کد خبر: ۱۹۴۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
پس از ریاست هیات‌داوران ونیز

«برتولوچی» نامزد اسکار سینمای ایتالیا شد

«برناردو برتولوچی»، کارگردان سرشناس ایتالیایی نامزد دریافت جایزه «دیوید دوناتلو» معروف به اسکار سینمای ایتالیا شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نامزدهای پنجاه‌وهفتمین دوره جوایز سینمایی «دیوید دوناتلو» که معادل جوایز اسکار در سینمای ایتالیا است در حالی اعلام شد که سه کارگردان برنده اسکار شامل «برناردو برتولوچی»، «جوزپه تورناتوره» و «گابریله سالواتوره» نامزد کسب جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شده‌اند.

برتولوچی که در سال 1988 با فیلم «آخرین امپراطور» 9 جایزه اسکار را دریافت کرد، با فیلم «من و تو» ‌نامزد جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از اسکار ایتالیا شده است.

این کارگردان سرشناس روز پنجشنبه به عنوان رییس هیات داوران هفتادمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

به گزارش اسکرین دیلی، «جوزپه تورناتوره» با فیلم «بهترین پیشنهاد» و «سالواتوره» با فیلم «آموزش سیبری» به همراه «دانیله ویکاری» با فیلم «دیاز» در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی با «برتولوچی» برای کسب اسکار سینمای ایتالیا رقابت می‌کنند.

در بخش بهترین فیلم اروپایی نیز فیلم‌های «عشق» ساخته «میشائیل هانکه» (برنده نخل طلا و اسکار بهترین فیلن خارجی)، «سقوط آسمانی» ساخته «سام مندز»، «آناکارنینا» به کارگردانی «جو رایت»، «چهارتایی» ساخته «داستین هافمن» و فیلم «استخوان و زنگار» از «ژاک آئودیار» نامزد کسب جایزه هستند.

همچنین در بخش بهترین فیلم غیراروپایی علاوه‌بر فیلم تحریف‌شده «آرگو»، فیلم‌های نامزد اسکاری چون «جانگوی آزاد شده» ساخته کوئنتین تارانتینو، «کتابچه بارقه امید» ساخته دیوید اوراسل، «لینکلن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و «زندگی پی» ساخته «آنگ لی» نامزد کسب اسکار سینمای ایتالیا هستند.

فیلم «واقعیت» ساخته «ماتئو گارونه» که جایزه هیات داوران جشنواره کن سال گذشته را کسب کرد نیز در عین ناباوری تنها در بخش بهترین کارگردانی نامزد کسب جایزه شده و در بخش بهترین فیلم ناکام ماند.

به گزارش ایسنا،برگزیدگان پنجاه‌وهفتمین دوره جوایز سینمایی «دیوید‌ دوناتلو» طی مراسمی در چهاردهم ژوئن معرفی می‌شوند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین