کد خبر: ۱۹۶۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

بانک مرکزی: چاپ اسکناس‌های درشت‌ را در دستور کار داریم

وی گفت: اگر خودپردازها اسکناس ریزتری ارائه دهند تعداد شارژ این دستگاهها بیشتر شده و باعث می‌شود در مواقعی از روز خالی شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیرغم کاهش سرانه اسکناس در کشور هنوز فاصله زیادی با استانداردها داریم به همین دلیل یکی از برنامه‌های ما چاپ و توزیع اسکناس‌های درشت‌تر است.

بهزاد قیاسوند - مدیر کل نشر و ریالی بانک مرکزی - در گفت‌و‌گو با خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که چرا در خودپردازها تاکید بیشتر بر روی ارائه اسکناس‌های درشت تر است؟ گفت: میزان خدمات دهی خودپردازها زیاد است بنابراین از اسکناس‌های درشت‌تر استفاده می‌شود.

وی گفت: اگر خودپردازها اسکناس ریزتری ارائه دهند تعداد شارژ این دستگاهها بیشتر شده و باعث می‌شود در مواقعی از روز خالی شوند.

وی با بیان این‌که حدود 41 درصد اسکناس‌ها از لحاظ قطعه و برگ اسکناس‌های دو هزار تومانی، پنج هزار تومانی و 10 هزار تومانی است، گفت: ایران چک‌ها از لحاظ مبلغ حدود 54 تا 55 درصد را در زمینه پرداخت‌ها به خود اختصاص داده‌اند و در واقع می‌توان گفت که تکیه اصلی مردم بر روی ایران چک است.

مدیر کل نشر و ریالی بانک مرکزی با بیان اینکه به لحاظ برگی حدود 94 تا 95 درصد چاپ به صورت اسکناس و حدود پنج درصد به صورت ایران چک است اظهار کرد: به لحاظ مبلغی، ایران چک حدود 55 درصد را به خود اختصاص می‌دهد و مردم در 60 تا 70 درصد مبادلات خود از ایران چک استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: انتشار اسکناس‌های 100 و 200 ریالی توسط بانک مرکزی دیگر صورت نمی‌گیرد و به جای این دو اسکناس از معادل مسکوک آن استفاده می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین