کد خبر: ۱۹۳۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
روحانی در مسجد جامع رجائی شهر:

باید قدرت چانه زنی ما در مذاکرات بین المللی بالا برود

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مسجد جامع رجائی شهر گفت: برای حل مشکلات خارجی باید قدرت داخلی را افزایش دهیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روحانی با بیان اینکه در مقطع حساسی قرار داریم، گفت: همیشه انتخابات تاثیرگذار و حتی سرنوشت ساز بوده است. ارزش عمل انسان به شعاع آن عمل است. گاهی شعاع عمل انسان زندگی خود و خانواده یا شهر و منطقه را در بر می گیرد اما گاهی شعاع عمل برای سرار کشور و حتی گاهی اثرش برای کل منطقه و مسلمانان جهان خواهد بود و آثار عمل تا سالها باقی می ماند.

به گزارش آفتاب، وی در ادامه با ذکر یاد شهید مدرس گفت: یکی از آثار عمل شهید مدرس تدوین حقوق مدنی کشور بود. البته اساس این قانون از فقه بود که او تدوین کرد و به تصویب رسید، این بود که آثار زحمات شهید مدرس پس از صد سال همچنان باقی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه انتخاب مسئول اجرایی کشور بسیار حساس است، افزود: رئیس دستگاه اجرای باید تجریه و تخصص لازم برای اداره امور داشته باشد و از بهترین ها استفاده کند. آنچه بسیار مهم است جمع کردم افراد دلسوز و کارشناس در کنار هم است. ایران در شاهراه جهان و موقعیتی استراتژریک قرار دارد. کشور ما در مسیر ارتباط شمال به جنوب و شرق و غرب است. ضمن اینکه کشور ما صاحب یک انقلاب بزرگ است و بی تردید قدرت اول منطقه به شمار می رود. به طور طبیعی چنین کشوری ذاتاً با اهمیت است و دشمن هم دارد.

روحانی با بیان اینکه نیاز مردم صرفاً رفع مشکلات اقتصادی نیست، گفت: آرامش و امنیت در زندگی نیاز حیاتی مردم است. مسئله آموزش و سلامت از مطالبات مهم مردم از دولت است. رفع مشکلات در تمام این زمینه ها به بهبود اوضاع معیشتی مردم وابسطه است و این تنها از طریق رشد تولید امکان پذیر است.

وی در ادامه به مشکلات سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: باید با تعامل سازنده با جهان قدم به قدم از سردی روابط کاست و شرایط را به وضعیت آرام و مطلوب نزدیک کرد.

روحانی در پایان رفتن به پای صندوق آراء را وظیفه دینی و ملی همه دانست و افزود: اگر می خواهیم مشکلات در روابط خارجی را حل کنیم باید قدرت داخلی خود را افزایش دهیم. باید قدرت چانه زنی ما در مذاکرات بین المللی بالا برود و ظهور این قدرت از طریق صف های طولانی در روز انتخابات خواهد بود. وظیفه همه است که فرد اصلح را از بین کسانی که شورای نگهبان صلاحیتشان را تائید می کند، انتخاب کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
0
اول انسجام و اجتناب از بی تفاوتی حامیان اصلاحات ، زمینه ساز اجماع در داخل و ابتکار در دیپلماسی است ،
در انتخابات شوراهای دور دوم در تهران این بی تفاوتی و پراکندگی رای باعث شد کل حامیان اصول گراها از مجموع 500 هزار رای با 200 هزار رای منسجم شورا ی شهر تهران را در اختیار بگیرند و 300 هزار رای پراکنده و میلیون ها نفر که رای ندادند ! نتیجه چه شد ؟ احمدی نژاد !

در انتخابات همین دوره از مجلس در تهران این بی تفاوتی در ثبت نام و بی رغبتی حامیان اصلاحات باعث شد نمایندگان رقیب با 300 تا 400 هزار رای منسجم نفرات خود را به بهارستان بفرستند .
آیا کافی نیست ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین