کد خبر: ۲۰۴۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
واکنش سخنگوی اشتون به سخنان روحانی:

دلیلی برای تحریم در صورت رفع تردید‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران باقی نمی‌ماند

اینطور نیست که شما یک کار کنید و همه تحریم‌ها از بین برود. برای این کار باید یک روند مشخص طی شود. اولا که توپ الان در زمین ایران است. آن‌ها باید قدم اول را بردارند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری جدید ایران در مراسم تحلیف‌اش استقبال کرده و گفته است که اگر تردید‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران بر طرف شود، دلیلی برای وجود تحریم‌ها نمی‌ماند.

به نقل از بی‌بی‌سی، مایکل مان گفت: «حرف‌های رئیس جمهوری جدید ایران را شنیدیم و حرف‌های جالبی بود. ما همیشه به شرکای خود احترام می‌گذاریم.»

حسن روحانی در سخنرانی در مراسم تحلیف خود گفته بود که «شفافیت، کلید گشودن باب اعتماد است. شفافیتی که از آن سخن می‌گوییم، نمی‌تواند یک‌طرفه و بدون سازوکارهای اجرایی و عملی در روابط دوجانبه و چندجانبه باشد.»

وی گفته بود که به جای زبان تحریم با زبان تکریم با ایران سخن بگویید.

مان گفته است که دلیل تحریم‌ها شک و تردیدی است که نسبت به برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد؛ اگر این شک و تردید برطرف شود، دلیلی برای وجود تحریم‌ها نیست.

وی افزود: «می‌خواهیم ایران پیشنهادهای ما را قبول کند و این به ادامه مذاکرات و در ‌‌نهایت به یک توافق منجر شود؛ توافقی که در آنجامعه جهانی قانع می‌شود که فعالیت هسته‌ای ایران هدف نظامی ندارد.»

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه در حال حاضر تحریم‌ها به دلیل وجود این نگرانی‌ها پابرجا است، مدعی شده است که ایران هنوز نتوانسته کاری جدی درباره نگرانی‌های غرب انجام دهد.

به گزارش ایلنا ،سخنگوی اشتون درباره چگونگی برداشتن تحریم‌های ایران گفته است: «اینطور نیست که شما یک کار کنید و همه تحریم‌ها از بین برود. برای این کار باید یک روند مشخص طی شود. اولا که توپ الان در زمین ایران است. آن‌ها باید قدم اول را بردارند.»

بر اساس این گزارش، «کا‌ترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر به نمایندگی از شش قدرت جهانی شامل پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان در حال مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین