کد خبر: ۱۹۳۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰

روایت رئیس دفتر پاول از عاملان استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه

سرهنگ لورنس ولکرسون می گوید که این اسرائیل بوده که در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ لورنس ولکرسون، رئیس دفتر سابق کاولین پاول، وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده امریکا می گوید که این اسرائیل بوده که در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده و تلاش می کرده است تا گناه آن را به گردن دولت اسد بیندازد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، وی که در سال های 2002 تا 2005 در گفتگویی مطبوعاتی با شبکه کرنت مصاحبه می کرد، همچنین گفت: دلایل بسیار ضعیفی در اختیار است که نشان دهد دمشق در سوریه سلاح شیمیایی استفاده کرده است. این احتمال هم کم است که شورشیان از این سلاح ها استفاده کرده باشند این در حالی است که صحبت از این که این عملیات توسط اسرائیل بر اساس یک طرح از پیش طراحی شده اجرا شده باشد، بسیار است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید اسرائیل دست به چنین کاری زده باشد، گفت: برای این که کسانی که در اسرائیل قدرت را در اختیار دارند دقیقا نمی توانند توانایی های استراتژی و جغرافیای سیاسی را برآورد کنند. دلیل ساده این ادعا اظهارات باراک اوباما در دیدارش با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است که به او گفت احمق با آنکارا تماس بگیر و خودت را از این انزوایی که الآن در آن دچار شده ای نجات بده.

وی شیوه کار اسرائیل در این زمینه را همان شیوه استفاده از "نظر گمراه کننده" در نبردهای دریایی دانست که در آن یک طرف نبرد کاری را انجام می دهد و به گونه ای وانمود می کند که دشمنش در نبرد مسبب آن کار بوده است و به این ترتیب مسئولیت آن کار را از خود دور می کند.

رئیس دفتر سابق پاول همچنین گفت: اطلاعاتی به دست کاولین پاول رسیده که نشان می دهد این اسرائیل است که در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. مشابه همین اطلاعات به دست ال گور نیز رسیده است.

ولکرسون تاکید کرد، اسرائیل امروز به دلیل تحولات منطقه در خطرناک ترین وضعیت خود از سال 1948 تا کنون به سر می برد و اوباما لازم است کاملا به هوش باشد که اوضاع از این بدتر نشود. نتانیاهو همه چیز را نمی فهمد. من امیدوارم که اوباما بتواند واقعیت جغرافیای استراتژیک منطقه را به او بفهماند.

جمعه گذشته باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا گفت که شواهدی در دست است که نشان می دهد حکومت اسد در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است اما باز هم تاکید کرد که باید تحقیق شود واقعا از این سلاح ها استفاده شده است یا خیر. بعد از آن سازمان های امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این اطلاعات را خود در اختیار دولت امریکا قرار داده اند.
امروز نمایندگان سازمان ملل اعلام کردند که سلاح های شیمیایی نه توسط دولت بشار اسد بلکه توسط شورشیان مخالف او استفاده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
moj
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
1
کاشکی اسد تن به اصلاحات داده بود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین