کد خبر: ۲۰۴۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

علوی رای بالایی خواهد آورد/ ظریف گزینه مناسب وزارت خارجه است

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مجلس خصوصیات فردی و شخصی و برنامه های نامزدهای وزراتخانه ها را بررسی می کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد شوهانی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاشره به برگزاری جلسات تخصصی نمایندگان مجلس با وزرای پیشنهادی گفت: کمیسیون امنیت ملی عصر دو شنبه وزیر امورخارجه را دعوت کرد و عصر سه شنبه نیز وزرای پیشنهادی اطلاعات و دفاع به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می آیند تا به سئوالات اعضای کمیسیون جواب دهند.

نماینده مردم ایوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر دوشنبه فراکسیون رهروان ولایت که از تعدادی وزرا پیشنهادی ازجمله وزیر اطلاعات دعوت کرده بودند،تصریح کرد:آقای علوی برخلاف اینکه فردی امنیتی نبوده اند اما برنامه های خوبی در این حوزه ارائه دادند .

وی گفت: به نظر من ایشان رأی می آورد و رأی خوبی هم خواهند آورد. درست است که در وزارت اطلاعات حضور نداشته است، اما برنامه های خوبی دارد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت افزود: آقای علوی چهار دوره نماینده مجلس بوده و و در این زمینه کار کرده و درعقیدتی سیاسی ارتش نیز مسئولیت داشته و با توجه به شباهت کار با این وزارت خانه روی این حوزه اشراف دارد و قطعا مطالعاتی نیز داشته است.

وی در خصوص جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر پیشنهادی امور خارجه و حاشیه ها و سوالاتی که برخی از نمایندگان از ظریف پرسیدند نیز گفت: عصر دوشنبه درذکمیسیون امنیت ملی تعدادی از همکاران سایر کمیسیونها به خاطر حساسیت موضوع حضور داشتند که برخی از آنان درمورد موارد ابهامی خودشان از آقای ظریف سوالاتی پرسیدند.

وی با اشاره به مسائل حاشیه ای زیاد جلسه با ظریف در کمیسیون امنیت ملی،افزود: مثلا از ایشان پرسیدند که شما گرین کارت دارید یا اینکه خانواده شما در انگلیس است و ایشان گفتند که گرین کارت ندارم و سی سال در آمریکا بودم وخانواده من تا این لحظه به انگلیس نرفته اند.

شوهانی ادامه داد: ما دو سه ساعت با جناب آقای ظریف جلسه داشتیم و مسائل ریز ودرشتی مطرح شد، ایشان بر این حوزه بسیار مسلط هستند و دکترای روابط بین الملل دارند و تدریس می کنند. همچنین مدت زمان بسیار زیادی درحوزه نمایندگی سازمان ملل بوده و مؤلف و استاد دانشگاه هستند.

وی در خصوص اینکه مستندات ارائه شده توسط سوال کنندگان در خصوص شبهاتی که مطرح کردند چه بود تصریح کرد:یکی از نمایندگان خارج از کمیسیون امنیت ملی این سئوال ها و شبهه ها را مطرح کرد و البته گفت که ما فقط شنیدیم و برای ما ابهام ایجاد کرده است و شما پاسخ دهید ولی مستند خاصی حداقل در جلسه ارائه نکرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین