کد خبر: ۱۹۲۵۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰

افزایش قیمت مسکن از تورم عبور کرد/ 3 جهش قیمتی در بازار مسکن

قلی خسروی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن به نفع بنگاه های املاک نیست، بیان کرد: اتحادیه مشاوران املاک به دنبال ثبات نرخها در بازار مسکن است، زیرا این موضوع منجر به این می شود که رونق بیشتری در خرید و فروش مسکن باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده است، گفت: در نیمه دوم سال گذشته بازار مسکن با جهش قیمتی روبرو شد که دو بار در سالهای گذشته هم مسکن این جهش قیمتی را تجربه کرد.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن درسال گذشته از شاخص تورم هم عبور کرد، گفت: قیمتها تابعی از اقتصاد کشور است و با افزایش نرخ در دیگر بازارها قیمتهای بخش مسکن هم افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه خرید و فروش مسکن از نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته با افزایش مواجه شد، گفت: در نیمه دوم سال پیش با یک جهش قیمتی روبرو بودیم که دو بار در سالهای گذشته هم این جهش قیمتی در بازار مسکن بوجود آمد.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تصریح کرد: یک بار در سال 68 جهش بالایی را در قیمتهای مسکن داشتیم که دلیل آن قطعنامه 598 و پایان جنگ ایران و عراق بود و یک بار هم در سال 86 نرخ مسکن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هرکدام از این افزایش قیمتها مدتی بازار را در رکود فرو برد، اظهار داشت: با افزایش نرخ مسکن، توان خرید متقاضیان کم می شود و همین موضوع رکود را در بازار مسکن بوجود می آورد، ضمن آنکه با افزایش قیمت مسکن تعداد مراجعه به بنگاه های املاک هم کاهش می یابد.

قلی خسروی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن به نفع بنگاه های املاک نیست، بیان کرد: اتحادیه مشاوران املاک به دنبال ثبات نرخها در بازار مسکن است، زیرا این موضوع منجر به این می شود که رونق بیشتری در خرید و فروش مسکن باشد.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در خصوص تاثیر افزایش قیمت بر بخش اجاره بها، گفت: به طور حتم افزایش قیمت در این بخش تاثیر بر اجاره بها می گذارد و تغییراتی را در این بخش بوجود می آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
تافردا
|
Tajikistan
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
2
13
استنادبه صحبت های آقای خسروی باسوادخواندن نوشتن چندان معتبرنیست
مستاججججججررررر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
3
7
آفتاب شما هم با اين تيترها اينقدر جّو نده. مردم با اين تورم نزده جّوگير ميشن....!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
رمقی برای جو گیر شدن نمانده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
1
17
خدایاامان ازدست بنگاهی ها ودلالان !!!!!!
بنگاهدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
3
من نمیدونم چرااسم بنگاهداراینجورخراب شده؟بنگاهدارهیچ گناهی نداره وهیچ نقشی درگران شدن ملک ندارد.اگرشخصی ملکی برای فروش داشته باشه من بنگاهدارهرقیمت پایینی که به فروشنده بدم قبول نمیکنه.خودش هرقیمتی دوست داشت رًوملکش میزاره.قبول کنیدبنگاهداربی گناهه .البته هستن بنگاهدارانی که برای منافع خودشان کمی ملک رابه خریدارگرونتربفروشن ولی تعداداندکی هستن.به امیدارزونی تمامی ملک واملاک
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
بنگاهدار محترم فقط 4 مورد از تجربیات خودم را به اطلاع میرسانم سال 76 با تضمین بنگاهدار زمینی در ساری خریدم که به کسی دیگری هم فروخته شده بود - در 90 ویلایی برای فروش به بنگاه اطراف چمستان سپردم بنگاه از طرف خریدار با من قولنامه تنظیم کرد روز بعد گرانتر به خریدار دیگری فروخت - اول 91 قصد خرید خانه ای با سند در شهر چمستان کردیم و با تضمین بنگاه برای سند و رویت فتوکپی صفحه اول سند قولنامه و پس از پرداخت حدود 80 درصد معامله معلوم شد سند مشاعی بدهی داشته و قابل انتقال تا پرداخت بدهی نیست و فقط وکالت تنظیم شد - با نا امیدی از نتایج معاملات قبل در اخر 91 گفتیم بریم شهر جدید هشتگرد یک اپارتمان اماده و با سند و به قیمت بخریم پس از قولنامه معلوم شد بنگاهدار یک هفته قبل اپارتمان را 10 میلیون ارزانتر با وکالت از فروشنده اصلی خریده و به ما با افزایش 10 میلیون فروخته و جالبتر اینکه کمسیون بیشتری هم با کلی منت از ما گرفت .
محمود خفن
|
Netherlands
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
2
قبل از عيد ميرفتيم بنگاه ميگفتند بخر امروز بخري بهتره فردا بخري . حالا ميگويند هيچ نقشي نداشتند الان ميريم بنگاه ميگويد نخر فردا ارزان ميشه . هيچکدامشان مشاور خوبي نيستند و هيچ از اقتصاد و تورم هم سر در نمياورند فقط نشستند معامله کنند پولشون بگيرند هيچکاري ندارند که اين ملکي که ميگيري مهندسي است بدرد شما و خانواده ات ميخوره محل خوبي است آيا با شرايط شما جور در ميايد يا نه بهتره به آنها اعتماد نکنيد البته خودشون اکثرا بساز و بفروش هستند تا مشاور بيشتر خودشون ميخواهند ملک خودشون را بفروشند تا ملک افراد متقاضي را
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین