کد خبر: ۲۰۲۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴

دلایل تعطیلی «وطن‌امروز» از زبان سردبیر

رضا شکیبایی گفت: مشکل اصلی روزنامه وطن امروز از آن‌جایی آغاز شد که میزان انتقادهای ما از دولت شدت گرفت و از آن زمان به بعد بود که شاهد کاهش چشمگیر حمایت‌های وزارت ارشاد بودیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا شکیبایی رئیس شورای سیاست‌گذاری و سردبیر روزنامه وطن امروز درخصوص تعطیلی روزنامه وطن امروز، گفت: عملاً هزینه‌های سنگین روزنامه‌داری به ما این تصمیم را تحمیل کرد و می‌توان گفت دلیل اصلی تعطیلی روزنامه، مشکلات مادی است.

شکیبایی در ادامه افزود: البته نهادهایی که فلسفه وجودی‌شان حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای بود در این تعطیلی موثر بودند و دیدگاه‌های جناحی نیز مزید بر علت شد.

سردبیر روزنامه وطن امروز با بیان این که در حال حاضر اکثر قریب ‌به اتفاق روزنامه‌ها زیان‌ده هستند و تنها با کمک‌های نهادهای دولتی و به خصوص وزارت ارشاد ادامه فعالیت می‌دهند، عنوان کرد: ما در دو ـ سه سال اخیر سیاست‌های ریاضتی زیادی را بر خودمان تحمیل کردیم و با کم کردن تعداد صفحات روزنامه و همچنین توقف انتشار روزنامه در روز پنجشنبه سعی کردیم به نوعی فعالیت خودمان را ادامه دهیم اما با کاهش کمک‌های ارشاد و همچنین گرانی قیمت کاغذ، ادامه فعالیت برای ما سخت شد.

شکیبایی اضافه کرد: در حالی که ما رو به ریاضت بودیم و در حال اعمال سیاست‌های انقباضی بودیم، رسانه‌های جناح چپ روز به روز به گستره فعالیت‌شان می‌افزودند و هفته‌نامه‌ها و ویژه‌نامه‌های متعددی را زیر چاپ می‌بردند.

وی در ادامه گفت: برخی مسئولین به اشتباه معتقدند دوران فعالیت رسانه‌های مکتوب به پایان رسیده است و امروز، روز فعالیت در عرصه سایبر است که البته این دیدگاه اشتباه است چرا که روزنامه‌ها در اروپا و آمریکا به موازات خبرگزاری‌ها فعالیت می‌کنند و در بسیاری از موارد روزنامه‌ها، محل رجوع اخبار هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری روزنامه وطن امروز ادامه داد: رایج شدن این دیدگاه اشتباه در بین مسئولین ما که عمدتاً از بی‌سوادی آن‌ها ناشی می‌شود، توجیهی شده است برای کمک نکردن برخی نهادها به رسانه‌های مکتوب، در واقع اگر قرار بود حوزه سایبر، عرصه را بر فعالیت‌های مکتوب و روزنامه‌ها تنگ کند، باید انتشار همه رسانه‌های مکتوب جهان متوقف می‌شد.

شکیبایی همچنین با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد به عنوان حامی رسانه‌ها و مطبوعات تصریح کرد: روزنامه وطن امروز در سال‌های اخیر، یا در اولویت این وزارتخانه نبوده است و یا مشکلات مالی ارشاد مانع از کمک به روزنامه وطن امروز شد اما آن چیزی که مشخص است، آن است که برای وزارت ارشاد مهم نبود روزنامه‌ای پس از ۵ سال فعالیت تعطیل شود.

وی افزود: مشکل اصلی روزنامه وطن امروز از آن‌جایی آغاز شد که میزان انتقادهای ما از دولت شدت گرفت و از آن زمان به بعد بود که شاهد کاهش چشمگیر حمایت‌های ارشاد بودیم.

به گزارش فارس،سردبیر روزنامه وطن امروز در پایان درخصوص ادامه فعالیت این روزنامه گفت: هنوز تصمیم قطعی در خصوص ادامه فعالیت روزنامه وطن امروز گرفته نشده است و مشخص نیست فعالیت‌مان را به صورت مکتوب ادامه دهیم و یا وارد فضای سایبر شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین