کد خبر: ۱۹۷۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲

اخبار امروز کیهان از بالاترین، صدای آمریکا و بی بی سی

آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: شورای امنیت ملی آمریکا در اقدامی کم‌سابقه اعلام کرد انتخابات ایران را آزاد و عادلانه نمی‌داند.

این شورا در بیانیه‌ای که صدای آمریکا منتشر کرده نوشت: فهرست صادر شده از سوی نامزدها که با رد صلاحیت 800 نامزد همراه بود، مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند. اقدامات رژیم نشان می‌دهد این انتخابات آزاد و عادلانه نخواهد بود و علاوه بر آن انتخاباتی است که اراده و خواست مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند.


همزمان با این موضع، رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا به مصاحبه با رضا ربع پهلوی و یکی از اعضای فراری حلقه کیان (مجید محمدی) پرداخته و خواستار تحریم انتخابات شد. ربع پهلوی در این مصاحبه مدعی شده انتخابات در ایران آزاد نیست و شرکت در آن دور ریختن رأی است!

وی همچنین گفته است: من از روز اول مخلص هر نوع شرکت به مفهوم تحریم انتخابات بودم چون رأی دادن در این نظام معنی ندارد.


یعنی ما این قدر ذلیل شده‌ایم؟!
«جنبش سبز آن قدر خوار و ذلیل نشده که برای رسیدن به دست‌بوسی کسانی چون سرلشکر فیروزآبادی برود. ما هنوز خاطرات سال 88 را فراموش نکرده‌ایم که به دستور همین شخص قربانی و سرکوب شدیم.»


شبکه صهیونیستی بالاترین با انتشار این مطلب از قول یکی از فتنه‌گران نوشت، فیلم تبلیغاتی نامزد اصلاح‌طلبان که در آن از سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مایه می‌گذاشت، بدجوری حالم را گرفت. یعنی ما این قدر خوار شده‌ایم. شاید آقای [...] مایل باشد از خود یک حاجی گرینوف بسازد ولی باید از آقای خاتمی پرسید عقب‌نشینی تا کجا؟

بالاترین در مطلب مشابهی خطاب به خاتمی نوشت؛ آقای خاتمی خبر داری کاندیدای قبلی‌ات 2 سال است که در حبس و حصر به سر می‌برد؟ اول تکلیف اون یکی را معلوم کن تا برسیم به دومی. تو دفعه قبل موسوی را جلو انداختی و در حاشیه ایستادی و حالا...

بازی دو سر باخت است؛ مگر اینکه بگویید تقلب شده! 


شبکه دولتی انگلیس درباره انتخابات ایران سرگیجه گرفته است. ادبیات بی‌بی‌سی حاکی از آن است که حضور یا تحریم انتخابات، در هر صورت چیزی جز باخت برای اپوزیسیون به همراه ندارد.
وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی تصریح کرد: حضور در انتخابات به نام مخالفان و به کام حکومت تمام خواهد شد. در واقع نه ایده تحریم انتخابات سال 84 [از سوی اپوزیسیون] مانع ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد شد و نه مشارکت بی‌سابقه مردم مانع از ابقای وی در سال 88 گردید. نتیجه هر دو انتخابات به حاکمیت بود.

بی‌بی‌سی در نوشته دیگری تصریح کرد: فضای انتخابات ایران پر از ناامیدی است[!؟] و برخی تصمیم گرفته‌اند عطای آن را بر لقایش ببخشند. گفته‌های اخیر موسوی خوئینی‌ها پدر معنوی اصلاح‌طلبان و نیز بیانیه شاخه برون‌مرزی سازمان مجاهدین انقلاب همه حکایت از آن دارد که آنها تاکتیک تحریم انتخاباتی را برگزیده‌اند. اما سیاست تحریم انتخابات معمولا با شکست مواجه شده است.

بی‌بی‌سی در نوشته سوم ، خواستار القای تقلب در صورت شکست نامزد اصلاح‌طلبان شده و می‌نویسد: در صورت این شکست گفته خواهد شد که این‌بار هم تقلب شده حتی اگر تقلب نشده باشد(!)... رأی دادن در انتخابات وقتی قابل دفاع است که از نگاه پیشین مبنی بر توهم اصلاح رها شود و به کنشی در جهت نزاع‌ها و نه پایان دادن به آنها تبدیل شود؛ در واقع نوعی بهره‌مندی از روشی به غایت اصلاح‌گرایانه برای نفی یا تخریب کلیت موجود و تضعیف سیستم باید از افراد اخراجی از سیستم یارگیری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین