کد خبر: ۱۹۴۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶

ایثار مامور نیروی انتظامی به چهار نفر جان دوباره بخشید

ستوان مظفری که در جریان انجام ماموریت به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود پس از مرگش نیز با اهدای اعضایش جان چهار بیمار کرمانی را نجات داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح هفدهم اردیبهشت ماه ستوان سوم وظیفه همت مظفری در بیست و چهارمین سال از زندگیش در قالب گشت نامحسوس مشغول فعالیت شد اما به دلیل تخلف یک راننده خودرو، وی که قصد اجرای وظیفه اش را داشت با یک دستگاه وانت برخورد کرد و دچار جراحات جدی شد.

ستوان مظفری بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما ساعاتی بعد پزشکان تشخیص مرگ مغزی را برای این مامور نیروی انتظامی کرمان دادند.

جدای از اینکه برخی افراد متخلف که عدم رعایت قانون را به خصوص در زمینه مقررات رانندگی به امری عادی در زندگی خود تبدیل کرده اند باید بروز چنین حادثه ای را درس عبرت برای خود تصور کنند، باید به این نکته اشاره کنیم که  این مامور وظیفه پس از مرگ مغزی خود نیز همچون دوران زندگیش وجودش را وقف زندگی دیگران کرد.



وی با اهدا اعضایش که با رضایت خانواده اش صورت گرفت جان چهار بیمار دیگر را نجات داد. و اوج ایثار و از خود گذشتگی ماموران نیروی انتظامی را نشان داد.

مرگ مغزی هم مامور نیروی انتظامی را در خدمت رسانی به مردم متوقف نکرد


فرمانده انتظامي استان کرمان در این خصوص با اشاره به رضايت خانواده سرباز کرماني در اهداء اعضاي فرزند خود که دچار مرگ مغزي شده بود، گفت: اين اقدام خوداپسندانه لبخند زندگي را به چهار بيمار نيازمند هديه کرد.

سردار حسين چناريان بيان کرد: هفدهم ارديبهشت ماه سال جاري، ستوان سوم وظيفه "همت مظفري" که در گشت نامحسوس پليس راهور استان مشغول خدمت بود، هنگام کنترل سرعت در کمربندي شرقي شهر کرمان با يک دستگاه وانت پيکان برخورد و بلافاصله به بيمارستان منتقل شد.

وي در ادامه افزود: با تلاش تيم پزشکي سرباز مجروح از خطر مرگ نجات يافت اما دچار مرگ مغزي شد.

سردار چناريان ابراز داشت: پس از تاييد مرگ مغزي از سوي پزشکان و متخصصان بيمارستان شهيد باهنر کرمان و پس از رضايت خانواده اين بيمار، ساعت سه  بامداد امروز تيم پزشکي عمل هاي جراحي خود را آغاز و دو کليه، قلب و کبد وي به چهار بيمار نيازمند اهدا شد.

مقام ارشد انتظامي استان ضمن قدرداني از اقدام خداپسندانه اين خانواده، گفت: خانواده آن مرحوم با اهداي اعضاي عزيز از دست رفته خود، لبخند زندگي را به چهار بيمار نيازمند هديه کردند.

لزوم ترویج پیوند اعضا/ انتظاری طولانی برای ادامه زندگی

اهداء عضو در استان کرمان که قطب اصلی پیوند کلیه و یکی از محدود مراکز پیوند کبد کشور محسوب می شود طی سالهای اخیر افزایش قابل توجهی یافته است.

مجید گیلانی، هماهنگ کننده پیوند اعضاء استان کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: استان کرمان قطب پیوند عضو در کشور می باشد و امکانات بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای اصلی جامعه نیازمند پیوند عضو فرهنگ سازی در راستای  اهدا عضو توسط افراد دارای شرایط است.

گیلانی تعداد افرادی را که دچار مرگ مغزی می شوند را کم ندانست و گفت: بسیاری از مردم در لیست در خواست عضو هستند اما متاسفانه بسیاری از این افراد فرجام خوبی ندارند.

 گیلانی ادامه داد: با این وجود تعداد پیوند های اعضا در کرمان افزایش یافته است و این امر نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین