کد خبر: ۲۰۴۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار آقاي گريشنكو:

ايران علاقمند به تعميق همكاري با اوكراين است

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر ديروز در ديدار آقاي گريشنكو، معاون نخست وزير اوكراين و هيأت همراه، با بيان سوابقي از روابط ايران و كشورهاي تازه استقلال‌يافته در زمان فروپاشي شوروي، گفت: در دوره مسئوليت اجرايي‌ام، ارتباط بسيار خوبي با مجموعه كشورهاي مشترك‌المنافع، از جمله اوكراين داشتيم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به چندين طرح و پروژه مورد علاقه مسئولان دو كشور، گفت: كشاورزي و صنعت زمينه‌هاي بسيار خوبي براي تعميق همكاري‌ها دارند و بايد در دوره جديد روابط دو كشور گسترش يابد.

به گزارش آفتاب، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي گسترش روابط با اوكراين در ابعاد سياسي، اقتصادي و تجاري ندارد و بايد از ظرفيت‌ها در جهت روابط بيشتر بخش‌هاي دولتي و خصوصي دو كشور استفاده كرد.



آقاي گريشنكو نيز با ابلاغ سلام‌هاي گرم مسئولان عالي‌رتبه اوكراين به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و تشكر از نقش ايشان در ايجاد ارتباط بين دو كشور، گفت: مردم و مسئولان اوكراين مي‌دانند كه ايران با برخورداري از فرهنگ و تمدني كهن و تاريخي در گذشته، چشم‌انداز بسيار درخشاني در آينده دارد.



معاون نخست وزير اكراين با اشاره به اهميت امنيت غذايي در جهان معاصر براي كشورها، در پاسخ به اظهارات آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي تعميق همكاري‌هاي كشاورزي و صنعتي گفت: دولت متبوعم آمادگي دارد تا در شرايط جديد سياسي ايران با همه ظرفيت‌ها براي همكاري دوجانبه تلاش نمايد.



وي تشكيل كميسيون همكاري مشترك را ضرورتي سياسي و اقتصادي دانست و با اشاره يه تركيب هيأت همراه، گفت: دولت و مجلس اوكراين آماده همكاري با ايران در همه سطوح و زمينه‌ها هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین