کد خبر: ۱۹۷۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵

بیانیه مصطفی معین در حمایت از روحانی

دکتر مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات و کاندیدای دوره نهم ریاست جمهوری در بیانیه ای از حسن روحانی حمایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: متن این بیانیه بدین شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمشرایط حساس و پیچیده کشور و ضرورت برون رفت از وضعیتی که جامعه در آن دکتر مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات و کاندیدای دوره نهم ریاست جمهوری در بیانیه ای از حسن روحانی حمایت کرد.

به گزارش آینده آنلاین، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شرایط حساس و پیچیده کشور و ضرورت برون رفت از وضعیتی که جامعه در آن به سر می برد، بر کسی پوشیده نیست.

وضعیت نابسامان اقتصادی و گرفتاری های روزافزون مردم در معیشت، فضای بسته سیاسی و محدودیت های حاکم بر حوزه دانشگاه و اندیشه و فرهنگ و هنر و بی ثباتی و سوءتدبیر در عرصه سیاست و روابط بین الملل و فشارهای کمرشکن ناشی از تحریم های ناعادلانه علیه ملت بزرگ ایران، گوشه ای از واقعیت های موجود کشور ماست.

بی تردید کاهش این مخاطره ها و نابسامانی ها و بهبود شرایط کنونی، آرزوی هر ایرانی و تلاش برای تحقق آن وظیفه هر شهروند مسئول است.
انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در حالی برگزار می شود که هنوز پرسش های بی پاسخی را از انتخابات دوره پیشین در اذهان جامعه به همراه دارد.

از ماه ها قبل که شورای مشورتی اصلاح طلبان با محوریت جناب آقای خاتمی به منظور تصمیم گیری مناسب برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت، ضمن رصد کردن وضعیت جامعه و مواجهه با گروه های مختلف مردم، امیدوار بودم تا تصمیم نهایی اصلاح طلبان بر پایه توجه به خواست عمومی ملت و نیز اجماع قاطبه اصلاح طلبان باشد.

در این میان، اعلام نامزدی آقای هاشمی رفسنجانی و ثبت نام ایشان که از شخصیت های ماندگار جمهوری اسلامی هستند و تجربه اداره کشور در روزهای سخت دفاع و سازندگی را داشتند، بارقه امید را در چشمان مضطرب و نگران آحاد مردم بارور نمود و شور و اشتیاق شکل گرفته در همان روزهای ثبت نام و احراز صلاحیت ها، نویدبخش خارج شدن جامعه از فضای سرد و رخوت زده ای بود که در چهار سال اخیر و در پی حوادث انتخاباتی 88 رخ داده بود و همگان امیدوار بودند تا حاکمیت با تدبیر درست خود، زمینه وقوع حماسه ای بزرگ را فراهم آورد. افسوس که تنگ نظری ها فرصت دیگری را از ملت بزرگوار ایران گرفت و موج شور و نشاط مردم را به گرداب بهت و بی تفاوتی فرو برد.

در چنین شرایطی تلاش های بی وقفه، مدبرانه و اخلاقی جناب آقای خاتمی و بزرگان دلسوز کشور با توجه به خواست عمومی و تاکید بر خرد جمعی، ضرورت دستیابی به اجماع را که دستاورد بزرگی برای اصلاحات و سرنوشت کشور است، پیش برد و علیرغم همه محدودیت های موجود سیاسی و حذف نامزدهای حداکثری اصلاح طلبان، باز هم به جای انفعال و کناره گیری، توجه به خواست عمومی در دستور کار قرار گرفت و اجماع بین دو نامزد موجود یعنی آقایان دکتر محمدرضا عارف و دکتر حسن روحانی به خوبی مد نظر قرار گرفته و مدیریت شد؛ دستاوردی بزرگ که جا دارد از تلاش های ارزنده جناب آقای خاتمی و شورای مشورتی ایشان تقدیر و تشکر شود.

اکنون با قدردانی از اقدام سنجیده و مسئولانه جناب آقای دکتر عارف که مصالح عمومی را به اولویت های شخصی ترجیح داده و زمینه موفقیت نامزد مورد اجماع اصلاح طلبان را فراهم آورده است، مردم فهیم کشورمان را به حضور در انتخابات و رأی به جناب آقای دکتر حسن روحانی دعوت می کنم. امید است با اراده و آگاهی مردم عزیز کشور، زمینه برای کاهش نگرانی ها و مخاطرات پیش روی کشور فراهم آید.

همچنین با توجه به اهمیت نقش شوراهای اسلامی که حقوق اولیه و اساسی شهروندان و مسائل شهری در آن متبلور است، امیدوارم شهروندان عزیز تهرانی با رأی به نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان (یاران خاتمی و هاشمی) گامی در بهبود کیفیت زندگی شان بردارند.

دکتر مصطفی معین - 21/3/92
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین