کد خبر: ۲۰۰۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹

در ماه مبارک رمضان زولبیا و بامیه کمتر مصرف کنید

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ماه رمضان افراد از غذاهای چرب و همچنین مواد غذایی شیرین مانند شله زرد، زولبیا و بامیه کمتر استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدصفریان در گفت وگو با ایسنا،تصریح کرد: افراد باید در وعده‌ی افطار و سحر از سبزیجات استفاده کنند، زیرا در طول روز گرسنگی کمتری به سراغشان می‌آید.

وی اظهار کرد: سبزیجات و میوه‌جات نباید جایگزین شوند و باید از میوه‌جات در فاصله افطار تا سحر استفاده کنند تا میزان آب بدنشان تامین شود.

وی یادآور شد: افرادی که از سبزیجات بیشتر و مایعات کمتری استفاده می‌کنند، دچار یبوست می‌شوند و به همین دلیل مصرف میوه‌جات و مایعات نظیر آب و آبمیوه بسیار اهمیت دارد.

صفریان با اشاره به اینکه افراد باید از زولبیا و بامیه کمتر مصرف کنند، خاطر نشان کرد: در وعده‌های افطار باید از غذاهای سبک استفاده شود و حدود 40 دقیقه بعد از افطار شام صر‌ف شود.

متخصص تغذیه با بیان اینکه باید از مصرف غذای داغ درون ظروف پلاستیکی خودداری کنند، عنوان کرد: افراد بدون سحری روزه نگیرند، خصوصا کودکانی که برای اولین بار روزه می‌گیرند، زیرا وعده‌ی سحری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان توصیه کرد: افرادی که در خانواده روز نمی‌گیرند ‌یا کودکان و سالمندان باید نظم غذایی خود را حفظ کنند تا آسیب نبینند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین