کد خبر: ۱۹۷۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

آسوشیتدپرس: هرکسی پیروز انتخابات ایران باشد، سیاست هسته‌یی"غیرقابل تغییر "خواهد بود

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی بر تغییر نکردن سیاست هسته‌یی ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این خبرگزاری آمریکایی در گزارشی با عنوان «هرکسی پیروز انتخابات ایران باشد، سیاست هسته‌یی "غیرقابل تغییر "خواهد بود»، نوشت: ساعاتی پس از مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخاباتی درباره سیاست های هسته‌یی در ایران، وزیر امورخارجه این کشور اظهارات خودش را با این مضمون بیان کرد که بدون توجه به اینکه چه کسی پیروز انتخابات است، هیچ چیزی در این زمینه تغییر نخواهد کرد.

این گزارش موضوع هسته یی را فوری ترین چالش کاندیداها در صورت پیروزی خواند اما در عین حال افزود که تصمیمات کلی در این باره به عهده رهبر معظم ایران است.

در ادامه این گزارش به اظهارات علی اکبر صالحی اشاره شده و آمده است: وزیر امور خارجه ایران از کاندیداها به خاطر اعلام چشم اندازهای شان تشکر اما تاکید کرد که این نظرات " بر سیاساست خارجی ایران پس از انتخابات تاثیری نخواهد داشت".

این گزارش می افزاید که آنچه رییس جمهور بعدی ایران می تواند احتمالا در آن نفوذ داشته باشد، لحن و تاکیتیک‌های مذاکراتی است.

آسوشیتدپرس با اشاره به اظهار نظر کاندیداهای مختلف درباره موضوع هسته‌یی می افزاید که با این حال هیچ کاندیدایی از این موضوع ایران که کشور باید بر فن‌آوری هسته یی کنترل کامل داشته باشد، فاصله نمی‌گیرد.

بنا بر این گزارش، ایران تاکید دارد که برای مصارف پزشکی و انرژی برنامه راکتورهای هسته‌یی را دنبال می‌کند و در عین حال به فتوای مذهبی رهبر معظم این کشور در سال 2005 مبنی بر حرام بودن این تسلیحات از منظر اسلام اشاره می‌کند.

به گزارش ایسنا، این گزارش برنامه هسته یی ایران را از جمله سیاست هایی می داند که درباره‌اش در کشور اتحاد وجود دارد و همه از دستاوردهای هسته‌یی حمایت می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین