کد خبر: ۱۹۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۲۹
اختصاصی آفتاب از دادگاه قرن

سرنوشت صدام در دست قاضی کرد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش منابع خبری این پنج قاضی که از میان 20 قاضی چیره دست عراقی انتخاب ومدتی را مخفیانه در انگلیس سرگرم آموزش های لازم جهت اداره این دادگاه بودند. 

قرار است این پنج قاضی یکی را بعنوان رئیس دادگاه انتخاب کنند.
علاوه بر آن 23 دادستان عراقی هم در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند. 

ستاورت الفورد یکی از مدرسان انگلیسی این قضات گفت : قضاتی که در انگلیس اموزش دیدند از آگاهی وتجربه کافی در اداره جلسات برخوردار بودند اما ضعف چشمگیری در پرداختن به قوانین بین المللی داشتند ودر این چارچوب کم تجربه محسوب می شوند. 

به اعتقاد کارشناسان دست کم این محاکمه 3 ماه به طول خواهد انجامید .برخی از مطبوعات عربی آنرا مادر تمامی محاکمه ها ومحاکمه قرن 21 توصیف کردند. 

به هر شکل صدام حسین 68 ساله در حالی در برابر قضات دادگاه رسیدگی کننده به جنایاتش قرار می گیرد که رسانه های طرفدار وی خبر دادند وی در مقابل تمامی اتهامات سکوت کرده وبرای زیر سؤال بردن مشروعیت دادگاه آنرا ندادیه خواهد گرفت . 

این در حالی است که گفته می شود برزان التکریتی وطه یاسین رمضان برای کاهش محکومیت خود با دادگاه همکاری کنند.
خلیل الدلیمی تنها وکیلی که صدام حسین وکالت وی را به رسمیت شناخته است هم به خبرنگاران گفت 122 مورد را در مورد نقض مشروعیت وصلاحیت دادگاه در محاکمه صدام حسین اعلام خواهد کرد. 

وی همچنین خبر داد از دادگاه خواهد خواست برای بررسی بیشتر دلایل اتهامی علیه موکلش برگزاری دادگاه را سه ماه به تعویق بیاندازد. 

دادگاه رسیدگی کننده به جنایات صدام حسین یک ماه پیش 800 صفحه از لایحه اتهامی علیه صدام حسین را تسلیم وکلیش کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین