کد خبر: ۱۹۱۹۵۰
تعداد نظرات: ۱۳۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳

چرا پسرها از ازدواج فراری اند

چندان نیازی به آمار و ارقام نیست. همین که به اطراف تان نگاه کنید، می بینید که تعداد پسران مجرد نسبت به نسل قبل چند برابر شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چندان نیازی به آمار و ارقام نیست. همین که به اطراف تان نگاه کنید، می بینید که تعداد پسران مجرد نسبت به نسل قبل چند برابر شده است. این موضوع را سازمان جوانان هم تایید می کند و به گزارش روزنامه هفت صبح، با توجه به نتایج یک نظرسنجی در شهر تهران می گوید، پسرها اشتیاق چندانی برای ازدواج ندارند.

این نظرسنجی که با هدف بررسی عوامل موثر بر تاخیر ازدواج از منظر جوانان انجام شد، نشان داد که ۴۹/۵ درصد پسران ۱۵ تا ۲۹ ساله مجرد اصلا شرایط خود را برای ازدواج مناسب نمی بینند اما از میان دختران همین سال، تنها ۲۲/۳ درصد برای ازدواج آمادگی ندارند. به بهانه این آمارها با دکتر افسر افشار نادری گفت وگو کردیم تا از تحلیل این جامعه شناس با خبر شویم.

۵۲/۶ درصد از دختران به خاطر ادامه تحصیل ازدواج نمی کنند
دلایلی که جوانان را در بستن پیمان مشترک منصرف می کند کم نیستند، اما این نظرسنجی نشان می دهد قصد ادامه تحصیل، یکی از اصلی ترین این دلایل است. یافته ها نشان می دهد ۵۲/۶ درصد از دختران و ۴۴/۸ درصد از پسران ترجیح می دهند به جای ازدواج، درس شان را ادامه دهند. افزایش سطح تحصیلی دختران نسبت به پسران هم به نظر ۷۴/۴ درصد دختران و ۴۰درصد پسران در کاهش آمار ازدواج تاثیرگذار است.
نمی توان عوامل دیگر را فراموش کرد و تنها تمایل به ادامه تحصیل را در این زمینه موثر دانست. در بسیاری موارد، تمایل افراد، به ویژه دختران به ادامه تحصیل ناشی از بیکاری است و بسیاری از پسر ها هم برای به دست آوردن شأن اجتماعی بالاتر به تحصیلات رو می آورند. خیلی از دخترها تحصیل را به عنوان یک سرگرمی و راهی برای ورود به جامعه می بینند و پسرها هم گمان می کنند که با بالاتر بردن پایگاه اجتماعی شان، برای داشتن یک ازدواج موفق امکان بیشتری را پیدا می کنند.

۹۱/۸ درصد پسران به خاطر نداشتن شغل مناسب ازدواج نمی کنند
بر کسی پنهان نیست که نگرانی های اقتصادی بیشتر از هر دلیل دیگری جوانان را به مجرد ماندن ترغیب می کند. از هزینه های سرسام آور اجاره خانه گرفته تا فراهم کردن مقدمات یک جشن عروسی و به جا آوردن رسوم، همه و همه در منصرف کردن جوانان از ازدواج نقش دارند. طبق این نظرسنجی، یافتن شغل مناسب به نظر ۸۹/۹ درصد دختران و ۹۱/۸ درصد پسران، انتظار جهت دستیابی به امكانات رفاهی برای شروع زندگی مشترك از نظر ۸۱/۵ درصد دختران و ۸۳/۶ درصد پسران، اشتغال زنان نیز از نظر ۷۸/۴ درصد دختران و ۴۱/۶ درصد پسران تاثیر زیادی دارد. همچنین به نظر ۵۲/۲ درصد دختران و ۴۴/۹درصد پسران كسب درآمد توسط زنان و بی نیازی آنها از مردان در افزایش سن ازدواج جوانان تاثیر بسیار زیادی در تاخیر سن ازدواج دارد.

می توان مشکلات اقتصادی و معیشتی را به عنوان عامل اصلی دوری جوانان از ازدواج در نظر گرفت. در کشور ما با وجود سنت های بسیاری که بار مالی زیادی را بر دوش خانواده ها می گذارند، اقدام برای ازدواج نیازمند پشتوانه مالی بزرگی است و این موضوع باعث طفره رفتن جوانان از این تصمیم می شود. سنت هایی مثل جهیزیه کامل، هدیه های سنگین برای مناسبت های مختلف و بسیاری موارد دیگر، به ۲ جوان که پشتوانه مالی قوی ندارند اجازه تصمیم گیری در این مورد را نمی دهد. در بسیاری از موارد، خانواده ها هم امکان تحمل چنین بار مالی سنگینی را ندارند و برای ازدواج فرزندانشان پیش قدم نمی شوند.

۴۵درصد دخترها برای شرایط ازدواج سختگیری می کنند
میزان سختگیری پاسخگویان برای انتخاب همسر در پسرها از دختران بیشتر است. نتایج ارزیابی ها نشان می دهد درحالی كه تنها ۴۵درصد دخترها سختگیری بسیار زیادی برای شرایط ازدواج دارند اما حساسیت پسرها هم کم نیست و ۵۳/۱ درصد آنها دنبال شرایط ایده آلی برای ازدواج هستند.
یکی از علت های کم شدن آمار ازدواج در جامعه ما، روابط آزاد خارج از محدوده ازدواج است. دکتر افشار نادری با بیان این مطلب می گوید:« زمانی که پسرها به سادگی به چنین روابطی دسترسی دارند، انگیزه چندانی برای تشکیل خانواده برایشان باقی نمی ماند. پسرهایی که از این طریق خود را از نظر عاطفی ارضا می کنند، دیگر دلیلی نمی بینند که برای ساختن یک زندگی خود را به دردسر بیندازند و از زیر بار مسئولیت هایی که فرهنگ بر دوش شان می گذارد، فرار می کنند.»

فقط ۶/۵ درصد پسرها شرایطشان را برای ازدواج مناسب می دانند
۲۷/۵ درصد دختران و ۴۹/۵ درصد پسران اصلا شرایط خود را برای ازدواج مناسب نمی بینند و فقط ۲۲/۳ درصد دختران و ۶/۵ درصد از پسران شرایط خود را به میزان زیاد و بسیار زیاد برای ازدواج مناسب دانسته اند.
در شرایط فعلی تنها در موارد اندکی می بینیم که هر دو طرف شاغل هستند و در اغلب موارد تنها یکی از ۲نفر، شغلی با درآمد قابل قبول دارد. از آنجا که در فرهنگ ما برعهده گرفتن مسئولیت های مالی توسط زنان چندان شایسته تلقی نمی شود، پسرانی که درآمدی ندارند، نمی توانند تصمیمی برای تشکیل خانواده بگیرند. درست است که پسران شاغل در شرایط فعلی کم نیستند. اما با وجود هزینه های بالای زندگی، یک کار ساده با درآمد ناچیز نمی تواند هزینه های سنگین زندگی را پاسخگو باشد و از عهده مخارج سنگین یک زندگی بربیاید.

۲۰/۸ درصد دختران، عروسی رؤیایی می خواهند
نحوه برگزاری مراسم ازدواج هم از مواردی است که نمی گذارد این پیمان به راحتی بسته شود. این بار دختران هستند که مانع می تراشند و از آرزوهای کودکی شان نمی گذرند. بر اساس آمار ها تنها ۴۰/۳ درصد از دختران حاضرند با یک عروسی ساده به خانه بخت بروند، درحالی که ۴۳/۲ درصد از پسران اهمیتی به یک عروسی مجلل نمی دهند. میزان تمایل به انجام مراسم عروسی در یك سالن مجلل یا در یك هتل یا باشگاه درجه یك هم در دختران ۲۰/۸ درصد است و در پسران ۱۵/۲ درصد است.
بعضی از تجملات نادرستی که در فرهنگ ما نهادینه شده اند، مانع از تشکیل یک زندگی آرام می شوند. شاید اگر خود خانواده ها در این زمینه آگاهی پیدا کنند آمار ازدواج روزبه روز بالاتر برود.مسئولان باید با ایجاد کار برای جوانان، یکی از اصلی ترین دغدغه ها را حل کنند. از طرف دیگر اگر دولت بتواند مسکن هایی را با شرایط ویژه به جوانان واگذار کند، مطمئنا شاهد آمار بسیار بالاتری در زمینه ازدواج خواهیم بود. گام بعدی فرهنگ سازی است؛ با از بین بردن تجملات و فرهنگ سازی درست در میان جوانان، می توانیم مشکل را حل کنیم.

معیارهای ازدواج موفق چیست؟
به گفته رئیس مركز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، نتایج مربوط به معیارهای پاسخگویان از ازدواج موفق نشان می دهد تفاهم و درك متقابل، شرایط مالی مناسب و صداقت به ترتیب از مهم ترین معیارهای موردنظر پاسخگویان محسوب می شود و از بین معیارهای عنوان شده برای ازدواج در این طرح در بین دختران و پسران به ترتیب ۳مورد اخلاق و رفتار، همفكر و هم عقیده بودن و هم ترازی فرهنگی خانواده ها از مهم ترین عوامل بوده اند.

همه این عوامل را می توان به عنوان فاکتور های دخالت کننده در ازدواج و موفقیت آن بررسی کرد اما همانطور که گفته شد، در شرایط فعلی، عامل اقتصاد از مهم ترین دلایلی است که تشکیل یک زندگی و دوامش را تحت تاثیر قرار می دهد. با فرهنگ سازی و تغییر نگاه جوانان نسبت به شرایط تشکیل خانواده هم می توان قدم بسیار موثری در این زمینه برداشت.

جوانان تا ۲۷ سالگی مجرد می مانند
به گفته دكتر مطلق، رئیس دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، در گذشته میانگین سن ازدواج ۲۱ سال بوده، اما امروزه به طورمیانگین جوانان تا ۲۷ سالگی مجرد می مانند.
دكترمطلق پیش از این با بیان اینكه سن بارداری در كشور حدود ۸ تا ۱۰ سال افزایش پیدا كرده است، گفته بود: «بهترین شرایط برای بارداری زنان در ۲۰ تا ۳۰ سالگی است و كشورهای غربی بهترین سن باروری را ۲۵سال اعلام كرده اند.» او در شرایطی این موضوع را بیان کرده بود که به دلیل بالا رفتن آمار ازدواج فاصله فرزندآوری پس از ازدواج هم بسیار طولانی شده است.

زوجی که در سن بالاتری ازدواج می کنند، فرزندان کمتری خواهند داشت و انعطاف خود را برای کنارآمدن با سختی های زندگی از دست می دهند. شاید در برخی موارد با بالا رفتن سن، نگرش زوج ها منطقی تر شود، اما گذشته از رشد این منطق، سختگیری های بی مورد هم از مواردی هستند که با بالا رفتن سن ازدواج به این مسیر راه پیدا می کنند. خانواده ها باید اندکی سنت های پرهزینه را کنار بگذارند و به جوانانشان آگاهی لازم را داده و آنها را در این مسیر حمایت کنند.
منبع:افکار
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳۴
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
4
143
طلا گرمی 126 هزار تومن
مگه میشه زن گرفت
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
من 31 سالمه سال 91 ازدواج كردم ، قبل ازدواج هر آخر هفته توي گردش بودم ، سه بار مسافرت خارج از كشور رفته بودم هر وقت هر كاري دلم ميخاست ميكردم. دغدغه خونه و... نداشتم . سال پيش به اصرار خانواده با كلي تو فشار افتادن و بدهي و كلي حرف و حديث ازدواج كردم و الان 101 درصد وقتم در اختيار خانمم هست و مسئوليت خانواده رو دوشم و قسط هاي فراوان، ديگه گردش و مسافرت هم تقريبا تعطيل .
حالا بگيد چرا بايد رغبت براي ازدواج داشته باشم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
قربون آدم چیز فهم و راستگو آقا رضا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
دمت گرم که واقعیت رو گفتی آقا رضا! آفرین!
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
آقا رضا چطور زنی گرفتی که اینطور داری مینالی؟ چطور خرج میکنی؟ تا حالا اسم برنامه ریزی به گوشت خورده؟اصلا برا ازدواج هدف داشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
داداش الان سال 99 هس طلا داره میشه گرمی یک میلیون.بعد حقوق 2600.عروسی سادش برای پسر حدودا از جلسه خواستگاری حساب کنی تا توی خونه حدود 200 میلیون در میاد.خداروشکر کن اون موقع دنبال زن بودی.خخ
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
82
واقعا مطلب مفید و جامعی بود. با این همه مشکلات قبل از ادواج و مشکلات بیشتر بعد از ازدواج، جوانان از ازدواج و تشکیل زندگی ترسانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
76
چون شرایط فرهنگی مون جوریه که همه از پسر انتظار دارن تامین کننده نیازهای مادی خونه باشه. توی فرهنگ ما خیلی از خانومهای شاغل حقوقشون رو واسه خونه خرج نمی کنن (که این هم دلیل داره و به خاطر عدم امنیت مالی و عاطفی زن در ازدواجه)
وقتی مسئولیت روی دوش یه طرف ازدواج باشه و اون هم بیکار یا کم درآمد باشه چرا بخواد ازدواج کنه و به دردش اضافه کنه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
14
41
نظری ندارم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
53
اين واقعا درسته، شرايط سخت اقتصادي در جامعه باعث شده سن ازدواج بالا بره، هر جواني تو يك سنيشور ازدواج و تشكيل خانواده رو در وجودش داره، وقتي شرايط اجازه اين رو نميده با گذشت زمان و بالارفتن سن اين شور خيلي كمتر ميشه و و ديگه كسي حاضر نيست كه به خاطر ازدواج خودوشو تو دردسرهاي بعد اون بندازه
التقی
|
United States of America
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
9
67
بنده 32سالمه پیرمردشدم چون شغل ندارم نمیتونم ازدواج کنم بیکارم کارم دلالی خرید فروش سیگار دلار جابه جا کردن پول واین ....مسخره بازی ها است اخه این که نشد شغل من دوست دارم تو پالایشگاه اصفهان کار کنم ورسمی باشم میگن اصلا حرفش را نزن اونا مال بچه دهای کارکنان خانواده شهدا وسفارشیها است ارگان دولتی وارگان چرب ونرم از فکرت بیار بیرون اگر پسر خوبی باشی میتونم برای نیروی قراردادی تا برج 7امسال بزارمت فضای سبز شهرداری گفتم میخابم تو خونه از این کارام نمیکنم خدا حافظ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
جناب التقی نشستی اونور آب تز می دی مگه همه باید پالایشگاه وپشت میز باشند توی یه روستا صد تا گوسفند نگه داری ماهی دو سه میلیون گیرت میاد بله اگر شرط ازدواج پورشه سواری وریاست وعروس مانکن باشه این هم به حق یا ناحق مال عده ی قلیلیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آخه شما فکر کردی ما که تو ارگان دولتی هستیم چه گلی به سر خودمون زدیم ؟
امنیت شغلی ، حقوق و مزایای مکفی و ... راجع به چی حرف میزنی ؟
برو خدا رو شکر کن تو کار آزادی ...
mehdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
سلام اقای التقی من مهندس برق هستم پدرم هم جانباز هست ولی نه توی پالایشگاه کار میکنم و نه توی ارگان دولتی.شغلم ازاد هست و خدا رو شکر.
برای هر کاری باید تلاش کنی من درس خواندم ولی از چیزی هم استفاده نکردم به قول دوستمون اگه واقعا مرد کار باشی میتونی توی روستا بری گوسفند نگه داری
امثال تو جرات کار ندارن و فقط ایراد میگیرن
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
24
درد کاملا مشخص است.منتها طبیبان راه های درمانی مختلف دارند عده ای معتقد به ایجاد مدینه ی فاضله هستند که شدنی نیست. عدهای لجوج ومستاصل هستند اما عقلا می گویند.امید از دولت مردان بکنید وخود مردم وارد عرصه ی کار شوندابتدا با تبلیغات وروشنگری خانواده ها را ترغیب کنند تا با کمک بزرگ ترها شرایط ساده ای برای فرزندانشان فراهم کنند .بزرگترها توقعات خود را متعادل کنند.جوان توقع زیادی نخواهد داشت.پز عروسم دامادم را کنار بگذارند در عوض به فرزندان کمک کنند آنها را تشویق به ساده زیستی کنند دولتی ها هم لطف کنند به جای وام شغل های موقت ایجاد کنند حتی اگر این شغل ها بنیادی نباشد.باز هم اشاره کنم الان فاجعه ی بزرگ توقع پدر ومادرها است مانند کوهی در برابر فرزندانشان مشکل درست می کنند
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
آقای معلم درد بی اعتقادی و بی ایمانی ما هاست، نمیگم فشار اقتصادی و مشکلات دیگه نیست ولی چقدر به وعده های خدا ایمان داریم
...ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
7
91
يكي از مزاياي انرژي هسته اي همين موارد ميباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
47
خرج کردن میلیونی پولی که به زحمت در اومده واسه مراسم و خریدهای الکی و ... خیلی سخته .

ترجیح میدم فعلا پولامو واسه خودم خرج کنم با مازادش ازدواج کنم که با این اوضاع چیزی از مازادشم نمیمونه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
18
خرج کردن میلیونی پولی که به زحمت در اومده واسه مراسم و خریدهای الکی و ... خیلی سخته .

ترجیح میدم فعلا پولامو واسه خودم خرج کنم با مازادش ازدواج کنم که با این اوضاع چیزی از مازادشم نمیمونه .
یک دختر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
10
66
سلام
من روزی که همسرم اومد خواستگاریم هیچی نداشت حتی پول حلقه رو از باباش گرفته بود چون تازه شروع به کار کرده منم چون اعتماد لازم رو بدست آورده بودم باهاش ازدواج کردم خیلی باهاش راه اومدم از خیلی از خواسته های رنگینیم گذشتم قناعت کردم به یک عروسی خیلی خیلی ساده راضی شدم تازه اصلا اون رو هم نمیخواستم خانواده اش دوست داشتن فقط وخودش تموم هزینه ها رو داد حالا بعد از چند سال خداروشکر وضعمون بهتر شده ماشین داریم خونه مستاجری ولی خوبه واسه به دست آوردن اینها همسرم خیلی تلاش کرد جاهایی کار میکنه که موجود زنده هم نیست تو 60درجه گرما اینم بدونید مهریه ام هم عندالاستطاعه هرروز نمیکوبمش تو سرشوهرم تاحالا نشده بریم مسافرت ببرمش بازار خرج بذارم رودستش هروقت خودش خواسته چیزی واسم گرفته دخترهای امروزی قانع نیستن دنبال چشم وهمچشمین ادعاشون بالاست همین باعث میشه پسرها بترسن
هرکی میبینه من چه شرایطی داشتم وچقدر راحت قبول کردم بدون شرطوشروط تو این دوره زمونه تعجب میکنه
اگه همه باهم راه بیان به خدا کلی ازمسائل ازدواج حل میشه
انشالله همه جوونها خوشبخت وسعادتمند باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
حتمایاچشمت چپه یاپات کوتاست یاقدت خیلی درازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
مشکل اینجاست که الان خانواده پسر هم ندارن که بخوان خرج کنن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
ایول شوهر زرنگت که مهریه عندالاستطاعه کرده.اگه بری خاستگاری بگی مهری عندالمطالبه نباشه با لگد میندازنت بیرون.
یک دختر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
نه هیچ مشکلی هم ندارم فقط مثل دخترهای دیگه عقده ندارم آقای یا خانم بی ادب ناشناس تا فکر این چیزهایی ازدواج نکن چون ظاهر بینی واست مشکل ایجاد میشه
یک دختر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
نه من خودم چون به مهریه اعتقادی نداشتم گفتم عندالاستطاعه باشه میزانش هم به سال تولمه کم نیست که تصمیم بزرگترها بود مهریه پول و...خوشبختی نمیاره مطمئن باشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آخه، ادعای سادگی داری! خانم محترم شما چرا سال تولدتون زدین! حتما دنبال چشم و هم چشمی هستین! چرا 100 تا نزدین؟!!!
متأسفم
یک دختر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
چون اون نظر بزرگترها بود ومنم گوش دادم ولی واسه اینکه خیال همسرم رو راحت کنم عندالاستطاعش کردم فرقی زیادی با بخشیدن نداره شماهم برو تاسفت رو برای خودت داشته باش که همه جوابها رو درست نمیخونی
مینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سلام. منم شرایطم عین شمابود.من کل سرمایه ای که دوران مجردی جمع کرده بودم رو هم گذاشتم و سه دنگ ازخونه ای که زندگی میکردیم رو خریدم. اما به راحتی سر یه اختلاف ساده ، طلاقم داد...۳دنگ دیگه خونه رم داد. گفت برو...نمیدونم بی پول میخواد بره با کدوم دختری تو این دوره و زمونه ازدواج کنه
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
49
9
درسته کار نیست ولی خوب باید حرکتی هم کرد دوره کاری چیزی دید و مشغول شد همت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
چه حرکتی؟ بریم اونایی که با پارتی و بی ضابطه اومدن سر جای ما نشستن رو بندازیم بیرون و شغلمون رو پس بگیریم؟
popillon
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
درود بر شما بانوی محترم... من بابت جسارت و بی ادبی آقای ناشناس از شما عذرخواهی می کنم... ببخشید به مجر بودنش!!!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
59
9
یه دلیل بیکاری که بش کمتر توجه میشه
بی عرضگی خود جوون هاست که نشستن و فقط از دیگران توقع دارن هی میگن من مدک فلان دارم و ازین حرفا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آره خب راست میگی! طرف کارشناس ارشد عمران دانشگاه تهرانه (روزانه) سربازیش رو هم رفته (نه پول داشته و نه پارتی که از سربازی خلاصش کنن) حالا اومده یه حق امضا داره(تازه این بچه های عمران جزء خوشبختهان مثلاً) با این رکود ساخت و ساز ماهی 200 تومن هم دستش رو نمی گیره. وقتی رکوده چی رو محاسبه کنه؟ چی رو نظارت کنه؟ چی رو طراحی کنه؟ بره خیابون جارو کنه شما خیالت راحت میشه که تن لش نیست؟
اون وقت طرف چون باباش بچه ی نوه عموی فلان نماینده اس با کاردانی دارقوزآباد اومده شغل یکی مثل این مهندس بحث ما رو گرفته! یه کم خجالت بکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
53
16
به نظر من دلیل ازدواج نکردن جوونا پای بند نبودن بعضی از جوونامون به ارزشهای اخلاقیه واقعا نمی بینید تو جامعه چه خبره معلوم نیس بعد ازدواج طرف مقابل چی از اب در بیاد حتی اگه چند سالم بشناسیدش صفحه ی حوادث خونوادرو بخونید خیلی چیزا دستتون میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آقا راست می گه اگه یکی دختر خوب سراغ داره به من بگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
ارزش ها؟ ا خ ل ا ق ؟ کم نمونده هممون با شغال و کفتار ها سرشاخ بشیم و پوز اون ها رو به خاک بمالیم. چون ما میتوانیم ..
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
9
12
نظری ندارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
باشه آقا مهدی! همون بار اول فهمیدیم شما نظری نداری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
6
17
منم نظری ندارم مهدی هم نیستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
12
22
پسرها سربازی برن, چک سفید امضاء مهریه و تعهد نفقه بدن. بعد می بینی تمام خانم زاده ها رو استخدام رسمی کردن! اگر قراره خانم ها فضای اشتغال رو بگیرن, تعهد نفقه رو باید از مردها بردارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
هر وقت حق ازدواج مجدد رو از آقایون گرفتن حق نفقه رو هم ازشون بگیرن
هر وقت ارث بردن زن و شوهر از همدیگه یکسان بود مهریه رو هم حذف کنن!
نمیشه که هر چیز شرعی ازدواج که به نفع آقایونه بمونه هر چی به ضررشونه حذف بشه؟ حتماً یه حکمتی داشته که با هم وضع شدن این قوانین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
6
45
من یه نظر دارم!
ازدواج کنید هر وقت کم آوردید از اون نفت سر سفره هاتون یه ذره بخورید خودتون به آرامش ابدی میرسید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
13
19
طلا ازضروریات ازدواج نیست عقلانی عمل کنیم
ریونیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
7
46
ازدواج به رسم اسلامی یه جور قرارداد تجاری هست. مهریه و شیربها و هزینه های سنگین جا و مکان و نفقه و ... که پسر بدبخت باید بدهد
من این روش های قراردادی ازدواج اسلامی را قبول ندارم که عمدتا مالی هستن. ازدواج در همه جای دنیا معمولن یک همگرایی عاطفی هست نه اینقدر مالی و سکه طلا زندان و عندالمطالبه و اینجور بگیر و ببندها
یک لیسانسیه 38 ساله مجرد و بیکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
والا تا اونجا که همه کم و بیش شنیدیم ازدواج حضرت زهرا با امام علی یه قرارداد تجاری نبوده !
اسلام خیلی درست و کامل است ، مشکل مجریان قوانین اسلامی هستند .
مشکل از خود ماست و رسوم غلط .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
بله حق با شماست اما توی همون همه جای دنیا آقا نمی تونه بره مجدد ازدواج کنه و زن اولش رو هم طلاق نده!
توی همه جای دنیا اگه مرد فوت کنه ارثش به زنش میرسه نه مثل اینجا که اگه بچه نداشته باشن خواهر و برادر آقا همه چی رو بالا میکشن! مهریه واسه اینجور وقتاست
شما که از این قوانین بدت میاد قبل از ازدواج برو یه محضر حق و حقوق خانمتون رو تضمین کنه در این صورت اون هم منطقی و معقول برخورد میکنه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
ایول دمت گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
38
8
تا بیست سال پیش دنیا اینقدر تیره و تار به نظر نمیرسید . من دهاتی هستم . خانواده هایی که جمعیت بیشتر داشتن مرفه تر بودن . از وقتی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر مثل یه بیماری همه گیر در ذهن و عقیده مردم ریشه زده مردم به خود خدا هم بد بین میشن دیگه . اگه دقت کنین امید به آینده بهتر روز به روز کمتر میشه که علتش پذیرش این سیاست کنترل جمعیته . کسانی که وعده دنیای بهتر با جمعیت کمتر میدادن کجا هستن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
حالا خوبه کنترل جمعیت بوده که همه ما دهه 60 و 70 بیکاریم! اگه کنترل نمی شد چی بود الان!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
همونا بدبخت کردن دهه شصتی هارو با بچه اوردناشون
رهگذر
|
Kazakhstan
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
60
11
من به همه دخترا میگم تا میتونید سخت بگیرید و گرنه اگه آسون بگیرین فکر میکنن یه عیبی دارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
نظر بسیار سخیفی دارید رهگذر!
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
شما نظر نده لطفا رهگذر .... آدمی که زن میگیره باید خانواده زنش رو بشناسه.اگه خانواده زن خوب باشن دختر هم خوبه. عجله در ازدواج مثل سم میمونه.عجله نکنید خوب تحقیق کنید. بپرسید تا میتوانید به خانواده شخص مورد نظر نزدیک شوید.گاهی اوقات کوچکترین اطلاعات از آنها میتواند حیاتی باشد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
نامردم همین فردا نرم خواستگاری شما بانوی فرخنده و نازنین. آسون بگیری مدیونی.
ناشناس
|
Japan
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
26
16
خاتمی بیا
مشکل جوانان را حل کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
12
39
من28 سالمه
از 8 سالگی کار کردم
الانم مهندس کشتیم
از لحاظ مالی شکر خدا مشکلی ندارم
ولی قصد ازدواج ندارم
دلیللشم اینه که دختر لایق نیست....حداقل تو جامعه ای که توس چرخ می زنم... حالم از دخترا ی امروزی بهم می خوره وقتی اونا رو با نسل مادر خودم مقایسه می کنم تاسف می خوذم
البته این هیچ ربطی به وضعیت پسرها نداره چون قراره از بین دخترا یکی رو انتخاب کنم وضعیت اونارو گفتم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
خیلی از آقایون آقایون موقع انتخاب همسر دنبال یه نفر می گردن با شمایل آنجلینا جولی، شرایط مالی دختر بیل گیتس و نجابت و آرامش مادر ترزا!!! اینه که هیچ کس رو لایق نمی بینن!
آرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
17
11
آقای ناشناس چرا همه دخترهارو یه طرف قضیه می بینید؟؟؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
1
18
که با این درد اگر دربند درمانند درمانند !!!
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
6
35
تازه ما هم که ازدواج کردیم الان پشیمونیم.سر بی درد سرمون رو دادیم دردسر.شب و روز خواب نداریم که فردا چه کنیم.زن و بچه خونه میخواد پول میخواد ، رفاه میخواد ، آسایش میخواد...هیچ کدوم از اینها تو مملکت ما پیدا نمیشه... بخدا قسم اگر میدانستیم زن گرفتن فقط آدم رو بدبخت تر میکند هیچوقت نمیگرفتیم.
فرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
4
25
من سوالی دارم ؟ایا مهریه فرقی با چک بی محل می کند؟موقعی که شما سند ازدواج را که در ان مهریه ای تعین شده عندالمطالبه وبدون تاریخ و شما هم ان مقدار پول ندارید چه فرقی با دادن یک چک که در حساب پولی ندارید میکند؟ایا نفس این قانون مهریه اشتباه نیست ؟البته مردم گناهی ندارند انها بالاخره می خواهند برای دخترشان پشتوانه ای داشته باشند و این وظیفه قانونگزاران میباشد که قوانین دیگری که زندگی یک زوج را بیشتر و بهتر تضمین کند تصویب کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
دقیقاً
به نظر من اگه قوانین به نحوی باشه که زن در ازدواج احساس امنیت مالی و عاطفی داشته باشه بساط این مهریه های بی منطق برچیده میشه
سورنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
2
20
خودم بدبخت هستم کافیه . الان فقط درد خودم را دارم چرا باید یکی رو که با هزار امید وارزو به من بله رو میگه دنیا رو براش جهنم کنم دنیا وارزوهاشو خراب کنم ویه درد دیگه اضافه کنم
مهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
11
17
با وجود همه این حرف و حدیثها زدواج کردن از عذب موندن بهتره آدم متاهل هدف داره من یه دختر مجردم 32 ساله شاغل و هیچ مشکل مالی خاصی هم ندارم ولی یه چیزی تو زندگیم کمه آرامش فکری و روحی لازم رو ندارم و یه جورهایی بلا تکلیف هستم اگه هنوز ازدواج نکردم دلیلش سختگیری یا توقع بیجا نبوده متاسفانه آقایون موقع ازدواج دخترهای آروم و نجیب رو نمیبینند لطفا در دیدگاههاتون تجدید نظر کنید اونوقت میبینید دختر خوب زیاده ولی چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
1
17
چه اسیری كه ز دنیا شده ام یكسره سیر … من گرفتم تو نگیر

بود یك وقت مرا با رفقا گردش و سیر … یاد آن روز بخیر
زن مرا كرده میان قفس خانه اسیر … من گرفتم تو نگیر
یاد آن روز كه آزاد ز غمها بودم … تك و تنها بودم

زن و فرزند ببستند مرا با زنجیر … من گرفتم تو نگیر
بودم آن روز من از طایفه دّرد كشان … بودم از جمع خوشان
خوشی از دست برون رفت و شدم لات و فقیر … من گرفتم تو نگیر

ای مجرد كه بود خوابگهت بستر گرم … بستر راحت و نرم
زن مگیر ؛ ار نه شود خوابگهت لای حصیر … من گرفتم تو نگیر
بنده زن دارم و محكوم به حبس ابدم … مستحق لگدم

چون در این مسئله بود از خود مخلص تقصیر … من گرفتم تو نگیر
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
10
8
وقتی بشر خود را نشناخته باشه ،وقتی افراد تحصیل کرده هم سطح مردم کوچه و بازار صحبت می کنند و در مورد مسائل فکر می کنند ،وقتی اغلب افراد از درون احساس پوچی و بی ارزشی می کنند،نتیجه این می شود که از صبح تا شب به دنبال شخص یا اشخاصی می گردند که مشکلاتشان و کمبود هایشان را روی دوش اوبندازند و به خیال خود،خود را بی تقصیر بدانند
صد البته که این ملت به خاطر جهالت رئیس جمهور صدمه شدیدی رو متحمل شدند،اما بهتر به خودمون بیایم بیست سال بعد یکی از ماها میخواد رئیس جمهور این ملت بشه ،ماهم اگه خودمون رو نسازیم و آگاه نکنیم باز آش همین آش است و کاسه همین کاسه
حق نسل آریایی و حق نوادگان کورش و داریوش چنین جایگاهی نیست،باید به خود بیاییم و از خواب غفلت بیرون بیایم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
برو بابا! تو هم توهم آریایی داری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
0
5
پسر ها شاید و مردها هرگز .
mgh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
3
21
پسرا واسه بی پولیشون از ازدواج فرارین مادرای ایندمون جواب بدن پسربیچاره درس خونده اما کار نداره پول نداره خونه نداره ماشین نداره خوشتیپ نیست چاپلوسی بلد نیست دروغ نمیگه اهل گول زدن هم نیست ایا یه دختر میاد واسه نجیب بودنش واسه انسانیتش بایه پسر ازدواج کنه وجدانی بگین میاد.......
پاسخ ها
melika
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
من حاضرم.
مهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
26
16
اونهایی که ازدواج کردید دروغ میگید که پشیمونید یعنی خداییش شما حاضرید کانون گرم خانوادگی و علاقه و محبت همسر و فرزندتون و مادر شدن یا پدر شدنتون رو با بلاتکلیفی دوران مجردیتون عوض کنید؟ به قیمت چند تا مسافرتی که تو دوران مجردیتون داشتید؟ بخدا راست نمیگید با خودتون صادق باشید
انا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
15
2
من واسه اکثر مجردا متاسفم،همه عاقبت بخیر شید
ميرزا
|
Italy
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
10
براي ازدواج به سبك جامعه كنوني ايران بايد إبر باد مه خورشيد فلك علك ملك دست به دست هم بدهند تا ازدواج اونم ازدواج پايدار شكل بگيره مواد لازم خانه-ماشين-شغل خوب-مهريه-شير بها-مراسم دهن مردم پر كن-اوكي كردن رابطه خانواده و اعضاي هر دو طرف-رعايت فاصله سني دو طرف-كنار اومدن دو طرف و گذشتن از خيلي چيز ها و خواسته ها و... ميشه مثل يك در بي نهايت يا معادله X,y و N مجهول.حالا بماند مسائلي چون سطح تحصيلات و تواقعات دو طرف از هم در زندگي
محمد سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
13
4
سلام
شخصی امد خدمت پیامبر اکرم و از فقر ناله میکرد
پیامبر اکرم ص فرمود ای جوان برو ازدواج کن تا خداوند تو را از فقر در اورد

برادرا من 17 سالمه هیچ پولی ندارم،اما دارم ازدواج میکنم،اصلا از وقتی تصمیمشو گرفتم از زمین و اسمون داره برام میاد
خدایا شکرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
داداش مطمئنی حالت خوبه تو ۱۷ سالگی چجوری ازدواج کردی ما با ۲۰ سال سن بهش فکر هم نمیکنیم خخخخ
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
0
6
زن و مرد لازم و ملزوم هم هستند.
این همه دختر و پسر توی خیابونا همشون از بلاتکلیفی خسته ان
چرا ؟

دلیل اصلیش گرونی
وقتی یخچال 3 تومن
لوازم منزل ...کرایه
همه رو حساب میکنی یه جوون تا 30 محاله ازدواج کنه ...

حق داره
کی برمیاداز پسش جز اقازاده ها
سام
|
Germany
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
2
13
اصلا چرا بايد همه بار ازدواج رو دوش پسر باشه،انگار وظيفه پسره كه دختر رو خوشبخت كنه، بايد منت بكشه دختر بهش بدن، مهريه بده خونه ماشين شغل تحصيلات... بعدم صبح تا شب زحمت بكشه خانم بره كيف كنه، چرا بر عکسش نباشه
پویا محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
5
2
من دروغ گفتم 53 سالمه ازدواج کنید ازدواج خیلی خوبه تازه پولدارم نیستم
مهربانو
|
United States of America
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
8
4
من اگه پسر بودم سریع ازدواج میکردم که آرامش روحی پیدا کنم. با ازدواج سنتی فک نکنم کسی حاضر بشه با وضعیت بد اقتصادی داماد کنار بیاد چون علاقه ای بینشون نیس هیچ پشتوانه ای هم ندارن خب دلیلی برای ازدواج ندارن . ولی اگه دو نفر از قبل عاشق هم بشن حاضرن هرکاری بکنن که به هم برسن و چشم و هم چشمی وعشق و حال مجردی دیگه براشون پوچ میشه. بنظر من راه حل این مسئله عشق / تلاش مشترک / قوانین و حقوق برابر برای زوجین هستش
سید محمد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
2
سلام.خب همه باید این را بپذیریم که باید خودمون دواج را تسهیل کنیم
سید محمد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
2
سلام.خب همه باید این را بپذیریم که باید خودمون را ازدواج را تسهیل کنیم اگر جوانان ما رغبتی به ازدواج ندارند برا اینکه مشکل آنها توسط ازدواج حل نمیشود به به مشکلاتشان افزوده میشود علاوه بر دلایی مانند بیکاری،تورم،نداشتن روح و روان مناسب در ازدواج،یکی از عوامل مهم متاسفانه این هست که اکثر دخترها و پسره در ازدواج دنبال منافع شخصی خودشان هستند و ازدواج را به دید تجارت نگاه میکنند اگر دختر و پسری در ازدواج به دنبال حل مشکلات. خود باشند و مشکل طرف مقابل را نادیده بگیرند مطمعن باشین هیچ رغبتی برای ازدواج به وجود نمیاد یک مثال ساده،فرض کنید یک پسری در آمد مناسبی ندارد و نمی تواند حداقل شرایط را برای زندگی فراهم کند و از یک طرف خانواده ها راضی نیستند دخترشان را به همچین جوانی بدهند و از یک طرف یک دختر شاغل هم نیست که بیاید با این جوانان ازدواج کند خب چطور میتوان توقع داشت آمار ازدواج بالا باشد ببینید متاسفانه در جامعه ی ما مخصوصا دخترها وقتی دارای رفاه اجتماعی هستند حاضر نیستند در ازدواج به مشکل معشیتی خانواده کمک کنند و این رو یک بی آبرویی برای خودشان میبینند که با یک پسر فقیر ازدواج کنند پس توقع نداشته باشین آمار ازدواج بالا باشد چون ازدواج های ها ما براساس آموزه های دینی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
11
2
باور کنید اصلا مشکل اقتصادی نیست من خودم و دوستای نزدیکم با پسرایی آشنا شدن که مشکل اقتصادی نداشتن ولی هم خودم هم دوستام خیلی خیلی راغب بودن ازدواج کنن پسرا زیر بار نمی رفتن
پسرا نمی دونم دنبال چی هستن دخترا خیلی دوست دارن تشکیل خانواده بدن
انار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
7
3
آقای سام میدونی پدر دختر برای جور کردن جهیزیه چقدر تحت فشاره ...واقعا خیلی یک طرفه به موضوع نگاه کردید....هرچند شرایط شما رو هم درک میکنم و دارم میبینم وضع جامعه رو...امیدوارم فقط امیدوارم شانس داشته باشیم توی ازدواج
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
بازم یک مرد بدبخت خانواده!!! تا آخر پیری تحت فشاره!!!! به نظرم شما یک طرفه قضاوت می کنی!!!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
3
5
سلام . یکی از دلایلی که حتی پسر هایی هم که وضع مالی مناسب دارند امکان ازدواج واسشون سخت شده . توقعات بالای جامعه از یه پسر هست خیلی از خانما توقع دارن پسر یه شغل پر درامد و خونه و ماشین انچنانی داشته باشه . و هر گزینه که با پیشنهاد ازدواج جلو می یاد اینقدر توقعات ارمانی دارند که اون بنده خدا رو در عرض چند دقیقه فراری میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
دختر اگر دختر زندگی باشه میتونه یه کاری کنه شوهرش پولدار باشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
4
4
سلام به همه دوستان اگه یه دختر خوب پیدا شد بگید همین فردا بریم خواستگاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
3
15
من کارخانه صابون سازی دارم خودم 50سالمه ومجردم قبل ازاینکه خودتون روبدبخت کنید یک بارصابون ماراامتحان کنید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
1
5
در جواب خانم انار.اگه با رسمی که کلا همه چیز با پسره(حتی جهیزیه) مواجهه بشید چی میگید؟تو رسم و رسومات شهر ما کلا همه چیز با پسره وقتی میگم همه چیز از اول تا اخرش رو بخونید.با این تفاسیر چجوری اقای پسر و خونوادش باید راجب ازدواج فکر کنند؟
شیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
2
15
آسوده منم که زن ندارم
از قیمت جو خبر ندارم

باید رسم و رسومات چرت و پرتی از قبیل بله برون، جشن عقد و جشن عروسی کاملا حذف بشه جهیزیه رو هم دختر و پسر باید به کمک هم ففتی ففتی تهیه کنن.
متاسفانه اکثر دخترا افکارشون پوچ و بچگانه است و قبول نمیکنن جشن عروسی و سایر رسوم مزخرف حذف بشه. خداییش منطقی نیست حداقل پنجاه میلیون پول بی زبون رو ی شبه بر باد فنا بدی. که چی بشه؟؟
من ی مدت تو سایتهای همسریابی بودم، خانما رو خوب شناختم، اکثرشون خودشون پشیزی ارزش مادی و معنوی ندارن ولی ادعا و انتظاراتشون سر به فلک میزنه.

مهمترین معیار دخترا در انتخاب شوهر به ترتیب اهمیت :

1_ خوشتیپی، زیبایی، قد بلند، خصوصا قد بلند و خوش اندام بودن.
2_ درامد بالای سه میلیون تومن. من به ندرت دختری رو دیدم که به درامد حدود یک و نیم راضی بشه. آخه وقتی حقوق وزارت کار 800 تومنه پسرای بدبخت چطوری بالای سه تومن درآمد داشته باشن؟؟؟
به اضافه خونه در بالاشهر، خونه شوهر از اتوبان همت باید بالاتر باشه والا به دک و پوزشون برمیخوره! مثلا فرشته، الهیه، زعفرانیه، فرمانیه، نیاورون، قیطریه، مهماندوست باشه بدک نیست. یا اگه تو برج علی دایی کامرانیه شمالی هم باشه بهتره، پنت هاوس هم بايد باشه!
ماشین هم بایدبالای 30 میلیون باشه ، پراید براشون کسر شأن بحساب می آد!
3_ سطح سواد بالا، دختره خودش زیردیپلمه، انتظار ارشد و دکترا داره!

4_ موقعیت اجتماعی بالا، شغل دهن پرکنِ باکلاس و با پرستیژ بالا.
5_ خانواده کم جمعیت، ترجیحا تک فرزند!
6 _ سواد والدین شوهر و خواهر برادراش. این دخترا لامصبا به همه چی کاردارن. فقط مونده سواد اجداد و نیاکان شوهر رو هم جزو معیاراشون قرار بدن.
حالا بعد از این شیش قلم تازه به فکر اخلاق، رفتار، شخصیت،چشم پاکی، ایمان و سایر معیارهای بی اهمیت می افتن!!!!!
خلاصه گشتم نبود نگرد نیست....
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
4
4
توقعات پسران در مورد زیبایی زنان خیلی بالا رفته است. من خودم به زیبایی در موقع انتخاب همسر وزن کمی دادم که به نظرم اشتباه کردم. ولی بیش از حد هم نمره دادن هم غلط است. قدرت زنان در زیبایی شان است زن زیبا مرد را برده خود می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
1
6
بااین وضعیت اقتصادی ....من که ازدواج رو کلا فراموش کردم و اصلا بهش فکر نمیکنم....درود بر دولت مردان بیخاصیت ما....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
3
بااین وضعیت اقتصادی ....من که ازدواج رو کلا فراموش کردم و اصلا بهش فکر نمیکنم....درود بر دولت مردان بیخاصیت ما....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
4
اجاره 800تومان کرایه راه200تومان بول اب و برق 150تومان خورد خوراک 1میلیون مسافرت نخواستم وسیله نخواستم خونه نخواستم خوراک نخواستم سخت نگیرید ازدواج کنید فوقش .... خخخخخخخخخ
Korosh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
5
1
سلام دوستان من ۲۳ سالمه می خوام اذواج کنم چکار کنم که موفق بشم
golbahar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
10
5
کو خواستگار خوب؟بعدم الان مگه قدیمه ک پسر 18 سالگی زن میگرفت ک بهش فرصت میدادن بعد ازدواج ب ی جایی برسه الان ک پسرا 40 سالگی ازدواج میکنن کار و خونه و ماشینو هیچی ندارن خب دیگه برا سر خاک میخوان زندگیشونو بسازن؟کی میخوان خودی نشون بدن؟خدایی خود ی پسر 30-35 ساله روش میشه بدون کار و خونه و ماشین و پول و خلاصه هرچی بره خواستگاری ی دختر حالا بر فرض دخترا هم قبول کنن و ساده زیست باشن خدایی خودتون روتون میشه برید دست از پا درازتر خواستگاری؟خب آقا اصلا باشه ما پول و خونه ماشینم نمیخوایم دیگه لااقل قدبلند باشید لاغر نباشید کچل نباشید د آخه اینا هم نیستین پولم ندارین بعد میخواین ی زن بگیرین عاشقتون باشه؟! بهتون بگم محاله ممکنه.اون زنی هم ک میگه من قانعمو اینا بدون ظاهرسازیشه و بالاخره کم میاره وگرنه تو باطن ی زن مردی ک هیچی نداره ی آدم ضعیف و دست پا چلفتی و اصلا باعث دلگرمی و افتخار زنش نیست.ما نمیگیم پول داشته باشین همشو خرج ما کنین ک حرف اینه ک خانوما مردی ک قوی و قدرتمند باشه دوست دارند و مردی ک پول نداره عملا هیچ قدرتی نداره نه احترام اجتماعی داره نه میتونه زن و زندگیشو ب آرامش برسونه عشق خشک و خالیشم ب درد خودش میخوره و خودشم کم میاره
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
3
11
شما دخترا خودتون میخواین برا پسرا چیکار کنید؟ خودتون چه چیزایی رو آماده کردین؟ برای خوشبختی و آرامشش چه کاری میتونی انجام بدین؟ این توقعات شما بابت چه چیزی هستش؟ چرا باید برای کسی که حاضر نیست تو سختی ها کنارمون باشه تلاشی بکنیم؟ اصلا یه سوال اساسی،بنظر شما دخترا انگیزه و هدف پسرا از ازدواج چی باید باشه؟چه چیزی تو ازدواج (با دخترای امروزی) وجود داره که بخواد امیدوارشون کنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
3
2
دخترا هم انسانن ...حق دارن. تازه بنده خداها همیشه باید انتخاب بشن. زیاد حق انتخاب شخصی ندارن..اما ازدواج خیلی مشکل شده..اگه خانمها نخوان با شرایط این جوانا کنار بیان. که مملکت خرابش کرد رو همه...بایدحالا حالاها ماندگار باشن توی خونه پدر.هیچکس شرایطش خوب نیست. .به جز یه عده...
بی باک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
1
4
هه....ازدواج کیلویی چند..
کی زن میگره تو این زمونه....
ملت همه از ازدواج فرارین..... اما بنظرم ازدواج لازم و واجبه.
پس دست به کار شید و ریسک کنید و نترسید.
از بی کاری و بی پولی و نمیدونم نداشتن ماشین و خونه نترسید
یه ریسکه....عاشق بشید و از رو عشق ازدواج کنید حالا هر جوری
اما نکته اینجاست.....
توی این ریسک اگه از رو عشق پریده باشید به هم دیگه حتما به بالا بالاها میرسید به هر بدبختی که شده...چون بهم دلگرمید و ایمان دارید.
اونایی که به اصرار ازدواج میکنند و اویل خیلی سردن بعد ازدواج دلگرمی میاد سراغشون و کم کم عشق رو تجربه میکنند و از اول بدون داشتن کار و پول و ماشین و اینا یهویی ازدواج کردن مطمینم از همه اونای دیگه موفقتر میشن چون بین راهی یهویی دلگرم میشن و از سرد بودن یهویی به درک گرم بودن و عشق مقدس بودن پی میبرن دنیا رو بهشت خودشون میبینن...
ببینید زندگی رو سخت نگیرید دوستان گلم.
این عمر فانی میگذرد و ساده ساده داریم پیر میشیم و بخوایم و نخوایم میمیریم.پس تا میتوند از زندگی لذت هاش رو بگیرد و دور غم و غصه ها رو خط خطی کنید....
جوونا نترسید دلتون رو به دریا بزنید از کم بودن و هیچ نبودن و هیچ نداشتن نترسید.به خودتون باور داشته باشید و اعتماد کنید.یه ۱۰ سال دیگه که بگذره و پیرتر بشید دیگه امیدی نمیمونه براتون.پس بشاشید به ترس و استرس و دلهوره و غم و غصه فقط به کمترین لذتها توی زندگیتون قناعت داشته باشین و با کمترین خوشیها بهترین زندگی رو برا خودتون رقم بزنید و ایمان قوی داشته باشین.
از هیچکسی طلبکار نباشین توی زندگی.تلاش کنید و خوشحال باشید و از ادمهای ترسو و بدون جربوزه دوری کنید.برید عاشق بشید که تا وقتی عاشق نشید هیچی از این دنیا نمیفهمید.
ازدواج خوبه ولی با عشق ازدواج کردن هزاران بار خوبتره.
پس برید دنبالش و پیداش کنید و عاشقش باشید.
همه ی ملت که دکتر و مهندس و ویلا و نمیدونم حالا هرچی..... رو که نمیتونن صاحب بشن.بلاخره جامعه فقیر و بدبخت و گدا و بی خانمان و پولدار و ثروتمند و همه ی اینا رو میخواد دیگه.
پس وقتی میگم قناعت کنید یعنی روزی با یک خرما و یک حبه قند هم می تونیم به زندگی ادامه بدیم پس دو نفر که باشید و عاشق پیشه باشید می تونید با هم سفرهاتون رو رنگین تر کنید با پشت هم بودن و امید وار بودن و ساده اندیشی و ساده زیستن و از همه مهمتر عاشق هم بودن.........
خدایا به عظمت و بزرگیت کاری کن همه ی جوونهای ارزومند به ارزوهاشون برسند و همه ی جوونها فقط دلخوش باشن و افسرده نباشن...
خدایا به خاطر کرم و بزرگیت همه ی جوونهای پاک و صاف و صادق و عاشق رو به عشقشون برسون تا بتونن به عظمتت و بزرگیت و همان زیبایها و لذتهای که افریده ای پی ببرند...
خدایا تمام ناامیدان را شاد گردان و در دلشان مهر و عشق و محبت عطا بفرما.......
از طرف یک مجرد در شروفه مزدوج شدن.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
1
دوستان عزیز همه ی زندگی که مال و ثروت و شغل نیست بعضی ها مشکلات جنسی دارند مال هم داشته باشند چطوری ازدواج کنند خوشا به حال شما که تنها این موارد دغدغه ی شماست
milad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
2
5
مجرد بمونید بهتره امروزه زندگی خیلی سخت شد
جوانان نه مسکن دارن نه کار . مجرد بمونید بهتر از متاهل
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
5
1
سلام
چرا هی میگید این توقع کم بشه اون توقع کم؟
دقیقا چی؟طلا واسه خانوم باید باشه
درآمد باید باشه...
و الا غرور مرد برای خانومش میشکنه


.................
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
2
1
من تو روستا زندگی میکنم اینجا همه پسرا ازدواج کردن اصلا پسری نیس که بیاد خواستگاریم ! با اینکه نسبتا تحصیلکرده هستم ولی چون خونواده و شرایط اجتماعی خوبی ندارم فک نمیکنم بتونم ازدواج کنم .پسرا خیلی سخت گیرتر از دخترا هستن و..
عشق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
3
من باشوهرم رفتیم ماه عسل مشهد بعد اومدیم یه جشن ساده گرفتیم اصلا هم به فکر حرف مردم نبودیم .خیلیا گفتن وای چرا عروسی مغصل نگرغتی اما من تحویل نگرفتم .چون تنها شوهرم برام مهم بود به نظرم اگه چشم وهم چشمی وحرف مردم رو بزارین کنار ازدواجا راحت میشه .الان خدارو شکر دوساله ازذواج کردیم خیلی همو دوس داریم طوری که همه بهمون حسودی میکنند .به نظرم اگه چشم وهم چشمی نباشه همه ازدواج میکنن .ازدواج خیلی خبه همم واجبه .با این که من سنم اون موقع خیلی کم بود فقط نوزده سال داشتم اما اصلا با حرف مردم وتجملات نرفتم چون مردم هرروز ادمو یجور میخوان .عوضش الان هم خوشبختم همم شوهرم میگه یدونه ای .به نظرم نکا به دهن مردم ممنوع
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
1
3
ما ازدواج نخواهیم کرد ... بشینید تا صبح دولت بدمد ...
علي
|
Netherlands
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
5
میگن حضرت علی وقتی دیده جووني که مجرده و تنگ دسته و نمیتونه ازدواج کنه و داره توی گناه می افته با پول بیت الامال سریع براش زن گرفتن. یا پیامبر به شدت پی گیر ازدواج جوانها بودن...
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
1
همیشه یه جای کار میلنگه؟
امید بهترین عشق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
2
وآقا شرایط سخت شده و ازدواج وخوشبختی 1 ریسکه
امید بهترین عشق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
2
وآقا شرایط سخت شده و ازدواج وخوشبختی 1 ریسکه
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
1
3
جوانها تا کار ندارید ازدواج نکنید،چون مشکلات چند برابر میشود،من ازدواج کردم،بیکارم،گوسفند چرا میدهم،تا زیاد شود،لیسانس هم هستم،و کلاس این همه سال تحصیل هیچ و پوچ شد
یه دختر خانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
3
1
چرا بعضی از شما پسرا اینجوری هستین اگه دختره بهتون اسون بگیره میگید لابد یه عیبی داشته اگه سخت بگیره یه جور دیگه .. همون بهتر که سخت بگیریم
فاطمهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
2
خداخودش مشکلات همه جوناروحل کنه بخداهمچی دست خداست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
1
اوضاع احتماعی جامعه خرابه بیخیال ازدواج دلتون خوشه با چه امیدی اخه
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
2
ازدواج نکنید بهتره که چی دوره زمونه ازدواج تمام شد با چه امیدی بچسبید به مجردی عشقع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
2
ازدواج اخه با چی اوضاع اجتماعی جامعه کو اطمینان همون نکنید ازدواج بهتره دردسر درست نکنید برا خودتون فردا مهریه طلاق زندان ابروریزی
نا برده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
1
3
ازدواج یه کار کاملا مزخرفه واقعا چرا آدم باید با یک نفر دیگه زندگی کنه و آرامشش رو از دست بده دور و بر من 5 الی 6 مرد متاهل وجود دارند هموشومن اخلاقشون بعد از ازوداچ خراب شده دغدغه خونه و زندگی و بچه و ماشین و این چیزا واقعا با چه فکری باید ازدواج کرد نیمی از ایمان کامل بشه که کل آرامش دنیوی از بین بره !!!!!! حرفای صد تا یه قاز
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
1
5
ازدواج یعنی جوونی نقدتو به آتیش بکشی ، از ترس پیری یی که شاید بیاد شاید نیاد
تازه اگه پیر هم شدی مجردش بهتره ، چون بچه های این دوزه زمونه ی لیوان آب دست آدم نمیدن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
1
ازدواج یعنی جوونی نقدتو به آتیش بکشی ، از ترس پیری یی که شاید بیاد شاید نیاد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
1
8
باسلام ، دوستان من ۳۵ سالمه ،شکرخدا وضع مالیمم بد نیست،اما ازدواج نمیکنم، چون بنظرمن دختر خوب نیست ، دوستم ی زن ژاپنی داره، خدایا این خانم چقدر نجیب،چقدر فهمیده،چقدر قانع،چقدر شاکره ..
اما دخترای ایرانی رو ببین ،فقط ادعا فقط جیغوداد توقعات بیجا ، همه چیرو وظیفه مسلم مرد میدونن اما دماغ خودشونو نمیتونن بالا بکشن ،چه خوب ٻود ازخارج دختر خوب وارد میکردیم...
ترمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
1
1
سلام ازدواج خوبه ولی به خاطر اون که چرا هنوز اتفاق نیفتاده نباید زیاد بهش فکر کنیم من یه رمان خوب بهتون معرفی میکنم که با خوندنش به خیلی از جواباتون میرسید
رمان خاطره نویسنده زهرا ولی پوری تو سایت کتاب راه هستش خیلی خیلی عالیه حتما بخونید
دختر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
1
3
همه این مشکلات از بیکاری جوونهاست، نباید دنبال مقصر بگردین پسرا بگن دخترا توقع انچنانی دارن و دخترا بگن پسرا توقع انچنانی. اولا پسری که بیکار و بی پوله نباید توقع یه دختر بالاتراز خودشو داشته باشه مطمئنا دختر همسطح خودش بیشتر قبولش داره ولی پسرا هم خدا رو میخوان هم خرمارو، همون پسر که بی پوله میگه مهریه چیه، چرا خرج زندگی به عهده مرده و این حرفا، اگه خودش کار داشت پول داشت مسلما الان اینارم نمیگفت، دخترا هم باید واقع بین باشن نباید زیاد سخت گرفت ولی بالاخره کار و پول و مهریه باید باشه، شماهایی که میگین نباشه فردا همین دختر با چندتا بچه بدبخت شد شوهرش طلاقش داد میایید جوابشو بدین شما پسرایی که اندام و قیافه براتون مهمه شماهایی که حق طلاق دارین دوست دارین تو خونه حرف اخرو بزنین و... . الان دیگه نمیشه گفت با بیکاری و بی پولی ازدواج کنیم پول و روزی از کمکهای غیبی میرسه مهم فقط اخلاقه و این حرفا... درست ولی عقلانی فکر کنین یه حداقل هایی هم باید باشه، مسلما باید زحمت کشید کار کرد و نون حلال دراورد و بعد توکل و ازدواج. نه این که از سر ناچاری اینجا نشست فقط شعار داد دخترا الن پسرا بلن. الان هم پسر خوب زیاده هم دختر خوب میگن جوینده یابنده س، شعار ندین نیس. پسر و دختر هر کدوم مشکلات خودشونو دارن همه خوشبختی میخوان کلا همه چی با برنامه ریزی و حساب شده باشه در کنارش تلاش حتما جواب میده.
دختر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
2
1
ازدواج درسته مشکلات خودشو داره ولی حس ارامش و خوشبختیش، قدرت مقابله با مشکلاتو میده، اینجا فقط اونایی که مشکل دارن نظر دادن، انشالله مشکلشون حل شه، ولی باید عاقلانه دید و نظر داد.
حالا من خودمم مجردم ولی خواستم اینارو بنویسم
پاسخ ها
هادی
| Austria |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
بعله خب شما دختری، جیبت پر پول میشه ( مهریه ) و اون پسره رو میندازی زندان و بدبختش میکنی..
بایدم خوشبخت بشی و مشکلاتت برطرف بشه
محمد
|
United States of America
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
راستی یک خبره خوب برای دختر خانمهای پر ادعا یک دوست دارم که وزع ملیش زیاد خوبه و تو فکره ازدواج با یک دختره با نظیر و خوش استیل وبا اخلاق میگرده ایشون یک ماشین ۷۰میلونی و خونه ای در شهره اسفهان و دو پاساج در الاعدین تهران و نزدیک ۵۰۰میلون پول نخد رو حساب و حقوق سابت ماهیان ۲میلونی وکارمندی رسمی اگر مایلید شمار و مشخسات ایشان را براتون میفرستم باهاش تماس بگیرید و با خدش حرف بزنید باهاش اشنا شوید ایشون با داشتن ۱۸۰سانت قد و۸۰ کیلو وزن و دارای مدال تلا سه دوره مسبقات کشتی ازاد کشور و با مدرک لیسانس تجربی وبا اخلاقی خوب وباهال شوق تب بیشتر الاقه به تبیعت داره هفت ای یک بار به کوه میره ودارای ۸۹ سال است اگر مایلید بهش زنگ بزنید شماره
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
به خدا حالم از این نظر سنجی های دخترا بهم میخره بابا تو را قران این حرفا چیه حداقل هیکله خوبی داشته باشید یا هداقل ماشین ندارید خونه داشته باشید نمیدونم اله دود نباشی و هزاران نظر فکره هر دختری بابا مگه شماها چقدر کوتا بین و کوتا اقلید به خدا من جای شماها باشم دنبال پسری میگردم که اخلاقش خوب باشه اسالدار باشه هلال زاده باشه نقس عیب محلولیت نداشته باشه انسان باشه اینارو که داشته باشه دیگه همه چیز میاد سر جاش تمام اون چیزهای مادی که شما میخواهید بابا زندگی که همه چیز داشته باشی ولی به خاتر یک نقس که شوهرت داشته باشه تو زندگی یک روز ارامش نداشته باشی او چه زندگییه به خدا یارو را بلدم زنش از روز ازل بساز بوده هیچی ندارن نه ماشین نه خونه خوبی ن سرمایه ای با یک درامد ناچیزی که شوهرش داره مسل شاه زندگی میکنن خوش بختن ولی یارو را میشناسم پسره باباش یکی از سروت مندانه شهرمونه فقط دهنه مغازهاش به شماره نمیان فقط ماهی ۵۰میلون کرایه مغازه میگیره روز یک ماشین سیستم بالا عوض میکنه ولی هر روز با زنش درگیره میاد به من فقیر هیچ از خدا ندتشته طلب کمک میکنه میگه تو را قران یک راهی برام بگو تا خلاس بشم از این زندگی مسغره الان اون خوبه یا این بابا انسان فقط زندگیت قشنگ باشه چون ما فقط برای خوشی خشبختی تلاش میکنیم پس فقط پول نیست که خوشی میاره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
4
0
سلام بر عزیزان آقا از ازدواج نترسید من ۲۳سالمه دوتاا زن گرفتم البته نه پولدارم نه شغل پر درآمدی دارم فقط ساده زندگی میکنم ۳تا بچه هم دارم با یه تومن حقوق دوتا زن گرفتم و ۳تا بچه
مورنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
1
2
هم شغل دارم
هم تحصیلات
هم خوش تیپم
هم شخصیتم پدرانه حامیه
یه دختری رو باهاش آشنا شدم که بدبین ایرادی بود
از رنگ ساختمون های دانشگاه هم ایراد میگرفت
تحمل کردم, تحمل کردم, چند تا دروغ بهم گفت فهمیدم
و به روش نیاوردم , یه روز یه دروغش رو شد یهو منفجر شدم
گفتم اصلا میفهمی که یه رابطه ی دو نفره رو راستی باید شرط اولش باشه؟
بعد از اون تازه جای اصلاح رفتار خودش و عذرخواهی ایراد از عصبانی شدن
من گرفت
تو ناراحت میشی!!!!!!
وقتی اخلاق مرده تو این جامعه
دروغ پر شده
دخترا اکثرا اهل بدگویی کردن و ایراد گرفتن از در و دیوارند
ازدواج کجا بود
دخترای غربی مادرانه عاشقانه اند , آدم حاضره از جون و دلم براشون
مایه بذاره. دخترای ایرانی از ازدواج دنبال
عشق نیستند. دنبال مرام و معرفت نیستند. یه درصد کمی شون هستند
که اونم به پست ماها نخواهند خورد.
موفق باشید
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
0
4
فقط مجردی رو عشق است . بیایی زن بگیری و بعداز دوسال باید یک بچه ای روبغل بکنی و هرشب صدای گریه اش رو بشنوی و بعد از چند سال هم هر روز باید حواست به بچه باشه که به راه خلاف نره . ول کن بابا . من که هم پول دارم و هم شغل خوبی دارم هر سال هم 2 بار سفر خارج میرم.
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
4
6
سلام تو این زمونه خراب دخترا خیلی جلف و بی شخصیت شدن. حجب و حیا که ندارن هیچ...احترام و انسانیت هم سرشون نمیشه....همشونم از دماغ فیل افتادن..توقع بالا و اعتماد به سقف کاذب دارن...خدا خودش به داد پسرای پاک و معصومی مثل من برسه که به خاطر نبود دختر مناسب از ازدواج کردن فراری شدن
یه مرد دانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
2
2
با سلام خدمت دوستان عزیز من 35 سالمه هم کار دارم و هم پول و خونه ام دارم و فوق لیسانس دارم ..وقصد ازدواج ندارم .چون 3 روز اخر هفته با دوستام میرم سفر و حس خوبی داریم.

مگه حوصله اضافی دارم حالا که تا اینجاش اومدم بقیشم میگذرونیم،تاحالا هم خیلی دخترا اومدن گفتن که با ما ازدواج کن منم قبول نکردم،چون دیدند پول حاضر خونه ماشین چی کم دارم؟ یه مزاحم...
مردا میفهمن ما چیمیگم ما دوران نوجوانی و جوانی گذروندیم این که چیزی نیست. با سپاس از سایتتون
کربلایی سید جعفر
|
Germany
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
4
11
بله چشم حتما ازدواج میکنیم
وضایف مرد: خرید خانه ، ماشین ، خرج خوراک ، پوشاک ، لوازم بهداشتی ، مخارج درمان ، شارژ ، پول آب برق گاز تلفن ، مخارج مهمانی ، مسافرت و و و
وظایف زن: صب تا شب دراز میکشه زیر کولر ، تو ی دستش کنترل ماهواره ، تو دست دیگش موبایل و چت و خوش و بش با دوستان و آشنایان
و مرد بیچاره زیر آفتاب و زیر بارون و برف جون میکنه و آخرشم بابد بابت نفقه ، اجرت المثل و مهریه ، ببخشید عین حیوون پشت میله ها جوونیش بپوسه و تموم بشه
و جالب که نیاز به پشتیبان و کانون خانواده و داشتن فرزند که نیاز ذاتی زنه و مرها نیازشون خیلی سطحیه و براحتی رفع میشه و باز این مرها هستند که اینقدر باج میدن
واقعا مسخره تر ازین قابل تصور نیست
این مردهای خام ناآگاه ما تا کی ابزار تحقق آرزوهای یک زن خواهند شد؟؟؟ شما خودتونو فدای چی میکنید!!!
مگه چندبار بدنیا میایید و زندگی میکنید که اون یبارو اینطوری میکنید با خودتون
خدایا مرگ تا اینارو نبینم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
1
0
سلام به همگی من اکثر پستها رو خوندم  و برام جالب بود 'من پسری ۳۳ ساله هستم و مثل بقیه مقید و احترام به فرهنگ اینا'' اما باید قبول کنیم که اصلا واژه مذکر ،مونث از بین رفته اصلا معلوم نیست مفهوم خانم آقا چیه ؟؟با کمی اندیشدن می فهمیم که یه خانم فراموش کرده خانم یا بالعکس مردها ''خانمهای محترم تو سن ازدواج خواستهای آنچنانی و حتی بالاتر از مرد در صورتی که فراموش کرده خانم هست نجابت خودش رو داره ''و بعضی ها هم که میگن ازدواج کردن راضی نیستن یا طلاق گرفتن همون از مجردی خواستهای بیش از حد شون بوده و در متاهلی هم ولشون نکردن یا با کمی تدبیر و فکر جلو نرفتن تا اینکه به طلاق و مشکلات دیگه به میان اومده ''بعد اینکه مثل این خانم که سنش شده ۵۰ به بالا پشیمونی و کلی مشکلات دیگه'' کمی فکر کنید بفهمید خداوند شما را خانم بدنیا آورده برای بقاء بشر'' و یک مرد هم مرد باقی بمانه بیایید کمی در کنید'' بعضی خانمها میگن نباید از مردها کم تر باشیم ''بنظر من اینها به نابسامانی جامعه بیشتر تاثیر میگذارند چونکه خودشان دچار خلأ هستند
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
الان تو این اوضاع چجوری میشه زن گرفت اونیم که میگه یا شکمش پره یا جیب خودش یا بابا جونش با حقوق دو ملیون فقط میش تا سر کوچه رفت و برگشت منه مجرد خرج خودمو به زور در میارم هر روز دارن یه جوری میرینن تو مملکت به یه کشور عربی میخورونن ولی به فکر جونای کشور خودشون نیستن بعد حرف از ازدواج میزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
ینی زندگی به این قهوه ایی ندیده بودم ، همه از دم بیکار و بی پول، افسرده یا ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین