کد خبر: ۱۹۴۴۱۵
تعداد نظرات: ۱۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵

اعلام رای‌ تبانی در لیگ‌ یک/ سقوط شهرداری و محرومیت کمالوند، باقری‌نیا و دست‌نشان

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حالی حکم به سقوط تیم شهرداری تبریز به لیگ دسته اول و محرومیت دوساله فراز کمالوند، صادیق ورمرزیار، مجید باقری‌نیا، حمید رمضانی، امید طیری، نادر دست‌نشان و ... را داد که در این رای تیم صعود کننده از گروه "ب" لیگ دسته اول به لیگ برتر مشخص و اعلام نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، رای کميته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تبانی در لیگ دسته اول در حالی عصر دوشنبه شب اعلام شد که قرار است اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انصباطی فدراسیون فوتبال در آینده‌ای نزدیک و در نشستی خبری، ضمن پاسخگویی به رسانه‌های گروهی، جزئیات این پرونده را تشریح کند.

رای کامل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

مسابقات فوتبال دسته اول لیگ آزادگان کشور در فصل 91-92 در دو گروه 14 تیمی در تاریخ 91/6/23 شروع و در تاریخ 92/1/27 به مرحله نهایی (پلی‌آف) رسیده است که گزارش‌های واصله از مراجع ذی صلاح حکایت دارد مواردی از نقض قوانین، پیشنهادات نامشروع، تبانی و غیره در گروه دوم (ب) این مسابقات بوقوع پیوسته است.

کمیته انضباطی با مطالعه دقیق پرونده و به استناد ماده 41 آیین‌نامه انضباطیبدواً موضوع را به گروه سه نفره کارشناسان ارجاع و همزمان نظر مقام رسمی و ارشد سازمان لیگ آزادگان و کمیته مسابقات مربوط و یکی از کارشناسان خبره داوری را نیز استعلام کرد که گروه کارشناسی و مقامات اخیرالذکر پس از بررسی فیلم مسابقات و سایر مستندات، طی گزارش‌های جداگانه نظریه کارشناسی خود را تحویل کمیته انضباطی کردند.

همچنین کمیته انضباطی با تحقیقات لازم از برخی از افراد مطلع و ذی مدخل در موضوع و بررسی گزارش‌ها و تحقیقات مراجع ذی‌صلاح و نیز تحقیقات مفصل ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال و بررسی نامه‌های واصله از باشگاه‌ها و دوایر ورزشی ذی‌ربط از جمله نامه هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی و متن تعهدات قبلی که پیشاپیش از برخی عوامل سابقه دار فوتبالی اخذ شده و در پرونده مضبوط است، موارد مختلف پرونده را به دقت با موازین انضباطی فوتبال مطابقت کرده و اعلام می کند که:

اولا: عوامل تیم فوتبال باشگاه شهرداری تبریز با اقداماتی برخلاف اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه نتایج برخی مسابقات را تعیین کرده‌اند که در نهایت به صعودشان به لیگ برتر منتهی شده است. به این صورت‌که:

الف) با ایجاد ارتباطات غیر متعارف و غیر قانونی با عوامل تیم‌ها، زمینه را برای همکاری‌های نامشروع فراهم ساخته‌اند که وجود پرینت مکالمات تلفنی و خلاصه مکالمات تحریر شده و نیز اظهارات و اقرار افراد در پرونده ثبت شده است.

ب) با همکاری مستقیم عوامل تیم‌های دیگر (که غالبا ارتباطات معنادار با سرمربی و کادر فنی تیم شهرداری داشته‌‎اند) زمینه را برای اخذ نتیجه دلخواه در چند مسابقه از جمله مسابقه با تیم یادآوران شلمچه، شهرداری بندرعباس، فولاد یزد و راهیان کرمانشاه فراهم ساخته‌اند که اسناد و مدارک آن، از جمله اعترافات و فیلم مسابقات و نظریه هیئت کارشناسی و تحقیقات مراجع ذی صلاح موید این تخلفات است.

پ) پرداخت رشوه (مال نامشروع) به افراد جهت رقم زدن نتیجه مسابقه از جمله پرداخت 4 قطعه سکه تمام بهار آزادی به یکی از بازیکنان تیم راهیان کرمانشاه که اقرار فرد گیرنده سکه‌ها و مدارک متقن در نزد مراجع ذی صلاح موجود است.

ت) اقدام دسته جمعی و سازمان یافته برخی مسئولان و بازیکنان تیم برای تهیه پول جهت پرداخت رشوه به عوامل یک تیم دیگر که اقرار صریح افراد و نیز مستندات اداری و آثار جابجایی پول در سیستم بانکی در پرونده منعکس است.

ث) تلاش برای هماهنگ‌سازی عوامل سایر تیم‌ها در سایر مسابقات برای رقم زدن نتیجه موثر برای تیم شهرداری تبریز که مدارک و مستندات آن در پرونده منعکس است.

ج) عدم همکاری در مرحله تحقیقات و مکتوم گذاشتن ادله و قرائن رفتارهای ارتکابی افراد که در پرونده مضبوط است.

چ) ممانعت از فیلمبرداری از برخی مسابقات مسئله‌دار، از جمله مسابقه تیم شهرداری تبریز با شهرداری بندرعباس که مراتب ممانعت به تایید ریاست محترم هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی نیز رسیده است.

کمیته انضباطی موارد ارتکابی عوامل تیم فوتبال شهرداری تبریز را حسب مورد از مصادیق ماده 40 و 41 و42  آیین نامه انضباطی دانسته و به ترتیب:

1- تیم فوتبال شهرداری تبریز را با در نظر گرفتن خدمات صادقانه برخی مقامات ورزشدوست استان و توجه وافر شورای محترم شهر تبریز و شخص شهردار محترم تبریز به رشته فوتبال، با اعمال یک درجه تخفیف به سقوط به دسته اول لیگ آزادگان محکوم می‌کند‌.

2- فراز کمالوند سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز را به پرداخت 300 میلیون ریال جریمه نقدی و 2 سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

3- صادق ورمزیار (مربی تیم فوتبال شهرداری تبریز) را به پرداخت 300 میلیون ریال جریمه نقدی و 2 سال محرومیت از تمانی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

4- هر یک از آقایان پیمان صاحب‌جمعی (مربی تیم فوتبال شهرداری تبریز) و سعید ورمزیار (بازیکن تیم فوتبال شهرداری تبریز) را به پرداخت سیصد میلیون ریال جریمه نقدی و هجده ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

5- فرهاد صداقت (سرپرست تیم شهرداری تبریز) را به پرداخت یکصد میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

6- میرمعصوم سهرابی (مدیر عامل باشگاه شهرداری تبریز) را به پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی و شش ماه محرومیت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

7- شیث رضایی (کاپیتان تیم فوتبال شهرداری تبریز) را به پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌کند.

8- هر یک از علی علیزاده و مهدی واعظی (بازیکنان تیم شهرداری تبریز)  را به پرداخت پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌کند.

ثانیا: عوامل تیم فوتبال باشگاه یادآوران شلمچه نیز با اقدام به تبانی با تیم شهرداری تبریز در شرایطی تیم خود را برای مسابقه با شهرداری به تبریز رسانده و به کیفیتی بازی کرده‌اند که نتیجه دلخواه تیم شهرداری رقم خورده است . به این صورت که:

الف) ارتباطات مکرری توسط عوامل دو تیم شهرداری تبریز و یادآوران شلمچه (خصوصا با محوریت شخص محمد عارف‌نیا) قبل از انجام مسابقه صورت گرفته که مشروحا رصد شده و در پرونده ثبت شده است.

ب) اصرار برخی مسئولان تیم یاد آوران شلمچه برعدم اعزام تیم از خوزستان به تبریز که در تحقیقات مراجع ذی صلاح تبیین شده است.

پ) عملکرد خارج از عرف فوتبالی و مغایر با برنامه ریزی های معمول مقامات رسمی فوتبال و عدم اقدام به موقع جهت اعزام تیم از خوزستان به تبریز که مستندات در پرونده مضبوط است.

ت)  ترتیب غیر متعارف امور تیم از جمله سفر و تغذیه و خواب که در نهایت موجب امتیازدهی به تیم شهرداری تبریز شده است.

ث) وجود شواهد آشکار موید تبانی، در حین انجام مسابقه، ازجمله اینکه سرمربی تیم شهرداری تبریز پس از زدن گل سوم به تیم شلمچه، به بازیکنان خود دستور می‌دهد: دیگر گل نزنید که اقرار و اظهارات افراد در پرونده منعکس است.

ج ) رد و بدل شدن وجوه، بین عوامل دو تیم شهرداری تبریز و یادآوران شلمچه که توسط مراجع ذی‌صلاح رد یابی شده و در گزارش‌ها مضبوط است.

که کمیته انضباطی موارد ارتکابی عوامل تیم فوتبال یادآوران شلمچه را حسب مورد از مصادیق ماده 40،41 و 42 آیین نامه انضباطی دانسته و به ترتیب:

1- تیم فوتبال یادآوران شلمچه که در جدول مسابقات به دسته دوم تنزل کرده است، را نیز با اعمال یک درجه تخفیف (به جهت زحمات صادقانه برخی بازیکنان آن باشگاه) به سقوط به دسته سوم لیگ آزادگان محکوم می‌کند.

2- هر یک از محمد عارف‌نیا (مشاور مربی) و ایوب غزی (مربی) و منصور چلداری (سرپرست) تیم فوتبال یادآوران شلمچه را به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی و 2 سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

3- مجید ناصری (مدیر عامل باشگاه یادآوران شلمچه) را به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌کند.

ثالثا: برخی عوامل و بازیکنان تیم‌های مختلف که در ماجرای تبانی در مسابقات دسته یک لیگ آزادگان به طور مستقیم یا غیر مستقیم دخالت داشته و روند غیر اخلاقی و غیر جوانمردانه فوتبال را تسهیل کرده‌اند به این صورت که:

الف) با ارتباطات غیر حرفه‌ای و غیر جوانمردانه نتایج برخی مسابقات را رقم زده‌اند.

ب) با اقداماتی بر خلاف اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه برعلیه تیم خود اقدام کرده‌اند.

پ) در انجام وظایف قانونی و حرفه ای خود مسامحه و اهمال کرده‌اند به نحوی که با کم کاری در تیم خود، مسیر موفقیت تیم دیگری قدم برداشته‌اند.

ت) در حین انجام مسابقه به سود تیم حریف اقدام کرده و برای حریف موقعیت خلق کرده‌اند.

ث) رفتارهای غیرعادی و غیر اخلاقی مانند دادن پنالتی مشکوک و هند عمدی و گرفتن اخطارهای متوالی و اخراج عمدی از بازی مستقیم که نتیجه دلخواه حریف را رقم زده است.

ج) مطلع بودن از رفتارهای ناجوانمردانه در حوزه ماموریت فوتبالی خود و عدم اقدام پیشگیرانه و بعضا اهمال و همکاری با متخلفان.

چ) سوء مدیریت در امور باشگاه بعضا با انگیزه‌های منفی و بعضا بر اثر اهمال (مانند آنچه در باشگاه استقلال صنعتی خوزستان صورت گرفته و مانع از موفقیت طبیعی آن تیم شده است).

ح) تمارض و تظاهر به مصدومیتی که توسط پزشک تیم تایید نشده است، که حسب مورد نظریه‌های پزشکی در پرونده مضبوط است.

که کمیته انضباطی موارد ارتکابی عوامل  فوق الذکر را حسب مورد از مصادیق مواد 40 و 41 و42 آیین نامه انضباطی دانسته و به ترتیب:
1- عبدالمجید باقری‌نیا (سرمربی تیم فوتبال باشگاه استقلال صنعتی خوزستان) را به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی و 18 ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

2- بهمن روشنایی (سرپرست تیم فوتبال باشگاه استقلال صنعتی خوزستان) را به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

3- علی پورکیانی (قائم مقام باشگاه استقلال صنعتی خوزستان) را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

4-  هر یک از آقایان عبدالرضا سعدی، رسول حلفی و حبیب موسوی (از فعالان در فوتبال) را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

5- حیدر علی کامیاب (مدیر عامل وقت باشگاه برق شیراز) را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

6- محسن زاهدی (بازیکن تیم فوتبال باشگاه برق شیراز) را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

7- عبدالحمید رمضانی (مدیر عامل باشگاه پاس همدان) را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و 6 ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

8- امید طیری (سرمربی تیم فوتبال باشگاه پاس همدان) را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و 6 ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

9- علی خلفی (مسئول روابط عمومی باشگاه پاس همدان) را به  پرداخت 40 میلیون ریال جریمه نقدی و 6 ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

10- فریدون میرترابی (مربی فوتبال) را به پرداخت 40 میلیون ریال جریمه نقدی و 6 ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

11- آقای ... (بازیکن تیم فوتبال راهیان کرمانشاه که هویت کامل او در پرونده محرز و محفوظ است) را به پرداخت 40 میلیون ریال جریمه نقدی و شش ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

12- هادی موسوی (بازیکن تیم فولاد یزد)  را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

13- مصطفی افخمی (مربی تیم فوتبال باشگاه شهرداری بندر عباس) را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

14- پژمان شاه‌پری (بازیکن تیم فوتبال باشگاه شهرداری بندر عباس) را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

15- شاهین مجیدی ( بازیکن تیم فوتبال باشگاه شهرداری بندر عباس) را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

16- نادر دست‌نشان (سرمربی تیم فوتبال باشگاه سایپای شمال) را به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

17- رضا نیکزادی (سرپرست تیم فوتبال باشگاه سایپای شمال) را به پرداخت 40 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

18- آقای احد الیاسی (سرپرست تیم فوتبال باشگاه شهرداری یاسوج) را به  پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و 6 ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

19- آقای جمشید غدیری  (سرمربی تیم فوتبال باشگاه شهرداری یاسوج که پس از برخی رفتارهای مشکوک از سمت خود کنار گذاشته می‌شود) را به  پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

20- رتیپ طاهری (مربی تیم فوتبال باشگاه شهرداری یاسوج) را به  پرداخت 40 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

21- هر یک از آقایان محمد پورمند، اتابک نمازی، میلاد جعفری و وحید کارگر (بازیکنان تیم فوتبال شهرداری یاسوج) را به پرداخت 60 میلیون ریال جریمه نقدی و 6 ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

22- هر یک از آقایان محمد مهدی ورنکش (بازیکن تیم فوتبال یادآوران شلمچه)، رضا طلبه (بازیکن تیم فوتبال یادآوران شلمچه)، مرتضی مولایی (بازیکن تیم فوتبال یادآوران شلمچه)و  مرتضی هاشم‌زاده (بازیکن تیم فوتبال شهرداری تبریز) را به پرداخت 40 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌کند.

23- از محمد زعفرانی و سایر عوامل فوتبالی (که به دلیل امنیتی و مصالح افراد، هویتشان محرمانه در پرونده محفوظ است) که در راستای تحقیقات و کشف حقایق در این پرونده همکاری کردند و از بی‌مهری‌ها و تهدیدات مستقیم و غیر مستقیم برخی افراد نهراسیدند و به روند دادرسی کمک کردند، تقدیر و سپاس به عمل می‌آید.

این رای در تمام موارد مطابق ماده 15 آیین نامه انضباطی ظرف یک هفته پس از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در کمیته محترم استیناف است.

و اما این پرونده به سبب شکایت برخی افراد از جمله شکایت آقای عسگرشاهی و نیز در خصوص تخلفات سایر عواملی که به نحوی در مسابقات دسته اول لیگ آزادگان دخالت داشته‌اند و تاکنون دلایل کافی علیه ایشان جمع آوری نشده است از جمله آقای دکتر علی اکبر روشنی (پزشک تیم اتکای گلستان) و  علی گلی، نادر باقری و مرتضی کریمی و ...  کماکان مفتوح است.

کمیته انضباطی ضمن تقدیر از تمامی کسانی که در مسیر تحقیقات پرونده همکاری موثر با ستاد تحقیقات و سایر نیروهای دخیل در پرونده کردند، از همه دلسوزان و زحمتکشان عرصه فوتبال دعوت می‌کند تا چنانچه اخبار و اطلاعاتی راجع به موضوع پرونده دارند، در اولین فرصت در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون قرار دهند تا بخش ناتمام پرونده نیز تکمیل و منتهی به صدور حکم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
135
53
فدراسیون نشان داد که لابی تو فوتبال حرف اول میزنه بازهم در حق تبریز ظلم شد
پاسخ ها
پیام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
واقعا نمی دونم چرا شما تبریزیا انقدر از خود ممنونین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
تبریزیا از خود ممنون نیستن از دیگران ضربه خورده هستن بدبختن کسایی که خودشون نمی‌تونن برن جلو زیر پای دیگرون رو خالی میکنن ننگ به این فوتبال
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
فقط حسودیشون شد از تبریز سه تا تیم باشه.
کور اوغلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
خیلی در مجازاتشون تخفیف دادند به خصوص سرمربی که دقیقا داره پا جای پای حاجی فیروز نژاد پرست میگذاره.از تبریزیا ی با غیرت این کار دیگه بعید بود .خیلی خیلی کار زشتی کردند
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
من تبریزی هستم یه این موضوع هم افتخار می کنم و وجود هرگونه تبانی را در فوتبال محکوم می کنم. و تعمیم تقلب یک تیم تبریزی که متهمین ردیف یک و دوی آن اصلن تبریزی نیستند را به کل تبریز درست نمی دانم. بجای این کار پیشنهاد می کنم دوره های فعالیت "تراکتور سازی" نصب العین قرار بگیرد تا درسی برای همت ، مردانگی و غیرت باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
برو بابا جمع کن.
رحیمی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بعضی تبریزیها به شدت از خود ممنون و فقط و فقط به فکر خودشون هستند و بس . نمونه بارزش هم همین جریان تبانی فوتبال کاملا از کامنت ها معلومه کل ایران و تیم های دیگر رو محکوم می کنند چونکه نتونستند با تبانی تیم شهرشون رو به لیگ برتر بیارند. یک نفر پیدا نمیشه ازشون که حداقل یه سوزن به خودش بزنه بعد یه جوالدوز به دیگران!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
5
46
فوتبال سیستم بانکی ادارات و....... ماشالله مملکت مارو...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
8
17
هووووووووووووووووووو
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
41
70
در حق تبریز ظلم شد!!! همه میدونن آقایه فراز کمالوند چند ساله با تبانی داره کار میکنه.بعید نیست تراکتور وهم با تبانی آورده باشه لیگ برتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
واقعا تراکتور سقوط کنه چی به شما میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اگه شما هم بلدید مثل کمالوند باشید بسمالله
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
احمد آقا در نوشتن منصف باش اگر حتا در فکر کردن نیستس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
کمی فکر کردن بد نیست اول فکر کن بعد حرف بزن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اگر تراکتور هم با تبانی اومده پس دیگران چقدر خودفروشند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
چرا کسی از تبانی های استقلال و امیر قلعه نوعی نمیگه خودش هم گفته افتخار می کنم مافیای فوتبال هستم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
اشتباهی مثبت دادم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
34
16
کسایی که دیس میکنن فکر نمی کنن یه روز این بلا سر فوتبال منطقه خودشون هم بیاد!
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
23
58
پس چرا یکی نیست بگه چطوره استقلال همه بازیهاش اون هم توسط قرعه بعد بازیهای تراکتور میفته و داورش هم ترکی میشه؟
پاسخ ها
داش علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
استقلال که تیم فدراسیونه.
ولی شما بازهم قهرمان نمیشدید چون براتون خیلی بزرگه
قهرمانی فقط به قرمزهای پایتخت میاد و بس
تبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
داش علی
شما مواظب باش لیگ یک نری قهرمانی پیش کش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
42
45
لعنت برهرچی ظالم یاشاسین آزربایجانم
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
9
50
آقایه ناشناس پنجم تراکتور انشاالله قهرمان لیگ بشه هیچکی نمی خواد تراکتور سقوط کنه ولی امسال کمالوندها باید ادب بشن تا تبانی از فوتبال حذف بشه حالا میخوان مربی هر تیمی باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اولا آقا نیستم و خانوم، سال‌های پیش کی ادب شده بود که حالا نوبت به کمالوندها برسه؟ چرا تبانی موقعی باید حدف بشه که تبریز 3 تیم تو لیگ برتر داره؟ چرا امتیازات تیم‌های تبریز تا آخرین روز بازی‌ها بهشون داده نمیشه؟ و خیلی چراهای دیگه؟ تراکتور هم همیشه در قلب ما قهرمان هست نیازی به اول بودن تو لیگ نداره..
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آفرین خانم ناشناس افرادی مثل این احمد آقا چشم ندارن موفقیت تیمهایی بجز تهران رو ببینن به قول خودشون هرکی شاخ بشه میخان شاخشو بشکنن ولی این تراکتوره فرق داره
فرناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
12
24
چرا این آقایون موقعی که در برنامه موج فوتبال تبریز حرف میزدند گفتن چیزی نیست، مشکلی برای هیچ کس پیش نمیاد، تبانی که اثبات نشده، آقایون خوبشتنداری کنن، چی شد؟ منتظر بودن لیگ تعطیل بشه بعد اعلام کنن؟ ترسیدن بریم استادیوم و آبروشون رو ببریم، خدا از سر تقصیر هر کی مغرض هست نگذره...
پاسخ ها
داش علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
جمع کنید حالا خوبه دوساله اومدید لیگ برتر چقدر ادعا دارید
یه قرمز تو ایران پرسپولیس قهرمان
تبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
داش علی
تو مثل اینکه خیلی داری میسوزی از دست تراکتوریها. آب لازم داری بیاریم واست......
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
21
26
هر ساله این تبانی ها درسیستم سیاسی واقتصادی ورزشی و...کشورما هست ایندفعه هدف این است تبریزیها سه تیمی نباشند%
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
12
30
آقا احمد راست میگید شما پارسال تو فوتسال تبانی شد تیم تبانی کننده رو فرستادن آسیا آب هم از آب تکون نخورد حالا که صحبت تبریز شد: ادب بشن و تکرار نشه و حذف بشن و ... اگه می خان تبانی ریشه کن بشه رئیس مافیا که هممون می شناسیم کیه باید مادام العمر محروم شه و تیمش هم بره دسته دو ولی اون تهرانه این یکی تبریز؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
سوراختور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بی ادب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
راس میگه دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
21
26
آقا سعید تو آسیا هم بازیایه تراکتور بعد استقلال بود وداورشونم ترکی بود که تراکتور با 4 امتیاز ضعیف ترین تیم آسیایی تاریخ فوتبال ایران شد
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
شما فکر میکنین قهرمان آسیا میشین با این همه بودجه بیت المال خرج شده من که راضی نیستم
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اصلا چه ربطی داره. یعنی می خوای بگی ما هم تو آسیا دست داریم؟ برو مافیاتونو بگو اگه میتونن تو آسیا قهرمانتون کنن هههههه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
سوراختور
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
31
28
خیلی ها چشم نداشتن ببینن تبریز سه نماینده تو لیگ داشته باشه.این اتهامات همش مسخرس و فقط و فقط دلیلش دشمنی فدراسیون با فوتبال تبریز.تا چند سال دیگه فوتبال تبریز تو ایران سروری خواهد کرد.
آذربایجان وار اولسون/ایستمین کور اولسون
پاسخ ها
داش علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
بشین بینیم
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
19
24
آقای امین، اونی که شما منظورته تا وقتی تو تبریز بود همین شماها بهش میگفتین "امیر پاشا"...نه عزیز..مشکل از همین شماهاست. تعصب جلو چشاتونو گرفته.جای اینکه از مسئولین تیمتون شاکی باشین که چرا آبروی شماها رو بردن، به فدراسیون گیر میدین که چرا ما رو محروم میکنه؟!
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
عزیزم منم میگم تبانی ریشه کن بشه ولی همه کس و همه جا . منظور عدالت اجرا بشه
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
از یه جا باید شروع بشه یا نه؟!
تا اینجا هم که کار فوتبال به اینجا رسیده به خاطر همین استدلاله: چون تا حالا عدالت اجرا نشده، واسه ما هم نباید اجرا شه.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
شروع بشه! اول و آخرشه دیگه از این چیزا نمیبینید
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
استقلال امسال اسفند ماه بازیکن های تیم حریف رو می خرید نمونه اش بازیکنان فجر بودن که اگه از استقلال یه تساوی می گرفتن قهرمان نمی شد ولی همه می دونن ماجرا چی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
21
25
آقای رییس کمیته انظباطی عرضه نداری به استقلال وقلعه نویی چیزی بگی عوضش رو ازتیمهای تبریزی درمیاری.چقدرزود حسودیتون شدکه تبریز 3 تاتیم داره تولیگ برتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بی منطقهای بی عرضه ها، قلعه نویی ثابت کرده موفقترین وبهترین مربی حال حاضر ایرانه منتهی حسادت چشمهای شما رو کور کرده عزیزان،اون زمان که پیشکسوتان شما دنبال زد وبند و اسم در آوردن بودن قلعه نویی تو بایر لروکوزن آلمان زیر نظر کرستوف دام دوره ی مربیگری میدید و از نظر فنی بهترین مربی ایرانه بر منکرش صد لعنت،از خودتون خجالت بکشید که بدون مدرک به کسی تهمت میزنید و ادعای حسینی بودن و مسامون بودن دارید
مرتضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
9
16
اخر کار خودشونو کردن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
24
24
شما تبریزیاچرا انقد بدبینین مگه فدراسیون با تبریز دشمنی داره آقا امین تو فوتسال هیچ بازیکنی حاضر نشد شهادت بده و از رو لب خوانی حکم دادن ولی اینجا سکه ردو بدل شد به حساب بازیکنا پول ریختن انقدر قضیه تبانی گسترده بود که پنج تیم اومدن شهادت دادن
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
پنچ تا تیم تا حالا کجا بودن؟ قبل از عید بازی شده، به تیمی که میگن تبانی شده باختیم! با کسی که میگن تبانی شده یه گل زده! این چطور تبانی هستش؟!!
love score
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
23
بابا بخور بخوره بیخی بیخی بجای مچ گرفتن چندتا آدم بدبخت چرا مچ بالایی ها رو نمیگیرین؟مملکت رو به یغما بردن
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
23
23
فکر کنم شهرداری تبریز حق العمل فدراسیون را یادش رفته بود وگرنه آب از آب تکون نمی خورد.
پاسخ ها
قباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
"حق العمل" رو خوب اومدی!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
24
26
والا شما تبریزی ها خوب رویی دارید!!!(مزاح) همه چییز این مملکت رو صاحب هستید همه سران مملکت رو شما تصاحب کردین بازم از بی عدالتی که بحق شما میشه شکایت دارین؟؟؟!!بحث حسادت نیست..ولی یه کم خجالتم خوب چیزیه..بنظرم تبعیضی که بین اقوام صورت گرفته بدور از عدالت هستش ..توصیه میکنم به هموطنای ترک زبانم که یه کم استان های خودتون رو با دیگر استانها مقایسه کنید ببینید بودجه و توجه همش متوجه شماس نمیگم بده اتفاقا باعث افتخاره که ایران رو اباد ببینیم ولی انصاف نیس که به قومیت خاصی بیشتر پرداخته بشه ..
پاسخ ها
صددرصد ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
به مزاح عرض می‌‌کنم کدام سران مملکت ازترک‌ها هستن؟ رو رو ما نداریم شما دارین که عمری هست زبانمون، فرهنگمون، ثروتمون پایمال شده دم نزدیم وقتی هم دم زدیم به تجزیه طلبی متهم شدیم! (مزاح) اگه استان پیشرفت کرده نان همت خودمون رو خوردیم! (جدی) بی‌عدالتی شاخ و دم نداره که از صد فرسخی خودش رو نشون بده! (اگه نمی‌دونستی بدون) کسی زیاده از حقش نخواست فقط حقمون رو میخوایم که خودمون باشیم (کاملا جدی)! شهرداری تیم شهرمون هست اگه تبانی کرده باشه بدون چون و چرا باید مجازات بشه ولی اگه این مسأله برای ما کاملا اثبات نشه هرگز به این بی‌عدالتی قانع نخواهیم شد (باور کنین)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اذربايجاني هر چي داره از غيرت خودشه
یک رشتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اذربايجاني هر چي داره از غيرت خودشه!!!!
پس بنا به نظر دوستمون بقیه مناطق محروم بی غیرتند؟؟؟!!!
بهتر یک سر به اخبار زلزله های کشور توجه کنید؟؟ کاملا متوجه خواهید شد که بودجه مملکت کجا میره؟؟؟امکانات و بودجه اختصاص یافته به زلزله ورزقان با بقیه جاها تا ببینید تفاوت از کجا تا به کجاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آقای رشتی دولت نه تنها کمکی به مناطق زلزله نکرد بلکه خیلی هم سود برد از احساسات مردم استفاده کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
20
22
ربطش اینه سعید خان که استقلال تو آسیا 13 امتیاز گرفت تو گروه مرگ وتراکتور 4 امتیاز اونجام هوایه استقلالو داشتن استقلال با شایستگی قهرمان شدحالا خوبه تراکتور دو تا بازیکنه بومی هم نداره همه گلاتونو هم که سید صالحی سپاهان و کاظمیان پرسپولیسی زدن که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
دايي وباقري وساعي ورضازاده و كرمي و.........
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
9
آقا جرم باقری نیا و استقلال خوزستان چیه که دارن محرومشون می کنن؟ 1 بار دیگه بخونید خیلی باحاله نوشته : با اقداماتی بر خلاف اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه برعلیه تیم خود اقدام کرده‌اند.

پ) در انجام وظایف قانونی و حرفه ای خود مسامحه و اهمال کرده‌اند به نحوی که با کم کاری در تیم خود، مسیر موفقیت تیم دیگری قدم برداشته‌اند.

ت) در حین انجام مسابقه به سود تیم حریف اقدام کرده و برای حریف موقعیت خلق کرده‌اند.

ث) رفتارهای غیرعادی و غیر اخلاقی مانند دادن پنالتی مشکوک و هند عمدی و گرفتن اخطارهای متوالی و اخراج عمدی از بازی مستقیم که نتیجه دلخواه حریف را رقم زده است.

ج) مطلع بودن از رفتارهای ناجوانمردانه در حوزه ماموریت فوتبالی خود و عدم اقدام پیشگیرانه و بعضا اهمال و همکاری با متخلفان.

چ) سوء مدیریت در امور باشگاه بعضا با انگیزه‌های منفی و بعضا بر اثر اهمال (مانند آنچه در باشگاه استقلال صنعتی خوزستان صورت گرفته و مانع از موفقیت طبیعی آن تیم شده است).

ح) تمارض و تظاهر به مصدومیتی که توسط پزشک تیم تایید نشده است، که حسب مورد نظریه‌های پزشکی در پرونده مضبوط است.

خداوکیلی این کمیته انظباطی ته خنده است. :))
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
دیگه اگه قرار باشه یه حکم کلی بدن 4-5 تا بی گناه هم اون وسط تباه میشن دیگه... اینکارو کردن که متهم به برخورد قومیتی و جناحی نشن...
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
17
17
والا گل گفتی ناشناس جان آسیا شایستگی تیم هارو مشخص کرد تازه تیمیو میگن تیم بومی که لااقل 5 6 تا بازیکن بومی داشته باشه نه تراکتور که تیم منتخب شهرایه ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
دوستان در کامنت های بالا اشاره کردن که همه مردم ایران ترک هستن یا به نوعی ترک هستن، بنابراین نتیجه میگیریم که تراختور یک تیم کاملا بومی است
ترک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
14
20
آفتاب جون چرا متن های ترکی رو منتشر نمی‌کنین؟ منع قانونی داره؟ یا دارین هنوز مطالعه می‌کنین خدای ناکرده فحشی چیزی نباشه؟
مدیر پایگاه   
پاسخ ها
ترک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
20
18
آقایه صد در صد ایرانی که فکر کنم یک درصد هم ایرانی نیستی وگرنه این طوری نظر نمی دادی کی زبان و فرهنگ وثروت شمارو پایمال کرده شما که همه جا کشور باشین به زبان خودتون صحبت میکنین و خیلی هاتون اصلا فارسی بلد نیستین تازه ماشاالله بودجه که هر ساله به تبریز میرسه جز بالاترین بودجه هاست میتونی تحقیق کنی
پاسخ ها
صددر صد ایرانی و صدالبته ترک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
یوخ به یوخ می‌خواستین به زبان شما حرف بزنیم! یکی از پایمال شدنها این هست که حق نداریم در مدارس ترکی بنویسیم!!! مجوز انتشار روزنامه یا کتاب ترکی کلی مکافات دارد!! پالایشگاهی که به گفته اخبار روزانه حدود75 هزار لیتر آب در تبریز مصرف می‌کند که سهم ناچیزی از تولیدات آن به مصرف استان می‌سد باعث خشک شدن دریاچه اورمیه می‌شود(اینو باید نتیجه گیری کنین تو اخبار نگفتن)!! بودجه تبریز هم با توجه به کلانشهر بودن آن هست که به همه کلانشهرها اختصاص می‌یابد، در ضمن کی گفته من آقا هستم؟!!
مرتضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
حتما لازم نبوده این زبانو یاد بگیرن شما زیاد حرص نخور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
17
دایی و باقری که تپ پرسپولیس دایی وباقری شدن نه تراکتور هادی ساعی که متولد شهر ریه و اونجا تکواندو یاد گرفت رضازاده هم اردبیلیه نه تبریزی دوست عزیز
پاسخ ها
داش علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
یاشاسین تهران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
18
آقا صلوات بفرستین وتمومش کنین همه شهرهایه ایران مقدسن ومتحد تا چشم دشمنایه ایران کور بشه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
منم موافق شما هستم همه باید متحد و یه دل یه صدا باشیم البته زیر سایه عدالت..تا به همه نشون بدیم ایران همیشه ایرانه..تازه من میگم هدف همه ما باید این باشه که تمام کشورهایی که زمان قاجار بزور از ما گرفتن رو جز ایران بدانیم به امید روزی که اتحادیه ایران پهناور تشکیل بشه ما چه کم از اروپا داریم چه کم از عرب ها داریم ما هم باید اتحادیه داشته باشیم..به امید سربلندی ایران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
13
آقایون چرا دعوا بین اقوام ایرانی راه میندازین ایران همه شهرهاش به یک اندازه مهمن امثال آقایه صد در صد ایرانی که بحث فوتبالی میکشونن به قوم ونژاد دنبال تفرقه افکنی اند زنده باد ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
6
5
مرگ بر منافق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
14
مرگ بر تجزیه طلب منافق
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اين همون پايمال شدن حقوق مردم آزربايجان هستش كه هميشه وقتي حرف منافع تركها شد فوري بحث تجزيه طلبي رو پيش كشيدين. اگه كسي در اين بين تجزيه طلب باشه شما فارس ها هستين كه اين مباحث رو راه ميندازين.
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
13
16
آقا چقدر ساده این این برنامه ها توسط امثال فردوسی پور که دشمن ترکها و حسادت حضور سه تیم تبریزی را داشت به وجود آمد تا یک تیم رفسنجانی جای آن را بگیرد باور کنید این عمل موجب اختلافات بیشمار میان قوام خواهد شد و اهالی آذربایجان که از تبریز به خاطر تبعیضات فراوانش در میان شهرها ی استان دلخوشی ندارندولی از حقشان نخواهند گذشت.
پاسخ ها
قباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بابک جان من خودم تبریزی ام ، منصف باشیم با تقلب کاری پیش نمیره.. همونطور که برای شهرداری نرفت برای هیچ کس دیگر هم نمیره. تیم باید با شایستگی بیاد بشه نایب قهرمان لیگ ... مثل تراکتور. مهم هم نیست اگر شهرداری حذف میشه کی بجاش بره بالا ... ما ایرانی های آذری زبان همیشه طرفدار عدالت و حق و منطق بوده ایم باز هم خواهیم موند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
14
11
از اول هم مشخص بود هيچوق نميذارن از تبريز 3تيم بياد دسته برتر!عليرغم اين بيعدالتي ما تبريزيها علاقه و احترام خاصي به خوزستانيها قائل هستيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
فك كنم هفته بعد گسترش فولادو هم اسمي روش گذاشته بدسته 2 بفرستنش!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
14
11
دست کمیته انظباطی درد نکنه باید این کارها را خیلی جلوتر انجام میداد تا کار به این جور جاها کشیده نشده در ضمن آقای فراز کمال وند که فقط یه روزنامه نگار بودن چطور با اون تجربه کمی که داشتن چطور تیمهای مثل شیرین فراز کرمانشاه - تراکتور سازی - شهردادری و .. به لیگ برتر آوردن نشون میده ایشون در تبانی کردن استاد هستن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
9
19
چرافدراسیون به تخلفات وتبانی های فاحش استقلال نمی رسه نمونه آشکارآن همین داوری ترکی بعداز 6 ماه کناره گیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
پماد بزن زود خوب میشی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
معلوم میشه کی باید پماد بزنه استقلال بیاد تبریز همه چی معلوم میشه مثل پارسال سر مربی از ترسش نمیاد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
7
12
چرافدراسیون به تخلفات وتبانی های فاحش استقلال نمی رسه نمونه آشکارآن همین داوری ترکی بعداز 6 ماه کناره گیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آّ سرد +پماد فوری بزن جاش نمونه
تام سایر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
20
به امید روزی که قلعه نوعی هم رسوا بشه وزیروروکشی هاش برای همه معلوم بشه امسال استقلال با رشوه دادن به فجر شیراز گهر درود فولادخوزستان وبرگزار نشدن همزمان 5هفته پایانی به قهرمانی رسیدقلعه نوعی خودش دلال بازیکنه مثلا مثلا با فلان بازیکن قرار دادمیبنده به باشگاه میگه 500میلیون اما به بازیکن 100بیشتر نمیده 400میزارع تو جیب مبارکش فکر میکنه کسی نمیدونه تا هم بازیها رو میبره میگه یا امام زمان شکرت تا میبازه میگه داوری فدراسیون بازیکن ابر ماه فلک خورشید با استقلال دشمن هستند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
من کاملا باهات موافقم !چون تیمی که نه قشنگ بازی میکنه نه تاکتیکخاصی داره به هیچ وجه نمیتونه قهرمان باشه مگر با این کارا..
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
امیدوارم سیه روی شود هر که در او غش باشد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
رو سیاه شما شدید که 7تا از عربها تو رفت وبرگشت خوردید،چوب خدا صدا نداره،روسیاهتر از این بشید میرید لیگ یک انشا الله سوراخان اصفهان سوراخ نصف جهان
يك مهندس اهل تبريز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
احترام قلعه نوعي بايستي نگه داشته بشه انصافا براي فوتبال تبريز زحمت كشيده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
تام سایر.راستی یادت رفت بگی امسال استقلال به الریان و الهلال و العین هم رشوه داد و تو گروهش اول شد و قلعه نوعی خودش دلال afc هست با مدیرهای fifa هم قرارداد میبنده
التقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
5
قلعه مرغی جونم گروبان سوم ستاد کجایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
التقی سوراخان افهان سوراخ نصف جهان چه خبر.
التقی با نظرات در پیت
داش علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
امیر قلعه نویی ...............
....نویی
آذربایجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
9
11
چند سال فوتبال تبریز از سطح اول فوتبال ایران دور بود فوتبال ایران به هیچ جایی نرسد
یاد بیارید یه زمانی رو که بیشتر بازیکن های تیم ملی ترک بودن
علی دایی,کریم باقری,استاد اسدی, دین محمدی, حمید استیلی, جواد زرینچه, اسماعیل حلالی و...
این ها اکثرشون از تیم های تبریزی به فوتبال ایران راه یافتن
رشد فوتبال آذربایجان مستقیم تتاثیر میذاره رو رشد فوتبال ایران
برای فدراسیون و فوتبال ایران متاسفم که به هر دری زدن تا شهرداری سقوط منه
اما اینم بدونین خدا هر کی رو بخواد سربلند کنه میکنه هیچکس نمیتونه جلوشو بگیره
یاشاسین آذربایجان سربلند
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
14
12
عجب این مردم ترک بی منطق هستن!بااین همه دلیل بازحرف از ظلم میزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
رعايت ادب چيز بدي نيستا!!تنها شهري كه گدا نداره و باسليقه است همين تبريز و اردبيله.
m
| Germany |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بی منطق شمایید که حر زدن بلد نیستین .نکنه دست یه ترک افتادی ازش کینه به دل داری...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
واقعا ترک ها بی منطق و خودخواه هستند.
یعنی هیچ وقت حاضر نیستند خطاها و اشتباهاتشون را ببینند، همیشه و در هر حالت هم حق را به خودشون می دهند.
عمو ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
امین خان 2 سال پیش فولاد گستر با نساجی بازی کرد مساوی شد بعد معلوم شد نساجی یک بازیکن محروم آورده تو بازی. نتیجه طبق قانون 3 بر صفر به نفع فولاد میشد که آنقدر کش دادند بعد گفتند پرونده گم شده (آقای منطق)
khakhs
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
10
12
تبریزها که میگن پول ثروتمان پایمال کردن کدوم پول ثروت کدوم همت پول نفت جنوب و غرب کشوره که شهرهای شما را آباد کرده و فوتبال شما پیشرفت کرده ما هم خودمون گرد و غبار کشورهای عربی میخوریم و کس توجهی نمکنه
پاسخ ها
علي
| Germany |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اقا يا خانومي كه اسمتون رو فقط خودتون ميتونيد بخونيد بايد بدونيد كه الان كه بيش از 80 درصد سرمايه گزاري هاي كشور دولتيه آذربايجان شرقي 95 درصد سرمايه گزاري خصوصي داره يعني دولتهاي چه قبل از انقلاب از رضا خان راشيست گرفته تا اين دولت به ظاهر عدالت محور هرگز به اندازه ساير مناطق كشور در صنعت و عمران آزربايجان سرمايه گزاري نكردن
طرفدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
9
اي كاش ميشدجلوي كارهاي خلاف اخلاقي باند قلعه نوعي را هم گرفت
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
8
آقایه m ادب داشته باش
يك اصفهانيه عاشق آذربايجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
10
تخلف همه جا ممكنه پيش بياد. همه چي رو دستاويز بحث ترك و فارس نكنيم.
ياشاسين ايران ؛ پاينده آذربايجان
سرخ آبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
4
عرض به خدمت سپاهنیهای سوراخ جناب التقی و تام سایر(خخخخ)بحث تبانی و مافیا درست از زمانی در فوتبال ایران شکل گرفت که یک مربی منشوری آقای ف ک این تیم رو از دسته دو به دسته یک آن زمان لیگ آزادگان آورد وبعد از ورود این تیم به طرز عجیبی بحث خارج شدن فوتبال ایران از دوقطبی بودن یعنی استقلال و پرسپولیس که جفتشون سرورتون هستند وخواهند بود مطرح شد وبعد از این جریان مشکوک تیم سپاهان در شرایط مالی بسیار خوب نسبت به دو تیم سرخابی اقادم به سرمایه گذاری در زمینه فوتبال کرد آنهم در شرایطی این دو تیم پر طرفدار و محبوب از مشکلات مالی و عدم ثبات مدیریتی رنج میبردند و در این بین بود که سپاهان شروع به خود نمایی در فوتبال ایران آنهم به کثیف ترین شکل ممکن کرد واین سبک کثیف تاکنون ادامه دارد.چرا در زمانی که قلعه نویی دوجام برای شما کسب کرد حرفی از فوتبال ناپاک نکردید یا در هر دوره که شما قهرمان شدید فوتبال پاک بوده و دره دوره که ناموفق بودیذ فوتبال ناپاک؟شما اولین متهم در زمینه ی فوتبال ناپاک هستید چون بیشترین موفقیتهای داخلی در ناپاکترین دوران فوتبال مربوط به تیم متمول سپاهان میباشد،اگر قلعه نویی تبانی میکند و شما شایسته بودید پس چرا در سطح بین المللی از یک تیم عربی 7گل خوردید به شکل مفتز حانه ی حذف شدید وخیلی چراهای دیگر که در آینده جواب آن داده خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
7
12
اگر سینه جوانان ترگ آذربایجان آرامگه گلوله های سرب داغ برادران عراقی و عربتان نمیشد الان خوزستان وایلام در دست بعث و ال خلیفه و ال سعود بود... دست مردمان ترک هرگز نمک نداشته اما همیشه پینه بسته غیرت و تلاش بودند
پاسخ ها
ووژم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
خدایش از غیرت و مردانگی مردم ترک کشورمان نباید گذشت.... ما لک هستیم و اعلام میکنیم هر وقت و هرجا برا کشور عزیزمان مشکل پیش اید جون خودمونو در راه وطن میدیم..دوست عزیز آذری ما پشتیبان شما ها و همه مردم ایران هستیم..وطن پرستی شما هرگز از یاد ایرانیان نمی رود..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
ناشناس ضمن سپاس و احترام به خون همه ی شهدا ایران زمین این را بدان که در دفاع از مرزهای شمال غربی در جنگ با روس ها نیز خون مردانی از قومیت های دیگر بر زمین ریخته شد این که دیگر منت گذاری ندارد آن جوانان آذری که خونشان را در سرزمین گرم خوزستان نثار کردند آن را در دفاع از آب و خاک خودشان نثار نمودند چون خود را ایرانی میدانستند و هر گوشه ای از این سرزمین پهناور را متعلق به خودشان می دانستد و اصلا با قوم گرایانی مثل شما نسبتی نداشتند.
یک لک دیگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
ان اکرمکم عندالله اتقاکم
تنها کسانی که تقوای الهی پیشه کرده اند نزد خداوند مکرمند. خداوند در قرآن می فرمایند انسانها را در قومیت های مختلف برای شناسایی آفرید ونه بیشتر پس بحث های بیخود نکنید و مطمئن باشید در شب اول قبر از کسی در مورد قومیتش سوال نمی کنندودر ضمن توسعه ناهمگون ایران از بی تدبیری مسولین است و ربطی به قومیت ندارد.
اصفهان نصف جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
9
آقا سرخ آبی چی داری میگی این کامنتا بر ضد قلعه نوعی رو تبریزیا نمک نشناس مینویسن که قلعه نوعی برایه اولین بار تیمشونو نایب قهرمان لیگ کرد واون موقع صداش میزدن امیر پاشا بعد که قلعه نوعی خواست از تراکتور بره در آپارتمانشو شکستن وتو ورزشگاه تبریز هرچی دهنشون بود به قلعه نوعی گفتن والا ما اصفهانیا همیشه به قلعه نوعی احترام میزاریم شما بیا ورزشگاه فولاد شهر قلعه نوعیه صدا میزنن ژنرال این پیاما ضد قلعه نوعی همه کار تراکتوریایه نمک نشناسه بیخود به اصفهانیا انتقاد نکن
پاسخ ها
آتیش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
اه حالم ... از این قلعه نوعی کی گفته من که نه ترکم نه تبریزی ام نه اصفهانی نه تهرانی نه شمالی...مطمئن هستم که فقط با تبانی تو فوتبال ایران موفقیت کسب کرده..کوفتش بشه..شما اگه به حافظتون رجوع کنید خواهید دید این اقا در تیم ملی یا در اسیا هیچ.....!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
پماد لازمی ها
عمو ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
آقا آتیش پول داره پول همه نوکرشند نمیتونند در برابر پول قد علم کنند
نادیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
4
1
همیشه یادتون باشه که هرجا تعصب میاد، عقل میپره. باتمام احترامی که واسه آذریا قائلم باید بگم متاسفانه خیلی رو ترک بودنشون تعصب دارند. تاحالا دیدین بین لرها و مشهدیها مثلا بحثی پیش بیاد؟ همیشه یه طرف دعوا ترکهای عظیم الشأنند.
حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
1
1
این همه هزینه ازجیب مردم باسه استقلال وپیروزی میشه این تبانی نیست نوبت تیم شهرستانی بشه اقا تبانی شده
كوچك جنگلي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
0
اين اقاي دست نشان ابروي ورزش شمال ايران مخصوصا شهر خودشو (قائمشهر)كه زادگاه جهان پهلواناني چون امامقلي حبيببي(ببر مازندران)وبهداد خان سليمي رابرده به نظرم ايشون بايد براي هميشه از ورزش حذف شه و بره تو فيس بوك سرمربي شه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین