کد خبر: ۲۰۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰

واکنش وزارت امور خارجه به اظهارات ویلیام هیگ

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس درباره اعلام آمادگی این کشور برای تلاش در جهت بهبود مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: همانگونه که رئیس‌جمهور منتخب در مواضع خود اعلام کردند، سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه همه‌جانبه مناسبات با همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله انگلیس با رویکرد همکاری و احترام متقابل است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سیدعباس عراقچی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب بر تعامل سازنده با جهان از جایگاه برابر بر اساس منافع و احترام متقابل و همچنین تنش‌زدایی و اعتمادآفرینی متقابل تاکید کرده‌اند.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران به گامهای سازنده و همراه با حسن نیت با اقدامات مشابه پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با جلسه دیروز کاترین اشتون و کشورهای 1+5 اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از اعضای متعهد معاهده منع اشاعه هسته‌ای NPT بوده و به تمامی تعهدات خود در چارچوب این پیمان پایبند بوده و خواهد بود. جمهوری اسلامی عمیقا بر این باور است که تنها با مذاکرات جدی و مبتنی بر حسن نیت و رویکرد گفت‌وگو و همکاری می‌توان به تفاهم دست یافت و مسیر تهدید و تحریم ناکارآمدی خود را به اثبات رسانده است.

عراقچی ادامه داد: بر همین اساس جمهوری اسلامی با تکیه بر اراده سیاسی ملت ایران که در انتخابات اخیر تبلور یافت در مذاکرات آتی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مذاکرات 1+5 حضور خواهد داشت و انتظار می‌رود که طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ رویکردی سازنده و تعاملی و با حسن نیت به میز مذاکره بازگردند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تعهد کشورمان به رعایت کنوانسیونهای بین‌المللی در ارتباط با تأمین امنیت پرسنل دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها اظهار کرد: ایران از امنیت کامل برای فعالیت سفارتخانه‌های خارجی و پرسنل دیپلماتیک آنها برخوردار بوده و هست و همواره در قبال وظایف و تعهدات خود مسئولانه عمل می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین