کد خبر: ۱۹۴۰۲۰
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵

جزئیات نظام رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اعلام جزئیات نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: آموزش و پرورش برای رتبه‌بندی معلمان چهار درجه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرده که این امر بررسی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی نویدادهم درباره نظام رتبه‌بندی معلمان که یکی از مبانی تحول در آموزش و پرورش ذیل سند تحول بنیادین محسوب می‌شود، افزود: رتبه‌بندی معلمان یکی از اولویت‌های اول برنامه‌های آموزش و پرورش است و در آخرین جلسه‌ای که صبح امروز درباره جزئیات آن برگزار شد، گزارشی برای ارسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی آماده شد.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان سبب ایجاد انگیزه و رقابت مثبت بین معلمان خواهد شد، ضمن آنکه با اجرای این طرح نه تنها پویایی و سیستم جذب و نگه‌داشت معلمان تغییر خواهد کرد، بلکه این امر به توانمندسازی معلمان نیز منجر خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر این طرح به نتیجه مطلوب رسیده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصویب شود، به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش بخشی از نظام را اصلاح خواهد کرد.


به گفته نوید ادهم، در حال حاضر چهار درجه برای رتبه‌بندی معلمان پیشنهاد شده است که باید مورد بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد و درباره جزئیات آن تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: سوابق و مدرک تحصیلی، شرکت معلمان در فعالیت‌های مدرسه، داشتن مقالات علمی و پژوهشی، خدمت در مناطق محروم و ... بخشی از شرایطی است که برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده که باعث ارتقای منزلت اجتماعی و به تبع آن حقوق معلمان خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این درجه‌بندی‌ها همه معلمان در درجه یک قرار می‌گیرند، اما ارتقای آنها به درجات بالاتر منوط به احراز شرایطی خواهد بود که برای درجات بعدی رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است.

نوید ادهم با بیان اینکه برای درجات مختلفی از نظام رتبه‌بندی عناوین مختلفی نیز از سوی آموزش و پرورش پیشنهاد شده است، افزود: این عناوین پس از بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در صورت تصویب اعلام خواهد شد.

وی گفت: یکی از اشکالاتی که در سطح کارشناسی این طرح مورد بررسی قرار گرفته، افزایش حقوق معلمان بر اساس نظام رتبه‌بندی است که تحقق آن منوط به تصویب مجلس است، لذا با توجه به اینکه معلمان در درجه‌بندی دارای حقوق‌های متفاوتی خواهند بود، باید منابع آن دیده شود.

به گزارش ایسنا،نوید ادهم با بیان اینکه در صورت اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، حقوق آنها از رتبه دوم به بالاتر افزایش چشمگیری خواهد داشت، خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای تامین این منابع از سوی مجلس و دولت است و پیشنهاد بعدی از محل صرفه‌جویی سیستم آموزش و پرورش است، چرا که با اجرای این طرح، کیفیت افزایش یافته؛ لذا به دنبال آن افزایش بهره‌وری را خواهیم داشت که این موضوع در دراز مدت به کاهش هزینه‌ها منجر خواهد شد، لذا از محل صرفه‌جویی، افزایش حقوق‌ها قابل تامین خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
1
57
واین هم نشدنیست زیرادولت ومجلس هیچوقت همچین بودجه ای ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
2
56
بچه های مردم شدند موش آزمایشگاهی .هر چند روز یک سیستم وباز آزمون و خطا . وضع معیشت معلمان هم که ....
حاجی پور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
1
68
حقوق بسیاری از شغلهارابه راحتی وبدون کسب تکلیف ازشورای عالی انقلاب فرهنگی وبااختیاروزارتخانه هایشان اضافه می کنندامابه معلمان که می رسندبایدکتاب بنویسندبیشترمعلمان زیرخط فقرحقوق می گیرند.ایابالااوردن این حقوقهانیازبه کارکارشناسی ومقاله علمی دارد.معلمان سالهاست که نسبت به حقوقشان اعتراض دارندوسالهاهم طول می کشدتااین کارراعملی سازندان وقت هم که اجراشددیگربازنشسته شده اندواین طرح هم شامل بازنشستگان نمی شودهمانندبیمه ی طلایی که شامل بازنشستگان نشد.این طرح صرفاجهت امیدوارکردن انهاست اگراینطورنیست مازنده شماهم زنده.
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
مهمترين ويژگي يك معلم تدريس خوب اوست و ارتباط درست با دانش آموز نه مقاله و تحقيق و كتاب نوشتن. يك معلم واقعي كسي است كه به خانه دل دانش آموز وارد مي شود و با او همدل مي شود و در كنار آن به امر آموزش مشغول مي شود. اين كه ملاك ها كتاب نوشتن و تحقيق باشد به جايگاه واقعي يك معلم خوب لطمه مي زند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
1
38
دروغگو
سیاووش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
1
42
وقتی یکی از خبرنگاران از رییس جمهور مالزی پرسید که شما درزمان ریاست جمهوری چه کاری بیشتر انجام دادید؟ گفت: آموزش و پرورش.سپس پرسیدن چه کاری انجام نشد. گفت: آموزش و پرورش. گفتند شما که گفتید بیشترین فعالیت را در آموزش و پرورش انجام دادید حالا میگید انجام ندادید.گفت: باید بیشتر به آموزش و پرورش توجه می کردیم. خیلی کم بود. امیدوارم به فکر معیشت معلمان، وضعیت تحصیلی دانش آموزان و رویهمرفته بفکر این کشتی به گل نشسته بشوند.
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
35
مصیبت وضعیت . معلمان مربوط به اشخاص تصمیم گیرنده است. هر از چندگاهی کسانی که حتی یک ساعت کلاس نداشته اند می نشینند وضعیت آئین نامه ها را با وضعیت خودشان تطبیق می دهند وبه نام کار کارشناسی به خورد بقیه میدهند.حقوق ومزایای خودشان که کامل شد وزیر عوض شده واین تغییر تا سطح سرایدار مدارس ادامه پیدا می کند وقصه از نو شروع می شود
یک معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
1
46
بعنوان یک فرهنگی فکرنکنم طرح مفیدی باشدبه دلایل زیر:
1-تجربه سالیان اخیر درحوزه آموزش وپرورش نشان داده که عموم طرح ها غیرکارشناسی وتوام باآزمایش وخطاست. نمونه اش مجتمع های آموزشی که دوساله جمع شد،تغییر نظام آموزشی ، تغییرمحتوای دروس ازحالت نسبتا علمی به غیرعلمی مثل کتاب های جامعه شناسی ،تاریخ و... و حتی قراردادن درسی به نام مداحی که ازسال آینده بایداجرا شود، تعطیی پنج شنبه ها که باعث کم آوردن ساعات درسی شدونهایتاازدروس مهمی مثل تربیت بدنی زده شدنه پرورشی و... وصدها مورد دیگر.
2-این دولت وطبعا زیر محموعه های آن قائل به شایسته سالاری نیستندکه این طرح بخواهدایجادانگیزه کند.دلایل آن هم به عزل ونصب های آموزش وپرورش برمی گرددکه عموماناکارآمدترین افراد بعنوان مدیرکل ومعاونان وروسای ادارت مشغولند.دیگراستخدام بی ضابطه دوسه سال پیش درآموزش و پرورش که ازیک عده آزمون گرفته شدوعده ی دیگر به کاردعوت شدند.فوق لیسانس روانشناسی ومشاروه جذب نشد ودر مقابل فوق دیپلم آتش نشانی وصنایع چوب بعنوان مشاوربه مدرسه اعزام شدند.یا کافی ازهمکاران فرهنگی درباب شرایط معلم نمونه که هرسال انتخاب می شوندنظرخواهی شودچه وضعیتی برآن حاکم شده است هنوزم که هنوزه ملاک های غیرمرتبط باشغل جزء ملاک های اصلی است یا طی خدماتی که وزیرمحترم ارائه فرمودند طرحی ارائه دادندکه به یکباره دفترداران مدارس تغییرحکم داده شدندبه معاون اجرایی وحقوق شان باشرایط مساوی سابقه کاری ،یشترازیک معلم با مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی شد . ودهها مورد دیگر
خلاصه این که درطی این چهارسال اخیر روندحاکم برآموزش وپرورش عدم پاسخگویی به افکارعمومی وفرهنگیان بوده ودرمقابل باتبلیغات فراوان سعی دارند نشان دهندآموزش وپرورش درهرحال رشد است اما بنده بعنوان یک فرهنگی که تنها با گچ وتخته ودانش آموز سروکاردارم مسیری جز پسرفت وبازگشت به شیوه های آزموده شده وبی نتیجه را مشاهدده نمی کنم. افسردگی وبی حالی معلمان واقعی روز به روزبیشتر می شود، شایسته سالاری روزبه روزکمترمی گردد، درمدت کوتاهی که کارتالیف کتب درسی به متخصصان امورآموزشی وتربیتی سپرده شده بودونام آوران هررشته درسی اقدام به نوشتن می کردنددوباره به دست عده ای خاص ومتبحردرتمام علوم سپرده شد.دفترداران ورانندگان ادارات آموزش وپرورش درسال جاری بعلت تغییربی موردنظام آموزشی بعنوان معلم به کلاس های درس فرستاده شدند.و..... حال قضاوت با شماست آیا ازدل این وضعیت طرح رتبه بندی کارآمد خواهدبود یا ناعدالتی ها بیشترخواهند شد وشایستگان ناامیدتر؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
کاملا با نظر این همکار گرامی موافقم به نظر من طرح هایی که در دولت فعلی برای معلمان پیشنهاد می شود بیشتر برای آزاد گذاشتن دست مسئولین در ارتقاء وافزایش بدون ضابطه حقوق کارکنان نورچشمی وخود مسئولین است وبیشتر باعث رنجش وعدم کارایی اکثر معلمان می گردد . همانطوریکه در جذب نیرو به جای برگزاری آزمون و شایسته سالاری برای مسئولین وکارکنان ادارات واداره کل ها سهمیه قرار داده بودند تا نزدیکان وآشنایانشان را معرفی کنند .
توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
9
9
در مجموع خوبه
معلم مستعفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
2
27
بنده که فوق لیسانس از بهترین دانشگاه ایران را داشتم و آموزش و پرورش باید از خداش باشد که نیروهایی با تحصیلات بالا در این سازمان مشغول شوند فکر نمیکنم تحول چندانی بکند شاید 50 تومان به حقوق اضافه شود. بنده که استعفامو نوشتم بعد 20 سال درس خواندن 700 تومان دریافتی داشتن دیگه انگیزه برای کار نمیگذارد. یه کارگر هم همینقدر میگیرد من فوق لیسانس هم همینقدر پس تفاوت ما و کارما در چیست؟؟؟ما که می رویم خدا به داد این اموزش و پرورش برسد.
قلي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
36
در مملكتي كه شان و منزلت معلمان كمترين
باشد بهتر از اين نمي شود. آيا كساني با نصف سواد معلم و دو برابر حقوق معلم كتاب نوشته اند؟شركت نفت و گاز و مخابرات چطور؟ اين هم يك طرح ديگر براي سرگرم كردن و بعضا دسته بندي و بجان هم انداختن معلمان است.
جهان
|
Spain
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
34
شما اول برید سرانه دوساله پرداخت نشده مدارس رو پرداخت کنید که پول گچ رو گدایی نکنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
5
اینکه مصرف انتخاباتی نداره!
معلم دارای مدرک دکتری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
16
نظام رتبه بندی همه از درجه یک محل اشکال است . دکتری هم از رتبه یک شروع کنه و دیپلم هم- بهتره مثل دانشگاه هرمدرکی شروع رتبه خاص خودش را داشته باشد
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
1
29
سلام-تصمیمگیری درمورد معلمان را به خودشان واگذار کنید-اغلب اونایی که واسه ما تصمیم میگیرند یا از شهرداری بودند یا از سپاه یا از وزارتخانه های دیگر جای تاسف دارد-زنده باد کسانیکه برای ارتقای سطح معیشت ما تلاش کردند و الان بعنوان فتنه گر یادشان میکنن
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
20
به نظر من اینها همه جنبه ی شعار و تبلیغات دارند.
و هیچ وقت به نتیجه نمیرس.
همین آقایان هستند که باعث شده است مقام معلمی اینقدر پایین باقی بماند.

شما هم که پاسخ می دهید لطفا شعارهای کلیشه ای ندهید بی زحمت.
این بنا از پایه خراب است
اميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
1
26
آقايون!!! معلما دارن از گرسنگي ميميرن!!!حاليتونه؟؟!!!
اين تورم كمر معلما رو شكسته!!!
معلم مستعفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
17
بنده که فوق لیسانس از بهترین دانشگاه ایران را داشتم و آموزش و پرورش باید از خداش باشد که نیروهایی با تحصیلات بالا در این سازمان مشغول شوند فکر نمیکنم تحول چندانی بکند شاید 50 تومان به حقوق اضافه شود. بنده که استعفامو نوشتم بعد 20 سال درس خواندن 700 تومان دریافتی داشتن دیگه انگیزه برای کار نمیگذارد. یه کارگر هم همینقدر میگیرد من فوق لیسانس هم همینقدر پس تفاوت ما و کارما در چیست؟؟؟ما که می رویم خدا به داد این اموزش و پرورش برسد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
15
بزک نمیر بهار می آد
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
23
سلام اول خودم دست تمام این دوستان رنج کشیده را میبوسم و به همشون خسته نباشید میگم
والله که به حق هممون در این سالها ظلم شده یکی نیس به این آقایون بگه آموزش پرورشه یا بدبخت خونه ، اکثر دوستان فرهنگی در تنگدستین و صورتشونو با سیلی سرخ نگه داشتن ، حالا با این وضع چه امیدی داشته باشن بقیه ی مشاغل بیخودی و الکی حقوقشون میکشه بالا به معلما که میرسه وا میرسه. هر وقت با بچه های کلاس در مورد شغل آینده شان صحبت کنین به عمق فاجعه پی میبرین چون همشون میگن شغل خوبیه ولی چون درآمدش کمه دوس نداریم معلم بشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
معلم
|
-
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
3
یادم می اید از قدیم گفته اند اول عمل بعد حرف
مهرسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
3
سلام نظام آموزش و پرورش به افراد کوشا و علمی هم نیاز دارد در همه جای دنیا علم بیشتر مساوی با منزلت بیشتر است چگونه است که دبیران با مدرک دکتری در آموزش و پرورش به خاطر در اقلیت بودن ، نادیده گرفته شوند و از عناوین و حقوق مادی استادان دانشگاه محروم باشند کمی سعه صدر داشته باشید و به افرادی که بیشتر زحمت کشیده اند به حق نگاه کنید .....
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
5
چندین ماهه که وزیر اموزش و پرورش از این طرح صحبت می کنه ولی اجرای آن و چگونگی اجرا در هاله ای از ابهام است در حالیکه ایشان در اعلام افزایش حقوق معلمین قبل اجرا بسیار به دولت و وزیر قبل انتقاد داشت و می گفت اگر می خواستند یک ریال اضافه کنند بوق و کرنا می کردند .اما خود ایشان شش ماه است طرح رتبه بندی را که خیلی هم تحفه نیست اعلام و داد می زنند.ایشان نمی دانستند که کار اجرایی کردن با بالای گود نشینی فرق زیاد دارد و الان متوجه می شوند که چرا وزیر قبل مجبور بود افزایش حقوق را قبل از اجرا اعلام کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
3
واقعا برا قشرفرهنگیان متاسفم بااین وزیرآموزش وپرورش بهداشت وزیر داره معلمها هم وزیر دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
1
0
از هیچ چیز بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
1
بعضی ها 80میلیون حقوق میگیرند با مدرک دیپلم ,به معلمها که میرسه 7خوان رستم درست میکنن. تا هم بین فرهنگیها اختلاف درست بشه و هم خودشون اون بالا بشینن کف بزنن به بدبختی معلمها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
درمدت هفده سالی که معلمم هنوزنتونستم حقوقمواونطورکه دلم میخوادخرج کنم همیشه هشتم گره نهم بودبه خداازاین همه تبعیض توجامعه خسته شدم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین