کد خبر: ۱۹۱۸۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

پردرآمدترین شغل زنان در آمریکا

«اداره اطلاعات آماری کار آمریکا» در گزارش جدیدی اعلام کرد: حرف داروسازی با متوسط حقوق 97 هزار و 500 دلار به عنوان پردرآمدترین شغل زنان در آمریکا در سال 2012 میلادی شناخته شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 52 درصد افراد مشغول در این حرفه را زنان تشکیل می‌دهند و این شغل از این جهت برای زنان حائز اهمیت است که علاوه بر بالاترین درآمد، از کمترین تبعیض جنسیتی برخوردار است.

معمولا این برتری در بازار کار آمریکا برای زنان به ندرت مشاهده می‎شود چون در این کشور با توجه به رشد اختلاف دستمزدها با توجه به جنسیت کارمندان، زنان تنها 81 درصد از کل دستمزدی را که همکاران مردشان در مشاغل یکسان به دست می‌آورند، دریافت می‌کنند.

کارشناسان مطالعات اقتصادی هاروارد در این باره خاطر نشان کردند: داروسازی احتمالا مهمترین حرفه با شرایط برابر بین زنان و مردان در میان سایر مشاغل امروزی در ایالات متحده است. این در حالی است که در دهه 1960 میلادی تنها هشت درصد داروسازان را زنان تشکیل می‌دادند.

انجمن داروسازان آمریکا اولین رییس زن خود را در سال 1979 میلادی انتخاب کرد و این انعطاف‌پذیری، موجب تغییرات بسیاری در زندگی حرفه‎ای زنان شاغل شد.

دیگر مشاغل پردرآمد برای زنان در آمریکا با توجه به اختلاف حقوق جنسیتی شامل وکالت، پزشکی، توسعه تجهیزات نرم افزاری و پردازش سیستم‌های کامپیوتری هستند. به طور کلی شغل‌های موجود در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، بازرگانی و علمی از این نظر در بالاترین جایگاه قرار دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از شاین، علاوه بر این حرفه منشی‎گری همانند دهه‌ 1950 میلادی همچنان رایج‎ترین شغل برای زنان آمریکایی است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
Bita
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
میشه درمورد پر درامد ترین شغل ها بگید؟؟
Bita
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
میشه درمورد پر درامد ترین شغل ها بگید؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین