کد خبر: ۱۹۵۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۳

زيباكلام: يا روی روحانی اجماع کنید یا جلیلی را به عنوان رییس جمهور بپذیرید

زیباکلام ضمن مخالفت با تحريم انتخابات از سوي اصلاح‌طلبان اظهار داشت: بنده معتقدم وظيفه ملي و ميهني هاشمي، خاتمي و ديگر چهره هاي اصلاح طلب آن است که درنگ را کنار بگذارند و از حسن روحاني حمايت کنند زيرا در غيراينصورت با رييس جمهور شدن جليلي ديگر اصلاح‌طلبان حق اعتراض ندارند زيرا خودشان در به وجود آمدن اين مساله مقصر بوده اند. ا
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: استاد دانشگاه تهران و تحليلگر مسائل سياسي تاکيد کرد: بنده معتقدم از آنجايي که قدرت در دست اصولگرايان است از اين رو با هر چهره اصلاح‌طلبي که رييس‌جمهور شود مخالفت خواهند کرد بنابراين بنده از مدتها قبل اين واقعيت تلخ را پذيرفته بودم که اصلاح‌طلبان هر ميزان رايي هم که داشته باشند بازهم نخواهند توانست قوه مجريه را در اختيار بگيرند.

صادق زيباکلام در گفتگو با آريا افزود: من فکر مي‌کنم بهتر آن است که در شرايط فعلي اصلاح‌طلبان با قبول واقعيات از يک نامزد اصولگرا حمايت کنند که به چارچوب تفکرات اصلاح‌طلبان نزديک تر باشد و قدرت انجام تغييراتي را نيز داشته باشد. البته در اين معادله قبلا نظر بنده حمايت از کانديداتوري ناطق نوري بود اما از آنجايي که ايشان به هر دليلي در انتخابات نامزد نشدند و از سوي ديگر آقاي هاشمي نيز با مخالفت اصولگرايان از رقابت حذف شدند بنابراين در شرايط فعلي معتقدم حسن روحاني گزينه مناسبي است که اصلاح‌طلبان مي‌توانند بر سر کانديداتوري ايشان اجماع کنند.

اين فعال سياسي تاکيد کرد: بايد هاشمي و خاتمي از سوي مردم و مشاورانشان تحت فشار گذاشته شوند تا از کانديداتوري حسن روحاني حمايت کنند در واقع با توجه به سيطره اصولگرايان در قدرت مبارزه براي دموکراسي سخت است بنابراين در اين شرايط ايده آل براي اصلاح‌طلبان در غيبت خاتمي و هاشمي، روحاني خواهد بود. وي ضمن مخالفت با تحريم انتخابات از سوي اصلاح‌طلبان اظهار داشت: بنده معتقدم وظيفه ملي و ميهني هاشمي، خاتمي و ديگر چهره هاي اصلاح طلب آن است که درنگ را کنار بگذارند و از حسن روحاني حمايت کنند زيرا در غيراينصورت با رييس جمهور شدن جليلي ديگر اصلاح‌طلبان حق اعتراض ندارند زيرا خودشان در به وجود آمدن اين مساله مقصر بوده اند.

زيباکلام اظهار داشت: اصلاح‌طلبان بايد بر سر کانديداتوري روحاني اجماع کنند و آقاي عارف هم اگر به اصلاحات معتقد است بايد با فداکاري به نفع حسن روحاني کنار بکشد البته روحاني هم بايد متعهد شود که در دولت خود از عارف به عنوان معاون اولي استفاده کند در واقع دموکراسي اينگونه پيش مي‌رود زيرا در شرايط فعلي ما نمي توانيم با ايده آل هاي خود دموکراسي را پيش ببريم از اين رو لازم است دو قدم به عقب برداريم تا بتوانيم رو به جلو حرکت کنيم. رهبران اصلاحات بايد غرور را کنار بگذارند و پشت سر حسن روحاني قرار گيرند و از بدنه اجتماعي اين طيف درخواست کنند در شرايط کنوني از اين کانديدا حمايت کنند.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: حسن روحاني توانمندي و درک بيشتري از شرايط موجود دارد بنابراين احتمال اينکه ايشان بتواند رييس جمهور شود و گامهاي زيادي بردارد زياد است زيرا نه شعارهاي پوچ و بي معنا مي‌دهد و نه آنکه حاضر است تسليم وضع موجود شود. بنابراين با توجه به شرايط فعلي کشور که قدرت در دست اصولگرايان قرار دارد بهتر است به همين ويژگي ها بسنده کنيم و از کانديداتوري روحاني حمايت کنيم چر اکه در غيراينصورت ناچار خواهيم بود به رياست جمهوري سعيد جليلي تن دهيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین