کد خبر: ۲۰۴۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱

سایت الف: در دوره احمدی نژاد ، ورود نظامیان به اقتصاد بیشتر شد

سایت الف به نقل از دکتر علی قنبری نماینده سابق مجلس و عضو هیات علمی دانشگاه نوشت:
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  مسئولین امر باید در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، بنگاه‌هایی که در اختیار نظامیان هست را از دست آن‌ها خارج و به مردم واگذار کند، به نفع خود نظامیان هم نیست که در اقتصاد دخالت کنند، زیرا از آنجایی که تخصص ندارند اگر بخواهند اقتصاد سالمی را اداره کنند، نخواهند توانست و ورشکست می‌شوند. اگر هم بخواهند دلالی و اقتصاد زیر زمینی را توسعه بدهند که این هم به نفع نظام نیست و موجب اخلال در سیستم اقتصادی کشور است که هیچ کس نفعی نمی‌برد.

قنبری در پاسخ به این سؤال که، عده ای عقیده دارند ورود نظامیان به اقتصاد در دولت آقای احمدی نژاد بیشتر شد، گفت: واقعیت همین است، آقای احمدی نژاد به خاطر فقدان یک نظریه و برنامه اقتصادی، سعی کرد به همه امتیاز بدهد و فکر می‌کرد که اگر به نظامیان امتیاز بدهد و اجازه دهد نظامیان وارد اقتصاد شوند می‌تواند بهتر کارها را پیش ببرد. در صورتی که شاهد بودیم که در دولت‌های آقای احمدی نژاد ما بدترین شرایط اقتصادی را داشتیم.

وی در پایان گفت: دولت آقای روحانی باید نظامیان را از اقتصاد خارج کند و حوزه اقتصاد را به متخصصین اقتصادی بسپارد و اقتصاد را بر اساس مکانیزهای علمی اقتصاد اداره کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین