کد خبر: ۱۹۳۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱

حضورسه متهم انفجار‌های بوستون دردادگاه

«عظمت تاژایاکوف»، «دیاز قدیربایف» و «روبل فیلیپوس» سه متهم جدید بازداشت شده در جریان پرونده انفجارهای بوستون، به اتهام ایجاد اخلال در روند تحقیقات پلیس، در برابر قضات دادگاه فدرال ایالت ماساچوست، حاضر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سه متهم جدید بازداشت شده در جریان پرونده انفجارهای بوستون به اتهام ایجاد اخلال در روند تحقیقات پلیس در دادگاه فدرال آمریکا حاضر شدند.
 
به گزارش یورونیوز، «عظمت تاژایاکوف»، «دیاز قدیربایف» و «روبل فیلیپوس» سه متهم جدید بازداشت شده در جریان پرونده انفجارهای بوستون، به اتهام ایجاد اخلال در روند تحقیقات پلیس، در برابر قضات دادگاه فدرال ایالت ماساچوست، حاضر شدند.
 
تاژایاکوف و قدیربایف، همکلاسی‌های جوهر سارنایف، در دادگاه تمامی اتهامات وارده علیه خود را رد کردند.
 
وکیل « دیاز قدیربایف» گفت: موکل من تمام اتهام‌ها را رد کرده است و همانطور که از اول هم گفتیم، وی در تحقیقات اف‌بی‌آی مشارکت داشته است. او فقط از شدت انفجارهای بوستون، درست مانند دیگر افراد جامعه، مبهوت و وحشت‌زده شده بود.
 
وکیل عظمت تاژایاکوف با تکرار همین استدلال گفت: موکل من از این که یکی از آشناهای وی در دانشگاه در انفجارهای بوستون دخیل بوده، احساس وحشت می‌کرده و بهت‌زده بود؛ درست مانند بسیاری از افراد دیگری که در دانشگاه از آنها بازجویی شده بود.
 
این دو جوان قزاقستانی، متهم هستند که کوله‌پشتی حاوی مواد آتش‌زا و نیز کامپیوتر متعلق به جوهر سارنایف را از دید پلیس پنهان کرده و به این ترتیب، روند تحقیقات امنیتی را با مشکل مواجه کرده‌اند.
 
«روبل فیلیپوس» جوان بازداشت شده دیگر متهم به دادن اطلاعات غلط به پلیس است.
 
با این حال، اف‌بی‌آی اطمینان داده بازداشت این سه نفر به هیچ وجه نشانگر وجود تهدیدی جدید برای شهروندان نیست.
 
جوهر سارنایف چچنی تبار، پس از کشته شدن برادرش تمرلن، متهم اصلی بمب‌گذاری‌های مرگبار 15 آوریل در ماراتن بوستون است که به مرگ سه نفر کشته و زخمی شدن بیش از 260 تن دیگر منجر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین