کد خبر: ۱۹۳۰۲۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

روحانی : ستون فقرات آموزش و پرورش ، معلمان هستند

همایش بانوان حامی دکتر روحانی با حضور جمعی کثیر از جوانان و بانوان در مجتمع آدینه تهران برگزار شد . حسن روحانی در این مراسم با اشاره به شرایط حساس کشور گفت : یکی از مسائل حائز اهمیت جایگاه و منزلت زنان در جامعه ....
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - همایش بانوان حامی دکتر روحانی با حضور جمعی کثیر از جوانان و بانوان در مجتمع آدینه تهران برگزار شد . حسن روحانی در این مراسم با اشاره به شرایط حساس کشور گفت : یکی از مسائل حائز اهمیت جایگاه و منزلت زنان در جامعه است ، چون این زنان هستند که بار اصلی تربیت مدیران آینده جامعه را بر دوش دارند . یک تفکر در گذشته این بود که زنان صرفاَ بار خانه را بر دوش گیرند و مردان صرفاَ بار جامعه را به عهده داشته باشند . هنوز هم عده ای بر این عقیده اند که زن باید فقط خانه دار باشد و اداره جامعه با مردان باشد . در گوشه و کنار هنوز این اعتقاد وجود دارد که حضور زنان ، جامعه را با مشکلات اخلاقی و فرهنگی مواجه می کند . در مقابل ، تفکر دیگری هم در جامعه از سال ها قبل وجود داشته که باید الگوی زنان ، جامعه غرب و معیارهای غربی باشد . آزادی هایی بی حد و حصر و بدون در نظر گرفتن معیارهای اخلاقی برای زنان . اما انقلاب اسلامی خط بطلان بر هر 2 عقیده کشیده است . زن باید در اجتماع جایگاه و منزلتی یابد که اسلام و قرآن برایش به ارمغان آورده است .

به گزارش آفتاب؛ رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اینکه نسل پیامبر و حتی فرهنگ اسلام از طریق دختر ادامه پیدا کرد، افزود : تفکر ناروایی که در زمان طلوع اسلام در جهان عرب وجود داشت این بود که فقط به فرزندان پسر توجه می کردند و نمی پذیرفتند که دختر حلقه اتصال به نسل آینده باشد . در واقع ادامه نسل پیامبر از طریق حضرت فاطمه (س) خط بطلانی بر این باور غلط بود .

روحانی با اشاره به ایجاد حماسه سیاسی در 24 خرداد گفت : همان طور که آفرینش این حماسه وظیفه مردان است به همان اندازه زنان هم باید در آن نقش داشته باشند . در طول 35 سال گذشته زنان ثابت کردند که در کسب علم و دانش می توانند هم پای مردان و حتی جلوتر حرکت کنند . زنان در صحنه های سیاسی ، اجتماعی و مدیریتی تفاوتی با مردان ندارند . خداوند به همان اندازه که به مردان استعداد عطا کرده در زنان هم همان اندازه استعداد را قرار داده است . وی در ادامه به بیان آمار و ارقامی در خصوص مشارکت زنان در مشاغل علمی کشور پرداخت و افزود : این ها نشان یک حرکت رو به رشد در صحنه پژوهشی و علمی توسط زنان است . تعداد زنان در هیأت های علمی دانشگاه ها ، تعداد دانشجویان زن و تعداد کاندیداهای انتخابات شواراهای اسلامی شهر و روستا رشد محسوسی داشته است . نسبت دانشجویان زن به کل دانشجویان در سال تحصیلی 85-84 حدود 51.5 درصد بوده است . اما یکی از مواردی که نگران کننده است افزایش زنان خود سرپرست و بدون سرپرست در جامعه و همچنین افزایش نسبت طلاق به ازدواج است که به یکی از آمارهای نگران کننده تبدیل شده است .

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از مطلابات زنان در جامعه امرز گفت و افزود : تبعیض بای زنان ما قابل قبول نیست . جنسیت نمی تواند معیار درستی برای تصدی مسئولیت ها در جامعه باشد . در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها باید زنان همانند مردان نقش ایفا کنند . امروز که نیاز به حرکت جامعه برای رشد داریم باید جمعیت 50 درصدی زنان را مورد توجه قرار دهیم . حتی باید امروز در برخی مشاغل مدیریتی سهمی برای زنان قائل شویم . با یک عقب ماندگی مزمن تاریخی در این زمینه مواجهیم و باید این عقب ماندگی جبران شود . پوشش خدمات بیمه ای باید بین همه زنان جامعه به خصوص زنانی که سرپرستی خانواده را بر عهده دارند ، گسترش یابد .

دکتر روحانی با تبریک روز معلم و یادی از استاد شهید مرتضی مطهری گفت : در عرصه آموزش و پرورش 4 رکن نظام آموزشی ، فضای آموزشی ، متون درسی و معلمان نقش دارند که رکن اصلی معلمان هستند . ستون فقرات آموزش و پرورش معلمان هستند . باید به معیشت معلمان توجه شود که شغل دوم نداشته باشند .

وی با بیان انکه در دولت تدبیر و امید تبعیض ناروا بین زنان و مردان برداشته خواهد شد ، گفت : در دولت تدبیر و امید در عرصه مدیریت ، جنسیت معیار نخواهد بود . پوشش بیمه خدمات تأمین اجتماعی برای زنان برقرار خواهد شد و مسائل فرهنگی زنان از طریق پلیسی دنبال نخواهد شد . معیشت مردم ، به ویژه معیشت زنان بهبود خواهد یافت و اقتصاد کشور از بی رونقی ، رکود و شرایط اضطراری خارج خواهد شد . شرایط پرخاش گری و بداخلاقی در جامعه به شرایط مدارایی تبدیل خواهد شد .

روحانی صحبت هایش را با این جمله به پایان رساند : بانوان ، عزیزان میدان را خالی نکنید ، کشور ما به حضور توانمند شما نیازمند است .


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
فيلسيوف ساده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
13
14
درود بر خاتمي
سلام بر روحاني
وسلام بر روحانيان واقعي
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
3
3
با سلام بانوان عزیز این نخستین آموزگاران دانش بشری،در یکی از سخترین آزمون ملی و بین المللی و با همکاری شیرمردان ایران یکی از بهترین دانش آموزان مادری مهربان را انتخاب می نمایند. دانش آموز دیروز که اکنون دانشمند فرزانه و توانای امروز برای رشد و تعالی کشور عزیزمان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
2
12
اگر حاجی بابائی را دوباره وزیر کنی به شما هم رای نخواهیم داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
1
4
من کم کم نظرم داره راجع به روحانی عوض میشه بخاطر اینکه کاندیدایی که اطرافیانش همین الان که هیچی نشده تحمل چندتا کامنت انتقادی دوستدارانش را ندارند وآن را منتشر نمیکنند چکونه میتواند رییس جمهور مقتدر مفید وباسعه صدری باشد وکشور را زیر بمباران انتقادات بسازد این سانسور انتقادها وانتشار گزینشی کامنتها یکی از علائم دیکتاتوری است چون مشت نمونه خرواره!!
معلم
|
United States of America
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
2
1
پيشنهاد من در حوزه اموزش پرورش به روحاني اين هست كه در برنامه اعلام كنن پايه ششم و به قو معروف 6.3.3 را بر مي دارند و حداقل اين كار باعث افزايش راي وي در بين معلما ميشه چون همه معلمان از اين نظام اموزشي ناراضي هستند اهالي و خود دانش اموزان هم ناراضي و عصبي هستند و باعث ضربات مهلكي در اينده بر پيكره نظام اموزشي خواهد شد
مهربانی توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
2
5
سلام من معلم هنوز دغدغه مالی دارم بیمه طلایی گرانتر شده و دولت سهمشو نداده دانشگاه فرهنگیان دانشجوارشد نمیگیره و انتقالها هنوز سخته همسرم در قوچان ومن در مشهد دبیرم و...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین