کد خبر: ۱۹۳۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
روحانی در مسجد جهانشهر کرج؛

مشکلات کشور با شعور برطرف می شود نه با شعار!

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مسجد حضرت رسول اکرم جهانشهر کرج گفت: بر خلاف آنچه برخی تصور می کنند استان البرزبی مشکل است متأسفانه مشکلات فراوانی در این استان وجود دارد .
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: روحانی با بیان اینکه از نگاه بیرونی به نظر می رسد که استان البرز بی مشکل است اما این استان مشکلات خاص خود را دارد ، گفت : آب حیات از این استان می گذرد و مردم تهران را متنعم می کند اما خود مردم استان کمتر از آن بهره می برند . مشکلات ترافیکی فراوانی در این استان دیده می شود و نیاز به رفع آنها هست . برخی از مشکلات هم مثل بیکاری عمومی است و در نقاط دیگر کشور هم وجود دارد .

وی در ادامه از بیکاری 35 درصدی جوانان در شهرها گفت و ادامه داد : بیکاری حتی از گرانی هم بدتر است . مثل این است که پس از اینکه سال ها یک باغبان برای پرورش و رشد یک درخت تلاش کند و کسی نباشد که از میوه و ثمره آن درخت استفاده کند . بیکاری جوانان به ویژه تحصیل کرده ها مصداق این مثال است .

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با طرح یک پرسش افزود : چرا مردم ما امروز با مشکلات ریز و درشت مواجه هستند ؟ در حالی که ایرانیان از هوش و استعداد سرشاری برخوردارند و حیف است که از این پتانسیل استفاده نشود. با بی تدبیری در عرض 6 ماه ، دو سوم ثروت مردم از بین رفت و این انصاف نیست .

روحانی با بیان اینکه قانون خدا ، قانون عام است گفت : تجربه بشر متعلق به همه است و علم مختص به یک کشور خاص نیست . کتاب قانون بوعلی سینا هنوز هم در تمام دنیا مورد استفاده است . از کتاب مقدمه ابن خلدون به عنوان پایه علم جامعه شناسی در دنیا استفاده می شود . ما هم باید از تجربیات بین المللی استفاده کنیم . باید بدانیم اگر آماده تحمل سختی ها و مشکلات باشیم راحتی و آسانی در انتظار ما خواهد بود .

وی با بیان خاطره ای از یکی از وزرای کره جنوبی گفت : آنها یکی از خیابان های اصلی سئول را به نام تهران نام گذاری کرده بودند و آرزو داشتند که روزی کره مثل ایران شود . اما امروز کره ، ترکیه ، مالزی و امثال این کشور ها در چه وضعیتی قرار دارند ؟ حدود 110 سال پیش در این کشور مجلس تأسیس شد که در منطقه خاورمیانه بی سابقه بود . در انقلاب مشروطه هم علما پیشتاز بودند . ما کشوری پیشتاز در توسعه سیاسی در منطقه بوده ایم . در انقلاب اسلامی و در مقاومت هم ما پیشتاز بوده ایم . ما فقط در برابر کشور عراق نجنگیدیم بلکه ما در برابر دنیا جنگیدیم .

روحانی با بیان اینکه هیچ ملتی با شعر و شعار به جایی نرسیده ، ادامه داد : با شعار نمی توان از مشکلات کشور عبور کرد و کشور را هدایت کرد . ما باید بدانیم چگونه با دشمن مقابله کنیم . اگر شورای امنیت علیه ایران قطعنامه صادر کند هر چند آن قطعنامه ظالمانه و بی منطق است اما آثارش در وضعیت معیشتی مردم دیده خواهد شد . آنچه برای کشور مهم و حیاتی راه حل درست تقابل و در واقع شعور است نه شعار .

رئیس کمیسیون اجتماعی – سیاسی مجلس خبرگان با بیان اینکه باید توطئه آمریکا را درهم بشکنیم نه اینکه فقط بگوییم مرگ بر آمریکا افزود : در طول تاریخ ایران در مسائل مختلف از جمله مسائل سیاسی موفق بوده است . پیروزی بزرگ سیاسی ما این بود که در آذر 1370 شورای امنت و دبیر کل سازمان ملل عراق را به عنوان آغاز گر جنگ و متجاوز به خاک ایران معرفی کرد . هم چنین در آذر 1383 ایران توانست مصوبه ای از شورای حکام بگیرد که تأئید کرد فعالیت هسته ای ایران انحراف ندارد و صلح آمیز است بر خلاف آنچه آمریکا ادعا می کرد که فعالیت هسته ای ایران نظامی است . این مرگ بر آمریکای عملی است . مرگ بر آمریکای زبانی آسان است اما مرگ بر آمریکای عملی سخت اما به مراتب تأثیر گذارتر است .

روحانی در پایان افزود : در کشور نقشه خوب ، قانون خوب و مردم خوب داریم و آنچه مورد نیاز است مدیر خوب است . وظیفه مردم این است که به سی رأی دهند که اصلح اشد . علیرغم مشکلات فراوان با تدبیر و مشورت راه گشایش و امید به روی مردم باز خواهد شد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
1
0
خود همين جمله هم يك شعار است . كشور فقط با قانون اداره ميشود البته قانون قابل فهم و قابل قبول براي جامعه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین