کد خبر: ۱۹۱۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱

در فدراسیون فوتبال در اولین ماه سال 92 چه گذشت؟

دبیرکل فدراسیون فوتبال گزارش عملکرد کمیته‌های مختلف فدراسیون را ارائه داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون، گزارش عملکرد کمیته های مختلف فدراسیون فوتبال در فروردین 1392 را به تفکیک کمیته ها و به شرح زیر اعلام کرد.

* عملکرد تیم های ملی

در روزهای آغازین سال92 تیم های ملی فدراسیون فوتبال، فعالیت خود را با اردوهای متعدد همه رده ها آغاز کرد و تیم های ملی فوتبال بزرگسالان، زیر22 سال، زیر16 سال و زیر14 سال در اردوهای خارجی حضور یافتند. تیم ملی فوتبال بزرگسالان برای آمادگی بازی مقابل کویت در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در کویت، به اردویی در امارات رفته بود. تیم ملی زیر22 سال برای شرکت در تورنمنت دوستی قطر در دوحه به سر می برد، تیم ملی زیر16 سال برای حضور در تورنمنت گالینی ایتالیا به این کشور عزیمت کرده بود و تیم ملی زیر 14 سال هم برای انجام دو بازی دوستانه مقابل تیم ملی زیر14 سال ازبکستان به تاشکند رفته بود.

* تیم ملی زیر 14 سال

تیم ملی زیر 14 سال به سرمربیگری حسین صالح در روزهای ابتدایی سال دو بازی با تیم ملی زیر14 سال ازبکستان در تاشکند انجام داد که در هر دو بازی یک بر صفر مغلوب میزبانش شد. این تیم از 15 تا 20 فروردین 92 اردوی جدیدش را در مشهد که میزبان رقابت‌های مرحله مقدماتی زیر14 آسیاست برگزار کرد و پس از آن فعالیت خود را از 28 فروردین در کمپ تیم های ملی ادامه داد و 31 فروردین به مشهد رفت تا در رقابت‌های مرحله مقدماتی قهرمانی 14 سال آسیا که به میزبانی خراسان رضوی برگزار می شود، شرکت کند.

* تیم ملی زیر16 سال

تیم ملی زیر16 سال به سرمربیگری مصطفی قنبرپور در تورنمنت گالینی از 5 تا 12 فروردین در اولین بازی توانست یک بر صفر تیم باشگاهی آمپولی که قهرمان دوره قبل این تورنمنت و قهرمان رده سنی زیر 16 سال باشگاهی در ایتالیا بوده را شکست دهد. در بازی دوم نوجوانان ایران مقابل تیم وان تای فنلاند به تساوی بدون گل رسیدند و در بازی سوم تیم ونتوی ایتالیا که نایب قهرمان دوره گذشته تورنمنت بود با 5 گل مغلوب ایران شد. با این برد ایران با 7 امتیاز به عنوان سرگروه به مرحله حذفی رقابت ها صعود کرد. ایران در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم قدرتمند سائولیز برزیل قرار گرفت که با تک گل باقرنیاری به پیروزی رسید. در بازی نیمه نهایی مقابل تیم پارتیزان بلگراد بازی در وقت معمول صفر-صفر شد و تیم ملی کشورمان در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد. تورنمنت گالینی بازی رده بندی ندارد و برای تعیین تیم سوم گل شماری بازی نیمه نهایی انجام می شود. با توجه به بازی نیمه نهایی راپیدوین و یک تیم ایتالیایی که سه بر صفر به سود تیم راپید وین شده بود و با توجه به اینکه ایران در بازی نیمه نهایی در وقت معمول گلی دریافت نکرده بود، ایران به عنوان تیم سوم انتخاب شد. در دهه سوم فروردین هم اردوی تیم ملی زیر16 سال تشکیل شد و آنها به امارات رفتند و در دو بازی دوستانه مقابل تیم زیر16 سال امارات دو پیروزی چهار بر یک و سه بر یک رسیدند.

* تیم ملی زیر17 سال

در این ماه اردوی تیم ملی زیر17 سال در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد و تیم ملی زیر 17 سال روز 6 فروردین به مصاف تیم بزرگسالان پرسپولیس رفت و 5 بر صفر مغلوب شد و پس از آن مقابل تیم بزرگسالان پارسه که لیگ یکی بودند بازی کرده و سه بر دو به پیروزی رسید و بعد از آن 6 بر صفر مغلوب بزرگسالان راه آهن شدند. اردوی دیگر این تیم هم از 14 تا 20 فروردین ماه در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد. در این اردو ملی پوشان در یک بازی مقابل تیم لیگ برتری گهر درود به تساوی دو بر دو رسیدند و در روز 19 فروردین دو بر صفر مقابل نفت تهران شکست خورده و پس از استراحتی کوتاه در میان اردوهای خود، از 24 فروردین وارد اردو شده و در این اردو در یک بازی دوستانه یک بر صفر از امید پیکان شکست خوردند. در دیگر بازی دوستانه تیم ملی زیر17 سال مقابل تیم فولاد خوزستان شش بر یک بازی را واگذار کرده و در آخرین دیدار خود در زمین تیم شهرقدس، سه بر یک تیم امید شهرقدس را شکست داد. بنا بر گفته سرمربی تیم ملی، هدف از برگزاری این مسابقات با تیم های بزرگسالان، آبدیده شدن بازیکنان و قرار گرفتن در شرایط سخت مسابقات است.

تیم ملی زیر 17 سال کشورمان خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی نوجوانان که مهر ماه در امارات برگزار می شود، آماده می کند.

* تیم ملی زیر22 سال

تیم ملی زیر22 سال در تورنمنت دوستی دوحه بازی‌هایش را با پیروزی یک بر صفر مقابل مراکش آغاز کرد. در دومین بازی ایران دو بر یک تیم ملی زیر22 سال قطر را شکست داد و در سومین بازی سه بر دو از سد تیم ملی زیر22 ساله های ترکیه گذشت و قهرمان این تورنمنت شد و به جایزه 50 هزاردلاری رسید و علاوه بر جایزه نقدی، کلیه عناوین این مسابقات از جمله کاپ اخلاق، برترین بازیکن، بهترین تیم، بهترین دروازه بان و آقای گل به ایران رسید.

* تیم ملی بزرگسالان

ملی پوشان سال نو خود را در کشور امارات و در اردوی آماده سازی خود آغاز کردند و روز ششم فروردین در دومین بازی خود و در مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیای 2015 استرالیا و در کشور کویت به تساوی یک بر یک مقابل این تیم رسیدند، تا با 4 امتیاز و هم امتیاز با کویت و به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر جدول بایستد. 22 فروردین 92، فیفا تازه ترین رده بندی تیم های ملی فوتبال در جهان را در ماه آوریل اعلام کرد که در این رتبه بندی، تیم ملی فوتبال ایران با صعود یک پله ای و کسب 538 امتیاز در رده 56 قرار گرفته و در رده بندی آسیایی هم در جایگاه چهارم ایستاده است. روز 26 فروردین نشست هماهنگی کارلوس کی روش و علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال برگزار و برنامه های تیم ملی به رئیس فدراسیون فوتبال اعلام شد و مورد تایید فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

* تیم ملی فوتسال

اولین مرحله از اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال در سال جدید از 24 فروردین ماه در تهران آغاز شد تا بازیکنان تمرینات خود را زیر نظر خسوس کاندلاس پیگیری کنند. ملی پوشان به منظور حضور در تورنمنت چین که با حضور تیم های هلند، رومانی و روسیه برگزار می شود و همچنین رقابتهای آسیایی کره جنوبی اردوهای تدارکاتی خود را پشت سر می گذارند. اردوهای تدارکاتی تیم ملی فوتسال تا قبل از اعزام به مسابقات فوق، ابتدای هر هفته و به مدت 4 روز در تهران برگزار می شود.

* تیم ملی فوتبال ساحلی

اردوی تیم ملی ساحلی برای شرکت در تورنمنت تهران و با حضور تیم های بلاروس و مجارستان از 21 فروردین آغاز شد. تیم ملی فوتبال ساحلی در این تورنمنت 4 بر یک و 4 بر صفر از سد بلاروس و 5 بر صفر و 5 بر یک از سد مجارستان گذشت و با بدست آوردن 4 پیروزی قاطع خود را برای حضور در مسابقات غرب آسیا که به میزبانی ایران و در جزیره قشم برگزار می شود، آماده می کند. همچنین مارکو اکتاویو سرمربی تیم ملی برای انجام پشتوانه سازی مناسب برای تیم ملی فوتبال ساحلی بازیکنان تیم ملی ب را نیز به اردو دعوت کرده است. همچنین دپارتمان فوتبال ساحلی در حال انجام کلیه فعالیتهای مربوط به برگزاری مسابقات غرب آسیا از جمله اخذ ویزا، اقامت، برنامه های پروازی و کلیه اقدامات مربوط به آماده سازی زمین مسابقات در قشم است.

تیم های ملی بانوان

* تیم ملی زیر 16 سال

اردوی تدارکاتی تیم ملی نوجوانان از 20 فروردین به مدت 5 روز و با حضور 26 بازیکن به سرمربیگری امیر شقاقی، در تهران به پایان رسید. دومین مرحله از این اردو از 5 اردیبهشت ماه در کمپ تیم های ملی برگزار می شود. تیم ملی نوجوانان دختر توانست برای اولین بار جواز حضور در مرحله نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا را کسب کند و در حال حاضر به منظور حضور در مرحله نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا که شهریور ماه در چین برگزار می شود خود را آماده می کند.

* تیم ملی بزرگسالان(فوتبال)

30 بازیکن بعد از حضور در تورنمنت روسیه اولین مرحله از اردوی تدارکاتی خود را از 14 فروردین ماه تمرینات خود را زیر نظر کاستا به مدت 6 روز در کمپ تیم های ملی برگزار کردند. علی کفاشیان-رئیس فدراسیون نیز در حین انجام تمرینات با ملی پوشان دیدار و گفتگو کرد. همچنین پس از حضور تیم ملی ایران در تورنمنت بین المللی روسیه و کسب نتایج بسیار خوب در دو مسابقه داخلی با اردن، رنکینگ تیم ملی بانوان تغییر کرد. در تازه‌ترین رده‌بندی برترین تیم‌های بانوان فوتبال جهان، تیم ملی بانوان ایران با یک پله صعود در مکان 52 قرار گرفت.

* تیم ملی بزرگسالان(فوتسال)

اولین اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال با حضور 23 بازیکن و به سرمربیگری شهرزاد مظفر از 7 فروردین ماه به مدت 4 روز در کمپ تیم های ملی برگزار شد و پس از استراحت 13 روزه و حضور ملی پوشان در رقابتهای لیگ برتر فوتسال، دومین مرحله از این اردو در تاریخ 24/1/92 در کمپ تیم های ملی آغاز شد. ملی پوشان به منظور حضور در رقابتهای آسیایی کره جنوبی تمرینات خود را پیگیری می کنند.ضمن اینکه دو دیدار دوستانه با تیم ملی روسیه در کشور روسیه برگزار خواهند کرد.

* کمیته داوران

در بخش بانوان داور می توان به حضور مهسا قربانی به منظور قضاوت در رقابتهای دختران زیر 14 سال غرب آسیا در ششم فروردین ماه، دعوت از شیوا یاری و سلطنت نوروزی به عنوان داور وسط و سمانه محسنی کیاسری و انسیه خباز مافی نژاد به عنوان کمک داور برای قضاوت در گروه های A و C رقابتهای مقدماتی جام ملتهای 2014 بانوان آسیا که در بحرین و اردن و با اتمام مسابقات لیگ برتر فوتبال، دپارتمان داوری همچنان نسبت به اعزام داوران خود برای مسابقات لیگ برتر فوتسال ادامه می دهد.

در بخش آقایان همچنین در مسابقات قهرمانی زیر 14 سال آسیا از گروه E از 7 خرداد تا 13 خرداد 92 در میانمار برگزار می شود که مسعود عنایت به عنوان ناظر داوری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد. فیفا روز 14 فروردین اعلام کرد در سمینار داوران وسط کاندیدای قضاوت در جام جهانی 2014 برزیل که 4 تا 10 خرداد 92 در ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد علیرضا فغانی داور وسط ایرانی هم شرکت می کند. کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در روز 19 فروردین 92  هدایت ممبینی را به عنوان ارزیاب انتخاب کرده تا در مسابقات پرزیدنت کاپ 2012 که از 18 تا 22 اردیبهشت در مانیل فیلیپین برگزار می شود، داوران این مسابقات را ارزیابی کند و نتیجه ارزیابی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش دهد. در این ماه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که صدرالدین موسوی به عنوان ارزیاب داوری فوتسال به تاشکند خواهند رفت. همچنین اعلام شد که چهارمین دوره بازیهای سالنی از 8 تا 15 تیر ماه در اینچون کره جنوبی در حالی برگزار می شود که از ایران وحید عرض پیما، محمودرضا نصیرلو، فاطمه کمندی و مریم پورجعفریان در این رقابتها قضاوت می کنند. همچنین صدرالدین موسوی به عنوان ناظر داوری در این مسابقات حضور خواهد داشت. در 23 فروردین 92 کنفدراسیون فوتبال آسیا، اسامی داوران و ناظران داوری رقابتهای کاپ آسیا را اعلام کرد. با توجه به اینکه حریفان این دیدارها هنوز مشخص نشده اند و بازی تیم های مختلف با هم حریفان مرحله یک شانزدهم را مشخص می کنند و فقط تاریخ این بازیها مشخص شده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا نام داوران و ناظران داورها و ناظران بازیها را اعلام کرده است. همچنین مسابقات جام باشگاههای آسیا از 22 تا 27 فروردین در مالزی در حالی برگزار شد که از ایران وحید عرض پیما و محمودرضا نصیرلو در این رقابتها قضاوت کردند. ضمن اینکه اسماعیل صفیری به عنوان ناظر بازی الغرافه قطر و الاهلی عربستان انتخاب شد.

محسن ترکی به همراه محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری 14 فروردین ماه دیدار تیم های سویانگ کره و کاشیما ژاپن را قضاوت کردند و رسول فروغی (اردن) و سعید علی نژادیان (عراق) به ترتیب در روزهای 20 و 21 فرودین در AFC CUP سوت زدند و حسین عسگری (13 فروردین در امارات) ، مسعود عنایت (13 فروردین در قطر) و مسعود مرادی (21 فروردین در قطر) به نظارت دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا پرداختند.

از سوی دیگر کمیته داوران در فروردین ماه و به دلیل اتمام مسابقات لیگ دسته اول و روزهای پایانی لیگ برتر، روزهای پرترافیکی را پشت سر گذاشت و علاوه بر آن کلیه مسابقات لیگ های دسته دوم، سوم، جام حذفی و مسابقات رده های سنی و مسابقات لیگ دسته اول فوتسال آقایان و بانوان رویدادهایی بود که دپارتمان داوری، داوران آنها را انتخاب و به مسابقات اعزام کرده است.

* کمیته انضباطی

کمیته انضباطی فدراسیون صدور احکامش را درباره پرونده ها و شکایات مختلف از روز 8 فروردین 92 تا پایان ماه ادامه داد که در سایت رسمی فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

* کمیته جوانان

کمیته جوانان در این ماه کار تیم های ملی پایه را دنبال کرد و میرشاد ماجدی سرپرست این کمیته جلساتی  با کادرفنی تیم های مختلف درباره روند استعدادیابی تیم های مختلف رده سنی برگزار کرد. در این جلسات ماجدی آخرین گزارش ها را از مربیان تیم های ملی پایه گرفت و برنامه رقابتهای پیش روی بین المللی نهایی شد. با توجه به تاریخ رقابتهای مقدماتی جوانان و نوجوانان آسیا و همچنین جام جهانی نوجوانان زیر17 سال 2013 امارات، برنامه ریزی هایی انجام شد و همچنین با توجه به اعلام زمان رقابتهای مرحله مقدماتی جوانان آسیا، کمیته جوانان از طریق کمیته بین الملل نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت تا بلکه زمان رقابتهای مقدماتی جوانان آسیا به بعد از رقابتهای جام جهانی 2013 امارات موکول شود. ماجدی در جلسه ای که با مربیان تیم های ملی پایه داشت آخرین مقررات تغییریافته کنفدراسیون فوتبال آسیا را درباره نحوه صعود به مرحله نهایی رقابتها اعلام کرد. همچنین کمیته جوانان برای برگزاری رقابتهای مراحل مقدماتی و نهایی رقابتهای جوانان و نوجوانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ابراز آمادگی کرد. در جلسات کمیته جوانان دعوت نامه ایی از امارات، قزاقستان و برخی کشورها برای حضور در تورنمنت ها و دیدارهای دوستانه تیم های ملی پایه بررسی شد. همچنین ماجدی در این ماه برای بررسی میزبانی مشهد در رقابتهای زیر14 سال به این شهر سفر کرد و همچنین سرپرست کمیته جوانان، سفری به خوزستان داشت و جلسه ای با مدیران آکادمی فولاد خوزستان برگزار کرد. کمیته جوانان روز 31 فروردین 91 از تشکیل تیم ملی زیر15 سال خبر داد و اعلام کرد اولین اردوی انتخابی تیم ملی زیر 15 سال در دو گروه از دوم اردیبهشت ماه در کمپ تیم های ملی برگزار می شود.

* کمیته فوتبال ساحلی

در این ماه نشست هماهنگی برگزاری مسابقات با حضور مدیران عامل باشگاه ها انجام شد و برنامه های سال 92 شامل حرفه ای شدن لیگ برتر فوتبال ساحلی، برگزاری قرعه کشی رقابتهای لیگ برتر فوتبال ساحلی در تاریخ 18 فروردین، برگزاری تورنمنت تهران با حضور تیم های ایران، بلاروس و مجارستان از 24 تا 30 فروردین در زمین ساحلی کمپ تیم های ملی، برگزاری رقابتهای فوتبال ساحلی غرب آسیا در جزیره قشم با حضور تیمهای عمان، لبنان، فلسطین، بحرین، قطر و ایران در دهه سوم اردیبهشت، حضور تیم ملی ساحلی در تورنمنتهای خارجی پیش از حضور در جام جهانی تاهیتی و تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان تایید شد.

* کمیته فرهنگی و بازی جوانمردانه

کمیته فرهنگی 26 فروردین ماه برنامه های فرهنگی برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران را اعلام کرد و به منظور ساماندهی و پشتیانی اقدامات فرهنگی در حمایت از تیم ملی، جلسه ای در سالن روابط عمومی فدراسیون برگزار شد. از دیگر اقدامات این کمیته میتوان به انجام فعالیت های فرهنگی ویژه تماشاچیان در بازی جام حذفی استقلال و سپاهان و دیدار های لیگ برتر، شرکت تیم ملی فوتبال زیر 16 سال بانوان در مراسم مذهبی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، برگزاری جلسه توجیهی فرهنگی ویژه تیم ملی فوتبال ساحلی بزرگسالان، برگزاری جلسه هماهنگی ویژه بازیهای مقدماتی جام جهانی پیرامون اقدامات و فعالیت های فرهنگی مربوطه و تدوین راهکارهای لازم ، پشتیبانی و اقدامات فرهنگی ویژه تماشاچیان در مسابقه سه جانبه تیم ملی فوتبال ساحلی با تیم های بلاروس و مجارستان، برگزاری جلسه توجیهی فرهنگی ویژه تیم ملی فوتبال زیر 14 سال آقایان، بازدید تیم ملی فوتسال بانوان بزرگسال از مجموعه برج میلاد، بازید تیم ملی فوتبال ساحلی بلاروس از مجموعه کاخ موزه های سعد آباد، برگزاری جلسه توجیهی فرهنگی ویژه تیم ملی فوتسال بانوان بزرگسال و بازدید تیم ملی فوتبال ساحلی بلاروس از مجموعه برج میلاد از دوم تا سی ام  فروردین ماه اشاره کرد.

* کمیته حقوقی و تدوین مقررات

بعدازظهر روز 29 فروردین،  نشست بررسی آئین نامه نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر با حضور مسئولین این سازمان و فدراسیون فوتبال و کارشناسان خبره برگزار شد. در این جلسه مسئولین سازمان  لیگ برتر، فدراسیون فوتبال و کارشناسان خبره عصر روز بیست و هشتم فروردین ماه نشستی را در خصوص بررسی آئین نامه نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر برگزار کردند که مقرر شد مدل اولیه این آئین نامه مطابق فصول گذشته باشد و اصلاحات آن با توجه به آئین نامه نقل و انتقالات فیفا و قوانین مدنی ایران تدوین شود.

* استان‌ها

دبیرکل فدراسیون فوتبال در نامه ای به رئیس هیات فوتبال استان کرمان اعلام کرد که انتخابات این استان 21 فروردین 92 انجام می شود. همچنین علی کفاشیان در مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان کرمان شرکت کرد و مراد حاج جفری با 41 رای، برای چهارسال دیگر، رئیس هیات فوتبال استان کرمان باقی ماند.

* کمیته بانوان

اولین نشست کمیته بانوان با کادر تیمهای ملی 17 فروردین ماه با حضور فریده شجاعی-نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان و سرمربیان تیم های ملی برگزار شد که اعضا در این نشست علاوه بر اعلام برنامه های خود برای تیم های ملی، در خصوص عملکرد سال 91 نیز به بحث و بررسی پرداختند. در این نشست هلنا کاستا به عنوان مدیر فنی تیم های پایه انتخاب شد تا نظارت کاملی بر عملکرد تیم های پایه داشته باشد. فریده شجاعی-نایب رئیس کمیته بانوان ایران در نشست غرب آسیا در ابوظبی حضور یافت و در خصوص برنامه های ایران و فعال تر شدن مسابقات بانوان در کشورهای غرب آسیا پیشنهاداتی را ارائه کرد.

* سازمان لیگ برتر و آزادگان و سازمان لیگ فوتسال ( کمیته مسابقات)

در این ماه سازمان لیگ برتر برنامه بازیهای لیگ برتر و جام حذفی را اعلام کرد و علاوه بر انجام برنامه ریزیهای مختلف برای برگزاری مسابقات لیگ های مختلف، فعالیتهای جاری خود را در زمینه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای سه نماینده ایران انجام داد. همچنین در نشست هایی که برای تعیین اعضای مجمع عمومی سازمان لیگ برگزار شد، اعضای منتخب مشخص شدند. پس از انتخابات اعضای مجمع سازمان لیگ فوتسال، شیرازی (تهران)، چمنیان (خراسان رضوی)، غفاری (مرکزی) و بهرامی (قم) انتخاب شدند. همچنین اعضای مجمع سازمان لیگ برتر فوتبال به شرح زیر انتخاب شدند: حاج جعفری رئیس هیات فوتبال کرمان، ششکلانی رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی، محمودی رئیس هیات فوتبال استان البرز و ابرقویی نژاد رئیس هیات فوتبال استان اصفهان، موسوی رئیس هیات فوتبال استان کهکیلویه و بویراحمد، دوانی رئیس هیات فوتبال استان بوشهر، سیف اله دهکردی، امیر عابدینی، جعفر جعفری، علیرضا رحیمی، زینعلی و حسن پور. از سوی دیگر و بنا بر اعلام سرپرست سازمان لیگ، مسابقات این لیگ در فصل 93-92 از دهه سوم تیر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

همچنین سازمان لیگ آزادگان برنامه مسابقات رقابتهای لیگ دسته اول تا سوم، رده های پایه در رده سنی نوجوانان، جوانان و امید را اعلام کرد که این مسابقات از ششم فروردین ماه به طور مداوم در حال برگزاری است. سازمان لیگ آزادگان برنامه مرحله پلی مسابقات لیگ دسته اول را اعلام کرد و تیم های شهرداری تبریز و گسترش فولاد تبریز به لیگ برتر صعود کردند. از مهمترین اقداماتی که در لیگ دسته یک اتفاق افتاد اعلام رای کمیته انضباطی در خصوص حذف تیم برق شیراز بود که این تیم با توجه به عدم حضور در مقابل حریفان خود از جدول مسابقات حذف شد و به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

* کمیته فوتسال

اولین نشست هیات رئیسه سازمان لیگ برتر فوتسال با حضور کلیه اعضا در فدراسیون فوتبال برگزار شد که اعضا در خصوص برگزاری رقابتهای لیگ برتر، تاریخ مسابقات، برگزاری مسابقات جام حذفی، تعیین تاریخ نقل و انتقالات تیم ها و تعیین ورودی باشگاهها برای حضور در لیگ برتر به بحث و بررسی پرداختند. همچنین سرپرست کمیته فوتسال با خسوس کاندلاس –سرمربی تیم ملی نشستهای مختلفی را در خصوص برنامه های تیم ملی فوتسال، اردو های تدارکاتی و قرارداد وی برگزار کرد و با توجه به برگزاری چهارمین دوره بازیهای سالنی کره جنوبی، از 8 تا 15 تیر 92 در اینچیون کره جنوبی، علی تارقلی زاده به عنوان مدیر برگزاری رقابتهای فوتسال حضور دارد و حسین شمس و شهاب سفال منش به عنوان اعضای کمیته فنی این رقابتها و امیر خسروی به عنوان مدیر رسانه ای رقابتها به کره جنوبی خواهند رفت.

* امور بین الملل

امور روابط بین الملل در فروردین 92 تنها یک ناظر را به رقابتهای بین المللی فرستاد. امید جمالی در این ماه به عنوان ناظر به استرالیا (مقدماتی جام جهانی) و تاجیکستان (AFC CUP) رفت و حامد مومنی دیدار تیم های باشگاهی قطر و عربستان را در لیگ قهرمانان آسیا نظارت کرد. از سوی دیگر مقدمات لازم برا حضور یک روزه نمایندگان فدراسیون فوتبال قطر در تهران توسط این کمیته مهیا شد و ثبت نام اعضای تیم ملی فوتبال بانوان به صورت آنلاین در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شد. البته این کمیته آزمون کارگزاران رسمی نقل و انتقالات بازیکنان را با حضور 7 شرکت کننده در تاریخ 15 فروردین ماه در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزارکرد. همچنین قرار شد یک دوره کارگاه آموزشی برای برگزار کنندگان مسابقات که شامل 40 نفر هستند، روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه در تهران برگزار شود که وینزور جان – مدیر اجرایی AFC از کشور مالزی، نودار-کارشناس فیفا از کشور گرجستان و ماجد-مسئول دفتر توسعه منطقه ای فیفا در غرب آسیا از اردن این کارگاه آموزشی را برای شرکت کنندگان برگزار می کنند و در فروردین ماه کلیه اقدامات برای برگزاری این دوره آموزشی انجام شد.

 

کمیته پزشکی

 

کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال پس از ارسال تست های نمونه کنترل دوپینگ از لیگ های برتر، لیگ دسته اول و جام حذفی فوتبال به آزمایشگاه کلن آلمان، اعلام کرد که نتایج 50 نمونه تست کنترل دوپینگ منفی بوده است. همچنین بیش از 20 نمونه در آزمایشگاه کلن آلمان تحت بررسی است. این کمیته دورهای آموزشی پزشکی را هم برگزار کرد. کارگاه 11+ ویژه ارتقا پزشکان و فیزیوتراپیستها روز چهارشنبه 28 فروردین ماه در آکادمی ملی فوتبال با حضور بیش از 60 شرکت کننده از پزشکان و فیزیوتراپیستهای لیگ برتر و دسته یک برگزار شد. از سوی دیگر به دلیل عملکرد خوب کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران در سال 91،  رئیس F-Marc  ( شاخه پژوهشی  و تحقیقاتی فیفا) و افسر ارشد پزشکی فیفا در نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال ایران از عملکرد کمیته پزشکی ایران تقدیر کرد.

کمیته آموزش

یک دوره کلاس مربیگری تیم های پایه فوتبال بانوان توسط دو مدرس نروژی یوفا، برای بانوانی که در سطح کشور و در فوتبال پایه مربیگری می کنند برگزار شد. این دوره از از 28 الی 31 فروردین 92 در آکادمی ملی فوتبال برای هیاتهای فوتبال استانی برگزار شد. همچنین یک دوره کلاس آموزشی دوره استعدادیابی به مدرسی مریم آزمون و سعید بسطامی از 28 فروردین ماه به مدت 4 روز در مازندران برگزار شد.

آکادمی ملی فوتبال

در فروردین ماه در آکادمی ملی فوتبال جلسات مختلفی با روسای هیئت ها، مدیران عامل تیم های لیگ برتری و لیگ یکی، مدیران مدارس فوتبال برگزار شد. از سوی دیگر و همانطور که در اخبار قبلی آمده بود، دومین همایش بین المللی علم و فوتبال در آبان ماه برگزار خواهد شد و اقدامات مربوط به برگزاری آن از طریق برگزاری نشست های مختلف و پیگیری پس از آن در حال انجام است. همچنین طرح توسعه فوتبال پایه که در دستور کاری آکادمی ملی فوتبال است پیگیری شد و هماهنگی جهت برگزاری اردوهای مختلف تیم های ملی توسط این بخش از فدراسیون همچون گذشته با نظم و انسجام خوبی در این ماه نیز به انجام رسید.

امور تشریفات

امور تشریفات فدراسیون فوتبال در فروردین 92 اعزام ها داخلی و خارجی متعددی داشت.

همانطور که در بخش تیم های ملی گفته شد در روزهای آغازین سال 92 تیم ملی بزرگسالان به امارات و کویت،  تیم ملی زیر22 سال هم به قطر، تیم ملی زیر16 سال به تورنمنت گالینی ایتالیا، تیم ملی زیر14 سال به ازبکستان رفتند که در مجموع 190 ویزا و بلیت رفت و برگشت برای این تیم ها گرفته شد. لازم به ذکر است که برای همه بازیکنان شهرستانی تیم های ملی پس از ورود به ایران بلیت برگشت به شهرستان های بازیکنان گرفته شده می شود.

در فروردین ماه تورنمنت فوتبال ساحلی در کمپ تیم های ملی برگزار شد که 40 ویزا و اقامت برای کاروان تیم های بلاروس و مجارستان اخذ شد.

ضمن اینکه 10 تن از اعضای فدراسیون فوتبال قطر در یک سفر یک روزه به ایران آمدند و برای آنها هم 10 ویزا و اقامت گرفته شد و مراسم استقبال و بدرقه از سوی کمیته تشریفات به صورت ویژه اجرا شد.

رقابت های زیر 14 مقدماتی آسیا هم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود که برای کاروان تیم های پاکستان، ترکمنستان، هند و قرقیزستان هر کدام 25 ویزا و اقامت در ایران اخذ و برای 10 داور و 10 ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا هم 20 ویزا و اقامت گرفته شد.

فروردین و اردیبهشت 92 تیم های الهلال عربستان، الشباب عربستان، الاهلی عربستان، الجیش قطر، الغرافه قطر و الریان قطر برای حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا وارد ایران شده و خواهند شد که برای هر کاروان حدود 60 ویزا و اقامت حضور در ایران گرفته شد. همچنین تیم های نظارت و داوری شش نفره خارجی هم ویزا گرفته شد.

به گزارش فارس،رقابت های فوتبال ساحلی غرب آسیا هم در قشم برگزار می شود و تیم های فوتبال ساحلی لبنان، فلسطین، قطر، عمان، بحرین و سوریه به ایران می آیند برای آنها ( هرکاروان 20 نفر) و 15 داور فوتبال ساحلی خارجی 15 ویزا و اقامت گرفته شد.

سه مدرس نروژی هم برای برگزاری دوره آموزش مربیگری فوتبال پایه بانوان به ایران آمدند که برای آنها سه ویزا و اقامت در هتل المپیک گرفته شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین