؟
پس لطفا خاموش شو..............
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
آقا جواد، رضا نظرشو گفته و همين دستور خاموش كردن صداها بوده كه كار كشور ما رو به اينجا رسونده. در ضمن براي بسياري از مراسم هاي مذهبي، بايد ادله و منطق را وارد نمود.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
آقا آرش یا شاید هم رضا
توهین رضا به مراسمات مذهبی چیز کمی نیست.. همچنین افرادی مگر در دوره اصلاحات بر سرکار نبودن که چه بلایی بر سر اعتقادات مردم آوردن
نمونه اش وزیر ارشاد خاتمی که الان در خارج بر ضد جمهوری اسلامی فعالیت میکنه..
و چند نفر دیگه...
پس لطفا بدون مطالعه و دانش از کسی حمایت نکن....
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
آقا جواد عزیز این برداشت شماست که فکر میکنید بنده توهین کردم ، در حالی که بنده یه واقعیت رو بیان کردم و اگه شما تشریف بیارید دانشگاه تهران این واقعیات رو خواهید دید. در ضمن در ایران فقط با یک شیوه زندگی می توان زندگی کرد، اجازه انتخاب به افراد داده نمی شود شاید کسی نخواهد در آخرت رستگار شود و در دنیا لذت ببرد. متاسفانه ما اکثر مفاهیم رو با هم اشتباه میگیریم، شما یعنی به خاطر دین از کشورت دفاع میکنی؟ این خیلی بده. خاک وطن رو نباید با دین سنجید، مثل تفکر یاکوزاهای ژاپن که دین نداشتند ولی حملات انتحاری میکردن که البته برای بهشت نبود که تو فرهنگ دینی ما دینداری هم شده داد و ستد با خدا، برای میهن پرستی بود. و در آخر امیدوارم هممون تحمل نظراتی که مخالف نظر ماست رو داشته باشیم. که مجبور نباشیم اطرافیانمونو خاموش کنیم......یاحق
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
عمو جواد یه چیز یادم رفت بگم. همون شاهام بودن نقشه کشورو همین جوری که میفرمایی کوچیک شده و قبلاً بزرگ بوده بزرگ کردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
اون آقاجوادباادبیات خاص خودش که دیگرمستمعی نداردچیزهایی رانوشته دراین مورد ذکر1-سهم ایران ازدریای خزر2-نگرفتن غرامت جنگی ازکشورعراق و...رادردوران حاضریادآوری می کنم
كوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
اقا جواد تو با هر ديني حساب بكني جات تو جهنمه چون داري با خدا دادوستد ميكني .....
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
واقعا چرا با اسم و ایمیل جعلی داری حرفات رو میزنی . شاید به این خاطر هستش که هی رنگ عوض میکنی. و یا شاید هم اینکه خودت میبری و خودتم میدوزی . داستان استاد دانشگاه تعریف میکنی و داستان رفتن به نمایشگاه فاطمیه . دوست عزیز هنوز زوده که کسایی رو تخریب کنی که پیامبران اولوالعظم با نام اون ها پیش خدا عزیز میشدن. اگه از اسلام بدت میاد برو حداقل توی دین یهودیت و مسحیت کمی بگرد. ارمنی برای امام حسین عزاداری میکنه ، شفای بچش رو میگیره.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
8
ممنون از نویسنده محترم ، عالی بود
همچنین کاربران عزیزی که نظر دادن ولی حیف ... کو گوش شنوا ؟؟؟
siavash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
20
چقد شما توقعتون زياده
كجا به خواسته مردم احترام ميذارن كه انتظار دارين تو صداو سيما بذارن؟؟؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
7
بازم به کلاه قرمزی
یوسف و زلیخا هم جذاب بود
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
31
تلوزیون سه تا دوربین ثابت داره 1 قبرستان 2 زندان 3 بیمارستان
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
0
13
من از سال 1371 بیننده برنامه ماهواره هستم ولی آرزوم اینه که یه روزی بتونم فرزندم رو با فرهنگ ایرونی ببار بیارم یعنی ما ابتدا باید خدومونو و فرهنگمونو بشناسیم اون موقع دیگه احتیاجی نیست بریم سراغه سایرین تموم مشکلات ما همینه که باید بخود شناسی برسیم.
abbas
|
Kazakhstan
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
33
4
دوستان واقعا دجال و خر دجال كه ميگند همين شبكه هاي فاسد ماهواره است كه ملت را افسون ميكنند و با اين برنامه هاي به ظاهر قشنگ و فريبنده مردم را مجذوب ميكنند تا تا اعتقادات و باورهاي ما را آروم آروم به كل عوض كرده كاري كنند كه گماه و غفلت از ياد خدا كاملا عادي جلوه كند . نتيجه آن را در وضع پوشش بانوان داريم ميبينيم
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
عباس جان نویسنده داره میگه روش مقابله ی مسئولین درست نیست ماهواره رو تصدیق نکرده که شما اینجوری جبهه میگیری؛ در ضمن آن قدر ها هم که شما میگید ماهواره بد نیست و مردم عقل و شعور دارند خودشان میدانند چه بپوشند و چه ببینند و شما نمی توانی جای دیگران فکر کنی یا تصمیم بگیری
كوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
اقا عباس تو با هرديني حساب بكني جات تو جهنمه... چراتو وامثال تو به همه توهين ميكنين من
سمکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
0
17
این ماهواره وبرنامه های آن که برای آقایان مشکل ساز شده چرا برای کشورهای دیگر این چنین مسئله ساز نیست واز آن هراس ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
15
متاسفانه آقایان وخانمهایی که ازصداوسیماتعریف وتمجیدمی کنند یک سلیقه خاص دارندکه برای اکثریت جامعه غیرقابل قبول می باشدچرادرنظرخودپافشاری می کنندخداعالم است
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
0
4
شبکه یک طرحی راه انداخته به اسم کتابخانه صبا جدا هزینه های ای این طرح برای جمع اوری کتاب از مردم شهرهای مختلف به آسانی می شود کتاب خانه مجازی احداث کرد یا اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار داد نه کتابهایی که شاید از لحاظ علمی ارزش خودشان را از دست داده اند از مردم جمع آوری کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
5
در جواب اقا حامد.. چون من الان کامنت شمارو خوندم ماهواره نداریم وجون از شخصیت های مطرح شده خیلی سر در نیاوردم این کامنتو گذاشتم اخه بعضیها همه چی رو میبینن بعد میگن خبلی بده البته ایشون میخواستن مقاله بنویسن من اینو برای بقیه میگم که هر کی از خودش شروع کنه خیلی بهتره
سیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
11
عالی بود نویسنده ی عزیز.یه حقیقت تلخ رو بیان کردی.وقتی کتابای زمان کورش کبیر و داریوش رو میخونم خیلی غصه می خورم ای کاش ایران به شکوه اون زمان برمیگشت.صداوسیمای ایران به سانسور و دروغ عادت کرده و فک نکنم اصلاح شدنی باشه.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
12
تا حالا از خودتون سوال کردین چرا فیلم های تاریخی شاهان ایران قبل از قاجار ساخته نمیشه/همیشه فیلم های قاجاری و پهلوی دیدم/
اصلا هخامنشی هم ولش کن.بین هخامنشی تا قبل قاجاری.
حکومت دست ترک هست ش .؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
6
جان کلام همین جمله خودتان است :
مشکل در سختگیری ها و خط قرمزهای تنگ و بی مورد است، ........
ابول یک چشم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
5
تاکس؛ تو خودت تو خونه ات ماهواره داری وهمه فیلمها روهم با اسامی میبینی واز ما بهتر میشناسی حالا ماسه ما کاسه داغ تر از آش شدی؟
میثم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
14
اگه این شبکه ها هم نباشد مامردم ایران دیوانه میشویم بااین شبکه های داخل ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
21
سلطان غم ، ضرغامي
پاسخ ها
ابوالفضل
| Australia |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
دمت گرم باحال بود
رنجور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
13
فقط تشکر از نويسنده ي مقاله.............دمت گرم...
نسلمون بدجوري سوخت..توصف مترو..تو صف گدايي..آخ که چقدر توپ شديم واسه بازيشون..زلزله ..بياااااااااااااااااااااااااااااااا بازيشونو خراااااااااااااااااااب کن.. بي خيال ما..
فرهنگ
|
Germany
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
17
با سلام
تنها نتیجه ای که این اقایان صدا و سیمایی از فرار واقعیتهای گذشته و حال ایران و ایرانی میتونن بگیرن این است که مردم و مخصوصا کم سن و سالها را از هر چی ریش و ریشو است متنفر بکنن. داشتن اشخاصی همچون نادر شاه و بقیه افراد در طول تاریخ ما ایرانی ها که برای ایران افتخار و سربلندی اورده اند افتخار بزرگی هست. زنده باد ایران و ایرانی.
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
2
تنها راه حل این مشکل عملی کردن اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی صدا و سیماست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
15
تا زمانی که سانسور و محدودیت در صدا و سیمای ایران هست وضع از این بهتر نمی شود
پاسخ ها
الهه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
همين طوره،
تا به حال چند تا از مجرياي محبوب مردم را سر مسائل هيچ و پوچ ممنوع التصوير كردن ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
10
1
همیشه مرغ همسایه غازه اگه سریالهای انورابی اینقدرمخاطب پذیره تنها بخاطرجلوهای ظاهر پسندشه که درفیلمهای انها ازادانه استفاده میشودوگرنه تنها همان سریال ابو علی سینای ما دها برابر ارزشمندتر وپر محتواتر از حریم سلطانه.قدر بدانیم خود را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
2
8
ایران و ایرانی= خود باوری بی جا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
1
4
خیلی تحلیل خوبی بود دستتون درد نکنه
عباس
|
Netherlands
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
12
2
برای کسایی که با چشم بسته همه چیز رو تخریب می کنن متاسفم. اگر ما همین قدر قدرت تحلیل در برابر برنامه های ماهواره داشتیم دیگه الان سر بود و نبود ماهواره بحث نمی شد. آخه مگه ماهواره می یاد حرفی از حرف حساب ما توی دنیا پخش کنه که این قدر شیفته ماهواره ایم. چند با اومدن از کشتار 9 میلیون ایرانی توی ماهواره طی سالهای 1917 و 1919 به جهانیان اطلاع رسانی کنن؟ غیرتت کجا رفته ایرانی؟ فقط زورت به دین اسلام می رسه و بلدی کوروش کوروش کنی؟ جوونایی که 27 سال پیش ایران رو نجات دادن به عشق کوروش نبود بلکه به عشق ایران اسلامی و شیعی بود. الان هم اگه بگی کوروش می خوام هیچکی باهات کار نداره .تحریم ها تموم میشه. ولی تا میگی با ظلم توی جهان مخالفی تحریم میشی. چرا ملی گراههای عاشق کوروش الان توی کشورهای تحرم کننده ایران راست راست واسه خودشون می گردن؟ کسی باهاشون کار نداره؟ یخورده فکرمون رو به کار بندازیم . حتی اگه ایرانی بی دینی باشیم باز هم نباید این طور باشه که عشق غرب هم جنس باز باشیم .
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
1
7
در پاسخ به این آقا عباس نکاتی لازمه که یاد اوری کنم جناب ،قدرت تحلیل را شما در چه چه می بینید در این حرفایی که نوشتی؟ دین اسلام بخودی خود بد نیست اما اگر همین دین برای در تنگنا قرار دادن مردم تعبیر شود آن وقت چی میگی ؟ چناب تو بهتره چشمانت را وگوشت را بازکنی طالبان با نام خدا واسلام هر روز در نقاط جهان مردم بی کناه را می کشد ؟ترور میکند وتو تحلیل گر شدی؟ جناب تو اگر فرزند 15 ویا 20 ساله ای داشته باشی از او درمورد طرز فکرت سوال کن ببین چی جوابت میده البته اگر فرصت آزادانه ای به او بدهید که بعید است.جناب اونایی که کشور را نجات دادن با دشمن مبارزه کردن یقینا تو وامثال تو نبودن هرچند که الان دارای مدرکهای زیادی هستین اما این مدارک جعلی ودروغند آنان امروز کنار رفته اندجناب بو گفتی اگر بی دین باشیم انسان باشیم تو که برو ومنشور حقوق بشر کورش را مطالعه کن
نه اینکه پای تلویزیون ابران همه وهمه تملق وچاپلوسی جناب مگه ما موشکهای آنچنانی درست نمیکنیم ( البته ببخشید رنگ نمی کنیم) پس تحریم چیه؟جناب بگذار قضیه ما در ایران مثل قضیه عرب بادیه نشین در صحرای خشک ومشک ابش در مقابل دجله وفرات نباشد کهمولانا به آن اشاره کرده
البته محض اطلاعتان برسونم که مولانا فوت نموده اگر بخواهی دستگیر ویا زندانیش کنی
شما رو خدا بس است این همه تنگنظری این همه دروغ واین همه وا اسلام وایه همه دفاع مقدس گفتن در صورتیکه نود درصد شماها فراریهای جبه وجنگید
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
0
2
دوستان لطف کنن نظر مخالف ننویسند. مخصوصا حرف منطقی. چون به احتما 60 درصد بایکوت میشه. بدو بدو آزادی بیانه ....بدو این ور بازار.....
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
0
0
جوابیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جوابیه رو بزار دوست عزیز.....
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
1
4
زندگی مردم ایران خود یک سریال وقصه طولانی و نا تمام است صدا و سیمای ایران ملی نیست بلکه دولتی و حکومتی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
0
2
آقای نویسنده اینایی که نوشتی همسایتون گفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
0
0
به نظر من بعضي از برنامه هايي كه تو شبكه هاي ماهواره پخش ميشه خيلي جالبه مثلا همين مسابقه مكعب و يا فيلمهاي سينمايي
عباس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
0
2
ما موندیم دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو . توکه این قدر جرات نداری کامنت مخالف رو بزاری چرا دم از ختقان و تک سلیقه ای بودن صدا و سیما میزنی . این طوری میخوای مشکل حل کنی؟؟؟ برو اول مشکل استبداد درونی خودت رو حل کن بعد بیا با هم حرف بزنیم
reza55
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
0
2
اعمال علایق شخصی در ساخت برنامه ، سیاسی شدن هنر،ساخت فیلم و سریالهای تکراری و بی روح شدن آنها،اخبار کذب و دوبله های اشتباه !! نتیجه اش میشه همین...
reza55
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
0
1
اعمال علایق شخصی در ساخت برنامه ، سیاسی شدن هنر،ساخت فیلم و سریالهای تکراری و بی روح شدن آنها،اخبار کذب و دوبله های اشتباه !! نتیجه اش میشه همین...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین