کد خبر: ۲۰۳۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳

ضربت خوردن معمار عدالت، امام علی علیه‌السلام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  سیدرضا اکرمی -  بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم
شب نوزدهم است و شبی هولناک برای اسلام و امت اسلامی و شیعیان و اهل بیت اطهار، که امام علی علیه‌السلام خود «در حالت ویژه است» و آماده برای سفر ابدیت و به خود می‌گوید «اشدد حيازيمك للموت فان الموت  لاقيكا» کمربند مرگ را بربند و مرگ را پذیرا باش و نگاهی به ستارگان آسمان می‌کرد و می‌فرمود «ما کذبت و لاکذبت» دروغ نگفته‌ام و به من نیز دروغ گفته نشده است و امشب همان شب وعده داده شده می‌باشد. افطار بسیار ساده‌ای، چون هر شب تناول کرد و مهمان دومین یادگار زهرای اطهر، زینب صغری بود و امام حسین علیه‌السلام در سفر مدائن بود و امام حسن در شهر کوفه.

ساعات شب نوزدهم سپری شد و دقایق طلوع فجر نزدیک گشت که صدای اذان صبح نوزدهم ماه رمضان سال ٤٠ هجری قمری در فضای مسجد کوفه «یکی از چهار محل تخییر نماز گزار در  قصر وتمام چون مسجدالحرام و مسجدالنبی و حائر حسینی» توسط امام طنین‌انداز شد و امام در محراب قرار گرفت که در هنگام رکوع ناگهان ندای آسمانی شنیده شد «تهدمت و الله اركان الهدى و انطمست اعلام التقى و انفصمت العروة الوثقى قتل ابن عم المصطفى قتل على المرتضى قتله اشقى الاشقياء» به خدا سوگند ارکان هدایت ویران شد و چراغ‌های هدایت خاموش شدند و ریسمان محکم سست شد، که پسر عموی پیامبر، علی علیه‌السلام کشته شد و شقی‌ترین افراد وی را به شهادت رساند.

آری، قهرمان  و معمار عدالت به شهادت رسید، ولی ارادتمندان عدالت سوگوار شدند. حضرت را گرامی می‌داریم و زیارت وی در دنیا و شفاعت وی را خواهانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین