کد خبر: ۱۹۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۴

سوءاستفاده از کودکان زلزله زده پاکستانی

آفتاب‌‌نیوز : يونيسف در اطلاعيه‌اي كه روز سه‌شنبه در مقر سازمان ملل در نيويورك منتشر شد با اشاره به جدا شدن بسياري از كودكان از سرپرستان خود در مناطق زلزله زده پاكستان تصريح كرد : يونيسف نسبت به گزارشهايي درباره بردن كودكان از مراكز بهداشتي توسط افراد و يا سازمانهاي غيردولتي كه مدعي توانمندي پرستاري از آنان هستند، نگراني خود را ابراز مي‌كند.

اين اطلاعيه خاطرنشان مي‌كند: مطمئنا افراد بسيار زيادي با نيت خير براي نجات كودكان آسيب پذير مي‌كوشند اما اين امكان نيز وجود دارد كه كودكان به دست افراد و يا گروههاي بي‌وجدان بيافتند.

يونيسف توصيه كرده است كه تمامي كودكاني كه به دنبال اين زلزله مرگبار در بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي بستري شده‌اند، نام نويسي شوند.

یونیسف تاکید کرده است ؛اين كودكان نبايد بيمارستان را ترك كنند مگر آنكه عضوي از افراد خانواده، آنان را همراهي كند. علاوه بر آن در دوره‌اي كه هجوم كودكان مجروح ادامه دارد از دولت پاكستان تقاضا می کنیم دفاتر حفاظت از كودكان را در بيمارستان‌هاي عمده اين كشور ايجاد كند. 

يونيسف همچنين از مجلس پاكستان خواسته است تا لايحه حفاطت از كودكان را كه پيش نويس آن از سوي دولت ارايه شده، سريعا تصويب كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین